Blog

>> Szervizosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2010-06-16

Gyengélkedett a jobboldali belső féltengely csukló. Így hát a mai napon ki lett cserélve.

 
>> EgyébAngyal Rita // Alfa 145 1.6L (Lusso) // 2011-05-28

1200 km- re lakunk már egymástól Wikicicával. Kaptam szabadságot a munkahelyeimen, el tudtam menni Wikiékhez segíteni a házfelújításban és a lakás, a kert, a műhely költöztetésében a felújításban lévő házba. Sajnáltam, hogy csak ennyi ideig tudok most segíteni a barátnőmnek, de remélem, minél hamarabb megint tudok menni, most kell gyorsan sok segítség.
Más alkalommal majd lesz városnézés is, de segíteni jöttem, amíg nincs kész a házfelújítás, addig ilyen nem jut eszembe.
Néhány fotó az egy hét történéseiből:
1. kép: házfelújítós barátok, szomszédok
2. kép: Wikiékkel a frissen glettelt, kifestett, aljzatkiegyenlítőzött, parkettázott szobában
3. kép: Az én kis virágszálam és élete első járólapozása
4. munka utána este nagy adag ételt főztünk másnapra a munkásoknak

 
>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2010-06-16

Nagyon hanyag voltam, és kiautóztam, az utólsó sepp benzint mikor tankolni mentem, és miután raktam bele jó pár litert, a szintjelzőm, nem volt hajlandó megmozdulni, és az utolsó állapotot mutatta.
Szegény sokkot kapott, illetve volt aki azt mondta, biztos az a baj, hogy a vákum a szintjelzőt is beszippantotta, a végén már azzal ment :))
Neki láttam, hogy szétszedjem.
Háááát ha az volt a cél a tervezés során, hogy hogyan tudjunk egy teljesen egyszerű műveletet úgy megbonyolítani, hogy a fél autót szét keljen szedni hozzá akkor tökéletes munkát végeztek. Ha nem az akkor viszont pocsékot..
Ki kellett szedni a hátsó csomagtér borítást, illetve a hátsó könyöklőt. Ekkor lehet hozzá férni a középen lévő nagy fekete lemezhez ami a nyílást takarja. Négy csavar fogja. A hátsóval nincs baj, viszont az elsőt, hogy lecsavarjam illetve, hogy a lemezt ki tudjam venni, ki kell vennem egy "L" alakú lemezt, ahhoz viszont ki kell venni a hátsó ülést, mert a csavarnak pont útban van. Elég lett volna a lemez első részén a csavaroknél egy bevágást csinálni és máris nem kell a fél autót megbontani...
Utána viszont az egész egységhez hozzáférni, és egyben ki jön a tankból. Miután bárki kiveszi és megpróbálja mi lehet a baj teljesen ürítse ki... én nem tettem, és sikerült a benne lévő üzemanyagot a másodperc tört része alatt a hátsó ülésbe injektálnom, ami kb 1 liter volt. / Azért van ott illatosító / A szintjelző része egy 3X4 cm-s kis négyzet és kb. 3 mm vastak amit kis műanyag kapocs fog az egész egységre. könnyen lejön, és meg lehet takarítani a panelt, és az érintkezőket is. Én ezt tettem, és most működik rendesen, remélem sokáig.

 
>> EseményAti 156 // Alfa 146 1.6 ts // 2010-05-24

Hát végleg elkészültem festés nélkül de ez már nem is lesz meg mivel elkerülök a háztól.

 
>> SzervizPete145 // Alfa 145 1,4 Boxer // 2010-06-16

Ma ismét megszabadultam egy kis pénztől.
Hidrotőke+dugattyúgyűrű+olaj+tömítések.
A költségek 50000 Ft.

 
>> SzervizPeti 146 // Alfa 146 1.6 boxer // 2010-06-15

néha rángatott a motor, vagy alig ment. a lambda szonda lehúzása után megszűnt ez a hiba jelenség, de hát nem kéne sokáig így járni.
a számítógép hibásnak jelezte a lambda-szondát, így hát kicsréltük.

