Blog

>> Szervizimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2010-09-30

Rövidülnek a nappalok,sok a csapadék,így egyre gyakrabban kell autóznom sötétben,rossz látási viszonyok közt.Ezért is szoktam ősz elejére időzíteni általában az ablaktörlőlapát cseréjét,a télre való felkészülés első lépéseként.
Most is így tettem és beszereztem egy pár új lapátot.Amúgy is időszerű volt már a csere,mert a régi lapátokon 2007 09. havi dátum volt.Tehát még a gyáriak voltak.
Most egész jól kilátok:))!

 
>> Szervizdfg (Tanárúr) // Alfa 156 2.0 TS // 2010-09-30

Na megvettem a vezetőgörgőt a hosszbordás szíjhoz. Végre nincs lendkerekes hangja a kocsinak. SKF

 
>> Szervizdfg (Tanárúr) // Alfa 156 2.0 TS // 2010-09-30

megvolt a hibakód kiolvasás. Vezérműtengely jeladó. azok után, hogy 2x volt 2 héten belül leszedve a szíj, már lassan rutinból jönnek Youri-ék Szolnokról.

 
>> AutóápolásGegee // Alfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2010-09-30

Kozmetikában volt a vas és nagyon gyönyörű is lett. Eltűntek a kis karcok, bogárfoltok, beleégések. Olyan, mint újkorában! :) Nagyon örülünk. :)

 
>> SzervizDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2010-09-30

Ma csomagot kaptam, egy helyes szőke postáslány hozta őket, 2 alsó lengőkar, és 2 kutyacsont érkezett. Jövő héten szerelőm beépíti őket.

>> SzervizRoliQ4 // Alfa 155 Q2 // 2010-09-29

Olajcsere, Castrol 10w 60, szűrő MANN (82567/1) mert nem mind1 milyen!:)
Olajteknő tömítés csere REINZ! Pár bilincs kicserélése és némi tisztítás!

 
>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-09-26

149000. alfás km. (0926)

 
>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-09-29

Vagy két hónapja semmit nem írtam, pedig a kilométerek gyűlnek szépen. Túl vagyunk a 190e-ren, közeleg a következő olajcsere, és egyéb szervízek is kilátásban vannak.
Még augusztusban felfigyeltem arra, hogy az autó erős gázadásra füstöl, és ha hül az idő, nem akar menni, csak morog. A fogyasztás is több volt a megszokottnál.
Első gondolatom a kiolvastatás volt. Ez másodikra jelentősen megváltozott, mikor Ferko autóját elvittük az Autóméryhez diagnosztikára. Viccnek jó, lehúzásnak is, de onnantól hogy nincs hibaüzenet, semmit nem tudnak kezdeni a gépjárművel. Vagy nem akarnak...
No mindegy is, Wickey Dízelmániás hozzászólása nyomán kedvet kaptam a saját otthoni diagnosztikához. Ripsz-ropsz vettem is egy OBD kábelt és egy FIAT-OBD átalakítót, letöltöttem a FiatECUScan-t a laptopomra, bűvészkedtem egy kört a portbeállításokkal, és láss csodát ott volt a gép agya dekódolva.
Ha már így jártam, gyorsan belevetettem magam a lehetőségekbe. Előszöris megtaláltam a füstölés okát. A LMM hőfok érzékelő NTC-je konyec, 140 fokos külső levegő adattal hülyítette az ECU-t. Nosza beraktam a régi LMM-t. Füstölés megszűnt, újra szaladt a gép. Néha ki kellett ütni a régi LMM miatt egy "out of range" hibakódot, nagy fordulaton rendszerint etárolta. De már érzésre tudtam, hogy mikor van ott, elkezdett rángatósan váltani az autó és a füstöt is eregete olyankor. Szerintem hiba betárolás után felülbírálja a LMM-t. Azóta Erhardtól megjött a gariban cserélt Bosch LMM is. No persze így azért más a szekér. Néhány lovacska még előbújt, a hangja simább, a váltások sem olyan darabosak. Ez való ebbe :-)

A múlthéten átnéztük a futóművet is, és bizony itt az ideje ismét belenyúlni. A lengőkar szilentek 85e km-t bírtak, most ismét koppannak. A már cserélt jobboldali kormányrúdfej 60e-t bírt ki, hiába, ami nem gyári, az hamarabb pusztul. A bal hátsó lengőkarcsapágy pedig a jobboldali sorsára jutott, ezt is cserélni kell. Végülis nem rosz, hogy 190e-t elfutott.
A lengőkarok viszont még mindíg gyáriak, és nem kottyannak ami szinte hihetetlen! Úgyhogy csak szilent csere lesz, a lengőkarok maradnak egyelőre.

A remap már több mint 10e km-e történt meg, továbbra sincs semmi negatívum, szépen bírja a szerkezet a felhúzást. A hangja egyszerűen szép lett, pedig nem vagyok egy dízelhang fan. Valahogy az Alfa 4 hengeresek tipikus recegése belekerült a traktormotorba is az átprogramozással. Elforgatva pedig halatszik, hogy a turbo által préselt levegőből nem győzi elengedni a felesleget a wastegate.4000 fölött süvít és forog forog tovább. Már ha hagyom neki...

 
>> EseményDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2010-09-29

Tegnap reggel nagy szükségem volt a reflexeimre.

A Halász utcai lehajtónál a rakpartra próbáltam besorolni Óbuda felé. Nem egyszerű feladat, de szerencsém volt, és egy kedves autós megállt észak felől, hogy beengedjen. Begurultam a sávba, és a másik irányt kezdtem nézni, hogy mior indulhatok tovább, mikor lesz hely.

Amikor rést találtam, elkezdtem elindulni. Fejem előrefordult, és Lia orra előtt épp egy motoros volt. A baromarcú megelőzte azt a sort, amelyik engem északról maga elé engedett. Abban a pillanatban satufék, de kb 10 centit behettem előre ennyi idő alatt. Épp elég volt, hogy Lia jobbszeme alatt a műanyag lökhárítót a lábtartó meghúzza....

Utána néztem csak meg, mikor leparkoltam.

Miért kell ilyen idióta módon vezetni? ha ott meglöktem volna, a Dunában köt ki, vagy a dél felől jövő szélvédőjén. Szerencséje volt.

>> EgyébRavlik // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2010-09-28

Minden jó.