Blog

>> Szervizayqw // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2013-03-09

Szétszedés után összeírtam, hogy miket szeretnék lecserélni, megcsinálni vagy csináltatni. Szőnyeget rendeltem, a kisebb bőröket áthuzattam, szigeteléseket újítottam fel. A bontókból való alkatrészbeszerzés csak mérsékelten volt sikeres, de közben kiderült, hogy a márkaszervíz is tud még rendelni hozzá dolgokat. Patentokat, csavarokat, lemezanyákat kellett pótolni, amik az évek folyamán eltünedeztek. Ami bosszantott, hogy a váltó házán és a kéziféken hiányzott csavar. A bal oldali lámpa sem volt rögzítve, a motorteret nyitó bowden pedig elszakadt. Örülök, hogy szét lett szedve a beltér.

 
>> Tuning és extraPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2013-03-09

Végre ma felkerült a jobb oldali kipufogóm is a Proex kipufogó szerviz jóvoltából. Sokat gondolkodtam hogy miként jövök ki a lehetőségemhez mérten a legjobban. Több féle variáció volt. Pl: veszek bontóban kipufogót. Az ajánlatok 50-60 ezer között mozogtak. A jobb oldali dob fölötti hőterelő lemezt bontóban nem találtam, azon egyszerű okból (mint megtudtam) hogy a bontásra ítélt alanyokat úgy darabolják fel hogy ez a hőterelő is több darabra hullik. A bontósok csak egybe adják el a jobb+bal oldali dobot+az "Y"csövet -érthető okból-. De minek vegyek bal oldali dobot még egyet? Külön az "Y" csövet sem találtam bontottan. Így hát a következő megoldást választottam. Vettem egy új jobb oldali dobot ami ugye a csővéggel együtt van 39ezerért Köszönet érte Erhard-nak.( A gyári beszállító terméke,de nincs rajta az Alfa logo viszont nem is 109ezer) Megvettem az új hőterelő lemezt 18ezerért és elvittem felszereltetni. A kipuf szervizben ott hagytam a dobot hogy szerezzenek egy ugyanolyan csővéget a bal oldalira is. 2nap után telefonáltak hogy pont olyat nem találnak, de legyártják (10e ft/2db) az eredetivel méret pontos csővéget polírozott rozsdamentes anyagból aminek a fénye kissé elmarad a krómozottól, de legalább nem fog rozsdásodni, és így megmaradt egy gyári csővégem ami egy Cartársnak még viríthat a vasán. Emellett a variáció mellett döntöttem. Dob 39+ hőterelő 18+ csővégek 10+ felfüggesztő gumik 1+ a becsövezés anyag és munkadíja 10e ft. Vagyis 78 ezerben állt meg. Ha a bontottat veszem az 2dob/cső 50-60+ hőterelő18+ felfügg gumik 1 és a munkadíj? Így legalább a fele új. Pár ezer ide v. oda ugyan ott van mint a bontott és a csővégek pedig rozsdamentesek. A hegesztéseket + a régi csövezést GTPeti tanácsát megfogadva cink spray-vel fújtam le.
A hőterelőre szvsz mindenképp szükség van, mert ott megy az üza betöltő cső, nem véletlen találták ki a gyáriak. Ezzel egy régi elképzelésem valósult meg. Nekem nagyon tetszik. Egy dolog hiányzik még: a jobb oldali csővég köré a fedél helyére való műanyag keret a lökhárítóba. Természetesen ez is pótolva lesz.
Az összegeket azért írtam le pontosan hogy segítség legyen a döntésben aki ilyenre adja a fejét.

>> EgyébHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-03-09

Richie156 cartársnak köszönhetően kaptam kölcsön egy magyar nyelven íródott kezelési útmutatót faceliftes 156-hoz. Gondoltam bescanellem az egészet, de rájöttem, hogy felesleges, mert az eleje megegyezik a korábbiéval. Így csak azokat a részeket melyek különböznek, álltam neki. Aztán 40 oldal után eltűnt az egész amit addig csináltam. Így idő hiányába maradt a fénykép. Aztán átkonvertáltam.
Igaz ebbe az M-Jet nincsen benne, de ahogy néztem a Francia, meg az Angol könyvet abba se viszik túlzásba ezeknek a járműveknek a leírását. Azon kívül, hogy hol van a nívópálcs, meg az olajbetöltő nyílás, meg pár műszaki adat a menetteljesítményekről aztán ennyi.
Ha valakinek szüksége lenne rá szóljon nyugodtan, megpróbálom átküldeni. Ha lesz időm meg feltöltöm valahova...
Addig pár kép ízelítőül :-)

 
>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 145 1.6 Boxer Kis Sárkány // 2013-03-08

Mivel a lökhárítókon a fekete rész valamilyen furcsa jelenség miatt nagyon foltos volt, már régóta szerettem volna megcsináltatni. Most végre eljött az idő és rábíztam Kis Sárkányt William és kollégája Gergő gondjaira. Egyik csütörtökön kimentem a műhelyhez, ahol a fiúk Zsé145 cartárs hathatós segítségével levették a lökhárítókat és a két küszöböt. Egy hét múlva szombaton mehettem az elkészült művekért. A már összeszokott csapat gyorsan felrakott mindent a helyére. Hát a végeredmény egészen fantasztikus lett... :)
Ezúttal is köszönöm minden kedves résztvevőnek. :)

Egy hét eltelt és végre eljutottam oda, hogy elmenjek a gumishoz is. Felkerültek az András Bácsitól beszerzett gyári QV felnik rajtuk vadiúj Kumho Ecsta gumikkal. És Kis Sárkány kapott egy alapos mosást is.

