Fórum >> Típusok >> Giulia

Hardy2023-01-09 12:44:50 // 28418
Igen. Már fújtam vele.
Zselé2023-01-09 11:36:37 // 28417
Az a probléma - amiért keresem én is a nyomás stabilizálás legjobb módját - hogy 2.2 alatt már bejelez a szenzor. Viszont nem fújhatod nagyon fölé sem, mert pl. hidegen 2.5-re fújt kerék nyáron nagy tempónál 2.9-ig is felmegy.

És akkor még nem vettem bele a buliba a töltő műszer és a TMPS közötti eltérést...

Rá lehet menni idegileg, ha nagyon akar valaki... :D

Inkább lehet, hogy hagyom én is a csudába - egy év alatt 2x kellett ellenőriznem, belefér..
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-09 11:21:37 // 28416
Igen, sok a tényező, kicsi várható hatással, ezért mondtam hogy igazítsuk a modellt a tapasztalathoz XD Inkább mint nekiállni ezt számolgatni, tesztelni. Ha valakinek van kedve, hajrá :-)) A guminyomás az a dolog, amivel soha semmi bajom nem volt. Ránézésre megmondtam az első autóm óta, ha nagyon kevés. Volt ilyen, ráfújtam egy kicsit. ha megint leeresztett, irány a gumis, gumi le, perem megvizsgál. Asszem egyszer volt ilyen acél felnivel.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-09 11:08:03 // 28415
A kétszéles 18-as megadott középértéke elöl 2.2, hátul 2.4. Kb itt szokott lenni a nyomás nem sűrűn nézegetem. A téli kerékcsere óta rá sem néztem. Megy, kanyarodik, fékez, semmi különleges nincs vele. Lehet túl urasan használom, de eddig eszembe nem jutott keréknyomást nézegetni :-)
Szerintem gyúrj rá egy rendes kerék szettre.
G-MANN🍀2023-01-09 11:06:18 // 28414
Amikor nyitva picit a tető két csavar, egy belülről, egy kívülről hozzáférhető, 🙂úgy emlékszem
aranytl2023-01-09 10:17:13 // 28413
Szerintem a mérnökök már kiszámították ezt, hogy nekünk ne kelljen ezzel foglalkozni :)
Ha beállítod hidegen a megadott értékre, pont annyira megy fel melegen, hogy jó legyen.
Q-nál 0.5 barral emelkedik amikor bemelegszik. 10 fok körüli környezeti hőmérséklet esetén, legjobb esetben is csak 0.2 barral emelkedik, nem is tapad a gumi.
A szenzor jól mér, ellenőriztem nyomásmérővel.
Macky2023-01-09 10:02:56 // 28412
Köszönöm ! kipróbálom
G-MANN🍀2023-01-09 09:49:50 // 28411
Tetőablak üveglap oldalanként két kis csavarral állítható, kb olyan, mint a guminyimas 2x 3x próba, utána lesz jó, ha valaki kitart addig és szerviz segít ebben.
RomeoOne2023-01-09 08:35:21 // 28410
Persze manapság a TPMS-ek korában már sokkal jobban ellenőrizhető online is a keréknyomás iylen mérésekhez. Megint csak kérdés, hogy a TPMS mennyire fogadható el hiteles műszernek? Vagy csak olyan, mnit a víhőfok mérő, ami beáll 90-re a 70-100 intervallumon, hogy ne idegeskedjen a user a folyton mozgó mutató miatt?
RomeoOne2023-01-09 08:33:33 // 28409
Kérdés, hogy tényleg ez-e a tapasztalat? Nekem nincs vele, de Zselé is azt mondta, hogy amúgy nem méregette.

Amit mondasz az teljesen elképzelhető, csak az a baj, hogy ezekhez pont számolni/mérni kéne, nem annyira magától értetődőek, hogy mekkora hozzájárulást adnak a jelenséghez :D

Tegyük fel, hogy 20 °C-os a levegő a környezetben és a gumiban is, könnyed nyári reggel. Elkezdi az ember hajtani a vasat, mennyire megy fel? 60 °C? Az °K-ben pont kiadja azt a bő 10%-os különbséget, ami ezt a 0,2 bar körüli nyomásemelkedést magyarázza. Tehát ennyinek lennie kellene még száraz gázzal is.

