Blog

A szellőztető venti kb. másfél hónapja kontakthibásnak tűnt, mivel néha nem akart elindulni, de a venti környékén lévő kábeleket igazgatva elindult. Így hát elkezdtem kibontani az ott lévő kábeleket a szigetelőszalagból, de nem láttam semmi érdekeset. Egy kábel tűnt gyanús színűnek, ami a venti vezérlőben lévő csatiba megy. Lehúztam a csatit.. volt baja. Össze volt olvadva, a test (!) csati megégve..
Szerencsére nemrég Marklartól hoztam egy zsák tyúkbelet meg csatikat így volt is otthon ugyanolyan csati, ami hibátlan. A csatiból a sarukat kiszedtük és levágtuk, helyükre pedig guberáltunk a zsákból jó állapotú sarukat.
Kivettem a szabályzó egységet is és szomorúan tapasztaltam, hogy a test csatlakozója laza (ami a nyák-ba volt forrasztva). Szerencsére az egység könnyen szétszdhető, így a nyák másik oldalán meg tudtuk erősíteni a forrasztást.
Aztán össze is lett rakva, frankó.
Csakhogy, volt még egy dolog, ami nem hagyott nyugodni, mégpedig, hogy a műszerfal háttérvilágítását megránjta az index ill. a venti is, viszont a ventit megrántja az index. Viszont a venti testje és az index testje messze nem közös. A háttérvilágításé és a ventié viszont igen. Azt előző nap sikerült kideríteni, h a gyújtáskapcsolóba érkező pozitív ingadozik indexeléskor valamint a venti is azt rántja le.
A jelenség a venti csatlakozó rendberakása után is megmaradt.
Valamikor 2009-ben volt egy kalandom olaszból hazafele, amikoris elkezdett füstölni a lábamnál valami. Ez egy szakszerű kábelsodrás miatt volt. Este eszembe ötlött, hogy ami akkor elkezdett füstölni, az két piros kábel összesodrása volt, amelyből az egyik a venti pozitívját adta. A vonatkozó kapcsolási rajzokat ekkor már majdnem fejből tudtam, de azért mégegyszer megvizslattam a ventihez kötödő kapcsolási rajzot. Nem meglepő módon aszerint a venti teljesen máshonnan kapja a pozitívot, nevezetesen "közvetlenül" az akksiról, egy 50A-s és egy 30A-s (motortérben levő relédobozban található) biztosítékon keresztül.
Emlékeztem én, hogy ott volt egy biztosíték annó, de ki lett szedve. Most azt gondoltam, biztos szakadás volt a pozitívon és így hidalták át. A vicc az az, hogy az eredeti pozitívra volt rákötve a bal oldalról áthúzott kábel. Szóval az eredeti kábel ott volt, így nem volt más dolgom, mint az 50A--s bizti kivétele után szakadást mérni a venti és a 30A bizti hely között. Nem volt szakadás.. Így bekerült a helyére a 30A-s biztosíték, az áthúzott pozitívot lecsaptuk az eredetiről és láss csodát megy a venti és nem ránt meg semmit.. Arra tudok tippelni, h vmelyik előző tulajnál kiment a 30A-s bitzosíték és fingja nem volt róla, h hol van, ezért megoldották okosan, vagyis onnan vették a ventinek a tápot ahonnan a legtöbb belső fogyasztó is.. mindezt bármiféle biztosíték nélkül.
A venti kipipálva. Jöhetett a másik probléma, az index.
Nem tudom, h ki volt az az aranykezű szaki, aki beszerelte a riasztót és az immot, de ónba kéne önteni a kezét, hogy egy életre megjegyezze, hogy az 1-es, 1,5-es pozitívról nem osztunk le tápot úgy, hogy csak összesodorjuk a kábeleket, de nem forrasztjuk. Rohadna meg az ilyen.. Ilyen kötésekkel volt tele a kormány alatti rész, és ezek közül nem kevés össze volt már égve. Szerencse, h nem gyulladt ki semmi, hogy rohadjon meg ismét..

A kuplung munkahenger miatt le kellett venni a szívóág egy részét, így ki lett cserélve a légszűrő is.

>> SzervizGIRInd // Alfa 147 1.6 Eco Progression // 2012-01-03

Az elmúlt egy év során megtett 18ezer km alatt is kellemes utazótársnak bizonyult. A következő kopó alkatrészek lettek kicserélve: kuplung szett, gyertyák, vízpumpa, három lengőkar, x darab szilent, első fékbetétek. Nem betervezett karbantartás részeként kapott egy másik olajteknőt (vigyázzatok a Csopak, Mandulavirág utca 17. előtti csatornafedéllel!).
További kellemetlen epizód volt az axiális csapágy cseréje. Ne kérdezzétek, hogy hogyan tud elkopni ennyi kilométer alatt, mindenesetre kapott egy tisztességes bronzcsapágyat helyette.
Szervízfronton továbbra is a pátyi Franke testvérek bizonyultak a legjobb partnernek.

