Blog

>> SzervizSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-06-12

Történt ugyanis, hogy 90fok fölé szökik a mutatóm.
Szerelő szerint kezdjem hűtő cserével (kb 1 hónapja kapott egy bonott valeot)
Hát jó, rendeltem egy új hűtőt, ma beszereltük, de nem segített a dolgokon túl sokat.
A következő a vízpumpa csere lesz, arra amúgy is rá kell nézni ,mert valószínű ott csöpög a víz.
Öröm bódottá.............

Az új hűtő 27k volt 40% kedvezményre.

>> SzervizLacci33 // Alfa 33 1.7 8V I.E. // 2013-06-07

Elszálltak az első lengéscsillapítóim több mint egy éve, vettem is egy donorautót, ami "hála istennek" imola volt, és nem pászolnak a lengéscsillapítók. Tehát addig csak a környéken jártam az autóval, nehogy valami probléma legyen, mivel az eleje úszott, és el is pattant az úttól ha úgy adódott. De ennek már vége, mert elvittem őket Gödöllőre, ahol megcsináltattam. Lettek keményítve 10%-ot, szóval az eleje az most nagyon ott van, ahol kell lennie.. Végre lehet vele gyorsan is kanyarodni.. Imádom, végre megint megvan az igazi Alfa feeling vezetés közben :)

 
>> Tuning és extraLacci33 // Alfa 33 1.7 8V I.E. // 2013-06-12

Változás de mégsem? A Skodámból kiszerelt Sabelt 4 pontos öveket ma beraktuk az autóba. A meglepetés viszont akkor volt, amikor kiszedtük az eredeti öveket, és leltünk rajta egy matricát, amin az állt, hogy Italia TRW Sabelt. Elmosolyodtam amikor megláttam. És persze hogy az eredeti övek helyett ne maradjanak a "B" oszlopban tátongó lyukak, Szabeee barátommal elkezdtük, majd ő maga befejezte a lyukak "betömését" üvegszállal, meg minden egyébbel :) Tehát ezek a "B" oszlop borítások is bekerültek, így most minden úgy néz ki, mintha annak úgy kellene kinéznie. Nekem tetszik, szeretem a 4 pontos öveket. :)

 

Hétvégén kicseréltem a pollenszűrőt (Valeo), a klímafertőtlenítést is elvégeztem, motorteret megpróbáltam műtőasztallá varázsolni :)), de még kell dolgozni rajta. A BMC levegőszűrő helyére gyári Mann-t raktam.
Kicseréltem a szelepfedél tömítést is (pasztázva), csodák csodája, most már nem nyomja ki az olajat..

 
>> SzervizGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2013-06-12

Diósjenő Horváth Attila futóműszervíz.*****
Kicserélte a MESTER a rugókat, a szokásos színvonalon és átnézte a komplett rendszert:-)
Futómű beállítva.( Tisztítás, olajozás, grafitzsír stb, ahogy a nagykönyvben meg van írva.)
Lengőkarok cserések lesznek, azokat ( Moog ) be kell még szerezni.
2 db új porvédő cseréje megejtve.A Konik kitisztítva, lekezelve és lágyabbra állítva.

Tuti

>> SzervizDévid // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2013-06-12

Ma visszakerült hozzám a tegnap leadott autóm. Klímatöltésen és fertőtlenítésen esett át. Kiderült, hogy kicsit ereszti valahol a nyomást, de a szezont simán ki fogja bírni a szerelő szerint. Amúgy erről a hibáról tudtam, az autóvásárláskor korrektül tájékoztattak róla. Még egy jó pont az előző tulajdonosnak! ;)
Javításáról később gondoskodom.

>> Tuning és extraatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2013-06-12

Végre sikerült szert tenni egy gyári sportcsomagos küszöbre. már egy lépéssel előrébb vagyok a megálmodott külsőhöz :)

 
>> EseményZolika155 // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2013-06-12

Sikeres műszaki 2015.06.16.-ig.

 
>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-05-16

Ellenőriztem a kivett szívócsövet. A két végét lezártam gumikesztyűvel, majd rögzítettem szigszalaggal. Egyedül a kis kartercső végét hagytam szabadon.
Víz alá nyomtam az egészet, sehol semmi buborék, akárhogy mozgatom, hajlítom. Közben a szabad kartercsövön keresztül fújtam is, h kicsit emeljem benne a nyomást, de semmi. Sehol nem lukas a szívócső.
Mielőtt visszatettem volna a csövet, egyrészt megnéztem többször, hogy mi történik gyújtás ráadás után a fojtószeleppel. Ilyenkor valamiféle kalibráció történik, aminek a végén beáll kissé nyitott pozícióba. A kalibárácó során érdekes visító hangot ad, majd kattan egyet és beáll a nyitott pozícióba. Ez elvileg teljesen normális. Ami érdekesebb volt, hogy ez az egész kalibráció jellemzően kétféle képpen zajlik:

- a fojtószelep nyit majd kb. 29mp-ig semmi nem történik és ekkor indul egy zárás, egészen zárt pozícióig majd egy nagy nyitással visszaugrik kissé nyitott állapotba. Ez az egész kb. 10mp-et vesz igénybe, tehát kb. 40mp kell az egész kalibrációhoz (ez az eset itt látható)

- a fojtószelep kalbirálás (zárás, majd visszaugrás) a gyujtás ráadás azonnal elkezdődik, így az egész kb. 12mp alatt megvan.