Az összhatás számomra döbbenetes lett. Ilyen gyönyörű még nem volt Kis Sárkány szerintem. :) :) :)

 
>> Tuning és extraHaro // Alfa 147 1.9 JTD // 2013-03-08

Elkezdtem az autót előkészíteni a fóliázásra ,mert ahogy ismerem a Haleszt egyik este felhív ,hogy a következő reggelen rakjam le a kocsit fóliázásra ,de én nem szeretnék kapkodni.
Első lépésként az összes matricát és felíratott eltüntettem a kocsiról,szegény elég csúnyán néz ki így.
Következő lépés a küszöbön található minimális rozsdásodás lesz.

 
>> Szervizvzolee // Alfa 159 Sw 1,9 JTDM 120LE // 2013-03-07

Betegség és időhiány miatt kicsit elhúzódott az első szervíz, de végre sikerült megcsinálni. Az autót 2013.02.20-én vettem át 141000 km-el, de szervízkönyv sajnos nincs hozzá, ezért úgy gondoltam, hogy elviszem és bevizsgáltatom.

Az oldalon talált linkek közül az Alfa Szamosira esett a választásom. A diagnosztikán kívül kértem egy olajcserét szűrőkkel, gázolajszűrővel együtt.
A km óra állás szerint (már amennyiben valós ugye) vezérlést már cseréltek rajta és most még nem kell nekem.

Elmentem hát a megbeszélt reggeli időpontra, ahol hamar szembesültem a szomorú ténnyel, hogy vezérlést márpedig cserélni kell, mert ha volt is cserélve, a vízpumpa biztosan nem. Szépen hordta ki a piros fagyállós vizet magából :(
Kiderült még, hogy az egyik csapágy a "Kp-sban" (így mondták a szakik) is kuka, ezt is cseréljük.

A diagnosztika eredménye viszont jó, mert a km valósnak bizonyult és hibát sem találtak. Vagyis 1 hibát jelzett a számítógép, a jobb oldali tükör fűtésnél nincs jel. Ezzel egyelőre együtt tudok élni, főleg, hogy jön a jó idő :)

A vezérlés viszont, amit leszedtek 1 foggal előrébb volt szerintük és talán kicsit jobban fog menni.
Kipróbáltam és tényleg jobban megy, viszont mintha ezelőtt kicsit halkabban és egyenletesebben járt volna alapjáraton. Sebaj, inkább menjen jobban :)

Az első fékekben még van 5-10ezer km, utána cserélni kell. Amúgy minden rendben van a kocsival :)

Összességében megnyugtató hírek ezek, a vezérlést lassan úgy is le kellett volna cserélni, a kocsi tökéletesen működik :)

A szervízzel is maximálisan elégedett vagyok, lehet hogy máshol olcsóbban megúsztam volna, de először mindenképp olyan helyre akartam vinni, ahol igazán értenek hozzá.

 
>> Autóápolásatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2013-03-09

Megjött a két első stabilizátor szilent. Még hétvégén nem , de jövőhéten már ki tudom cserélni és végre nem fog kopogni minden aknafedőn az autó.

 

Ma készen lett az alufelni csavarok galvanizálása.

 
>> SzervizQubi // Alfa 156 2.0 TS // 2013-02-16

Elromlott a kormánykapcsoló, és nem igazán volt a helyzetjelzőn kívűl semmi, amivel világítani lehetett volna.

A fórumban kapott tanácsok alapján, ki lett cserélve azóta minden okés:D

 
>> EgyébSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-03-07

---Hatalmas köszönet barátnőmnek, aki segített mindenben! :)---

Egy jó ideje tervbe volt véve, és igazából nem is tudom miért nem valósítottam meg azt eddig, hogy leszedjem a feliratokat. Amikor megvettük a fekete 146-ot, nagyon tetszett, hogy nem volt rajta egy krómozott betű vagy szám sem, és az 56-ról 2 év után szedtem le. A módja és a menete nem volt túl műszaki megoldású, de azért leírom, hátha szeretne valaki más is rajtam kívül "lowcost" módszerrel feliratot eltávolítani :)
Szóval:
1. Vegyünk egy 25 éves hajszárítót
2. Keressünk vastag cérnát (tetszőleges színben;)
3. Melegítsük fel a feliratot, majd a cérnával "vágjuk le"
4. Óvatosan szedjük le az ott maradt ragasztóréteget
5. Nekem a 4. pontnál segített egy kis köröm és hígító páros
6. Olaszországból kapott tisztítószerrel átmosni
7. Polírozni egy picit, hogy még véletlenül se maradjon nyoma
8. Nézni, hogy milyen munkát csináltunk :)

Tudom, hogy a módszer és a hozzá való eszközök nem voltak túl úriasak, de segítettek. Fő a kreativitás.