Fórum >> Típusok >> Giulia

Fornitore2020-02-19 22:44:09 // 14369
"valamelyik okos ember azt mondta ha nem tudod elmagyarázni egyszerűen akkor te sem érted " ez jó😉.Köszi megértettem én!! Akkor nem kukáztam ki feleslegesen 110 db pénzt😁.
Piritu - 1.000.0002020-02-19 22:21:53 // 14368
Nagyon örülök hogy a benzines Giulia benzinszámlák alapján tapasztalt gyakorlati viselkedését a gázolajos 159 szemszögéből ítéled meg :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 22:08:41 // 14367
Biztos elketyeg szépen, de ha kényelmes dízelt keresek, csak kisétálok az udvarra :-)
A 2.2-es motorral nem tudnék megbarátkozni, az alap ülések sem csalogatnak átülni, a biztonsági lomoknak pedig nem. én vagyok a célközönsége :-) Nálam a biztonság a masszív kaszni, erős motor, jó gumi és jó nagy fék. Ebben sosem leszek Zé, maradok X :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 22:02:22 // 14366
Én úgy értem, hogy a telefontükrözés alatt értendő az AA/CarPlay. Ha ez nincs, akkor annyit tud alapból, mint a Blue and Me. Ami nem. sok semmire jó :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 22:00:34 // 14365
A piramis is alulról épül, de részemről rajta van már a teteje is :-)) Amúgy ja, mondták már, hogy egy 20-ast letagadhatok :-)
RomeoOne2020-02-19 22:00:26 // 14364
link :)

Jó, akkor összpontosítsunk arra a részre, amit még nem értek.
Mi az, amit az Alfa "Telefontükrözés" néven 110 ezerért árul?
Ez az AA+ACP? És ha ezt nem veszem meg, akkor hiába dugdosom a kábelt, nem lesz fent a telefon tartalma a középső kijelzőn?
Vagy ez az, amit az utolsó, vastag betűs résszel te is kérdezel?
carver2020-02-19 21:53:52 // 14363
valamelyik okos ember azt mondta ha nem tudod elmagyarázni egyszerűen akkor te sem érted :) Azért teszek még egy utolsó próbát:

A MirrorLink oldalán nincs fenn az Alfa Romeo tehát a MirrorLink valószínűleg nem fog működni az Alfában (de nincs is rá szükség)

A lényeg röviden hogy:

- ha navigációra van szükséged akkor vagy használod az Android Autora/Apple Car play segítségével vagy meg kell venni a (beépített) Navigációs csomagot (szerintem felesleges). Az Android Auto /Apple car play jelenleg csak kábellel működik. Ezt használva a navigáció megjelenik a Giu képernyőjén és a Giu gombjaival tudod használni, a telóhoz nem kell többé nyúlni. Android Autoval / Apple car playjel fel tudod hívni a telefonodon lévő számokat is és meg tudod hallgatni a telón lévő zenéket is.

- ha csak a telefonodon lévő kontaktokat akarod felhívni és a telefonodon lévő zenét akarod hallgatni szintén a Giulia gombjait/menüjét használva de nem akarsz kábelt használni akkor a telefontükrözés funkcióra lesz szükséged


