Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Erhard 242 (Pure Energy)2020-04-22 19:53:49 // 2238
No ha már a retyó zoéval példálózol csupán 11 milla állami támogatás most nincs.. szerintem megéri :)))
Zsolt1552020-04-22 19:35:01 // 2237
Közgazdaságilag annyit, hogy az elektromos autók - jelenleg -, csak magas állami támogatással, kedvezménnyel adhatóak el. A valós, az ártól független kereslet csupán töredéke az eladott autók darab számának.
Viszont ez a lépés piac torzító hatású, mert nem a valós igényeknek megfelelő utánuk a kereslet.
Így az eladható autók darabszáma utáni igény megbecslése is csak a különböző államok adószabályozásától, támogatásától függ. Nem a valós kereslet alapján. Röviden ha nem lobbiznak a kormányoknál, akkor nincs kizárva, hogy hamarabb dőlnek be, mint számítanának rá.

Így az elterjedésükre messzemenő következtetéseket nem érdemes levonni. Ráadásul azok a támogatások, amik erre mennek el, azt a különböző országoknak a költségvetésükből kell kivenni. Tehát már most is nagyon sok pénzt tesznek bele az országok.
Kérdés, hogy meddig van erre keret, hiszen a közlekedés különböző módjai igen jó bevételi forrásai az államoknak. A különböző adók, útdíjak, stb. Tehát ha elterjednek az elektromos autók, akkor a bevételi oldal erősen megcsappan, míg a kiadási megemelkedik. A kérdés, hogy ez meddig fenntartható egy-egy országnak, vagy magának az Európai Uniónak.
Főleg most, hogy a vírus után a gazdaságba nagyon-nagyon sok pénzt kell visszatölteni, hogy a jelenleg ismert világunk ne dőljön össze. Vagy ne legyen éhínség.

A belsőégésű motorokkal meghajtott autók esetében külső beavatkozás nélkül is, a reális keresletnek megfelelően működik a keresleti-kínálati piac. Itt csak két szereplő az eladó és a vevő van.
Míg az elektromos meghajtású autók esetében egy harmadik szereplőnek kell belenyúlnia az egyenletbe, hogy működjön a dolog.
Zsolt1552020-04-22 19:06:16 // 2236
Ezzel számolva ebből legyen csak a 20% (kb.700.000 darab) olyan saját használatú elektromos autó, amit esténként otthon tölt a gazdája.

Én Renault Zoé-val számolok - jelenleg ez a legkisebb méretű elektromosautó -, az otthoni töltője 7,4kW-os és a gyári adat szerint 9,25 óra kell a 100% eléréséhez.
De van otthoni ~3kW körüli töltője is.

Tehát: 3kW × 700.000 darab = 2.100.000kW = 2100MW.

Röviden a paksi teljesítmény nem elég arra, hogy ha csak az autók 20%-a lesz elektromos, azt ellása. A Paks 2-öt meg nem az elektromos autók töltésének az elősegítésére építik, hanem a Paks 1 kiváltására. Ráadásul az elektromos energiára egyre nagyobb az igény az élet más területein is. Úgy, hogy jelenleg is áramot kell vásárolnia az országnak.
Ráadásul én csak otthoni kis hálózati töltővel és nem gyárival számoltam. A Zoé gyári töltője 7.4kW-os, tehát annak nagyobb az energia igénye, plusz az ingatlanon belül is átalakításokat kell végezni a telepítéséhez.
Akkor még ne beszéljünk az elektromos üzemre átállítani kívánt buszokról, amiket szintén este fognak főleg tölteni. Illetve minden más márkának nagyobb az energia igénye.

Jó eséllyel nem egyik napról a másikra lesz ennyi elektromos autó, de ezekkel a gondokkal is számolni kell.

Volt egy cikk, hogy Norvégiában az autók kb.5%-a lett elektromos, máris gondot jelentenek a hálózatnak.
Zsolt1552020-04-22 19:05:40 // 2235
A Paksi Atomerőmű aktuális üzemi adatai, 2020. április 22-én, 18:36-kor: 2017MW.




