Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

carver2020-03-01 21:01:20 // 2138
az lesz a legegyszerűbb része a jövő közlekedésének sztem hogy hogyan segítség egymást az önvezető autók.

Az ELTÉ-sek már 2014-ben kifejlesztettek egy drónrajt ami autonóm módon tudott repülni a madárrajok mozgásának elemzése alapján.

Azóta ez a csapat kinőtte magát és megcsinálták pl ezt meg ezt.

De a madárrajok mozágásának is külön tudománya van, aminek a lényege hogy nincs vezér, a raj bármelyik résztvevője tud pl veszély esetén irány változtatni, és mivel a madarak mindig a mellettük repülőket figyelik. ezért azonnal tudnak reagálni bármilyen eseményre.

Ezt kombinálva egy az utak, járművek állapotát folyamatosan megosztó rendszerrel akár a távolabbal lévő járművek is azonnal tudnak alternatív útvonalat keresni egy dugó vagy karambol (kukásautó) stb esetén.
Kazes☻2020-03-01 20:31:35 // 2137
Föckös2020-03-01 18:29:57 // 2136
na azért elég buta önvezető lenne, ha nem mérné fel a közeledő jármű sebességét...
bizony felmérné, biztosabban, mint egy ember
Kazes☻2020-03-01 17:06:29 // 2135
Négyszáz évre elegendő energiát adhat a gyilkos tó
Nagyszerű! :)
És aztán vihetik is az elektronyos verdákat... is.
Zsolt1552020-02-28 14:38:53 // 2133
Amikor a BKK járműveivel egy 10-12km-es út kb.másfél.óra, autóval 25-40 perc egy irányban, akkor te melyiket választanád?

A gond, hogy sokan csak átutaznak a városon, mert 30 éve építik az M0-ást és még ráadásul állandóan faragják. Epítik a lakótelepeket (lakópark), a külvárosban elbontanak egy régi kertesházat és az építési próbálkozó rögtön 2-3-4 házat épít oda. Ergo háromszor annyian laknak ugyan azon a helyen. De sem az utakat sem a koözössegi közlekedést.nem fejlesztik. Így egyre többen autóznak. Meg ugye a gyereket is ide-oda hozni-vinni kell, ami busszal mondjuk.kivitelezhetetlen. Itt is csak az egyéni közlekedés marad.
Zsolt1552020-02-28 14:27:46 // 2132
Nagyan=nagyon ☺
Zsolt1552020-02-28 14:27:09 // 2131
Haldokló kapitalizmus! Itt vannak jogai a munkásoknak. Ebédidő,.csendespihenő és nagyan vigyáznak, hogy 4 után (bocs, fél4 után) már ne dolgozzanak, mert haza kell érniük a családhoz.