A kérdés viszont megmaradt, hogy egy új Giuliának alapfelszereltége-e az Android auto / Apple Car Play. Illetve ha nem akkor vsz csak együtt tudod megvenni a telefontükrözéssel (akkor is ha azt nem is fogod használni)
tdemeter2020-02-19 21:50:38 // 14362
Most kicsit ránéztem én is az árlistára - 1000 éve nem is néztem már - és igazából egy alap 136 lovas giulia is elketyeg szépen szerintem. Benne van csomó dolog, ami kell a kényelemhez.
Hogy őszinte legyek, szerintem korrekt konfig az is. Van benne tempomat, egy rakás biztonsági cucc és benne van a juliska is, ami már önmagában is kiváló. Az új érintős infotainmentel tök jó kis kombó lehet még ha nincs is benne annyi csicsa és extra.
Az egyetlen dolog ami meglepett, az az, hogy a super tartalmazza csak a xeont.
Ezek szerint az alap nem is xeon?
RomeoOne2020-02-19 21:46:51 // 14361
De amúgy ja, kvázi áremelés ez.
RomeoOne2020-02-19 21:44:34 // 14360
Nagyon Z-generációsan tolod :D Az okostelefon már a Maslow piramis legalja :DD
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 21:41:46 // 14359
Lassan a kerék is extralistás lesz :-))) Alapból négy tégla jár alá :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 21:38:34 // 14358
A MirrorLink tudtommal egy szabvány, a telefonon futó appokat próbálta rávarázsolni az autó kijelzőjére. Csak épp túl sokféle telefon, os verzió, launcher stb van, nem mindennel működött jól. Suzukikban tuti ilyen volt (már 2016-ban, alapfelszereltségben), amit aztán frissítettek 2018 körül és onnantól jó volt AndroidAuto-val is.
A telefon képernyőjét lehet Miracastolni vagy tükrözni, de attól az appok a telefonon futnak, és ott is kell (tudtommal) tapizni.
A Mirrorlink, AA azért lenne jó, mert az autó képernyőjén éred el a telefonod appjait. De javítsatok ki, lehet hogy valahol elmaradtam egy évtizeddel :-) Akkor foglalkoztam. ezzel utoljára, amikor egy tabletre akartam tükrözni a telefonomat. :-)
RomeoOne2020-02-19 21:33:16 // 14357
Ja, én is most nézem, hogy nemrég ráfrissíthettek a Giulia árlistára. Már csak Veloce-tól alap.
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 21:28:48 // 14356
Aha.. frissebb árlista van fent mint amit én kis nyomtattam, itt már nem alapfelszereltség a teló tükrözés.
RomeoOne2020-02-19 21:26:11 // 14355
Akkor megpróbálom összefoglalni a carver szerint leírtakat. Definíció szerint a telefontükrőzés a a sima bluetooth kihangosító, amit viszont az Alfánál 110ezer forintért árulnak telefontükrözés néven, az az AA meg a ACP. Mirrorlink meg valami 3. dolog, ami nem elérhető a kocsihoz. Right?
RomeoOne2020-02-19 21:13:52 // 14354
Ja, én is azt hittem, hogy megkérdezem és világos lesz, de most már még nagyobb a káosz :DDD
carver2020-02-19 21:06:46 // 14353
ahhoz hogy megjelenítsd a Waze-t vagy a Google térképet ahhoz kell a telefonodra Android Auto vagy Apple car play alkalmazás és egy kábel amivel csatlakoztatod a Giuhoz (remélem nemsokára kábel nélkül is fog menni).

Technológiai oldalról tehát valóban nem kell hozzá a telefontükrözés és a Bluetooth sem mert most csak kábelen működik.

Viszont az autóban is meg kell hogy legyen az Android / Apple alkalmazás futtatásának a lehetősége és amit nem tudok hogy ez alapból benne van (régebben biztos nem volt benne) vagy ez csak akkor kapod meg ha megveszed csomagban - mégpedig a telefontükrözés nevű csomaggal - ezt a kereskedőtől kéne megkérdezni.
Fornitore2020-02-19 20:49:08 // 14352
Bocsi de kicsit nehezen fogom fel.Akkor nem kell a telefontükrözés ahoz hogy megjelenítsem pl: wazze vagy a google térképet a giulian hanem elég bluethooton kapcsolódni.Úgy mint a tv-hez amikor a telefonképet akarom megjeleníteni a tv-n?
carver2020-02-19 20:01:51 // 14351
még annyi hogy a tükrözéshez nincs szükség semmilyen plusz alkalmazásra, csak Bluetooth kapcsolatra a Giuval. Az Android Autohoz (vagy a MirroLinkhez) viszont le kell tölteni egy appot, ráadásul az Android Auto nincs fenn a magyar PlayStoreban így az apk-t kell letölteni és telepíteni ahhoz hogy használni tudd.
carver2020-02-19 19:49:35 // 14350
A telefontükrözés csak annyit tesz hogy Bluetooth-on keresztül áthúz bizonyos adatokat a telefonodról így a natív Giulia menüben elérhetővé válnak a Phone menü alatt a telefonodon lévő kontaktok (és a Giu menüből tudod - macerásan - kiválasztani és felhívni az telefonszámokat) a Media menü alatt pedig a Giu erősítőjével / hangszóróin hallgathatod a telón lévő zenéidet (pl Spotify-t is)

