Blog

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-09-27

(0927) M4 Alfa Romeo 33.3 litri Sport Prototipo (1971) 1:43

>> AutóápolásBazsi // Alfa GT 1.9 JTDm // 2010-09-27

Végre sikerült megszerezni a vonószem-takarót hátra.. és mivel fényezni kellett, kapott az autó egy teljes polírt is :) Most örülünk nagyon :)

 
>> Szervizpettinke // Alfa Montreal 2.6 V8 // 2010-09-26

ha minden jól megy, jövő hét elején megkapom a lengéscsillapítókat, és ezzel minden alkatrész előállt a futómű + fék teljes felújításához. meg van ez-az a beltérhez is.
Aliék már talán az új műhelyben tudnak hozzáfogni, ha "lábra állt", akkor el lehet kezdeni tesztelgetni, mit kell javítgatni a motoron, mert pl. "elmászik" az alapjárat. folyt. köv. :)

 
>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2010-09-26

Kis állás után az üzemanyagnyomás mindig leesett, visszafolyt a benzin. Feltételezem megkakkant az AC-m így kikaptam. Még a gyári példány volt benne.
Ha minden igaz, hétfőn kap egy Walbro GSS340-et. :)

 
>> Szervizdfg (Tanárúr) // Alfa 156 2.0 TS // 2010-09-26

Elmentünk melózni, gyanúsan melegedett a motor. megnéztük, a víz helyén olajhab...pfff
2010 08. 10
-természetesen mindenki azt mondta, hogy hengerfejes. Átnéztük, jött az ötlet, hogy az olajhűtő a hibás. levettük, hipp-hopp csináltam hozzá adaptert, 3,5 bar nitrogénnel megnyomtam, belevágtam egy órával együtt 40 liter vízbe, és vártunk egy napot. nem engedett.
-hengerfej le, tömítésen nem látszik hiba, de a hengerfejes (aki síkolta) megnyugtatott, hogy nem mindig látszódik az. Felsíkoltattam, kapott új tömítést, és csavarokat.
-közben, amíg vártunk a hengerfejre, átmostam a csöveket, a hűtőt, az olajhűtőt, stb.
-leengedtem az olajat, abban nincs víz.
2010 08. 25
-megjött a hengerfej, Dösö cartárssal feltettük.
-összeraktam a vízrednszert
2010 08 28
-Szolnokról eljöt Youri, és Tibor, összerakták a vezérlést. mivel a szervizkönyv szerint a szíjban, és a görgőkben csak 30K van, így maradnak.
-feltöltöttük a vízrendszert erős trisó oldattal, hogy kimossa belőle a maradék olajat.
-a motor ketyeg, látszólag minden OK
-vízet lecseréltük, ujra trisó, még mindig OK, szépen tisztul a víz
-víz leenged, tiszta víz bele, a motor elkezd melegedni, a hűtő nem nagyon akar melegedni, a motor már 110 fokos.
-ismét tele a víz olajjal.
-sapka, olajosrongy, csavarhúzó, fogók, és minden ami kéznél van, belebasz a kert másik végébe, beleszarik a világba, irgalmatlanul bebaszik.
2010 08 30
-Sikerült végre Pirit elérni, azt javasolta, hogy az olajhűtőt dobjam ki, a nyomáspróba ellenére, és azt mondta, hogy TS motor nem lehet hengerfejes, mindig az olajhűtő a hibás
-a 146 hálistennek az oldalára van borítva, olajhűtő le, 156-rs fel
-uj olaj be a kocsiba ismét, valamint triso
-a kocsi fasza, minden jól működik, egy hibaüzenetem lett a szerelésnél, majd kiolvastatom.
-Mivel a trisó elég agresszíven lúgos, minden este vízcsere, de nagyon nehezen tisztul.
2010 09. 10
-az egyik nyári gumi elkezdte engedni a levegőt, levettem mindet, téligumi fel
2010 09. 15
-kb 2,5 hét önfeledt autózás, és vízcserélgetés után, még mindig PH10, aminek a vízpumpa nem tudott ellenállni, elengedte a vizet
-bekötöttem a slagot a hűtő felső részébe, és folyattam át a hálózati vizet, kb 10 percig.
-Úgy döntöttem, hogy ha már megint szét kell kapni a vezérlést, akkor kap új szijat és görgőket, Gates szíj, SKF feszítő és vezető, Ruville vízpumpa
-Ismét jöttek a szolnokiak, és újra összerakták a vezérlést (2,5 órát késtek)
-desztvíz bele, járat, és láss csodát, PH7-8. még jó lenne levinni minimum PH 6ig.
-a hosszbordás szíj vezetőgörgőjéből viszont kimosta a zsírt a vízpumpából csöpögő trisó, hiába zsíroztam újra, pont annyit ért, mint halottnak a puszi.
-beszereztem a gumicsöveket, ha rendben lesz a víz, akkor lecserélem mindet, mert az olaj sztem kilágyította mindet.


