Blog

>> AutóápolásKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-11-28

alufelni tisztítás - a végső bezacskózás előtti utolsó pillanatok :) + autómosás (1128)

>> SzervizGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2010-12-04

Úgy döntöttem, ezt a témát máshol fogom tovább boncolgatni.

Egy ideje már vacakolt a hátsó ablak fűtése. Persze nem egyik napról a másikra hanem fokozatosan halt meg. Először az egyik fűtőszál szakadt meg, amit ki is javítottam. Utána még annyira sem volt jó. Megpróbáltam még nyáron megjavítani, de a hangszóróktól nem fértem oda. Ha már úgy is kalaptartót cserélek a Hi-Fi átalakítása miatt, akkor megnézem a fűtését is, hiszen tél van. Kibányászva a kalaptartót szemem elé tárult az elektronika. A barna-fehér vezetéken ott volt a 12V, tehát egy kis WD-40. Visszadugtam és a bekapcsolás után kis füstjelek hagyták el a csatit. Kénytelen voltam szétszedni az elektronikát és fent átnézni. Fent a konyhaasztalon kiderűlt, hogy a 12V-os csati ki van törve, amit persze a mélyhangszóró okozta. Át lett forrasztva és visszaszerelve ismét kapott WD40-et. Érdekes módon beszerelve ismét működött a fűtés. Végezetül a kalaptartó is a helyére került.

 
>> SzervizBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2010-11-28

Eljött az idő!! Nagy szervíz!
- Olaj-olajszűrő csere.
- Levegőszűrő,
- Pollenszűrő,
- Bal első féltengelyt fel kellett újjítani, berezonált, elég ramaty állapotban volt,pedig
nem
sok volt benne!!.Úgy 65000 KM.
- Első jobb-bal lengőkarok cseréje,
- Hátsó stabilizátor rúd csere,
- Fékek átnézése, korrigálása
- EGR szelep kitisztítása
- Leömlő kipucolása. (a leömlő metszete felére volt szűkülve a koromtól, padlógáznál
kormolt a gép) Ez teljesen megszünt, abszolult nem kormol, olyan mintha új
lenne.Talán még jobban is megy az autó.
- Az automata Xenon magasság állító rúd törött volt, így csak egy irányban
világított, mégpedig lefelé. Most kicserélték.
- Air bag hibakódok zömét kitörölték, a függönylégzsákét nem sikerült.
- Téliesítés.

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2010-11-28

Állandóan beragadt a kuplungpedál ezért cserére szorult a kuplung főmunkahenger!Thanks Erhard

>> Eseményvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2010-11-01

Idén is Stubaier Gletscheren kezdtük a szezont, a szokásoshoz képest 1 héttel később. Sajnos más is kinézte magának ezt a hétvégét, mert rengetegen voltak. Vasárnap az erős szél miatt a terep zárva volt, így a környéket kirándultunk. Hétfőn sem tudtunk sokat síelni a rossz idő és a sok várakozás miatt.
Most csak ketten mentünk az autóval, így simán befértünk, budapesti tankolással még negyed fölött volt a mutató, végül 6,4-re jött ki a fogyasztás a 740 km-es úton, kényelmes 140-es tempóval.

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2010-10-21

Elég korán feltettük, mert kellett síeléshez, szerencsére nem volt rá szükség.
Csere apáméknál, míg dolgoztam elintézték.

>> EgyébBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2010-11-28

Itt a tél, és egyre kevesebbet járok a vassal, amit lehet a cégessel elintézek. Van hogy egy hétig be se indítom.Gondoltam, az akku kímélése céljából csinálok valami impulzusos töltő-kisütő, és csepptöltő kombinációt. Venni nem mertem, nem bízok én má' semmiben :)
Elkezdtem firkálgatni, valamilyen egyszerű áramkörben gondolkodtam amit még én is megértek:)
Ez lett a vége: egy astabil multi nyitogat felváltva két tirisztort, az egyik egy 30V-ra feltöltött kondit süt rá az akkura, a másik egy üres kondit tölt fel az akkuról (azaz egy kisütőimpulzust produkál). A töltőimpulzus energiáját némileg nagyobbra kalkuláltam, végülis ez egy töltő vagy mi... Az imp.ok kb. 3 mp-enként követik egymást, de ez egy potival variálható.
Mivel költeni nem akartam a projektre, feltúrtam a régi cuccaimat amit még aktívabb műszerész-időszakomban harácsoltam össze. Találtam is jó kis tirisztorokat dúrvanagy csúcsárammal, 10W-os 2X12V-os Puskás-féle trafót, az apróságokkal nem volt gond. A belsejét nem mutogatom, ha valaki mégis meglátja egyszer, letagadom hogy közöm volt hozzá :)
A LED-eken szépen látni a kondik töltődését, de mindenesetre szkóppal is megnéztem, látni e valamit. Naná hogy látni, ez nem hazudja az impulzust:) Még hangja is van, konkrétan az akkusarunál hallani - ahol a két fém találkozik- egy pattanó hangot. Ja, ez az öreg RFT nem tárolós, nem volt egyszerű elcsípni a két tüskét a fényképezővel:)
A szerkezet hatásosságáról 5 év múlva számolok be:)
ui.: a kisszék nem tartozéka a készüléknek, és a működését sem befolyásolja.
Frissítés: 11 éves az akku, és még ezt a telet is bírta.

Utóirat: 15 évesen beadta a kulcsot

>> EgyébTaxi33™ // Alfa 156 1.6 Ts // 2010-10-16

Téli gumik kerültek a 16-os felnikre. Így ezek kerültek fel az autóra. (Pirelli)

 
>> EgyébBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2010-11-27

Idézést kaptam a Vám és Pénzügyőrségtől, miszerint az autóm minden papírjával ugyanmá' fáradjak be a Huszti útra. Befáradtam, de jó messze álltam meg nehogy rögtön lefoglalják, sose lehet tudni:) Az előtérben téblábolt már vagy 30 kolléga, kihallgatásra várva. Épphogy megittam egy kávét, már be is hívtak.
A lényeg röviden, hogy az a kft. akitől vettem, több tucat autót hozott be külföldről, de ÁFÁT elfelejtettek becsengetni utánuk. Másrészt a díler-csapatnak semmi köze sem volt az adott kft-hez, akiknek a nevével visszaéltek. És persze azóta felszívódtak.Fantomképeket mutogatott az előadó, meg aláírásokat nézegettünk.
Szerencsére a reg.adó, forgalombahelyezés legálisan zajlott, vagyis részemről együttérzésemet fejeztem ki, sok sikert kívánva a nyomozáshoz eltávoztam.