TarP2007-02-05 14:14:33 // 2129
Oh bajjeg, ma néztem a TotalCaron az OFFpel GT bemutatót, tesztet.
2.0T 264ló és 5,7sec 0-100...
Az Olasz konszern meg csak szöszmötöl?
TarP2007-02-05 14:10:21 // 2128
Köelít, közelít... Még az ótó súlypontja is lentebb kerül, de olyan lesz az utastér, mint az Airplane234 című filmben és kiszippant mindent a vákuuum :)
Sebaj, annyira nem nagy a gond, majd egy tavaszi délutánon megbontom és kiöntöm epoxi-gyantával :)
Ja, kezd harapni a fék. bár mostanában csak városban tütükézek...
TarP2007-02-05 13:56:40 // 2127
Qrvamindenségit!
Nem az a bajom, hogy nehéz, hanem, hogy nehezen megy be a helyére!
Érrrttteeemmm?
TarP2007-02-05 12:44:31 // 2126
Na jówwan, ha semmit nem tudtok, akkor bekenem vazelinnel, hadd csusszanjon könnyen a helyére :)
Persze az is megoldás, ha picit leengedem és utána zárom az ajtót, majd felhúzom. Végülis a mai ótók ezt csinálják automatikusan...
TarP2007-02-05 11:33:40 // 2125
Ne bax! Mit tegyek a helyére, pillepalackot? :)
TarP2007-02-05 11:32:38 // 2124
Utána beáll jól és hangtalan is, csak csukás +30sec időzítő van benne, addig nem fexik fel tökéletesen a gumira.
Csak tartok tőle, nehogy idővel rosszabbodjon és suhogjon nekem, meg kivigye az asszony kezéből a könyvet a czug, ha kicsit gyorsítok :)
TarP2007-02-05 11:13:57 // 2123
Így van. Én nem konyítok hozzá, de a zwei english men kitartóan magyarázta, hogy ezek a szöszös műanyagalapú cumók könnyedén festhetőek, nem kell újat venni, ha valaki más színűt akar.
Én csak tolmácsolom, de sose csináltam hasonlót.
Tényleg Giovanni, mennyire nehéz a keret nélküli ablakon picit állítani, mert nekem az egyik nem tökéletesen záródik, hanem szép lassan bemászik a helyére, de az egész kb 2mm-en múlik és akkor tökéletes lenne.
Csináltál már ilyesmit?
TarP2007-02-05 10:15:02 // 2122
Volt hétvégén egy Car-Dealer című műsor a Discovery-n és ott egyszerűen fújós festékkel átfujták a kalaptartót szürkéről feketére.
Ezen a betéten nem ugyanolyan anyag van, mint egy kalaptartón?
Csak eszembe jutott...
TarP2007-02-02 14:17:58 // 2121
Made in Italy az a német vacak ? : )
TarP2007-02-02 11:47:38 // 2120
Te egy mondóka vagy?
Könnyűnek nam azért kell lenni, hogy gyors legyen, hanem hogy ne kelljen teherautónak besorolni :(
Viszont a FiatBravót agyondícsérik mindenhol. Az 1.4T motorral még menni is fog. És akkor végre elkezdünk nagyobb túrós motort fejleszteni!
TarP2007-02-02 10:59:42 // 2119
Láttam az Italiaspeed-en, hogy most könnyítik ki a 2.4MJET-et. 210Ló lesz és lényegesen könnyebb, mint jelenleg.
Lassan-lassan rájönnek, hogy egy középkategóriás autónak nem előny az 1600-1700kg-os tömeg.
TarP2007-02-02 09:12:54 // 2118
Te, Ti... Azt már megtudtuk, mit jelentenek aszámok, de azt nem, hogy mi a különbség egy akármilyen 10W40 és egy nagyondrága 10W40 között???
Erre monnyon valaki valamit please.
TarP2007-02-02 08:54:07 // 2117
Igen, nekem is lekemre. ennek oka az, hogy soha ne maradjon olaj nélkül a túró. Láttam már olyan megoldást, Audi, BMW335, ahol a turbó fent van relatíve magasan a motor helyzetéhez viszonyítva. Ott egy vadabb kanyarodásnál tényleg előfordulhat (?), hogy alacsony olajállásnál kicsit szárazon megy a turbina, ami ugye nem faszaság...