Az Android Auto-t / Apple Car play-t (egyenlőre) akkor tudod használni ha kábelre dugod a telódat. Ekkor eltűnik a Giu alap menüje és helyette megjelenik az Android Auto (vagy Apple car play) felülete. Nekem az Android autón kerek ikonokon jelenik meg néhány app pl Spotify, Waze, Google maps, Phone, Calendar, Weather, Podcasts, Settings stb. De azért korlátozott a választék. Ha így telefonálok akkor is az Android Auto telephone appját használja, pl a kedvencek szintén kerek ikonokon, fényképpel jelennek meg. A keresés (vagy pl címbeírás Waze-be) azért itt is macerás, alul egy hosszú sávon jelennek meg a betűk (számok stb) és jobbra balra tekergetve kell egyesével kiválasztani a betűket. Ha le tudnám cserélni utólag a kijelzőt érintőképernyőre már csak emiatt is megtenném.

A MirrorLink egy harmadik app, amire nincs szükséged ha megfelel a telefontükrözéssel vagy az Android Auto / Apple Car play által elérhető funkcionalitás.
Shadin2020-02-19 19:43:04 // 14349
A telefon tükrözés, vagy screen mirroring, vagy Miracast, ki hogy hívta, egy korábbi szabvány, nem terjedt el, mert tanúsítvány kellett hozzá, azaz valakinek fizetős volt. Az Apple CarPlay egy USB-n működő újabb kezdeményezés ami mellé/után a Google is kijött a hasonló elven működő Android Autó szolgáltatással, ami nem a telefont tükrözi, hanem kvázi egy keretrendszer..
Halesz2020-02-19 18:53:23 // 14348
Nem volt alapáras, 110 ezer HUF volt és most is annyi. Ez az Android Auto / Apple Car Play.

Alapból annyit tud a fedélzeti egység, hogy bluetooth-on kommunikál a telóddal, kihangosítja, leszedi a híváslistád, névjegyzéked, lejátszik zenét.

A telefontükrözés pedig a telód néhány legfontosabb appját teszi ki a képernyőre: maps, waze, spotify, music, stb...
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 18:39:36 // 14347
Amúgy a konfigurátorral nincs semmiféle baj, teljesen jól működik.
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 18:25:40 // 14346
Ezt én sem vágom, árlista szerint alapfelszereltség is és választható extra is egyszerre. Vagy különböző funkciókról van szó?
RomeoOne2020-02-19 18:02:58 // 14345
Erről a telótükrözésről mondhatna valaki valamit. Az AndroidAuto-t, meg az Apple Car Play-t szoktuk kollektívan annak hívni, nem? Az alapáras volt már a prev gen kocsikban is. Az Alfa meg a MirrorLink-et hívja telefontükrözésnek? Az miért kell ha van már az előző kettő?
carver2020-02-19 17:33:36 // 14344
A fogyasztás az autó sebességétől (8:50-nél) és a váltó sebességfokozatától (12:00-től) függ.

Mondjuk ezek a grafikonok láthatóan még 6 sebességes autókkal készültek, tehát az optimális 60-70 kmh-s tartomány valószínüleg egy 8 sebességes Giuliában feljebb lesz (gondolom 80-90 körül) de 100-110- nél sem fog sokkal többet enni, tehát a kevesebb gyorsítás-lassitás ellensúlyozhatja a magasabb sebességet (és nem.hiszem hogy országúton gyakran tudod hagyni motorfékkel kigurulni az autót, autópályán inkább)
Csabi2020-02-19 15:06:31 // 14343
Jó vidi, főleg , hogy még csak teszteled a minit :) Kicsit gyorsan fordultál, gondolom nem c-módban volt (leglassabb).
DKori2020-02-19 14:36:49 // 14342
OFF

Máshonnan fogjátok meg a dolgot de tartalmilag ugyanazt mondjátok, csak máshogy kerekítitek ki.