HF tömítés+csavar kis szerencsével, és baráti segítséggel: 7000Ft
HF síkoltatás: 8000Ft
így a HF tömítés cseréje kijött 15K-ból

Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő: 10000Ft
Egyenlőre Agip 10W40-es olaj ment bele, mert nagyon olcsó volt, 2K után lecserélem.

Brigéciol, triso, féktisztító, desztvíz, awab bilincsek, stb: mittomén mennyi.

Szíj, görgők, vízpumpa: 36600Ft
A 146-ból megmaradt két ricambi original balance tengely csapágy, ezeket pont most sikerült eladni, így csak 21000-et fizetem a vezérlésért most.


egy garnitúra kézifékkötél Dösönek a 146-ról, 2 reggeli, 2 ebéd, sok sör, kevés pálinka a szolnokiaknak: x Ft

a segítség amit nyújtottak ők hárman: megfizethetetlen!!! KÖSZÖNÖM!!!!
Dösö, Youri, Tibor

 
>> SzervizVik.. + Rich // Alfa 75 2.0Ts // 2010-09-04

Sajnos megint eltört a kipufogó. Tavaly WhiteSkull megjavította de most meg máshol törött el. Így javítani kellett a leömlőtől egészen a középső dobig. Illetve a közép dob is új lett. Az első dob meg minek oda,úgyhogy azt kivette onnan a mester. Kb. ennyi. Ja és Ari barátom az első indexet megigazította mert ki akart esni. Most már jó:-) És felkerültek a tavaly megvásárolt vadriasztók is... Ennyi. Asszem. :-)

 
>> EgyébDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2010-09-26

Giulietta tulajdonos lettem, hála barátomnak Csucsunak. Rómában járt, és egyértelmű volt számára, hogy egy magamfajta fanatikus Alfásnak mit is hozzon szuvenírként. :D

>> EgyébAbarth // Alfa 155 1.8 TwinSpark 16v Sport // 2010-09-25

Megint elmaradtam a blogírással, ismét sok minden apróságot sikerült beszerezni, lassan sikerül a teljesen 100% gyári állapotot elérni. Még kora nyáron felkerültek a gyári 16os felnik teljesen felújítva új gumikkal, a nyár közepén sikerült beszerezni egy félbőr Q4 belsőt ami felújítás után be is szerelődött az autóba, ezzel együtt az utólag beszerelt elektromos ablakok is kiszerelésre kerültek és manuális szerkezetek vették át a helyüket, mert az volt benne eredetileg. Vettem 156os alfa kézifékkart ami 100%ban passzol a felújított belsőhöz. Így a nyár végére sikerült szerezni egy gyári pelenkát az aljára, ami valószínűleg feláras extra lehetett, mert tankrögzítő pántokat is cserélnem kellett hozzá, hogy fel lehessen szerelni, de legalább kellő alapozás és festés után méltón foglalhatták el a helyüket. Vettem egy műanyag szelepfedél burkolatot amit némi munkával be is szereltem, elég megtévesztő lett :D

Szerviz szinten szerencsére nem volt semmi különlegesség, egy vízhőfok, egy levegő hőmérséklet szenzor, ill egy benzingáz elzáró szelepnek járt le a szavatossága, ezek kicserélődtek.

Lassan eljön a tél, az eltevés ideje, télen a legapróbb részketekig át akarom nézni valószínű fel fogok még tárni olyan helyeket amin lesz mit tökéletesíteni.

 
>> Szervizsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2010-09-25

az első tünetek már áprilisban jelentkeztek, de mára már egy gyorsításkor szinte teljesen szét akarta rázni magát az autó.
sikerült akna fölé állnom kb két héttel ezelőtt, s elszörnyűlködtem, akkorát mozgott a jobb oldali féltengely belső csuklója
nosza rendelés
megjött
s ma került sor a cserére, hát katasztrofális volt a helyzet
de újra lehet hajtani a ménest
no rezonancia

 
>> SzervizKrisztián146 // Alfa 146 1.4 T.SPARK // 2010-09-11

A baloldalon megfáradt és a jobboldali ablakemelő csere és egy kis gubancolás.