Nálunk azért lent van a turnyó, tehát oválpálya legyen a javából, ahol elmegy az olaj a túrótól...
De ennek ellenére megfogadtam a mondást és én is fent tartom az olajmennyiséget.
TarP2007-02-02 08:23:00 // 2116
Pedig az még a csajsziknak is bejött :)
Olyan pálesz meg nem sok van!
TarP2007-02-02 08:22:19 // 2115
Nekem zabáról nincs szó, de 10000km alatt 1,5 liter Selénia10W40 kellett utántőltésre, Valvoline 10W60 meg max 0.8liter.
Ebből is megtuttuk, hogy télleg kevésbé elfolyós a W60, mint a W40.
Éssss semmiegyebet nemtudok elmondani...
TarP2007-02-01 16:53:28 // 2114
Most látom, hogy már ugyanide jutottunk. Akkor megbeszélve.
TarP2007-02-01 16:51:27 // 2113
Hmm, felhívtam egy szakembert és bonyolultabb a téma picit, ő az első számot, mint szivattyúzhatósági mutatót tartja számon, pl -25°C-ig szivattyúzható a 10W... olaj.
A második pedig tényleg a meleg használatra vonatkozik, és minnél nagyobb a szám, annál kevésbé válik folyóssá az olaj, tehát korrekt az, hogy egy 10 éves V6-ba nem teszünk 5W30-at, mert kifolyna orrán-száján, amíg a 10W60 elég viszkózus marad 100°C körül is.
TarP2007-02-01 16:37:01 // 2112
No mostmár én is kíváncsi vagyok, nekem eddig fordítva mondák...
TarP2007-02-01 16:17:27 // 2111
De a 60, az pont a hideg viszkozitás, nem-e?
A viszkozitás meg a folyékonyság=hígság reciproka.
Vagy ne monnyak ennyi hülye szót egy hozászólásban?
TarP2007-02-01 16:15:29 // 2110
A V6TB-t 1987-ben indították útjára, ha jól emléxem.
Szóval nem az a túlúj agyonszofistikált motor, de annál szebb :) és a nyomatékgörbéje is kellemes.
TarP2007-02-01 15:59:03 // 2109
No, örülök, hogy újra 10W60-at látok. Akkor csak nem qrtuk el annyira. :)
5W30-at a wankel eszi, de ott nincs ideje megöregedni az olajnak, mert addigra kipufogja magából...Nálunk ilyen gond nincs, mert 10e Km-ig ott fog pörögni az olaj a szerkezetben.
TarP2007-02-01 15:53:07 // 2108
Azt tudom, hogy a F1-es autók valami 0W10-es olajjal mennek.
Olyat köll szerzni...az bittos kifolyik az ótóból álló helyzetben is...vagy már bele sem tudod tölteni, mert elpárolog mielőtt folyna :)
TarP2007-02-01 15:44:40 // 2107
No jó, de akkor mi utal rá, hogy milyen híg az olaj, ha a számok nem?
TarP2007-02-01 15:41:52 // 2106
Hmm, nekem eddig úgy tűnt, a Valvoline-t nagyon szereti a motor. Még a hangja is kicsit gurgulázósabb, nem annyira csattogós tőle, de ez pesze lehet, pszichikai rámhatás, mert jobbnak várom, tehát nyitott füllel hallgatom, ahogy felpörög a V6.
A Selénia 20K-naé meg lehet, hogy nem vártam semmi különöset és nem is kaptam?
Következő olajcseréhez kérek majd szaktudású segítséget (Bár ezt a racing-et is olyan emberke ajánlotta, aki sok éve dolgozik az olajiparban...), hátha...
TarP2007-02-01 14:53:13 // 2105
A két szám a 100°C-on mérhető viszkozitás W a 40°C-on mért viszkozitás, de ez még kevés. Egy Tesco 10W40 és egy Selénia 10W40 között nagy külőnbség van ám.
