Blog

>> EseményATE TR // Alfa 156 1.6 // 2010-12-07

Hétfő helyett kedd lett a gumis látogatásból. Nem örültem neki, mert sok kis szúrás helye volt a gumi falán. Szeretem az embereket. Főleg a k.cs.goket.
Sajnos azon a helyen nem mehet "véletlenül" bele semmi ennyiszer és ki is esik.

Fényképeket mostanában nem tudok készíteni, mert a tuning telefonom beteg. De látni kellett volna a gumin az új lélegeztetők helyét. Elég volt, hogy 2-3 nap alatt 1,3 bar nyomás essen a gumiból.

>> SzervizZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2010-12-08

Ma délután ismét levert a víz az autó miatt! Nem vagyok én ehhez hozzászokva! :) Kocsikázás közben egyszer csak fura lett a váltóm, nem ugrott vissza középre üresbe. Aztán kis idő múlva eltűnt a 4. 5. és a rüki. Zuper! Ismét Liquidet hívtam mert ő járt már így. De most szerencsém volt, mert neki eltörött valami műanyag bizgere a váltónál nekem meg csak kikopott a zéger gyűrű körül a műanyag és kicsúszott a képen nyíllal jelölt tengely. Visszatoltam és minden frankó! :) A gyűrűt majd kicserélem nagyobbra 1x.

 
>> SzervizZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2010-11-23

Délután Főnix nem indult! Ilyen még soha nem történt eddig. Reggel szépen bekocsikáztunk Ajkára, parkolóban lerak ,meló, délután mennék az oviba gyermekemért de őkelme nem hajlandó indulni. Az üzemanyag befecskendezés hibajelző lámpája égve maradt, a benzinpumpa halhatóan kapcsolt de semmi ,csak az önindító tekert. Biztiket érintkezőket átnéztem , még a légtömegmérőt is lehúztam de nem használt. Gyorsan telefonáltam Liquid kollégának mert emlékeim szerint neki volt hasonló baja de kiderült ,hogy mégse ugyanaz volt a gond. Így aztán Gyula cimborámat eltoltam kötélen egy közeli ismerős szervizbe, ahol gépre kötötték a drágaságot. Ki is dobta egyből hogyaszongya fordulatszámérzékelőhiba! Otthagytam, megrendelték, másnapra készen is volt! Az említett alkatrész a sokat szidott német gyártó terméke. :)
Liquidnek és Gyulának köszönet a segítségért! Meg a szerviznek a meglepő gyorsaságért! :)

 
>> EseményZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2010-11-07

Faljuk a kilométereket! :)
1. 2010.06.01.-én
2. 2010.07.04.-én
3. 2010.08.20.-án
4. 2010.11.07.-én

 
>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2010-12-09

Ma kicserélték a szélvédőt és a termosztátot is egy helyen. Keretet is cserélni kellett sajnos így megdobta a végösszeget kicsit. :S
Jah és most úgy áll 90fokon a mutató mint a cövek! :)

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-12-09

Ugyebár volt ez a nagyon okos húzás, ami többe került az államnak, mint amit hozott, miszerint az én autóm 170 LE feletti, ezért luxusautónak minősül, adózni kell utána. Mikor volt az adóbevallás, én egy összegben be is fizettem (vagyis nem kértem adó-visszatérítést, hanem rádobtam még egy pár ezrest), így egész évre le volt tudva a gond, nem foglalkoztam a két részletben befizetés lehetőségével. Viszont mivel a nyáron eltörölték ezt az adónemet, a második részletet szeptemberben már nem kellett befizetni. De senkinek nem jár vissza alanyi jogon a második részlet, hanem vissza kell igényelni. Én meg úgy döntöttem, hogy nekem arra a közel 20.000 Ft-ra szükségem van, bebattyogtam az APEH-ba, kitöltöttem a nyomtatványt, beadtam, és vártam. Ma meg is érkezett az összeg, igaz, közel 2 hónapot vártam rá, de a lényeg, hogy visszakaptam! :-)

>> SzervizWikicica // Alfa 156 1,8 TS 16V // 2010-12-04

Lucifer többé nem fázik, kapott új téli csizmácskákat. Ismét Infinity gumiabroncsokat választottam Neki. Ezen kívül ki lettek cserélve a hátsó fékbetétek, egyik oldal félig már vason volt :-S, s egy eleje-baleset következményéből a hűtő meg lett rögzítve.

 
>> SzervizWikicica // Alfa 156 1,8 TS 16V // 2010-12-03

Telefon a szervizből. Át tudok menni az autóhoz gyorsan valamit megnézni? Persze.
A hátsó fékbetét-cserénél kiderült, hogy az egyik oldal passzol az alvázszám alapján, viszont a másik oldalon a nyereg egy balesetből adódó bontott alkatrész beépítése folytán teljesen más. Köszi. Fékbetét-vétel kétszer.

 
>> EseményMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V TS Sport // 2010-12-08

Valamikor augusztusban felhívott a tulaj. (Peti Ő is). Megvenném e a 2,0 16V -t.? Vett egy másik autót és nagyon óccón adná. S csak a felét kell kifizetnem. Másik felét 2 hónap múlva. Erre nem lehetett nemet mondani. Látatlanban rábólintottam, s még aznap hozta is.

 
>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-12-08

Mióta bejött az esős/sötét idő, állandóan bosszankodok, hogy az ablaktörlő úgy töröl, hogy mikroméretű vízcseppecskékkel teríti a szélvédőt. Mintha atomjaira robbantaná a rajta lévő vizet. A fényszóró meg ugye gyenge, az első szembejövő autó fénye ahogy szóródik a sok kis vízcseppen, máris nem látok semmit...de konkrétan semmit.
Na ezt ma este 7 kor untam meg amikor 60-nal belegázoltam egy pocsolyába amiről nem is sejtettem hogy ott van.
Irány a Praktiker (az volt nyitva). Leszedtem a lapátokat és bementem velük. Nem volt nagy választék, egyedül egy bizonyos Aqua Blade márkájú olasz feliratú cucc volt darabonként és megfelelő méretben kapható. Mellémég egy vagyonért adták, de nem érdekelt, már a "mindegy csak törölje le valami azt a sz.rt" stádiumban voltam. Úgyhogy két rossz műanyagért otthagytam majd 5e-t...Közben eszméltem, hogy ez nem hagyományos ablaktörlő, hanem az az egybegumi fajta mint az új autókon. Nem túl szép, ellenben két óriási előnye van:
TÖRÖL!
És elspriccant felette az ablakspricni :-))
Kész főnyeremény, bár kinézetre nem tetszik túlzottan.

Az alábbi kép illusztráció :-) 45cm-es és 53cm-es kell a 146-ra!