Egyébként tényleg szégyen amit itthon előadnak. Szerintem ha az EU következő 7 éves költségvetését csak a magyar utak minőségének a javítására fordítanák sem nem.lenne elég, sem nem készülne el 7 év alatt.
Zsolt1552020-02-28 14:18:58 // 2130
Mi lenne a közösségi közlekedéssel? A sok szemelyautó - a magas darabszám miatt - elnyomná a buszok vagy a villamosok előbbségét? Sok helyen úgy vannak a lámpák beállítva, hogy a közösségi közlekedést segítse. Ha viszont a rendszer megfordítja az egyirányú forgalmat, akkor például a buszok a rossz oldalukkal állnak be a megállóba. 🤔☺
Zsolt1552020-02-28 14:10:19 // 2129
Szerintem a vasútnál magasabb az indulások gyakorisága. 🤔
HaNGyA2020-02-28 13:44:39 // 2128
Mondjuk igaz, hogy kb. 4 éve összetörtem egy klasszik zöld HA-s rendszámú honvédségi Astra-t, és azóta sem kerestek, hogy fáradjak a kasszához. Simán szétbontották, hogy a többi példányt életben tartsák a szerveiből.
Megjegyzem, imádtam, mert ha rend őrei meglátták, csak tovább intettek és tisztelegtek. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-28 13:19:21 // 2127
már nem kötelező jó pár éve , régen mi is firkantottuk bár az a durva a 14 év alatt egyszer sem kaptunk büntit cégesre... :)))
HaNGyA2020-02-28 13:17:08 // 2126
Ezek szerint csak én dolgoztam olyan cégeknél, ahol a menetlevél szent volt és érthetetlen... :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-28 13:03:17 // 2125
menetlevél kötelező lenne akkor nincs kibúvó, ott van ki vezette ... az a baj ez nem érdekli őket csak a pénz
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-28 12:31:29 // 2124
A cégen múlik, hogy rád tolják e. Alapvetően nem is kérdezik a hivatalos iratban, hogy ki vezette az autót. Kaptam már céges gyorshajtás büntit :-) Ha szó nélkül elutalod a büntetést, akkor téma lezárva.
HaNGyA2020-02-28 12:19:58 // 2123
És rögtön jönne a belső céges utasítás, hogy az átok a garázsmesterre v. a flotta ügyintézőjére szál tovább. Derítse ki ő a hunyó személyét, hajtsa be rajta, vagy vigye el a balhét...
Piritu - 1.000.0002020-02-28 12:08:29 // 2122
Így van, a bevétel a fontos nem a rendrakás.
Piritu - 1.000.0002020-02-28 12:07:55 // 2121
No az érdekes lenne, hogyha pl a másik gyárunkban a német ügyvezető kapna pontot, aki nem is él itt :-)
Liquid2020-02-28 11:39:15 // 2120
de ez senkit se érdekel, csak jöjjön a pénz
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-28 11:35:43 // 2119
csak egy törvénymódosítás cégnél, ha nem mondják meg ki vezette az ügyvezető kapja a pontot... ennyire egyszerű ez a kérdés
Piritu - 1.000.0002020-02-28 11:33:42 // 2118
Hozzánk csak a "csekk" jött a céghez, hogy be kellene fizetni mert a céges autó gyorsan ment. Elutaltam, de a cég nem nyilatkozott hogy ki vezette az autót úgyhogy nem hinném hogy tudták emberhez kötni a dolgot.
Piritu - 1.000.0002020-02-28 11:25:25 // 2117
ezért mondtam hogy nem elég csak kirakni a háromlábút...
A kollégám cégessel volt és négy pontot kapott :-)
HaNGyA2020-02-28 11:23:15 // 2116
Na, ezért van pontosan leírva a közös közlekedési játékszabályban, hogy a lekanyarodáshoz mikor kell kisorolni.
De nézd onnan, hogy legalább indexelt! Ma már ez is nagy szó! :-)

Azért gyanítom, hogyha a önvezető paripán ülsz, ezt a szitut benézte volna az agy és kihajt a kisoroló autó elé. Te meg végre élőben tesztelhetted volna az intelligens vészfékasszisztenspótlóhelyettesgyakornok alkalmazást! :-)

