Blog

>> Autóápolásatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2013-03-09

Megjött a két első stabilizátor szilent. Még hétvégén nem , de jövőhéten már ki tudom cserélni és végre nem fog kopogni minden aknafedőn az autó.

 

Ma készen lett az alufelni csavarok galvanizálása.

 
>> SzervizQubi // Alfa 156 2.0 TS // 2013-02-16

Elromlott a kormánykapcsoló, és nem igazán volt a helyzetjelzőn kívűl semmi, amivel világítani lehetett volna.

A fórumban kapott tanácsok alapján, ki lett cserélve azóta minden okés:D

 
>> EgyébSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-03-07

---Hatalmas köszönet barátnőmnek, aki segített mindenben! :)---

Egy jó ideje tervbe volt véve, és igazából nem is tudom miért nem valósítottam meg azt eddig, hogy leszedjem a feliratokat. Amikor megvettük a fekete 146-ot, nagyon tetszett, hogy nem volt rajta egy krómozott betű vagy szám sem, és az 56-ról 2 év után szedtem le. A módja és a menete nem volt túl műszaki megoldású, de azért leírom, hátha szeretne valaki más is rajtam kívül "lowcost" módszerrel feliratot eltávolítani :)
Szóval:
1. Vegyünk egy 25 éves hajszárítót
2. Keressünk vastag cérnát (tetszőleges színben;)
3. Melegítsük fel a feliratot, majd a cérnával "vágjuk le"
4. Óvatosan szedjük le az ott maradt ragasztóréteget
5. Nekem a 4. pontnál segített egy kis köröm és hígító páros
6. Olaszországból kapott tisztítószerrel átmosni
7. Polírozni egy picit, hogy még véletlenül se maradjon nyoma
8. Nézni, hogy milyen munkát csináltunk :)

Tudom, hogy a módszer és a hozzá való eszközök nem voltak túl úriasak, de segítettek. Fő a kreativitás.

 
>> Egyébatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2013-03-09

Csináltattam 2 matricát, gondoltam jól mutat majd az autón :)

 

Ma végre nem felejtettem el bemenni a boltba rézpasztát venni.

 
>> Tuning és extrahering*dani // Alfa 147 1.9 JTDm 8v // 2013-03-07

Rendeltem a vasba szőnyeget csak gyári jöhetett szóba a patentok rögzítése miatt. 3 lehetőség volt: bézs azt elvettem a koszolódás miatt, szürke szimplán nem tetszett. Így maradt a fekete piros szegéllyel és a vezető oldalin alfa romeo felirattal:) Illik bele szeribntem:) Még kap majd egy piros alu pedál szettet és akkor lesz teljes a lábtér :) elég merész..:)

 
>> AutóápolásHaro // Alfa 147 1.9 JTD // 2013-03-07

Végre ismét a szép kerekek vannak fent az autón.
Így alkalmam nyílt pár hiba feltárására amiket SOS orvosolni kell még a fóliázás előtt.
Fék rendben még a nyári szezon kibírják a betétek:)
Téli pacskerok letakarítva.

 
>> EgyébSzalamandra // Alfa 156 SW 1.8 TS // 2013-03-06

Hát végre van egy kis időm írok pár sort.
2012 júniusában eljutottunk odáig, hogy autót kell vennünk.
Addíg egy ismerősünk kocsiját használtuk, de nem tudtuk tovább húzni az időt, valamivel meg közlekedni kell.
Mivel külföldre költözünk előbb-utóbb, nem akartuk magunkat nagy költségbe verni, az auto meg úgyis marad itthon.
Nagyon sokat megnéztünk, hogy ár-érték arányban jó legyen és JACK barátunk (nekünk csak PEZÓ és nehéz megszokni a másik nevét) hatására elkezdtük nézegetni az alfákat is. Végül Gábor 79 kocsijánál kötöttünk ki.
Elmentünk, megnéztük és bár a férjemnek voltak kétségei,nekem nagyon megtetszett így ezt vettük meg. 96 ezer km volt benne ami nem sok egy 10 éves autónál, de volt egy-két hibája is ami nem volt leírva a hírdetésben.
Elmondása szerint apuka autószerelő de utálja az alfákat.
Pl. a “csak fel kell tölteni a klímát ,mert mi nem használtuk a gyerek miatt” mondat nekünk a klímakompresszor cseréjébe került. Visszaköttettük a fényszórómosót is. Meg pár apróság.
De hát ezek a dolgok előfordulnak,ha az ember használt autót vesz.

Mivel mi elég sokat járunk autóval, fontos hogy rendben legyen műszakilag , meg külsőre is, ezért ahogy elkezdtük valójában használni, elkezdtünk rá költeni is, de minden forint megérte.

Akkor sorban :

96 000 km : klímakompresszor csere, a rendszer átmosása-feltöltése, fordulatszám mérőóra csere (nem világított az üzemanyag visszajelző óra),
légszűrő-pollenszűrő csere, olajszűrő-olaj csere, (SELENIA RACING 10W 60)
a férjem ragaszkodik hozzá, hogy csak ez a jó hozzá.
Vettünk egy csomagtér tálcát is.

100 000 km : féktárcsák és fékbetétek cseréje.
Előre : ATE tárcsa+ ATE kerámia betét
Hátra : Brembo tárcsa+ Textar betét (ez a kombó a másik kocsinál is bevált)
Ez is kalandos volt. A hátsó fékbetétek nem belevalóak voltak, mindkét “fülböl” le volt vágva-reszelve egy fél centis darab és bele volt “gányerolva” a helyére ahogy az autószerelőnk fogalmazott :-)

110 00 km : olajszűrő+olaj csere (SR 10W60)
alsó-felső lengőkar csere elöl (gyári) Lemförder ha jól emlékszem
lengőkar + stabilizátor pálcák cseréje hátul (szintén gyári).
Megcsináltattuk a gyári alufelniket is, mert elég karcosak és levertek voltak és ezeken van a téli gumigarnitúra. (csiszolás, fényezés, lakkozás)
Tavasszal mennek a nyári 16-os felnik is, azokon is van mit csinálni.

124 000 km : olajszűrő+olaj csere, (SR 10W60) légszűrő-pollenszűrő csere,
központi kijelző cseréje, (ha bemelegedett eltűnt róla minden)
20 000 ft-ért vettünk egy bontottat, jól működik és látszik rajta minden.
Elvitték a nyári felniket szinterezni meg lakkozni , egy hét és készen lesz.

Eddíg ennyi, de a közeljövőben megpróbálom majd időben leírni és fényképekkel illusztrálni a dolgokat.

Szalamandra

 
>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2013-03-06

Elvittem átnézetni a gépet. Történt ugyanis, hogy az ABS önálló életet kezdett élni. Ha kell ha nem működésbe lépett.
Rá lett kötve gépre, fékpad stb.
Az ABS elvileg azért játszik mert a jobb oldali kerékcsapágy elhalálozott.
Közben fény derült még pár dologra(hála a magyar utaknak)
-bal első felső és alsó lengőkar is csere....

Alkatrészek megrendelve Erhard 242 (Dark Side) nál.