Érdekes, hogy mind a Valvoline, mind a Selénia 10W60 gyanánt adja a RACING olajat, ami a nagy fordulathoz, nagy teljesítményhez javallott.
Valami oka csak van.
Talán hozáértő fórumlátogatók tudják is, ha benéznek megmondják. Ugye?
TarP2007-02-01 14:22:35 // 2104
Hmm, Racing-ot javasoltak hozzá, az meg 10W60-ban van.
Ezek a szmok csak annyit mondanak, hogy hidegen lassan-nyúlósan folyik, melegen meg könnyen.
Szóval hidegen nem nyomunk psdlógázt és kész...
Vagy bonyibb a történet?
TarP2007-02-01 13:51:31 // 2103
Hej ez a téma most Tankcsaba, de volt Quimby is hasonló dalszöveggel, csak kicsit átgondoltabb mélyrehatóbb stílusban.
Az is simerős?
Egyébként éertlek, csak gondoltam terelek egy kicsit :)
TarP2007-02-01 12:56:04 // 2102
Amit lecserélsz, még eladhatod.
De télleg. Selénia 10W60 5000km-es korában még jobb ,mint a Tesco-gadasgos újonnan...
TarP2007-02-01 11:42:39 // 2101
Bár ebben van kb 30eFt átverési díj, mert márkaxervíz.
TarP2007-02-01 11:27:43 // 2100
Na megjött az infó: Ásványvíz-olaj kell az OFF RX8-ba, 67000Ft egy oljacsere :)
És mennyien megvették úristen és a GTV-nek meg leállították a gyártását, mert nem lehet eladni...nemhiszemel...
TarP2007-02-01 10:40:04 // 2099
Pedig tavaly télen mekkorákat pörögtem vele a MÓ kút üres, lejeges-havazott parkolójában :)
Krézifék és keresztben csúszás, gázadásokkal meg lehet fimonan irányítgatni a szekeret. Még nézők is akadtak a megfagyott kutasok között :)
TarP2007-02-01 09:51:18 // 2098
Émmontam, hogy elvonási tünetek lesznek, émmontam!
TarP2007-01-31 15:56:04 // 2096
Lehet, bár mindíg vannak olyan ökölszabályok, amik iggaznak bizonyulnak.
Ilyen ökölszabály a 100Le/liter szabály is, ami fölött rohamosan romlani kezd a hatásfok és rezonálni a rendszer.
Mindegy, hogy szívó, vagy turbós, vagy biturbós az autód, ha 100le/liter fölé megy irtó sokat fog enni és nem lesz kiegyensúlyozott.
Bimota kísérletezett 200le/litert tudó motorral, de minden versenyző utálta, mert nem lehetett elviselni a nyomatékgörbéjét.
Illetve a Ferrari az 599GTB-be beletehette volna az Enzó motort, ott van, ingyen van, ki van fejlesztve, de mégis csinálnia kellett egy 610lovas új V12-est 6 literest? Miért? Mert az Enzóhoz képest az 599GTB egy kellemesen vezethető GT autó.
TarP2007-01-31 15:36:14 // 2095
Köszi, olyanja meg niccse senki ismerősnek...
TarP2007-01-31 15:30:12 // 2094
Hmmm, ezt nem kérdeztem meg az Audis mérnököktől, mikor a gyárláti volt, pedig sok kérdésem volt, biztos elküldtek vohna picsába, ha megtehették vohna. :)
TarP2007-01-31 15:09:03 // 2093
Mellik ótóban van ilyen sorbakötős túró? Ki kéne próbálni... Olyat még nem vezettem.
A Maserati BTB-k ugye hengersoronként voltak párhuzamosan? Úgy emléxem igen.
TarP2007-01-31 15:07:26 // 2092
Nem érdekel, én 2 órás vitára fizettem be, úgyhogy tessék vitázni!
(Vagy hogy volt a Monty Python-ban? ) :)
TarP2007-01-31 14:18:13 // 2091
Ja, Zubaru STI is 2.5L-re növelte a lökettérfogatot, mert 2.0-val már kinlódás volt a nyomatékgörbe elviselhetőn tartása.
