Blog

>> EgyébTimi 145 // Alfa 145 1.6 16V // 2011-03-30

szöges napom volt....

 

Pár hete sikerült megszaggatnom az első lökhárítót egy padka hatékony közreműködésével, ma végre javításra, hegesztésre került, néhány korábbi apró sérülésével együtt...
Km óra állás: 156.200 km.

 
>> Egyébkoz // Alfa 145 1,6 TS // 2011-03-30

Mélyen tisztelt doktor ... rendőr dandártábornok rendőrségi főtanácsos főkapitány meg még miafaszom uraság!

36 éves vagyok. Eddigi életem során nem hallottam még, hogy Dunaújváros és Budapest között bárhol gyorshajtáson kaptak volna valakit Ercsi két vége kivételével. Ez nem jelenti azt, hogy nem is volt ilyen, de gyakorlatilag elmondható, hogy ezen a két helyen kell csak lassítani, és 99,99999999%-os valószínűséggel megúszhaja az ember büntetés nélkül, menjen akár 300 km/h-val egyébként. Irányjelzőt nem kell használni, biztonsági öv kikapcsolható, nyugodtan lehet záróvonalon menni akár végig, előzni is úgy, ahogy csak jólesik. A tompított vajon mi? Még Ercsi belterületén is mehet az ember, mint a vadállat, néha botlik csak járőrkocsiba, de az csak a kötelező kört teszi meg éppen, és igyekeznek nem szembenézni az amúgy permanens gettófílinggel. Jó, figyelni kell, de az 50, az simán lehet 70 is. És ez akkor is így volt, mikor nem volt még M6, az egész 6-os út egy összefüggő kocsisor volt, ami 70-el csordogált mindkét irányban. Sem akkor, sem napjainkban a lőtéri kutyát nem érdekli, mi történik a 6-os úton. Lehet kanyarban előzni, nem baj, ha nem sikerül jól és néha 3 autó megy egymás mellett a kétsávos úton, netán az egyik lepottyan a töltésről. Mostmár kisebb a forgalom, de azért még mindig előfordulnak ilyenek. De Ercsi két vége kivétel.
Mindkét helyen kurva messze van a lakott terület tábla a civilizáció (?) utolsó nyomaitól, mindkét helyen van lassítósziget, ami például a súlyosan elmaradott Ausztriában egyet jelent a település végével is. Nálunk ez egy remek lehetőség, hogy felbasszuk az állampolgárok agyát, hogy jól kibasszunk velük, hogy fizessenek, mint a katonatiszt. Egy időben ki volt rakva egy fix kamera, ami automatikusan megbaszta a gyorshajtókat, de érdekes módon már nincs ott. Megcsappant a bevétel, egy idő után mindenki tudta, hogy nincs kibúvó, lassítani kell és mindenki lassított is. Na ez így nem mehet ám sokáig! Kell a lóvé! Kamera ugrott.

Számtalanszor mentem arra, kivétel nélkül 50-el tötymörögtem végig a falun (vagy város?). Vigyázni kell az ilyen helyeken, mert valaki kiugrik eléd, aztán meglincselnek. Viszont nagyon zavart mindig, hogy érthetetlenül messze van a "mehetsz" tábla a falu végétől. Nem írom le, hogy mikor mennyivel hagytam el a települést, mert nem akarom, hogy a gépkocsivezető-maffiavezér minisztériuma rámszálljon, de a végtelenül értelmetlen szabályok kiakasztanak. Márcus 22-én éppen a szabályszegést váltotta ki belőlem ez a gusztustalan, értelemtlen baromság. Létezik olyan ember a Földön, akit Ercsi valamelyik belső részén fényképeztek le ezek a rohadékok? Vagy Ercsitől mondjuk 3 kilométerre? Mi indokolja, hogy a falu két végét vigyázzák a rend őrei, és miért nem számít, hogy mennyivel mennek az autósok a falu közepén? Hány baleset történt a faluból kivezető utakon az utolsó ház és a lakott terület vége tábla közötti szakaszokon? Hm? Volt nullánál több egyáltalán? Volt egyáltalán egy olyan eset, hogy valakinek pont ott bibis lett az ujjacskája, vagy ráharapott a nyelvecskéjére? Vagy esetleg pont ott szart egy muki a bozótban és megijedt, hogy nem 50-el, hanem 85-el mennek ott az autók? És akkor azért kell kivezényelni a teljes ercsi rendőrdandárt állig felfegyverkezve meg feltraffipaxozva? Miért nem lőttök éles lőszerrel azokra a büdös tetvekre, akik veszélyeztetik a csak ott fellelhető mikroorganizmusok átkelését az aszfalt repedései között, akiket pont a 85-ös sebesség sokkol annyira, hogy kipusztulnak? Vagy ne szarozzatok, állítsatok meg mindenkit, aztán adjatok egy félmilliós csekket!
Különben is, nemrég építették át a 6-ost, miért nem lehetett elkerülőt építeni Ercsi mellé? Melyik fasz döntött úgy, hogy nem kell, miközben már minden tanya mellett van egy-egy elkerülő szakasz?

Szóval jött egy levél, amiben nem tudom, mi áll, mert ugyan kétszer nekifutottam, de még nem bírtam dekódolni a benne foglaltakat. Egy dolog kiderült, kibaszott nagy geci voltam, dögöljek meg, mert veszélybe sodortam egy csomó ártatlan nem tudom mit, meg sunyi aljas módon áthágtam a szent törvényeket. Egyébként, papíron, formailag, elvileg rendben van, 85-el mentem ott, ahol csak 50-el szabad. DE BAZDMEG! NINCS OTT SEMMI, NEM LAKIK OTT MÁR SENKI, TÜCSKÖK VANNAK, MEG BOZÓT, MEG DÉR, UGYANOLYAN AZ ÚT KÖRNYÉKE, MINT 10 MÉTERREL TÁVOLABB, AHOL MÁR MEGENGEDETT A 90!