De gyanús, hogy majd a mesterséges intelligencia nem tud mit kezdeni az intelligencia hiányával, mert léte így öntagadásba fordul és depressziós lesz. Lesz@r mindent és nem megy el sehová! Ilyenkor már a szakszervíz kevés lesz, és közlekedésgépészeti-pszichológushoz kell vinni a kocsit, aki ablakmosóba keverhető antidepresszánsokat fog felírni, amit lesötétített, csendes garázsban kell beadagolni a tartályába. Majd kis pihentetés után a tesztpályás-szituációs kontrollvizsgálat eredményei alapján dönti el egy IT-konzílium, hogy újra forgalomba mehet-e a vas. Ha nem, akkor egy nagyfeszültségű gyorstöltővel elektrosokk, feltörlik alóla az akaratlanul ürített akkusavat és újratelepítik, de már sajnos sosem lesz a régi... :-)
Na, ezért nem fog soha működni Magyarországon az önvezetés!
Stef2020-02-28 11:08:01 // 2115
A Fiat 500e egy jó kis autó a maga kategóriájában, de nem igazán összehasonlítható az i3-al. Sem árban, sem teljesítményben, sem szolgáltatásaiban. Azt sugallni pedig hogy minőségben és megbízhatóságban az 500e űberszuper az i3 felett, az egyenesen a Pihentagyúakba való kijelentés... :)
HaNGyA2020-02-28 10:54:08 // 2114
Nem tudom, hogy magáncégeknél hogyan működik a dolog, de az közigazgatási flottánál nem csak a büntetést kapja meg a dolgozó pontostúl-csekkestül, aki éppen vezette az adott vasat, de még kár esetén a casco önrészét is levonják a fizetéséből.
Föckös2020-02-28 10:22:32 // 2113
Pár hete éppen rá akartam fordulni az M5 bevezetőre, csak buszsávból lehet megoldani.
Néztem balra és láttam, hogy jön egy autó, jobbra indexel.
Na mondom, ez lekanyarodik, akkor mehetek.
De valahogy azt éreztem, hogy jobb, ha inkább megvárom, hogy lassít-e.
Lazán elsuhant előttem.
Közvetlenül utána még egy. Pont ugyanígy..
Ezen a részen a két lekanyarodási lehetőség között cca 1km van.
Na ezt nem tudom, hogy hogyan lehetne kimagyarázni.
Az érdekes, hogy ott vannak a kamerák.
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-28 10:18:29 // 2112
A pontrendszer kibúvója az objektív felelősség. Elég ha céges autód van, a cég fizet, és meg sem kérdezik ki vezetett, nem is gyűlik a pont.
HaNGyA2020-02-28 10:13:51 // 2111
Tény, hogy nem hiteles duma a rendőrnek, hogy "Her Zicher! Esküszöm véletlen volt! Észre sem vettem, hogy buszsávban megyek a hosszú kocsisor mellett..." :-)
Föckös2020-02-28 10:09:51 // 2110
na igen, a buszsáv...
azonnali jogsi elvétellel büntetném...
HaNGyA2020-02-28 10:07:59 // 2109
Hátjaaa...
És ezzel a fényes jövőt nézve az a baj, hogy a humanoid azért intuitív módon esetleg gyanítja, hogy annak ellenére, hogy nem indexel a csávó, mondjuk le fog fordulni, mert pl. a feje az üveg mögött abba az irányba néz vagy egy lehelletnyit arra tart a kocsija eleje. De az önvezető szoftvernek egyértelmű jel kell a műveletről (pl. a szabályok szerinti fényjelzés).
Ha ez nincs, abból lehet némi differencia a kalkulált és a valós történések között...
Az meg általában sokba szokott kerülni... :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-28 09:53:31 // 2108
ez az indexelés elhagyása valami új divat szerintem a vezetők 50%-a nem használja független attól miben ül ... hihetetlen
HaNGyA2020-02-28 09:46:33 // 2107
Részemről csatlakoznék tanult kollégám, Piritu hozzászólásához, miszerint az alapoknál lenne célszerű kezdeni a közlekedési kultúra meghonosítását.
Igen, végigmenni a parkolókon, és büntetni a két helyen keresztbe állókat.
Végig sétálni az adott település főutcáján és a forgalommal szemben dekkolókat sorbabüntetni.
Leparkolni a kék-fehér Octavia-t a falu elején a körforgalomnál (mert ahol nincs körforgó, az ma már nem számít európai falunak) és aki nem indexel kihajtáskor, bünti.
Aki a szemerkélő esőben hátsó ködlámpával égeti a többi autóstárs retináját, büntetés.
A reggel buszsávban ügyeskedőnek bünti.
Stb.
És talán kialakulna a polgárban némi szabálykövetési reflex, aminek következtében az önvezető autó is jóval kevesebb problémás szituációba futna majd bele, és lám, működőbb lenne a jövő!
A jelenben pedig javulna az általános közérzet az utakon, és talán kevesebb feszült ember ordítana este otthon a gyerekkel. Talán önfeledtebben égetnénk a közúton benzint, és nem azt kellene lesni, ki akar, mikor és merről támadni menet közben. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-28 09:36:05 // 2106
igen amcsiból hozzák
tdemeter2020-02-28 09:31:45 // 2105
Az 500e nekem is bejön nagyon! De az csak importból van gondolom
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-28 08:39:19 // 2104
egy kis témába vágó poénból nézegettem a Fiat 500 E-t sokan azért veszik, mert a legigénytelenebb E autó, itt van a legkevesebb meghibásodás (Bosch rendszer), a BMW I3-nál a fórum kb olyan, mint az Amperáé kinek mi ment tönkre, hol javítják stb. stb... nagyon kiforratlan technika ez még...
tirex2020-02-28 08:34:09 // 2103