Az interneten annyit találtam, hogy 2018-ban több, mint 3,5millió autó volt Magyarországon.

Ezzel számolva ebből legyen csak a 20% (kb.700.000 darab) olyan saját használatú elektromos autó, amit esténként otthon tölt a gazdája.

Én Renault Zoé-val számolok - jelenleg ez a legkisebb méretű elektromosautó -, az otthoni töltője 7,4kW-os és a gyári adat szerint 9,25 óra kell a 100% eléréséhez.
De van otthoni ~3kW körüli töltője is.

Tehát: 3kW × 700.000 darab = 2.100.000kW = 2100MW.

Röviden a paksi teljesítmény nem elég arra, hogy ha csak az autók 20%-a lesz elektromos, azt ellása. A Paks 2-öt meg nem az elektromos autók töltésének az elősegítésére építik, hanem a Paks 1 kiváltására. Ráadásul az elektromos energiára egyre nagyobb az igény az élet más területein is. Úgy, hogy jelenleg is áramot kell vásárolnia az országnak.
Ráadásul én csak otthoni kis hálózati töltővel és nem gyárival számoltam. A Zoé gyári töltője 7.4kW-os, tehát annak nagyobb az energia igénye, plusz az ingatlanon belül is átalakításokat kell végezni a telepítéséhez.
Akkor még ne beszéljünk az elektromos üzemre átállítani kívánt buszokról, amiket szintén este fognak főleg tölteni. Illetve minden más márkának nagyobb az energia igénye.

Jó eséllyel nem egyik napról a másikra lesz ennyi elektromos autó, de ezekkel a gondokkal is számolni kell.

Volt egy cikk, hogy Norvégiában az autók kb.5%-a lett elektromos, máris gondot jelentenek a hálózatnak.
Zsolt1552020-04-22 18:35:09 // 2234
Én is azt mondom, hogy a másik oldalnak is el kellene gondolkodnia, mielőtt következtetéseket vonnának le, hogy mi a tuti megoldás.
Lényegében lassan mindegy, hogy elektromos, benzin esetleg dízel vagy hidrogén üzemű egy autó, hanem a darabszámok lesznek a legnagyobb gondok forrása. Függetlenül attól, hogy milyen módon próbálod őket ellátni. Túlnépesedtünk. Ez van.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-04-22 08:26:12 // 2233
ha a chippek hasonló mértékben fejlődnének, mint az akkuk kb a Core 2 duonál járnánk...
Liquid2020-04-21 22:55:52 // 2232
Az energia tárolása egy dolog, a töltés sebessége az ami inkább zavar. Mert kellően sok aksival most is lehet csinálni hatótávot. De azt meg is kell tölteni, ebben látom a problémát (idő, illetve a forrás)
carver2020-04-21 22:22:37 // 2231
apa kezdődik...

50%-kal nagyobb energiasűrűság 50%-kal kisebb akksiban

ha az akkuk is hasonló ütemben fejlődnek mint a chipek akkor 6 év múlva megjárjuk Spanyolországot egy töltéssel :)
carver2020-04-21 22:16:16 // 2230
ez igaz, arra azért én is kiváncsi vagyok hogy az üzemanyagcellából mit lehetne kihozni.

Viszont józan ésszel végiggondolva erre ki kell alakítani "alternatív erőműhálózatot" ahol a sűrített hidrogént előálltjuk.

Akkor már nem egyszerűbb / hatékonyabb / kisebb okölógiai lábnyomú stb) a már úgy is meglévő áramtermelő erőműveket még jobban kihasználni, fejlesztnei (főleg ha az nem piszkos áramot termel...)

Arról mondjuk fogalmam sincs mennyire "tisztán" lehet hidrogént előállítani, ha valakinek van infója érdekelne...
carver2020-04-21 22:10:11 // 2229
érdemes azért végigolvasni ezeket a cikkeket mielőtt az ember messzemenő következtetéseket vonna le belőlük ..