Viszont, ha tényleg nagy különbséget ad ebből a szempontból a páratartalom, akkor viszont azt kéne látni, hogy a télen fújt kerekek nyomása sokkal kevésbé érzékeny a hőmérséklet ingazdozásra, a hideg levegő alacsony páratartalma miatt, nem?
A télen feltöltött keréknek kéne akkor úgy viselkednie, mint a nitrogénesnek.

Aztán még mindig ott van az, hogy ha egy leengedett abroncsot elkezdesz feltöltenie nitrogénnel, akkor a keréknyomás függvényében a benne lévő gáz kb. harmada még mindig levegő lesz, annak oxigén meg víz/páratartalmával együtt...

Van itt sok tényező. Lehet kéne egy méréssorozatot tervezni rá? :D
Macky2023-01-09 06:37:56 // 28408
Sziasztok!
Van-e tapasztalat süvítő tetőablak javításával kapcsolatban? (Giu 2021.évj. Super)
150 felett (szélviszonyoktól függően) egyre erősebb a hangja, 230-nál már borzalmas. Most hétvégén volt alkalmam az autobahn-on kipróbálni.
SD2023-01-08 22:47:40 // 28407
Már írtam egyszer, de ez a gyári defektjavítóhoz adott pumpa a funkcionáli rendes pumpaként is? vagy csak takony applikátor?

Tehát azzal is tudnám állítgatni a nyomást magamnak, ha nem teszem bele a patront?
SD2023-01-08 22:46:39 // 28406
Na ekkorára még nem fújtam fel:D

De igen többször vissza kéne menni, a nyomást ellenőrizni, az a tuti.
Csak már a tuningos gyerekek gyülekeztek a kúton nem volt kedvem visszamenni:D
Papó a Giuliával:D:D:D Mitakar itt:D
SD2023-01-08 22:42:32 // 28405
Mert érdekel?:D

A keréknél amúgy még belejátszik a palcebo is mert az időjárási körülmények sem ugyan olyanok kétszer...

Nekem jelenleg úgy tűnik ha puhábbra eresztem 2.6 alá akkor kenődik.. a magasabb oldalfal miatt, kanyarban ha elpörögne úgy lépked mint amikor parkolóházban alászedve fordul az ember, magyarul gyűri magát.

2.6 felett meg már szerintem púposítja a közepét és akkor meg veszti a tapadást.

Mondom ezt úgy hogy még tapadáshatáron is épp csak keveset autóztam vele, nem hogy rendesen megcsúsztam volna:D

Eleinte a téli Bridgestone nekem keményebbnek tűnit mint a nyári Conti (azóta megnéztem, calami ECO Contact:D:D)

Szóval most azt próbálom eltaláni amikor jelen setup mellett pöpec a gép:)
A kétszéles kereket nem fogom siettetni ha stabilabb az csak azt jelenit hogy amikor viszont elereszti akkor hamarabb történnek a dolgok ami tudatlan kéznek szerintem hátrány:)

Legyen csak lötyi eleinte, majd ha már nagyon penge vagyok:)))
Akkor veszek pálya slickkel 19"est és majd megyek vele pályázni:D:D:D
G-MANN🍀2023-01-08 20:22:11 // 28404
19-es keréknél 2.4, hátul 2.3. Ilyenkor szuper. Ma Ausztriáig gurulva már 2.6 2.5 lett 10+ fokban. Itt viszont újra kb 2.5, 2.4 már csak. Reggelre gondolom visszaáll az alapra. 🙂
Liquid2023-01-08 20:03:19 // 28403
kell neki az izgalom :)
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-08 19:50:14 // 28402
De miéért..??😂
SD2023-01-08 17:21:15 // 28401
Na ezt nem tudtam:)
SD2023-01-08 17:20:30 // 28400
Nekem sem jelez, hanem nézegetem:D
Meg az olajat is hogy pixelre ott van-e:D
A 4000km-es autóban:D
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-08 17:17:53 // 28399
Igen a Weltautoval nincs is gond, csak az árral 😄 Stellantis korszak előtt ajándékba kaptuk ezeket az autókat.
Meglátjuk mire jutunk, nem kiabálom el..
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-08 17:03:15 // 28398
Egyébként a gumi nyomás az amivel igen keveset foglalkozok, nekem nem jelez, nincs bajom vele, ugyanúgy megy. Szerintem nálunk száraz a levegő XD
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-08 17:01:57 // 28397
Igazítsuk a modellt a tapasztalathoz :-)
Az ideális gáztól való legnagyobb eltérést a levegő páratartalma és gőznyomása okozhatja. Ahogy melegszik, több vizet vesz fel. A kompresszorok víztelenítője a levegő páratartalmát nem fogja meg. Tehát szerintem a száraz levegő a kulcs, nem az, hogy Nitrogén legyen. Nem számoltam utána, de hihetően hangzik, nem? :-)
carver2023-01-08 12:54:15 // 28396
a kerékfújás, az egy iteratív folyamat :) Én is töbször fújom helyben, utána visszaellenőrzés a kijelzőn, újabb fújás. Aztán pár kör után mégegyszer, már ha van még hozzá türelmem.