SEHOL SENKI BASZOD!

És nem lehet fellebbezni, nincs könnyítés, fizessem be, aztán kész. Ennyi. Nincs apelláta. Az nem számít, hogy eddig hogy vezettem, hogy minden egyes kibaszott helyen, ahol kellett, indexeltem, hogy kibaszott körültekintően mentem mindenhol, rengeteg balesetet kerültem el azzal, hogy nem vagyok antitalentum az autóvezetéshez, odafigyelek másokra, defenzíven, állandó készültségben megyek, mert tele vannak az utak potenciális gyilkosokkal, tiszteletben tartom a szabályokat, még ha néha meg is szegem őket, de rohadtul messze voltam mindig is attól, hogy bárkit veszélyeztessek. A gyalogosokat átengedem, a buszt kiengedem, a parkolóból kiengedem az autókat ott, ahol soha senki nem enged ki senkit (Dunaújváros Dózsa György út), a motorosok imádnak, simán lehúzódok, ha jönnek, nagy részük meg is köszöni. De mindez nem számít, itt nincs mérlegelés, vétkeztél, tehát dögölj meg.

És az eredmény? Negyvenötezer forint! 45 EZER!
Én nem tudom, mi alapján döntik el ezeket a büntetési tételeket, de nekem 45 ezer forint bazmeg kurva sok pénz. Tudja valaki a mélyen (értsd: kurvára nem) tisztelt rendőr urak közül, hogy mennyit keres az, akinek rendes bejelentett munkahelye van és nem tartozik a néhány ezer szerencsés közé, akik idéntől megütötték a főnyereményt? És hogy hogy viszonyul ahhoz a 45 ezer forint? Tudod, te ... rendőr dandártábornok rendőrségi főtanácsos főkapitány köcsög geci? 45 ezer forint büntetéssel ki lehet végezni egy átlagos magyar családot pubikám! Egyedül azért van még meg az autó, mert a kutya nem venné meg, csak valami nevetséges áron, de bazmeg a végén még így is eladjuk a picsába, aztán majd gondolkozhattok, hogy hogyan sajtoljatok ki belőlünk még valami lóvét.
Vagy majd disszidálok Líbiába, mert igaz, hogy ott is diktatúra van, meg állami terror, de legalább van remény. Meg Kalasnyikov.

kicsit világosabb lett az árnyalat de a festés is megletta mult héten....közben felkerült a lökhárito is és a lámpakeretet is kijavitották majd javitosprét kell rá vennem ausztriában.....pár kép : )

 

Valamikor januárban egy kellemes -15 fokos déli órában észrevettem, hogy a bal hátsó ablak kicsit lejjebb van, mint kéne, és már amúgyis kicsit zajos volt az az oldal; gondoltam felhúzom rendesen. De a tekerő csak forgott: elszakadt a bovden.
Ma admirális cartárs hozott nekem egy balos emelőszerkezetet, és be is szerelte. Köszönet érte!

>> EgyébPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2011-03-29

sikerült jó áron vennem 4 gumit amit a napokban fel tetetek az aluval együtt.
2 db Pirelli Pzero Asymetrico és 2 db Pirelli Pzero Rosso...225/45 R17

>> EgyébPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2011-03-29

Ma eljött az ideje hogy, levegyük az első lökhárítót ami sérült hogy, javítva legyen és újra szép állapotba kerüljön.

 
>> Tuning és extrakalizsoli // Alfa 156 2.5 V6 upgrade 3.2 V6 GTA look // 2011-03-29

Nos, akkor nézzük szépen sorban a 2011. fejlesztéseket:

Fék upgrade, hosszas olvasgatás és kérdezősködés végére megszületett a szerintem optimális fék fejlesztés koncepciója. Lényege, hogy a legkevesebb költséggel a lehető legjobb fékhatás javulást érhessük el.

Elsőként az első féknyergek és tárcsák cseréje történt meg 330mm átmérőjű 4 dugattyús Brembo rendszere (mely a 2004. utáni GTA gyári rendszere volt). Ezt még Belga cartárs intézte.

Ezt követően jöhettek a ’performance’ alkatrészek, a kulcs szavak:
• Goodridge
• Performance Friction
• Ferodo Racing
Ezek az első hátsó fékbetétek és féktárcsák brand-jai, illetve a gumi fékcsöveket helyettesítő fém fonatú fékcsöveké.

A fékhatás javulásról holnap tudok beszámolni, ugyanis Csöri ekkor cseréli a fékcuccokat a szokásos olajcserével együtt.

 
>> SzervizRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2011-03-29

Ma kicseréltem a levegőszűrőt még nem volt nagyon annak se baja ami benne volt de megérdemelte hiszen 1 év eltelt csere óta. Km óra állás: 97400

 
>> EgyébLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-03-29

Most jött el az ideje. Félig a kényszer vezet rá, de úgy gondolom ennek be kellett következni záros időn belül. Apránként, úgy hogy használom is közben az autót, azt a sok tökéletlenésget helyreállítani nem lehet, csak szenvedés lenne belőle.
Pihenőre megy az autó, határozatlan időre.
Majd leírom bővebben is, de a kényszer ebből annyi hogy gyakorlatilag a torpangatós probléma meg nem oldhatósága, és az ezt követő kompressziómérés melynek eredménye 5,8-7,5 lett, vezetett az azonnali leálláshoz.