De mielőtt belemennék: szerintem is hülyeség a dízelek ilyen mértékű bannolása...

Szóval:

- a Focustól azért érdemes tudni hogy azzal törtek fel, hogy könnyen emészthető ,rövid cikkeket kezdtek el tolni népszerű témákról a Stern régivágású hosszú (alapos utánajárást igénylő) cikkeivel szemben. Nem bulvár de azért nem egy National Geographic...

- A belinkelt cikk 1 azaz EGY stuttgarti mérőállomás (Neckartor) adataiból megmondja hogy a dizelek tiltása hülyeség - ehhez azért kell bátorság

- azt is leírja hogy az időjárás nagyban befolyásolja az értékeket azaz ha nem fúj a szél akkor éjszaka is magas lesz a koncentráció amikor nem járnak az autók - oh, ki gondolta volna

Viszont tény hogy a mai dízelautók tisztasága mellett már nagyobb gondot okoz pl az otthonok fűtéséből származó kibocsájtás (a gyárak kibocsájtása meg mindig is nagyobb gond volt, csak ahhoz túl farizeus volt a politika hogy ezeket korlátozza ) - viszont nem is a mai dízelautókat tiltják be a nagyvárosokban hanem a régieket
carver2020-04-21 21:46:33 // 2228
akkor szerencséd van, én már átéltem ezt egy normál magyar szarvassal, nem sokon múlott. Nem volt vicces.
Zolibácsi2020-04-20 20:07:29 // 2227
aha....akkor most a dizel zuzmóbarátabb mint a benzin?
Zsolt1552020-04-20 19:59:27 // 2226
A vírus bebizonyítja, hogy értelmetlen a dízelek korlátozása?

"... az ideológia alapon üldözött Euro 5-ös dízeleknek nagyjából nulla hatása van a városok levegőjének nitrogén-oxid szintjére.
Töredékére esett forgalom mellett például Stuttgartban pontosan ugyanazokat a szinteket mérik, mint a vírus előtt, az NO2 csúcsok ráadásul éjszaka mérhetőek, lényegében nulla forgalom mellett. ..."


"...  A dízel, ami mára lényegében tisztább, mint a részecskeszűrő nélküli benzinesek, kipontozódott azoknál, akik csak a figyelemfelkeltő szalagcímek alapján tájékozódva vesznek autót.
Ennek következtében a CO2 szintek megugrottak az EU-s forgalomba helyezéseknél. ..."
Zsolt1552020-04-14 20:42:32 // 2225
"... az mindenki számára ingyen elérhető legyen ..."
Zsolt1552020-04-14 20:36:26 // 2224
"... Persze ha semmihez nem akarunk hozzányúlni, változtatni akkor a villanyautó hülyeség. ..."

Bármilyen furcsa, de a "villanyautón" kívül is alternatív energiával működő jármű.

Például az üzemanyagcellás vagy hidrogén meghajtásúak. A Toyota gyár erre a konstrukcióra az összes bejegyzett szabadalmát felszabadította, hogy az mindenki számára elérhető legyen és minél jobban vagy könnyebben elterjedjen. Ez is környezet kímélő, csak éppen a Tesla konkurenciája.
Zsolt1552020-04-14 20:29:30 // 2223
"... most is kiveszed csak most Százhalombattából ..."

Pontosítsunk.
A benzin, gáz vagy esetleg a dízel (stb) üzemű autóba az energiahordozót (benzin, gáz, gázolaj) töltöd. Aztán az a belsőégésű motorban az égés során hővé, majd mechanikai munkává alakul át.
Az elektromos autóba magát az "energiát" töltöd, amit kémiai folyamat során tárolsz, majd felhasználsz.
Zsolt1552020-04-14 20:20:46 // 2222
Nekem az az egy gondom az elektromos autók bevezetésével, hogy ezek az járművek új fogyasztóként lépnek a piacra, amihez nem lesz elég áram. Erre a pici apróságra általában kevesen gondolnak. Csak legyen és most.

