Blog
Ahogy az előző posztban említettem márciusban elvittem az autót az Alfáriumba. Eleinte csak négy oka volt a látogatásnak:
1. hiányzott a klimakompresszor (igy vettem) -> már fújja a hideget
2. csepegett a hűtő -> már nem csepeg
3. nem ment egy henger -> megy
4. kormánycsere gyárira -> fa Nardi likvidálva
Azután ami még hozzájött:
kupplung munkahenger javítása, mert kicsit folyt
kupplung csúszott, de érdekes módon a felületek polírozása megoldotta a kérdést
lengőkar szilent csere
kormánymű szilent és axiálcsukló cseréje
stabilizátorszilentek cseréje
Ezúton is köszönöm Alexék munkáját, tökéletesen meg vagyok elégedve.
Volt szerencsénk részt venni hétvégén a droberto cartárs főszervezésében megtartott első 159 találkozón.Mint minden tali után,most is csak azt tudom mondani,hogy kár lett volna kihagyni.
Családostól indultunk reggel kilenc tájban a tó irányába.Majd két óra kényelmes gurulás után álltunk meg Székesfehérváron.Egy rövid vásárlás után indultunk tovább Velencére.A Drótszamár kempingben volt a "buli".Délben értünk oda,szinte utolsóként.
A hely kiváló választásnak tűnt.Barátságos személyzet,rendezett tiszta kemping,játszótér,tűzrakóhelyek vártak minket.A bográcsban már rotyogott a vegyes pöri.Szokásos autómustra,beszélgetés ismerkedés következett.Közben elfoglaltuk a szállásunkat is.Egy kifogástalan minőségű mobilházra esett a választásunk.
Közben egy rövidebb zápor megzavarta az "idill"-t,viszont mire elkészült a kaja,szépen kisütött a napocska:-))!A pörkölt nagyon finomra sikerült.Külön köszönet érte Erhardnak a főszakácsnak és mindenkinek aki segédkezett a főzésben.Délután lazultunk,sétálgattunk,beszélgettünk és a gyerkőcök is nagyon jól érezték magukat a játszótéren.Volt egy jó kis kvízjáték is szeretett típusunkkal kapcsolatos kérdésekkel.
Este tábortűz,szalonnasütés,baráti beszélgetés a tűz körül.
Másnap viszonylag korán elköszöntünk a csapat még ott maradt részétől.Hazafele megnéztük a Pákozdi Katonai Látogatóközpontot,ahol sok érdekes kiállítást lehetett megtekinteni a magyar honvédelemről.
Onnan Siófok felé indultunk tovább.Ott egy jó kis séta egy fagyi és egy gyors ebéd után indultunk haza.
Nagyon kellemes hétvége volt.
Még egyszer köszönet droberto-nak és segítőinek,hogy megszervezték ezt a találkozót és minden cartársnak-aki ott volt-a remek társaságért és hangulatért:-))!
Még a végére egy kis statisztika:összesen 430 km-t mentünk.Átlagsebességünk 65 km/h.Átlagfogyasztásunk 5,8 l/100 km volt(komp. szerint).
Ma belekerült az autóba a 'DensionGateway Lite BT MkII' kihangosító és MP3 lejátszására is alkalmas egység. Bluetooth-n keresztül is lejátssza a telefonon tárolt zenéket,GPS hangját is átadja,és nem mellesleg telefonkihangosító is,ami tesztem szerint jól működik.
Normális közeg,szakszerű beszerelés,kb 1 óra volt az egész.
Képeket is mellékelek,h mekkora a cucc és hova került. Mikrofon a tükör mellett van.
Most már telefonálásért nem tudnak megbüntetni a jelmezesek :D
Link : http://www.dension.hu/?subpage=gwblue&p=1
Idén sem hagyhattuk ki a Selénia Rallyt. Nyolcadik alkalommal vettük részt az eseményen. Ezúttal ismerős helyszíneken voltunk,tekintve,hogy jól ismerem a Börzsönyt.
Ez persze nem jelentett előnyt,ami meg is nyílvánult az eredményben,mivel - 18 pontunk lett. Ezúttal nem találtuk el a szintidőt. Ettől még természetesen jól éreztük magunkat.
...na, a sorrend kicsit borult...ugyanis a festékboltról pénteken lecsúsztam, így nincs festék. De haladni meg ugye kell...és mivel megbeszéltem magammal, hogy a beépített motornál sincs nagyobb szívás a festéshez való maszkoláshoz/kitakaráshoz, így a motor, váltó, futómű beépítésre került!:)
A hosszú tél után már nagyon hiányzott a kirándulás,úgyhogy nagy örömmel mentünk el a Prédikálószékre,ahol már voltunk de másodszor sem volt unalmas.
Az Alfát Dömösön hagyva gyaloglábbal folytattuk az utat,amely nem volt túl hosszú,ellenben meredek. Két kilóméteren 500 méter szint emelkedést abszolváltunk,ami igen jól esett. Nem beszélve a kilátásról :))
Péntek este úgy ért haza az autó,hogy a harmadik szomszédnál hirtelen fülsértő hangot produkált.
Kiderült,hogy a benzintanktartó pánt elszakadt és karistolta az aszfaltot. Szerencsére csak 400 métert kellett menni az orvosláshoz.
És még pénzbe sem került :))
előző poszt óta kicseréltük a fojtószelep állás érzékelőt, és a légtömegmérőt de még mindig nem megy rendesen az autó. Hiba üzenet nincs. Ha a FIAT szervizes progija rá van kötve akkor pedig egyszer csak megszakad a gép és a kocsi közti kapcsolat. Motor vezérlő elektronika vagy gyújtásvezérlő cserével próbálkozunk.
Hétvégén ellátogattam Dzsozy-hoz és megejtettük az ilyenkor kötelező olajcserét, plusz olajszűrő és pollenszűrő cserét. ( Levegőszűrőt nem cseréltem mert sportszűrő lesz bele ) :) A csere zökkenőmentesen ment, pár "apróságot" leszámítva.Mikor lemásztam a kocsi alá hogy megengedem a leeresztőcsavart láttam hogy pasztával körbe van kenve... nem sejtetett semmi jót, de arra nem gondoltam volna hogy a karterba szinte alig van menet. Na ilyenkor mit tehet az ember, menetvágó és nagyobb csavar, igenám!!! de se menetvágóm se csavarom sincsen, és szombat délután van. Gyorsan be a legközelebbi Unixba és én is vettem tömítőpasztát. Tudom kicsit mókolás de a következőig cseréig megteszi. Kiszereltük a lámpákat is mert kb 3 méterre világítottak elém... sötétben nem túl kellemes ! :) Egy maréknyi műanyagdarab jött ki belőlük, gondolom a gyári tartófülek voltak. Axl Trans cartárstól kapott ötlet alapján sikerült orvosolni ezt a problémát, úgy hogy kis rugókkal "normális" helyzetbe raktuk a lámpafoncsort. :) Kösz az ötletért! Már látok ! :) Kicsit ingadozott az alapjáratom is ezért a légtömegmérő és a folytószelep is ki lett tisztítva. Ennek eredménye, stabil alapjárat és szerintem jobban is gyorsul, főleg alacsonyabb fordulatszámról. Ja és felkerült a Matrica is !! :):)
Km: 114 780