A kemény meg puha gumit tényleg érzed, 0,2 bart biztosan de szerintem - vagy én legalábbis - 0,1 bar különbséget nem biztos. De ez lehet gumifüggő is, és hidegen jobban érződik a különbség is.

A 2,6 nekem sokank tűnik, gyári ajánlás elöl 2,2 hátul 2,4 ez ugye felmelegszik legalább 2,4-2,6-ra. A 2,8 az valóban kemény én is fújtam keményebbre ha családdal, felpakolva megyünk, abszolút érezhető.

Biciklikerék meg ugye sokféle van.

Ha használod mostani hőmérsékleteknél 0,2-t megy fel 100-150 km autópálya után (nyilván hamarabb is csak ott néztem meg karácsonykor Pécs felé).
carver2023-01-08 12:39:34 // 28395
ez szinte egy az egyben az én autóm csak pirosban, +sibeda, + másik felni.

Weltautó szerintem (hallomásból, nincs saját tapasztalat) megbízható. De ha belegondolok hogy mennyiért vettem 2019-ben az enyémet, az fáj... Illetve én nyilván örülök...
Zselé2023-01-08 12:21:21 // 28394
Én nem értek a kémiához, mindössze tapasztalati úton javaslom: került anno kb 6-8000 Ft-ba a 4 gumira, és nekem bevált. És pont főként a nyomásingadozás terén. Azon az autón 225/45 R17 gumik voltak, és 2.3-2.4 bar körül kellett fújni (de erre nem emlékszem már pontosan).

Levegővel nyárival 1-2 havonta kellett neki pár tized, gázzal nem. Ugyanaz a gumi, ugyanaz a felni!

Igaz, a gázos töltés nyomását a gumis ellenőrizte - de látnom kellett volna ha fúj rá, mert akkor hozza a palackot (nomeg pénzt kér :D)
RomeoOne2023-01-08 12:09:27 // 28393
Az egyetemes gáztörvény szerint szerint pV=nRT (ideális gázokra) és nincs olyan kitétel, hogy "kivéve nitrogén". Persze a nitrogén és az oxigén (ami együtt a levegő 99%-át adja) nem ideális gázok abban az értelemben, hogy a gázrészecskék nem pontszerűek, hanem kétatomos molekulák, szóval emiatt kell még néhány korrekciós tényező az állapotegyenlethez, de a lényeg, hogy a nitrogén pont ugyanúgy viselkedik termodinamikailag, mint az oxigén, vagy a keverékük, a levegő.

A link egyébként jó, ahogy így beleolvasgattam. Az természetesen jogos, hogy pl. egy Forma1-ben, ahol az utolsó kis részletet is csúcsra kell csavarni az ezredmásodpercekért, ott nitrogént használnak, mert egy egykomponensű gáz viselkedésének modellezése egyszerűbb, mint egy keveréké.