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2012-01-03

Egyik reggel épp indultam volna a bellával de hiába nyomkodtam a kulcsot nem reagált!
A csomagtér viszont igen, így csak rájöttem hogy nem az elemmel volt a gond hanem a mikrokapcsolóval!Gyorsan meg is csináltattam...addig a pótkulccsal jártam!de a pótkulcsnál is elfordult hogy nem mindig reagált rá(10-ből 1-szer nem)...ugyhogy azt is megnézetem hamarosan!A másik kulcs azóta tökéletes!

 
>> EgyébMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2012-01-02

Nohh. Év végi szokásomhoz híven teletankoltam az autót.
Várakozásomhoz képest kicsit roszabb, de teljessen elfogadható átlag fogyasztást mértem. Ügye nem mellékes, hogy főleg Budapesten használtam az autót. S az évszak sem épp nyárias ;)
Szóval: 1841km/ 192,8L azaz 10,47L/100km
Azért ez nem is olyan vészes egy 200 000km-t futott 16 éves autótól :)

 
>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-01-02

Nos, pont az, amiért lényegében mentem, nem lett megcsinálva, azaz a ledesített hátsó lámpák nem lettek beszerelve. Ennek oka egy kis technikai probléma, melynek orvoslása folyamatban, és hamarosan ez is meg lesz oldva.
Na, de ha már ott voltam, ki lettek olvasva a hibák, azaz mindössze egy darab, amiről tudtam is, hogy van. Ez pedig a légzsák visszajelző volt. Ahogy gondoltam, a bal hátul lévő csati volt a hibás. Szerintem a mélynyomó nyomta el egy kicsit, biztonság kedvéért be lett fújva kontaktspray-vel, és ki lett ütve a hiba. Azóta mentem pár km-t, de nem tért vissza a jelzés, remélhetőleg nem is fog.
A másik dolog, ami bár orvoslásra még nem, de már felderítésre került, az az, hogy mi is szívja le az aksit? Terhelés lett mérve, álló, lezárt helyzetben maximum 40 mA lehetne a fogyasztás, ehhez képest 187 mA-t mértünk. Nem csoda, hogy az aksi 3 hét alatt lemerült. Kiderült, hogy bizony a rádió szórakozik, mert a biztosíték kivétele után 25 mA-ra lement a mért érték. Ez már mindjárt barátibb, de mivel rádió-állás nincs az indítón, és gyakran van használva álló helyzetben is a hifi, valamint áram nélkül minden beállítás törlődik a fejegységből, így egy jobban átgondolt megoldásra lesz szükség, ami már elméletben létezik, de idő hiányában ma nem lett megvalósítva.
Folytatás később...

 

Miután az előbbi blogbejegyzésekben olvasható szervízelés után hazakerült az attó, majd állt kb. még egy hetet, sikerült megint meglepnie. Reggel beülök, gyújtás, kuplung be, indít, bal láb le a kuplung pedálról, pedál bent marad.. hát ilyen nincs vazze..
Munkahanger elfosta magát..
Biztos, ami biztos kicseréltük a főhengert is..
Egyébként bámulatos, hogy a munkahengert mekkora szopás visszarakni (pedig azt gondoltuk könnyebbnek), mivel felette mennek el a klímacsövek..
Most egy darabig befejezhetné a hisztitzést.. :)

>> Szerviztolobiker // Alfa 155 2.0 16v super // 2012-01-02

A karácsonyi olajcserénél ellenőrizve a gyertyákat, az 1-2s kis gyertyánál kis olaj befolyás volt látható, a gyertyák és a pipa még nem sérült.Akkor csak megtisztítani tudtuk, de most, ahogy nyitott az alkatrész bolt, mentem és vettem szelepfedél tömítést és t.pasztát is. A szokásos újpesti szervizben pedig megtörtént a csere.
Tömítés+paszta(reinz)+ m.dij:10.000

 
>> SzervizQubi // Alfa 156 2.0 TS // 2011-12-30

Hazajövetelem után, helyre kellett rakni a légzsákvezérlő hibáit, így, vettem egy használt egységet, ezután hibatörlés. Mióta megvan az autó, ez volt az első alkalom, hogy a középső kijelző, folyamatosan sötét: :)))

Féltengelycsukló csere is kellett, külső-belső. Mindez Zé mester "családiasműhelyében":)))

 
>> SzervizVik.. + Rich // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2011-12-30

A mai napon kicserélésre került a már korábban kiszedett tetőkárpit, így újra jól néz ki a belső, és lehet utast is szállítani, mert a helyére került a hátsó ülés is.
Továbbá kicserélődött a Yoyo által javasolt és támogatott injektorsor is, remélhetőleg így mérséklődni fog a fogyasztás.