Ugyanis az az "életszerű" (álszentség nélkül), hogy autópályán mondjuk ~120-140 közt, autóúton pedig ~80-100 (110?) közt járkál szerintem a userek 90%-a (most az olyan szélsőségektől tekintsünk el, hogy pályán is lehet andalogni 100-al vagy beállni kamion mögé, meg némely (persze forgalomtól elzárt ;) )országúton is "lehet" ámokfutni (~130-al) ).

Ezért általánosságban elmondható, hogy az országúti fogyasztás lesz a legkedvezőbb (hiába esetleg a sok település miatti sebességváltozás, mert itt amit vesztesz a gyorsításokkal azt "megnyered" azzal, hogy kigurulva lassítasz és X ideig 50-60 közt mész...), utána az autópálya majd a város. Ezért szoktam jót röhögni azon a kijelentésen (van olyan ismerősöm aki ezt mondja), hogy "autópályán megyek mert az olcsóbb, kevesebbet fogyaszt" :D nem, ez nettó faxság, A-ból B-be garantáltan országúton fog kevesebbet kérni a vas, az más kérdés, hogy pályán gyorsabb/egyszerűbb/pihentetőbb (de néha unalmasabb ;) - én is döntő többségében pályázok, de van amikor többszáz km-es úton ha van időm "játékból" is beleviszek rövdebb országutas szakaszt mert változatosabb, nem tompulsz úgy be...). :))

ON
esvé2020-02-19 14:21:26 // 14341
+1 ...ohh a Mavic...de jó kis felnik voltak;) nosztalgikusan párásodik a szemem...
VKG699!!! (4x156+75)2020-02-19 14:19:39 // 14340
Kedves lenne tőle :D

Mondjuk alapvetően másféle törekvést nem látunk... :D
Liquid2020-02-19 14:15:45 // 14339
Ugyanarról beszélünk :) De továbbra se attól függ hol mész, hanem hogy hogyan :)
RomeoOne2020-02-19 13:59:09 // 14338
Nem bonyolítottam túl, sok mindentől függ. És le is ítram, hogy normál körülmények, nem Fittipaldiskodás. Legyenek ugyanolyan domborzati körülmények autópályán is, mnit ha országúton mennél. Mehetsz tempomat 130-at vagy 140-et sokáig, ha országúton mész, max 100-al és néha előzgetsz, néha lelassítasz, néha beszorulsz 80-al egy busz mögé... A fő tényező az lesz ebben az esetben (és szerintem a leggyakoribb közlekedési helyzetekben ez lesz érvényes), hogy mekkora ellenállást kell leküzdenie az autónak egy átlagos sebesség fenntartásához. A légellenállás a meghatározó tényező és az jóval kisebb 90 körül, mint 140-nél.
Liquid2020-02-19 13:47:14 // 14337
Ezt kissé túlbonyolítottad :)
Inkább függ a sebesség mértékétől és állandóságától.
Pl. tempomat 110 pályán biztosan kevesebb lesz, mint joyride országúton, netán valami szerpentines részen felfelé :)
tdemeter2020-02-19 13:40:21 // 14336
Ja tényleg ;)
RomeoOne2020-02-19 13:28:01 // 14335
Ez miért nekem írod? Ugyanezt mondom :)
tdemeter2020-02-19 13:25:43 // 14334
Egyszerűen csak az átlagsebességed alacsonyabb országúton, ezért kevesebb.
Próbálj stabilan autópályán 90-el menni, hidd el, az lesz a valaha mért legalacsonyabb fogyasztásod.
RomeoOne2020-02-19 13:08:46 // 14333
Ezzel egyáltalán nem értek egyet sem elméleti, sem tapasztalati oldalról. A városozás, dugózás az, ami tényleg az alacsonyabb átlagsebesség irányában tudja eltolni a fogyasztás növekedést. De az országutas közlekedés, még ha van is benne lakott terület, mert pl. ott vezet keresztül egy főút, mindig is jóval alacsonyabb átlagfogyasztást ad, mint az autópályázás.