Erre a BmS-től kaptam magyarázatot:

"A fojtószelep valóban kalibrálja magát, de nem minden esetben történik ez
azonos séma szerint. Számít a leállítás hossza, a hőmérséklet, hogy le
lett-e bontva az akkumulátor, hozzáérnek-e a gázpedálhoz, stb. Általában a
legtöbb fojtószelep kalibráció után várakozó szintre kerül, de mivel ez nem
kevés áramot fogyaszt, jellemzően kb. fél perc után a vezérlők lekapcsolják
azt. Ha ismét hozzányúlunk a gázpedálhoz, ismét jön a "zümmögés". Ez
teljesen normális, és ha a fojtószeleppel van gond (pl. nem tudja
bekalibrálni magát), azonnal hibakódot generál."


A MES szerint a kalibárlás alatt kb. ez történik:
- gyújtás ráadva -> fojtószelep nyitás kb. 6 fokra
- kalibráció indul -> fojtószelep zárás 0 fokra
- amikor elérte a 0 fokot, akkor kattan egyet és visszaugrik 6 fokra (nem egyből hat fokra, hanem egy nagyot nyit és úgy vissza 6 fokra. A nagy nyitás miatt van a kattanás)

Mindeközben zümmögő (a 0 fok elérésekor már visító) hangot ad ki. A fentebb leírtak alapján, a nyitás szöge függhet a hőmérséklettől is, ezt kb. 15C környezeti és motor hőmérsékleten produkálta (a motor is ennyi volt, mert már jó pár napja állt az autó).

Ha mindezt melegebb motornál nézzük, akkor egyértelműen látszik, hogy a nyitási szög már kevesebb.

Ha már le volt véve a szívócső neki is álltam megpucolni a fojtószelep házat belülről. Elektronikusan vezérelt szelepről lévén szó, ez nem olyan egyszerű, mivel kézzel nem szabad mozgatni a szelepet. Ezért asszonyt kértem segítségként, aki gyújtás ráadás után teljesen benyomta a gázpedált, így az ECU kb. 25fokra kinyitja a szelepet. Nem a legkényelmesebb, de óvatosan hozzá lehet férni a kényes részekhez. Volt lerakódás, de nem mondanám, hogy nagyon komoly. Mindenesetre használtam tisztító spray-t is + alkoholos tisztító kendőt, majd kenő spray-vel megfújtam a tengelytöveknél.

Ezután összeraktam, majd indítás. Első indításnál indító motor teker, de a szokásos idő alatt nem röffent be. Elengedtem. Második indítás, itt kicsit tovább indítóztam és beröffent. Ez a jelenség kísértetiesen emlékeztet arra, amikor a 155 nél benzinszűrő csere után tovább kell indítózni. Szóval, lehet itt akár a benzinnyomás is ludas.

Hagytam alapjáraton járni, semmi probléma. Kicsit pörgettem a motort, simán visszaáll alapjáratra. Majd mentem egy picit a garázsban, semmi probléma. Alapjárat közben mozgattam minden irányba a szívócsövet ill. kisebb levegő csöveket, semmi hatásuk nincs az alapjáratra.

Update 2014-01-01: kb. 5000km óta nem jelentkezett a probléma, szóval, úgy tűnik, hogy a fojtószelep tisztítás segített.

>> Autóápolástipoatti // Alfa GT 1,9 Mjet 16V Distinctive // 2013-06-12

Leadva a bella nero GT Zé.-nek... Tapasztalatból tudom, hogy fehér holló előfordulási mennyiségével vetekedő potenciális vevők - ki tudja, milyen indíttatásból - 2,5M Ft. környékén már elvárják az irreálisan csacsi-ragyi szalonállapotot a karosszérián, teljesen mindegy a típus, az évjárat, vagy a futásteljesítmény. Mivel a lépéskényszer mindig az eladót érinti, most meg is kapják ezt majd a verdától.
Totális karc,- rányitástól keletkezett apró horpadás,-és minden egyéb mentesítés a teljes kasztnin fényezéssel és egyéb módszerekkel - hogy aztán újult erővel hirdessem tovább, mert ELADÓ!
Műszakilag még mindig kifogástalan.