Akik a vonatot nem veszik észre azok általában szelektálódnak is! :) Sajnos az utasaik is.:((
Piritu - 1.000.0002020-02-28 07:34:09 // 2102
Izgalmas lesz amikor az önvezető autók lesznek ilyen műszaki állapotban :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-28 07:14:39 // 2101
A legfontosabbat kihagytad, egy azonnali műszaki vizsga.. szerintem az autók 2/3da kiesne a közlekedésből egyből..
Kazes☻2020-02-27 22:44:07 // 2100
...és nem ritkán a belsősávban...
Piritu - 1.000.0002020-02-27 22:39:27 // 2099
A furgonos külön állatfaj. Vagy hajt mintha nem lenne holnap, vagy 30-al megy mert szarrá van pakolva...
Kazes☻2020-02-27 22:36:28 // 2098
AZ nem is lenne rossz... de már az igencsak megszaporodott furgonokra is bárkit felpattintanak „B”-s jogsival, osztjónapot... nem törődnek vele.
Piritu - 1.000.0002020-02-27 22:35:51 // 2097
A szelektálási szempontok adottak:
Orvosi alkalmassági rendszeresen van, a háziorvos igen is tudja hogy mi bajod van, ha meg bizonytalan elküldhet bármilyen szakrendelésre. Itt kb a negyede kiesne a sofőröknek ha csak fele annyira vennék komolyan mint az elsősegély dobozt.
A rendőrségnek is minden eszköze megvan az alkalmatlanok kiszedésére. Létezik egy pontrendszer is a sorozatos elkövetők kiszűrésére.
Sokszor elég lenne csak végigmenni egy parkolón és akinek nem sikerült beállni a helyére egy csekket meg pontot hagyni. Ha összegyűlt a pont lehet gondolkodni hogy kell-e az a jogsi.
A maximum amit tesznek hogy csodálkoznak a kamerás autók felvételein vagy felállítják a háromlábút.
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-27 22:22:23 // 2096
Persze, de hogy szelektálsz? Anélkül, hogy választókat vesztenél. :-)
Budapest már rég elveszett, ami ott van, kezelhetlen. De akkor sem tudod kiszedni az embereket a guruló esernyőikből? Legyen 1000ft a benzin literje? Azzal pont sikerülne pénztárca alapon válogatni, ami nem feltétlenül korrekt.
Mondjuk egy pszichiátriai alkalmassághoz biztosan kötném a jogsit..
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-27 22:16:09 // 2095
Persze, ezt ki kellene fejleszteni. De egyszerűbb, mint minden helyzetre helyesen reagáló autókat építeni. Plusz nyilván egy ilyen központnak lenne személyzete, és ha esetleg valami komolyabb zűr van, kikapcsol és a KRESZ tovabbra is érvényes.
Itt Debrecenben megpróbálkoztak azzal, hogy a belvárosi főbb átvezető utakat egyirányúsították..Felemás lett az eredmény. Változtatható irányú utakkal, illetve váltható irányú sávokal (2x2 sávoson) hatékonyabban lehetne terelni a forgalmat. Ilyen változó irányú út egyébként létezik több nagyvárosban, kamera alapú figyelés van, aszerint váltják.
A beépített jeladó egyébként kapásból szabálykövetővé tenne mindenkit. Nelem is fájna néha, de ha ez az ára hogy normálisan működjön, és ne akarjanak naponta megölni fogalmatlanok..
Kazes☻2020-02-27 22:11:43 // 2094
Haha... szinte állandó téma a Mo-i utak topicban is... :)
Kazes☻2020-02-27 22:09:47 // 2093
Fordítva... bizony... ezt jól mutatja szvsz az is, ahogy beindultak a suvok és a nagy dög, ám mégis zöldrendszámos csalóverdák...
Piritu - 1.000.0002020-02-27 22:06:23 // 2092
Forgalomszervezés, aha..ott pl. az M0.
Ott mintha szándékosan szívatnák az autósokat. Kint a tábla hogy vigyázzunk az apukájukra mert az élete rajtunk múlik, DE aput még nem nagyon láttam bármit is csinálni. A németeknél 6 hét alatt kész volt 100 km autópálya felújítása, 3 sávosítása. Itt meg...
Piritu - 1.000.0002020-02-27 22:02:53 // 2091
Szerintem fordítva ülünk a lovon.
Az autóval való közlekedés nem alapjog, nem létfeltétel. Sok ismerősöm van aki jól elvan autó nélkül is. Aki alkalmatlan rá az ne üljön autóba, ne veszélyeztesse a többit. (Mi a fittyfenének van az orvosi is, ha a olyan emberek vezethetnek akik csak az érkező vonatott nem veszik észre? Minek vannak a rendőrök ha jogosítvány nélkül félőrültek közlekedhetnek? ) Rögtön kisebb lenne a forgalom.
Az alkalmatlanok kiszedése helyett önvezetéssel próbálkozik a világ. Már az automata beparkolón rendszeren is röhögtem amikor az első céges kocsikban megjelent. Szerintem aki nem tud leparkolni, az ne is induljon el otthonról.
Nem véletlenül esett nehezemre megbarátkozni az automata váltóval...
Kazes☻2020-02-27 21:52:28 // 2090
Igen, ez jó ötlet... lenne és igen, ez rossz üzlet... lenne... hisz kevesebbet tankolnál pl. Elfigyelgettem, ahogy bizonyos utak változtak forgalmilag, ahogy tele lettek lámpákkal, zebrákkal, kereszteződésekkel... nem a legjobb lámpaprogramozással... és máris pöfögtethetsz a dugóban araszolgatva. : /
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-27 21:50:10 // 2089
Ilyen rendszer mellett kivitelezhetetlen, atombiztos szoftver, GPS, hálózat kéne hozzá különben akkora káosz lenne, mint az üljünk át a másik autójánál
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak