Blog
Az éjjel tomboló 120km/h-s szélnek köszönhetően leszakadt a hátsó rendszámtáblám, keretestől. Egy idegen viszont a táblát szerencsére megtalálta, s visszaszolgáltatta. Azóta két csavar szolgál rögzítésül.
184.820 km
A 4. szezont kezdik a Bridgestone téli gumik, most kb. 22800 km-t futottak, az állapotuk remek, nincs ok cserére. Ezúttal meg sem éreztem a 17-->16 váltást, ami által bebizonyosodott, hogy a hiba a 225-ös gumikban volt, a 215/45/R17 a helyes méret.
Meghalt az ablaktörlőm de szombaton akartam megcsinálni. A jelenség szerint a kar meghúzására az ablaktörlő hol elindul, hol nem. Tegnap kivettem ls befújtam a csatikat WD40-nel. Ma viszont megint rossz volt. Buksi cartárs blogján volt egy leírás, hogy a fő fogaskerék zsírosodott össze. Ki is vettem ma délután a mechanikát, és hozzáláttam. Volt viszont egy kis rész, ahova az ablaktörlő csatijai mennek. A fedelet lepattintva egy elektronika tárult a szemem elé. Ki kellet forrasztani, ami szerencsére csak 2 forrasztás volt. A panel másik oldalán egy relé volt. A csatlakozói viszont meg voltak égve. Szét lehetett szedni a relét, mert csak egy kis rugó tartja a helyén a lamellát. A lamellán levő 2 érintkezőt le kellett finoman csiszolni és még a relé házában is volt 2, amit meg kellett pucolni. Szerencsére a finom reszelő és a WD40 nagyon hasznosnak bizonyult. Összerakva mindent megtisztogattam és lepucoltam. Mivel most november van, így zseblámpánál kellett visszatennem mindent. Összeraktam és lám, működik! Az ablaktörlő karokra is meg van a megoldás: a P megy a vezetőhöz és a C megy a J1-hez.
Olvastam a fórumon az utóbbi időben, hogy szigorították a xenon használatának szabályait. Ezt a mai napon én is megtapasztaltam, ugyanis Diósdon kifejezetten a xenonosokra álltak rá a rendőrök. Mielőtt megállított, már tudtam, hogy az lesz a problémája, mert a lámpákat nézte. Kinyittatta a motorháztetőt, a kollégának mutogatta, hogy ez meg az nem szabályos "látod?".
No, és kezdte sorolni: nem európai szaványú a lámpabúra, nincs lámpamosó, (és biztos) nincs automata magasságállítás. -> Jogszabálysértés!
Helyszíni bírság 5000, vagy szigorított műszaki vizsga a Mozaik utcában.
Szóval szerelhetem ki, és ismét jön a 'nem látok egy kukkot sem' időszak.
Én megértem, hogy kell a pénz az államnak, és hogy minden lehetőséget megragadnak, hogy lehúzzák az embert, de a "félszemű", füstölő, stb. roncshalmazokat nem állítják meg, nem büntetik meg... (a kocsma előtt áll a legtöbb autó), nincs köztérvilágítás, így esőben alig látni valamit (mert azt azért be kell vallani, hogy egyik izzó sem produkál akkora fényerőt, mint a xenon), pláne, hogy ha még jön szembe valaki, pláne, hogy ha xenonja van a mocsoknak.
Sajnos a Pápai utak sem a legjobbak egy felnim bánta de szerencsére lehetett javítani.
A mai nap szabadnapos voltam, így elvittem a kocsit hogy nézzék meg mi lehet vele mert egy kis idő elteltével érdekes fémes hang jött hátul. Nemrégiben a betétek lettek cserélve de tárcsa nem. Sajnos a tárcsák egyenetlenül koptak, szabályozni már nem lehetett. Egy nem tervezett féktárcsa történt hátul. Ha már kicserélték lecseréltem a fékolajat is. Km óra állás: 94600
Köszönet érte: ::Watz és Társa:: FIAT, ALFA ROMEO, LANCIA SZERVIZ
Már csak pár dolog maradt hátra a nagy felújitásból:
jobb-bal első felső lengőkar és gyertyaszett megrendelve, a jövő7en be is kerül az autóba.
Elkészült az autóm :)
Első körben nem gondoltam, hogy ennyi mindent cserélni kell, de muszály volt.
Olajcsere, komplett vezérlés csere, vizpumpa, levegőszűrő, pollenszűrő, vezérlés mód. felújitás, termosztát csere, új első féktárcsa és fékpofák.
Remélem egy jó ideig nem kell ennyit költeni egyszerre az autóra, de azt már most tudom, hogy megérte :)
Egyszerű futóműbeállításnak indult és a végén be is lett állítva a futómű..:)
Közben két szilent és a kormánymű egyik gumiharangja is kicserélődött. Szereléskor az egyik gólyaláb BerDóékra köpte az olajat. Párban cserélve lettek. Mellesleg kiderült, hogy a kiegyenlítőtartály repedt (ezt mondjuk a garázs padlójának szemrevételezése után sejteni lehetett..). Megigazítódott a vezetőoldali küszöb kárpitja is, most már nem nyekereg úgy, mintha menten ketté akarna törni az autó.
Késznek nyilvánítom a vétel utáni rendbetételt..:)
Végre megérkezett a debreceni lámpabolt jóvoltából az új jobb első lámpám, Arno 166-nak köszönhetően pedig a jobb hátsó is. Ha egyszer rászánom magam, talán a bal elsőt is kicseréltetem, de egyelőre az még hibátlan.