Blog
Régóta tervezgettem a fejegység tisztítását, de nem tudtam hogy kell kiszerelni a helyéről. Féltem hogy megsérül, ezért amíg nem volt kellő információm a kiszerelés menetéről nem álltam neki. DömpiCartárs instrukcióját követve sikeresen kiszereltem, majd egy elektronikai műszerész barátom kipucolta nekem. Tegnap este visszaraktam, azóta ismét remekül teszi a dolgát. Elötte azt vettem észre hogy az írott lemezeknél egyre sűrűbben írta ki hogy "CD ERROR" majd az utóbbi időben már a gyári lemezekkel is meggyűl a baja. A navigációt a vége felé már csak és kizárólag álló kocsinál volt hajlandó elindítani. Ha menet közben volt egy "újra tervezés" no az végképp feladta neki a leckét, csak homokórázott és nem történt semmi.
A tisztítás minderre megoldást jelentett. Gyors lett és zokszó nélkül teszi a dolgát.
A kiszereléséhez nem kell más csak 2db M4X70-es csavar. Az utolsó képen részletezem a működését. Én a csavar feje alá egy anyával odaszorítottam egy műanyag darabkát hogy könnyen meg lehessen fogni a kihúzáskor. Ha már kibújt legalább 20mm-re akkor alul-felül stabilan megfogva, fel/le irányba óvatosan mozgatva kihúzható a helyéről. Nagyon passzentos, ezért nehezen csúszik ki. Mielőtt teljesen kihúztam volna, a váltót 4.-be kapcsoltam és egy ronyot tettem rá, mert amikor kibukik a helyéről akkor a kijelző pont a váltókarnak ütközne, így a rongy puhasága megóvta a képernyőt az esetleges sérüléstől. Ezután le kell csatlakoztatni az elektromos hálózatról mind a 7!db csatit (ebből 3db antanna). Oldalról nem férni hozzá sehogyan sem, mert egy műanyag fedél ill. egy alu konzol fedi. Gondoltam leszedem a váltó box oldal fedelét hogy onnan hozzáférve kihúzom a csatikat, de azt vissza is pattintottam miután láttam hogy esélytelen az oldalról a fejegység megközelítése.
Ricambi originali.
A gyári rugószett teljes felújítással előkészítve a holnapi cserére.
Az Eibach-ok ki ezek meg befognak ugrani.
Kicsit emelem a magasságot mert nagyon porol a vas:-)
Marklar155- nek H Á L A !
( A 2 db hátsó rugókért! )
881 nap kellett, hogy a Párduccal elérjük a százezredik km-t.
Az út a számok tükrében:
- 1.407,63 óra menetidő (58,65 nap!)
- Mozgásban töltött idő: 6,65 % (Átlagban 96,86 perc/nap !!)
- 71 km/ó átlagsebesség
- 6.861,33 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,74 liter / 100 km átlagfogyasztás
- üzemanyagköltség: 30,76 Ft/km
Sikerült végre lefújnom a lökhárítókat, illetve az apróbb festendő dolgokat is megcsináltam a kasznin, már csak a polír kell. Felkerült a szárny is fényezve.
MOL EVO NEO
64,76 L
előző tankolástól futott km: 892
átlagfogyasztás: 7,26 l/100 km
költség: 29 265 Ft
A műszaki vizsgából kimaradt a forgalmiba való érvényesítés, valamint két fokkal jobb környezetvédelmi kategóriába ugrott, így piros plakettet kapott a rendszámra.
Tegnap tettünk egy nyitott tetős kirándulást az osztrák hegyekbe. 160 km oda, és ugyanannyi vissza. Királyság.
Hazafelé feltűnt egy finom kattogó hang, és mintha a padlólemezen is éreztem volna valamit.
Olyan volt, mint a stabszilent, csak fémesebb.
Ma alánéztem, és meglepve láttam, hogy a másik oldali bilincs is megadta magát. A bilincs szalagja félig a harang alatt. Tuti ez kattogott. Érdekes módon a harang szinte visszaugrott a helyére, így nem sok zsír jött ki.
A tisztogatás nem túl tiszta meló.
Szóval, zsír ment bele és felkerült egy új bilincs.
Kép nincs, mert fülig zsírosan nem vettem elő a gépet.
Új olaj, Castrol 10w60 racing, olaj szűrő, pollenszűrő.
Hűtőcső is cserélve lett. Elmajszolódott az anyaga a réginek...
Kicseréltem végre a kipufogó tartó gumikat, végre nem járkál ide oda, az egész rendszer...
Kicseréltem a hátsó lengőkarokat, mind a 4-et, plusz az ezeket összetartó, hosszú csavarokat is...
Gondoltam leírom, hátha valakinek jól jön, vagy kedvet kap behozni még egy AUTÓT kicsiny országunkba.
A 2001-es 145 1.4 TS-em költségei.
HONOSÍTÁS MENETE: ( a sorrend nem felcserélendő :) )
- sárga szélű, német ideiglenes rendszám (fakultatív) olaszba postázva: 160 EUR helyette a bátrak "P"-val járnak, vagy trélerrel. :)
- KPM műszaki + típusengedély: ~40.000.-
- Biztosítás: esetemben: Netrisk.hu-n azonnal kötve, Unicánál évente 24.000.-
- Reg. adó: esetemben 73.000.-, és fél nap ácsorgás a vámosoknál.
- Okmányiroda: táblák, forgalmi, műszaki matrica: ~22.000.-
- ÖRÜLÉS, Boldogság! :)