TarP2007-01-31 14:16:44 // 2090
Jaj papó, itten más a cél. Ez egy kellemesen ótózható sportgép, amit nem kell 9800-ig huzatni. Ez GT motor, mint a miénk. Ezt a 3.0BTB motort be lehet tenni a 3-mas, 5-ös, 6-os, 7-es, 9-es...XXL-es minden BMB-be és ez is fontos. Mindet könnydén mozgetja, nem izzaccságszaggal.
Az RX8 motrot, vagy az S2000 Hondáét nem teheted bele egy limuzinba, mert 22 litert enne és még ordítana is.
Tehát más a cél.
TarP2007-01-31 14:12:14 // 2089
Egen, RX8is másolmány, de tróger anyagokkal. Ülés hátlap kopogós műanyag, ülések közti lap is hulladékból van, meg a B-C oszlopok borítása is. Cserében occó pl egy Audi TT-hez, vagy BMW 325-330Coupehoz képest.
Jelenleg a legjobb (anygok és tömöegek miatt) kasztnit az Audi TT, a legjobb 3000cm alatti motort pedig asszem a BMW (330i vagy 335i) birtokolja.
Ha ezek szövetkeznének, lenne nagy sírás... :)
TarP2007-01-31 14:03:06 // 2088
Te megzözzentél embör! :)
A BMW 335i 400Nm max nyomatékkal és 306 lojjerővel készül.
Nem rossz, de azért nem köll berittyenteni, tuladonképpen az elv azonos a mi V6TB-nkkel, kis turbó(K), kis túrólyuk, szép kellemes nyomatékgörbe, csk minden 1,5*ős:)
Inkább túraautós, mint versenyautós jelleggörbe.
Ez egy jó motor.
Sosem fogom megérteni, miért nem csinál az Alfa egy hasonló megoldást?
Kisebb motor, kisebb adók, jobb karakterisztika...
TarP2007-01-31 13:05:10 // 2087
Viszont hatásfokban nagyon lemarad.
Egy átlagosan tempós haladásnál még az agyonszidott elavult ócska V6TB sem kér többet 12-13liternél, haver pedig 16-18alatt nem nagyon tud eljárni a Genesis motorral, vagy mivel:)
Ha viszont figyelembe veszel egy modernebb Maegnézium-alumínium 325i, vagy 330i OFF BMW-t motort, azok teljesítményre is ütik a Vankelt és fuel efficiency-re mag nagyon.
Diesel szót le sem merem írni e témában :)
Én csak azt nem értem, hogy miért veszik meg a népek akkor is, ha tudják, hogy sok gond van vele, töltögetni kell bele az olajat, mint egy rossz Opelbe és többet eszik, mint legtöbb 20%-kal erősebb konkurrens, Olyan műanyagból van a belső tere mint egy Fordfókusznak mégis ebből több ezer fogyott el az országban vadi újonnan!
Talán a sajtó az, ami felmagasztlata?
Tényleg nem értem.
TarP2007-01-30 16:17:13 // 2086
Hmm, lássuk mit tudunk gyárilag, aztán utána gondolkodunk.
TarP2007-01-30 16:05:56 // 2085
Hát igen "RÉMESIS", kényesebb, mint az általad kis qrvának becézett motorok, eszik mindent, olajat, benzint, de tartok tőle, hogy ha ezeknek csak a töredékét a haladásra tudja felhasználni, akkor elhúzik:(
Meglátjuk, ha abból indulok ki, higy a srác 8.0sec körül mondott 0-100, akkor annyit még én is tudok rózsaboglyával...
TarP2007-01-30 15:52:12 // 2084
Ne is mondd, az RX8-as most kap új Pirelliket, meg valami hyper olajat, mert befecskendezi az égéstérbe...
Ember azt írta, hogy most jó a 8sec 0-100ra, de még nem forgott el 9000ig.
Eh, nemtom tavaszig mi kerül még bele, de kezdek meginogni...
TarP2007-01-30 15:33:08 // 2083
Ne akard, hogy Negatív Puncinak szólítsunk! :)
TarP2007-01-30 15:19:04 // 2082
TarP2007-01-30 14:53:02 // 2081
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.