De ugye itt a nitrogéntöltésnél a gumisok állítása (már amelyiké), hogy a nitrogéngáz hőközlés hatására nem változtatja a térfogatát, ergo ugyanabban a térfogatban nem változik a nyomása. Ez teljesen nonszensz és ilyen formában átverés.
Zselé2023-01-08 11:43:05 // 28391
Mert nem érzékeny a nyomás onnantól a hideg-melegre. Nekem anno a Bravo-mba volt. 3 évbe telt, mire 0.1 Bar nyomásveszteség keletkezett az egyik keréken..
RomeoOne2023-01-08 11:36:59 // 28390
És az miért megoldás? A levegőnek amúgy is 78%-a nitrogén.
SD2023-01-08 11:00:44 // 28389
Na jó vannak még jó ötletek :D megnyugodtam :D
Zselé2023-01-08 10:42:36 // 28388
A megoldás: nitrogén levegő helyett! Csak ahol régen fújattam az már nincs :(
Zselé2023-01-08 10:41:54 // 28387
Ha betartom a hideg nyomásértékeket, akkor 180km/h felett (München környékén) megjelenik egy kis vibráció a kormányon.
SD2023-01-08 10:38:06 // 28386
Egyépkén meg én a klasszikus élményt akartam, az 1910-es versenyautóknak milyen gumijuk volt?;D aztán azzal is kanyarodtak negykeréken csúszva:D
SD2023-01-08 01:12:28 // 28385
illetve kezdem érezni a kétszéles gumi szenté avatásának miértjét, mivel lötyög a háta és valóban egy stabilabb gumin egyértelműbb lenne mi fog történni:D

így meg izgalmas:D
SD2023-01-08 01:04:59 // 28384
annak baromira nem mindegy hogy puposra fújom és csak a közepe ér le, vagy leeresztem és kanyarban az oldalán megy :D
SD2023-01-08 01:01:25 // 28383
225/50-es gumival én szivatom magam kanyarogni :D:D:D
Liquid2023-01-07 23:25:20 // 28382
Én mindig max. terhelésre fújtam hidegen a kerekeket, mindegyik autómnál, soha nem éreztem viselkedésbeli különbséget, pedig volt meleg, hideg voltam egyedül és fullosan is. Persze lehet hogy én vagyok fakezű vagy mi :)
Liquid2023-01-07 23:23:23 // 28381
Ebben azért van némi placebo effekt :D
SD2023-01-07 22:47:53 // 28380
Én nem tudom ezzel a kerkényomással szenvedek..

Gumis felfújta állítása szerint 2.6-ra a, most voltam mert elkészült a Tonale felni és át kellett rakni a tappancsokat, hogy végre a téli legyen ezen a nyári meg a gyárin.

Jó minden mérő más, de akkor lett 2.7bar ok..
Most nem lett számottevően melegebb de már felment 2.8..
Most leeresztettem belőle a kúton 2.7bar megint...

2.6bar -on jól betapad
2.7bar -on kicsit gumigyurma
2.8bar -on már inkább olyan biciklikerék érzetű..

Akkor van ez a környezeti hőmérséklet ingadozás..
Van az hogy menetközben általában 0.1bar-al megnő a nyomás..

De hogy ennyire érzékeny erre most akkor 2.5-re kéne beállítanom hogy menet közben legyen 2.6?
Lev2023-01-07 19:55:26 // 28379
Amikor megláttam a felnit a Normafánál,a rendszámot már meg sem kellett néznem:D

Jó kép!
SD2023-01-07 19:29:06 // 28378


Tonale felnivel a tihanyi ködben:)