155300 km

 

Tegnap voltam Csörinél, és kicserélt pár dolgot.
- olaj, olajszürő
- hátsó fékbetétek
- hosszbordásszíj
- baloldali felső lengőkar

 
>> Tuning és extraÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2010-06-16

Amikor megvettem az autót GEORGE-tól, mgé szépen világított a műanyag váltógomb, ha előre mentünk zölden, ha hátra, akkro pirosan. Persze gagyi volt, és a gomb maga csúnya, de végülis annyira vicces is volt egyben, hogy hagytam. Aztán pár év múlva előbb a zöld, aztán a piros világítás is eltűnt, egy vezeték szakadt el, meg vaalmi forrsztás is szétjött. Naná, hog ynem jívtottam meg. Viszotn így a váltógomb maga már igen zavart. Kerestem eredeti fát hozzá, párszor fel si tűnt bontott, de sosem voltam elég gyors. Újat nem akartam, mert az túl drága lett volna.
Tegnap este elég kómásan vásároltam a tescoban ahhoz, hogy egy semi-gagyi bőr váltógombot megvegyek. Nem votl túl drága, viszotn valódi bőr, olasz gyártmyány, és a formája sem vészes. Ráadásul úgy sikerütl felszerelnem, hogy most a váltókar maga egészen rövidke (jobban beelcsúszott ez a gomb, mint a régi), és ez így nekem nagyon tetszik.
Szóval nem rossz most már így az egész, a korábban beszerel tfakormánnyal együtt is egészen tűrhető.

>> AutóápolásÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2010-06-16

Az 5 éves Sicar akkumulátor pár hete már erőtlenkedett. Egyszer teljesen le is merült, miután 2 hetet állt az autó. ráadásul a negatív póluson lévő saru kettétört. Újítani kellett hát, már csak azért is, mert legutóbb még a garázsból kiálltam vele, de utána újra már nem indult be...
Egy barren akkumulátort vettem, és egy pár új sarut. Sikerült minden thamar kicserélnem, és a kocsi most egészen elfeledett módon indul, simán, minden erőlködés és szenvedés nélkül.
Az akksi 21800 Ft volt (65Ah, 600A), a saruk 1500 Ft.

Érdekesség még, hogy hétfőn bementem az akku boltba, és mondtam, mi kéne. Eladó fazon közli, hogy 29 ezer lesz. De hát a neten 21,8 az ára. Igen, de ahhoz ott előbb meg kell rendelnem. Kérdezem, hogy akkro most it tmegrendelhetem-e? Azt nem lehet. No, mivel nincsne okos telefonom, nem tudtam mégis azonnal rendelni, majd már a kedvezménnyel elvinni (az lett volna csak igazán vicces), hanem csak másnap, miután otthonról megrendeltem a neten. Ugyanaz a fazon, ugyanazt az akksit levette a polcról, rajta a 29 ezer forintos árcédulával, és akkro már 21800 volt. :) Érthetetlen, miér tkell ez a felesleges kanyar; na mindegy.

>> Szervizvm // Alfa 164 2000 T.SPARK ALTO `96 (74 DBA) // 2010-06-15

Aaasszem, a héten le kell hogy cseréljem az olajat vala.
5000 körül járok vele, de mintha kissé alul teljesítene.
Ma keringtem a belvárosban mint a gólya..., mert össze vissza alakították a Felszab környékét, és mire a motor igen forró lett, az olajnyomás eltűnt, de rendesen. 2000-es fordulaton még épp eléri az 1 bárt, ami nem sok, alapjáraton viszont fittyed a mutató, mint nyugdíjas pornósztár lelkesedése, hajnal négykor...
Holnap megyek Selenia-ért...
Aztán felírom százszor a táblára: "Sosem veszek olcsó olajat"