Semmi gond, csak szólni kell Putyinnak, hogy gyorsban kellene még pár atomerőmű és kezdje fokozni az urándúsítást is. Ennyi. De a villanyautók hívei általában nem szeretnének ilyen típusú erőműveket (sem). Pedig az elektromos áramot valahogy meg kell termelni és a hálozatot ki kell építeni.

Lehet, hogy a "vírus(?)" miatti hírcsendben nem hallani arról, hogy elkezdték volna rohamtempóban építeni az erőműveket és elkezdték a hálózatok bővítését?


Vagy van még egy megoldás, hogy "UriGeller" csak azt mondja, hogy "Mukodj!" és máris mennek. Bár erre kicsi az esély.
Liquid2020-04-13 18:55:24 // 2221
ez a teszt azért sok mindent elmond az autó futóművéről
frusciante2020-04-13 18:46:10 // 2220
Nem akarok unnepronto lenni de én egy db javorszarvast se láttam nemhogy valakit aki teszteli őket...😉
Erhard 242 (Pure Energy)2020-04-13 16:35:05 // 2219
Én a múltkor teszteltem mivel egy barom átjött a sávomba..
tirex2020-04-13 16:13:45 // 2218
Jávorszarvas teszt?! Ki nem szarja le,már bocsánat! 30 éve vezetek de még egyszer sem volt rá szükségem hogy agyatlanul rángassam a kormányt mint ahogy azt a teszten. Komolyan ez a mérce egy autónál? :))) Viccc!
Erhard 242 (Pure Energy)2020-04-13 15:44:20 // 2217
Ha másra nem arra jó volt a korona, hogy bebizonyítsa semmi köze a nitrogén dioxid szinthez az autók károsanyag kibocsátása... német nagyvárosokban nem csökkent a szint nulla közlekedéssel...
Liquid2020-04-04 22:50:24 // 2216
Miért ne? mi köze van a jávorszarvas-teszt eredményének ahhoz, hogy mi hajtja a kerekeit?
carver2020-04-04 21:42:21 // 2214
a villanyautók ellenzői NE nézzék meg hogy szerepelt a Tesla Model 3 a jávorszarvas teszten...
Piritu - 1.000.0002020-03-31 19:21:26 // 2213
Részemről barbárságnak tartom.
WarbiRunner (Gyuri)2020-03-31 15:54:25 // 2212
Nagyon szép elképzelés. Egy ideje sejthető, hogy ha a vírus másképp nem gondolja, a régi autók villanyítása trend lesz. Az autó műszaki alapok kész vannak, és minél régebbi, annál egyszerűbb a helyzet (nincs baj az elektronikákkal, villanyszervo, klíma, komfort cuccok). A villamos hajtás pedig nem egy nagy was ist. Úgy értve, hogy nem kell hozzá nagy autógyártó, egy ügyesebb kis műhely is megépíti megbízhatóra, használhatóra, ugyanolyan tucat alkatrészekből, szóval fenntartható is lesz. Ott van Karotta e Porsche projektje (bár nem tudom hogy áll). Elég sokan választanák a régi autó villamosítását, ha közútra papírt kaphatna. De sajna nem kaphat, lényegében teljesíthetetlenek a feltételek.
Kazes☻2020-03-24 21:49:42 // 2209
Nekem volt '94 -től '96-ig... jó szolgálatot tett! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-03-24 21:42:38 // 2208
Miért? Szerintem jó volt, én bírtam
tirex2020-03-24 20:27:37 // 2207
Nem, hálistennek. Egy haverom kapott anyjáéktól egyet és amikor vitt vele próbára, eldöntöttem hogy inkább járok biciklivel. Kritikán aluli volt az a tragacs még újonnan is.
Kazes☻2020-03-24 16:49:19 // 2206
Akkor neked nem is volt... Trabid? :)
tirex2020-03-24 15:50:09 // 2205
Ez annyira sem volt autó mint a trabant. Az is csak arra volt jó hogy ne ázz meg de az autótól nagyon messze volt.
Kazes☻2020-03-19 22:27:46 // 2203
Nálunk jelenleg jó...