Én nagyrészt autópályán szoktam menni, az M6-oson a kocsival, így kb. 800 km-enként szoktam tankolni. Volt, amikor viszont kevés pálya, nagyrészt országutas autózás volt két tankolás között, annak minden viszontagságával. Így 1000-et mentem vele. A kocsiban lévő pillanatnyi és átlagfogyasztásmérő és alátámasztja ezt.

Elméleti oldalról pedig: Lehet, hogy többet kell gyorsítani meg lassítani, de ha nem Fittipaldiként közlekedsz, hanem viszonylag normálisan (akár dinamikusan is), az alacsonyabb sebességek miatt sokkal kisebb közegellenállási erő hat a kocsira, amit folyamatosan le kell küzdenie. A lassítások pedig (ha nem folyton satufékezgetsz), akkor csökkentik is a fogyasztást, (pl. egy kigurulással, ugye), mert addig is lendülete viszi a kocsit és nem üzemanyaggal kell hajtani.
Piritu - 1.000.0002020-02-19 12:52:32 // 14332
Nem szabad elfelejteni hogy tankolásonkénti fogyasztásról beszélünk. Nagy átalagsebességet csak folyamatos pályázással lehet elérni, mondjuk 130 tempomattal. Ilyenkor a legjobb a fogyasztás mert nincs gyorsítás, lassítás. Így jött össze pl. a velencei fogyi.
A városi, országúti haladás ellenben sok gyorsítással lassítással jár, amihez több benzin is kell...
RomeoOne2020-02-19 11:36:03 // 14331
Na mindegy, ne igyak Rivotrilra mert ez lesz a vége , tudom :DDD

Elképzelem, ahogy előadod ezt Elkann-nak, aki rád néz sötéten és eldarálja a Kommandóból jól ismert sort:
Vicces gyerek vagy, Viktor, ezt díjazom. Téged nyírlak ki utolsónak.

:DDD
VKG699!!! (4x156+75)2020-02-19 11:14:07 // 14330
Amúgy kövezzetek meg, de az Alfánál lehet, hogy csak félreértettek valamit.

Olvasták, hogy a zöld járműveké a jövő.

Erre kihozták a Verde Visconti színt, meg a 6Underground féle autóval haknizzák körbe a világot...

Szerintem csak nem jól fordított nekik a google translate.

Na mindegy, ne igyak Rivotrilra mert ez lesz a vége , tudom :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 10:45:28 // 14329
Ha már nyeremény is van... megyek a 146-tal, azzal van esélyem. Egy jó páleszért bármit XD Utána csomagtartóval is ugyanez, aztán ajtónként. :-)
TtK2020-02-19 10:24:40 // 14328
Honnan tudod mire gondolok? :) Tényleg eloszlásfüggvényt szeretnék, a definíció szerint. Ami szépen szigorúan növekszik, ahogy kell. ;P
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-19 10:19:45 // 14327
majd a találkozóra hozunk egy decibel mérőt és akinek a leghalkabb nyer egy páleszt :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 10:17:30 // 14326
Na annál nem nehéz halkabbnak lenni :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-19 10:10:45 // 14324
halkabb, mint az 59 mivel az acél amúgy semmi extra hangja nincs az alumíneumnak pl
RomeoOne2020-02-19 10:06:50 // 14323
Na látod, pedig ha vezetnéd, lehet, hogy a grafikonon kirajzolódna a csatkai Szűz Mária és rájönnél, hogy járni kéne tempolmba :DDDD
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 10:00:07 // 14322
Kíváncsi lennék, hogy feelingre, hangra milyen ejtve lecsukni. Olasz és olasz közt is nagy különbségek vannak ebben is :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-19 09:57:43 // 14321
én meg nem nagyon követem a fogyasztást így mivel pont annyit eszik az autó ha nincs grafikon :DDD
RomeoOne2020-02-19 09:51:21 // 14320
Értettem én :)
Főleg, hogy akkor lenne a dolognak értelme, ha a városi fogyasztás külön lenne választva az országúti/autópályás fogyasztástól, mert így az a nonszensz eredmény jön ki, hogy nagyobb sebességgel kevesebbet fogyaszt az autó.
Csak szakmai ártalom, hogy ha a definíciók rosszul vannak használva, akkor tikkel a szemem :DD És az eloszlásfüggvény az nem az, amire te gondolsz
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.