Mondjuk nem látszik, de ugye hogy ok:D
Zselé2023-01-07 17:41:56 // 28377
Nekem ájfón van, ott nem is opció csak a gyári kábel 1 milliáld dollárért… aminek persze leesik a feje kb egy év alatt :(
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-07 16:32:10 // 28376
Gyere, megnézheted a titkos bázist XD Csak csörögj előtte ide. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-07 16:31:27 // 28375
Semmiképp sem turista célpont közeléből jönne az autó, van most több a célkeresztben. Mind külföldről, itthon szerintem belógatott pecabotok vannak, nem komolyan eladó minőségi járművek. Már a Giuliettánk is azért jött külföldről, mert 2018 nyarától 2020 tavaszáig változó intenzitással figyeltem, de egy darab volt amire azt mondtam, hogy indulás érte. Akkor azt elszalasztottam. Ez vezetett oda, hogy képről "rendeltem" egy autót. A helyzet szerintem csak rosszabb, a Giulia kínálatból alig van amiért egyáltalán egy megnézésre elindulnék. És amit tesóm keres, az a kategória kb ez. Nem felszereltségre, hanem általában futásteljesítményre, újszerűségre.
Tényleg sem szín, sem komoly felszereltség megkötése nincs, csak legyen egy ép autó korrekt áron.
A bérautót egyébként egyelőre hátrébb soroltuk, megy az osztás szorzás, szerintem lesz ebből jó vétel hamarosan.
Az szervizkönyvből látható amúgy, hogy a kötelezőket a bérautókon is elvégzik, találtunk olyat amit annyira új gumikkal árulnak, hogy rajta van a matrica. És nem linglong gumikkal, hanem gyárival. Igényes, normális daraboknak néznek ki, úgyhogy én is arra jutottam, hogy ha nem jön jobb, akkor egy Alfa szalon által árult szervizelt bérautó nem rejtegethet akkora rizikót.
carver2023-01-07 15:02:09 // 28374
én nem félnék bérautótól, ha külföldről hozod akkor főleg nem. Sokat jártam Németországban, Angliában bérautóval, szerintem ahogy én, úgy sokan mások is 90-%-ban autópályán használták. A bérebadó (főleg ha ismert, nagyobb cég) biztos hogy odafigyel rá mert ők aránylag hamar adják el az autót viszont sokat, nem mindegy mennyiért viszik el. Szerintem szervízzel (mármint egyedi meghibásodás, nem az éves) sem spórolnak, mert flottaszerződés/biztosítás van, nem kell ügyeskedni hogy majd okosba megoldjuk...

Az egyetlen negatív tapasztalatom az volt, hogy egyszer nem figyeltem oda és dohányzós autót kaptam, na abból tuti nem jön ki többet a dohányszag.

Szerintem akkor kell jobban odafigyelni ha kisebb bérlőcégtől veszed, de azok jellemzően nem első tulajdonosok lesznek, vagy ha valami kedvelt turistacélpont környékén veszed, mert ha nem az office workerek járnak vele office meetingre kabinbőrönddel hanem a turisták, azokat biztos hogy jobban nyúzzák.
RomeoOne2023-01-07 14:28:38 // 28373
Tegnap szép idő volt, elővettem én is kicsit az autót, ne álljon sokat. Felhajtottam M6-ra, gurulgattam 145 körül, pont utolértem egy teherautót meg mögötte 2 autót. Kicsit billentettem a gázpedálon, közben a jobbra pillantottam a külső sávra, nehogy kijöjjenek elém. Visszapillantok a műszerfalra, már 185... Mondom mi a fene, rá sem léptem a gázra... Veszett gyors és el tudja rejteni.
carver2023-01-07 14:19:30 // 28372
ezt én is alá tudom támasztani sima Superrel is. Hozzájön az a nem tom milyen hatás is hogy ha a belső sávban mész és jön hátulról egy iparkodó akkor nem fékezek és kisorolás, hanem nagy gáz és amikor már kezdem lehagyni akkor megyek ki és lassítok, hogy lássa hogy azért engedem el mert el akarom nem azért mert kell :)


Gyaaarlóóó az ember...
carver2023-01-07 14:03:18 // 28371
elnézést, átállítottam a duplaklikk sebeséget...
carver2023-01-07 14:01:30 // 28370
igen ez a Q4. Itt egy összehasonlítás, ráadásul a 280 lovas hátsókerekessel, pont az a 0,7l a különbség amit te is kihoztál.

Mondjuk a gyári fogyasztás elérésén még dolgozni kell :) M6-os vége felé van egy hosszú lejtő, ott talán ösze lehetne hozni...
carver2023-01-07 14:01:30 // 28369
igen ez a Q4. Itt egy összehasonlítás, ráadásul a 280 lovas hátsókerekessel, pont az a 0,7l a különbség amit te is kihoztál.

Mondjuk a gyári fogyasztás elérésén még dolgozni kell :) M6-os vége felé van egy hosszú lejtő, ott talán ösze lehetne hozni...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.