pedig elég sokan fűtenek fával.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-03-19 22:00:48 // 2202
BP levegőjének romlott a minősége a csökkent forgalom ellenére...
carver2020-03-18 23:50:54 // 2201
most is kiveszed csak most Százhalombattából. Persze ha semmihez nem akarunk hozzányúlni, változtatni akkor a villanyautó hülyeség. De attól még meg fogunk sülni nyáron (meg lassan tavasszal meg ősszel is)

ezzel a gondolatmenettel nem lennének vonatok (minek ilyet építeni nincs egy darab sín sem sehol), villanykörte (honnan a francból fogunk minden házba áramot vezetni, pont jó az a petróleum lámpa) stb stb
carver2020-03-18 23:34:44 // 2200
ha megvolt sorry, de ez a villanytroll :D
RomeoOne2020-03-18 22:20:25 // 2199
Akkor az 180° forgás szimmetrikus rendszám :DDD
Liquid2020-03-18 21:57:31 // 2198
Ma láttam egy igazi villanytrollt. Teszlamodelhárom rendszáma OIL-710 :) Legalább humoros :)
Piritu - 1.000.0002020-03-17 10:56:47 // 2197
Arra meg lusta voltam hogy kísérletezzek vele, hogy ha később kezdem tölteni tele lesz-e reggelig, mert menni kellet a Júliához Győrbe.
A Riegler előtti töltő meg még nem üzemelt akkoriban. Így is volt hogy be kellett menni a Plázába pénzt költeni hogy a vele szemben lévő Penny töltőjéről némi delejt szerezzünk.
Piritu - 1.000.0002020-03-17 10:24:24 // 2196
Pont ezt írod te is. “ olyan 5-6 közt van” itthon. Az esti fogyasztás java ez után jön. A Golf simán szopizta a 15Ampert.
Aztán mivel ideiglenes lakos volt megoldódott a dolog.
TtK2020-03-17 08:39:49 // 2195
Azt meg úgy hogy? Nekünk a Leaf (24 kWh) a fali töltőjéről simán feltöltődik egy éjszaka alatt. 10A-t tud a konnektorból. Csináltam neki egyet a garázsba 2,5-ös vezetékkel; nem melegszik egyáltalán, se a "töltő" (hivatalos nevén EVSE, ami valójában csak egy vezérlő/biztonsági elektronika), se a kábel, se a kötődoboz, ahonnan vittem a kábelt. Többször is ellenőriztem.
Ha üres az akku, olyan 9.8A-t vesz fel (2,25 kW), ha tele az aksi először leveszi 2 A-re, a végén 800 mA-re (lehet, hogy van több fokozat is nem álltam mellette egész éjjel. :) ) Este 8-tól reggel 8-ig 12 óra van (hacsak közben az operatív törzs másképp nem döntött ;) ), úgyhogy simán feltöltődik még töküres akksival is. Amúgy 20-30%-nál szoktuk rádugni, mikor hazaér a zasszony (ő jár vele), az olyan 5-6 közt van, onnan hajnali 2-3 körülre feltöltődik.
Kazes☻2020-03-16 19:10:54 // 2194
Ezt kaptuk ma a 8.-os kémia e - leckéhez kiegészítésként. :)
Kazes☻2020-03-16 16:56:54 // 2193
Erhard 242 (Pure Energy)2020-03-13 15:44:50 // 2192
Az külön órás :)
Föckös2020-03-13 14:35:26 // 2191
pl "éjszakai" áramra kötött villanybojler
Piritu - 1.000.0002020-03-13 14:08:03 // 2190
Nekünk úgy nem ment bele a 20-24 kWó reggelre :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2020-03-13 13:11:31 // 2189
mi este 9 után tettük fel töltőre akkor már nem mosunk, főzünk stb....max a klíma megy nyáron
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak