Blog
Csak egy gyors összegzés.
Sikerült mindent annyira összerakni hogy lehessen indítani. Bár kicsit aggódtam, de minden rendben ment, elsőre indult, bár borzasztó szelephangja volt.
Természetesen ahogy melegedett ez el is csitult. Ezen kívül elsőre nem ment minden henger sem.
Dehát végül minden beindult.
Még néhány aprósággal küzdök (RPM szenzor, trafók, kábelek), ezért gurulni nem tudtam vele, még.
Nehéz volt benyomni a kuplungot, és egyesbe rakni a sebváltót.
Tehát irány a szerelő . Alkatrészt én vittem, mert horror ára volt és én olcsóbbat szereztem (180 kuplung+kinyomó+lendkerék) Nem kellett volna. Szerelés után egyest jól tudtam kapcsolni, de pedálnyomás nehéz maradt, illetve alapjáraton fura morgás jött a motorból. Szerelőnek nem volt ötlete mi lehet. A kiszerelt kuplungom még jó állapotú volt. :(
Az volt a gyanúm, hogy felújítottat kaptam, mivel le kellett adni a régi cuccokat.
Alkatrészes adott másik lendkereket amit nem kis költséggel újra beraktak. Most megszűnt a morgás, de a nehéz kuplungpedálnyomás meg maradt.
Ez nagyon elkeserít, mert gyakorlatilag ez volt a fő ok a cserére, és egy rakás pénz kifizetése után majdnem ott vagyok ahol voltam. :(
Ha valakinek van ötlete, hogy mitől nehéz benyomni a pedált azt megköszönném. (a szerelő vszínüleg ténylegesen kicserélte)
Végeredményben akármekkora roncs ez, szeretem. Erre mindig rájövök. Még jó hogy nem adtam el... :)
(Most épp beszart a fordulatszámmérő...)
Lecseréltük az olajat(Selenia 20k for AR),és a direktszűrő is ki lett véve.Vissza ment az eredeti szűrőház egy új szűrővel.145250km.
Már az előző télen is észrevettem,hogy az igazán nagy hidegekben kicsit fáradtan forgatja meg a motort az önindító reggelente.Főleg ha egy-két napot állt az autó.Azt a telet még átvészelte,de most négy éves korára végképp felmondta a szolgálatot az akksi.
A gyári teljesítményűvel megegyező 74 Ah-s Bosch került a gépbe.Most nagyon fürgén hajt reggelente az indítómotor:-)!Remélem legalább négy évet ez is el fog menni.Bár az igazsághoz hozzá tartozik,hogy előtte a 156-os hat évet szolgált nálam és nem kellett benne akksit cserélni(!).
A fokozottabb igénybevétel miatt mostanság ötezrenként tartunk karban:) Nem volt semmi extra, olajcsere, szűrők. És első helyzetjelző izzók cseréje.
Nagyobb igénybevétel ide vagy oda, a GTA olajfogyasztása továbbra is 0.0 :))
A szerviz továbbra is a Csöri művek, ami a legjobb szerviz :)
Ezt a blogot meg elfelejtettem megírni, de most pótolom:)
Ismét találkoztunk a Hungaroringen egy nyílt nap erejéig pár Alfás baráttal és elkötelezettel, akik pénzt és autót nem kímélve öregbítik az Alfa Romeot ott ahová igazán való a presztízse és történelme szerint, egy igazi versenypályán.
Nagyon meleg volt aznap, egész nap folyamatosan sütött a nap, egy felhő nem volt az égen, a nyár egyik legforróbb napja volt. A hőmérséklet kijelzők az Alfákban a 40 fok közelében jártak. A múltkori alkalommal részt vettem egy Wéber Gábor féle vezetéstechnikai tréningen az Euroringen, ami itt folytatódott a Hungaroringen. Ismételten nagyon hasznos volt és nagyon jól éreztem magam. Sok kört tettünk meg a pályán, és az időeredmények alapján megközelítőleg ~ hat tizeddel tudott jobbat menni Gábor, mint én. Rengeteg hasznos tudást sajátíthattam el ismét. Annyiban maradtunk, hogy lesz ennek még folytatása...:))
A legjobb időm aznap a 2.19.9-es köridő. Nagyon örülök neki hogy sikerült 2.20 alá bemenni, főleg hogy a GTA gyári állapotban van, és nincs rajta semmi módosítás. Csupán egy puhább első fékbetét garnitúra elől és a Yokohama A048-as gumik voltak felszerelve. Sikerült ismét elég konstans jó köröket teljesíteni, pár tizedmásodperces eltérésekkel.
Következtetésképpen, a GTA egyébként remekül bírta a nagy meleget, nem volt gond a hőháztartással és a fékekkel sem. Ez a 330-as gyári Brembo rendszer ismét hibátlanul a legkisebb fáradtság nélkül teljesített. Szóval a végkövetetetés: a GTA-val elérhető köridő 2.20 mp alatt van, ha optimálisabb a hőmérséklet, és pár hibámat sikerül kijavítanom, akkor 2.19 legeleje elérhető az autóval, esetleg a 2.18 vége is, amit egyszer mindenképpen szeretnék elérni:) Összehasonlításképpen a Toyota Celicákkal amik erősebbek, jobb felépitésűebbek, pályára épített futóművel és jobb hajtással rendelkeznek, nem mennek jobb köridőket...
Mindössze két napig lehettem felhőtlenül boldog.
Tegnap hazaértünk a szervizből.
Pityu problémáiról tudtam, azaz fel voltam világosítva, amiket a jellemzőknél taglaltam.
Következő időszakban várhatóan egy akkumulátorba kell beruháznom, de ezzel persze nincs is gond, vele jár.
Viszont....................................
Már a megtekintés napján, mikor először beültem a kormány mögé, megkérdeztem a tulajt, miért rezonál az egész ülés, ha alapjáraton jár az autó.
- Nem tudom, ez mindig ilyen volt, én csak azt tudom hol kell tankolni meg olajat utántölteni - jött a válasz.
- Rendben - válaszoltam -, de ez nem megszokott normális jelenség.
Szerviz észrevétele:
A motor hidegen nem rendesen dolgozik. De azt mondtam a szerelőnek, ez nem akkora probléma, hisz érdekes módon eddigi benzines autóimat is mindig járattam kicsit télen, pár percig, s aztán nem is volt gond.
Következő: motor alapjárati fordulatszáma 1000, a mutató sehova nem ugrál. Mégis, az egész autó remeg, rezonál, ha a kezemet a motorháztetőre teszem, ott érződik a legjobban. Számomra ez nagyon kellemetlen, ez egyáltalán nem megszokott a korábbi autójaimból.
Szerviz javaslata: vigyem vissza Pityut, még nem irattam át :-S
De ezt nem akarom, az autó teljesen szervizelve, megfelelő km-rel, éppen az elvárásaimnak megfelelő.
Másik lehetőség: vigyem el Pityut Alfa Romeo szervizbe, egy diagnosztikára, hátha találnak valamit. És ha nem?!
Mostanában kicsit összefolynak a napok, szóval képtelen vagyok megmondani, hogy két vagy három napja vizsgázott az Alfa teherszállítóként. Az történt, hogy letámadtuk a budaörsi Ikeát, és ha már úgyis mentünk, a szerelmem munkatársának is elhoztunk egy lapra szerelt polcot. Pontosan ezért írom ezt a postot. A katalógus szerint 143 centi hosszú volt a csomag, amit az ortodox fizika szerint lehetetlen bepréselni egy 156-osba. Tetőcsomagtartóm, vonóhorgom, nagyobb autóm pedig nincs. A síalagút sem jöhetett szóba, mivel a csomag élére állítva úgy kétszer volt magasabb a nyílásnál. A hátsó ülésen is csak majdnem fért el: ha nekitoltam a jobb ajtónak, nem lehetett becsukni a balt. Mivel hajnali háromnegyed 4 van, és különben se olvassa ezt senki, inkább nem ecsetelem tovább, mekkora hőstett volt mégis bepakolni. Kibököm inkább a megoldást. A bal ajtón keresztül rátettem a doboz végét a jobboldali könyöklőre, aztán megpróbáltam rácsukni az ajtót - ismét sikertelenül, de már csak 1-2 centi hiányzott. Végül előre másztam, felemeltem a másik végét is, és szabályosan ráhúztam a bal ajtót is. Befért! Nem az ülésen hoztuk haza, hanem fölötte, de kicsire nem adunk, befért! Tanulság kettő van. Az egyik az, hogy 156-ossal is lehet bútort szállítani, a másik pedig az, hogy soha, de soha többé nem akarok bútort szállítani 156-ossal. :)
A cím innen van.
Eljött az ideje egy újabb olajcserének Csörinél. Kipróbáljuk a Selenia Racing 10w60-at. Km-óra állas: 152097