Blog

A mérleg:
- 11 nap
- 5 ország
- 2.819 fénykép
- 2.809 km
- 224 liter benzin

Néhány hágó:
- Gschütt - 969m
- Flüelapass - 2.383 m
- S. Bernardino - 2.066 m
- Simplon - 2.005 m
- Furka - 2.436 m
- Gotthard - 2.106 m
- Novena -2.478 m

Természetesen voltunk Arese-ben is, de zárva volt :-(

A Túra alatt mindössze kétszer kellett a Pók műszaki helyzetével foglalkoznom:
1. A harmadik napon tűnt fel, hogy a jobb oldali ajtó határolója kattog. A két tartócsavart kellett meghúzni egy 10-es kulccsal.
2. A hágó túra előtt egyre hangosabb zörgő hang jött a bal keréktől az úthibákon. A féktárcsa melletti lemez zörgött a tárcsán. Szerszám nélkül, kézzel távolabb tudtam húzni, a probléma megoldva. A csavarokat ellenőriztem, meg voltak húzva. (A melegedéstől húzódhatott el?)

Olajat alig észrevehetően fogyasztott a TS, a pálcán kb. 2 mm. (Ebben benne van hazafelé kb 1.000 km olasz/osztrák autópálya a megengedett max tempóval.)
Hazaérve, ma kiolvastam a compot is:
"READING ERROR CODES: Nincs hibakod"

 
>> Tuning és extrape-Ti // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2012-11-04

Az úgy történt, hogy tavasszal új színt álmodtam a téli 17-es felniknek. Nemrég el is készült a szín tökéletes lett egyedi sötétszürke de felrakva nem nyerte el a tetszésemet sőt kifejezetten rondának találtam az összképet a fehér színnel (1. kép)! Még szerencse, hogy ősszel lecsaptam egy 18-as gyári felnigarnitúrára amit olyan áron árultak itt az amorén, hogy nem volt szívem ott hagyni! Igaz ezt szántam a következő nyári szettnek azonban ezt a gondolatot gyorsan elhessegettem miután felhívtam Dr Jimmi T.-t akiről tudtam, hogy 18-as téli gumijai vannak viszont csak egy felnigarnitúrája ezért felajánlottam egy cserét: adom a 17-es komplett kerekeimet Ő pedig cserébe adja a 18-as Sottozero II-es Pirelleiket! A csere-bere pénteken le is zajlott az átszerelés saját kezűleg történt és láss csodát a bordó metálhoz nagyon passzol!
A jövő nyári felni projekt pedig most van folyamatban a grafit QV-k valószínű eladósorba kerülnek tavasszal de ez még a jövő zenéje!

’1.kép: Salzbergwerk - Berchtesgaden - Németország. A még ma is működő sóbányába lehet lemenni. Egy órányi a túra a föld alatt. A túrához speciális kezeslábas ruhát kaptunk. Nagyon csinosan állt. A túra során érintett csúszdákat látva nem véletlenül kaptuk. A rendelkezésre álló sókészletet úgy jellemezték, hogy egy 1,5 km hosszú és 1 km átmérőjű tojás. Még pár száz évig kitart.

2-3. kép: Jennerbahn - Berchtesgaden - Németország. Hosszú felvonópálya, menet közben a kabint át is teszik egy másik kötélpályára. Tiszta hegyi levegő, felejthetetlen kilátással, és finom kajával a hegytetőn.

4-5. kép: Königssee - Németország. Egy igazi hegyvidéki tó, jéghideg vízzel és totálisan védetten. 1920 óta elektromos hajók járnak, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. A tavat körbevevő sziklák visszaverik a hangot, a hajó kapitánya trombitán játszott is egy dalt, amit a visszhang vissza is játszott.

6-7. kép: St. Bartolomä - Königssee - Németország. Bajorország talán leghíresebb temploma. Jót sétáltunk a vízparton.

8. és 11. kép: A Pók a parkolóban, Königssee.

9. kép: A Jennerbahn a háttérben

10. kép: Igen, ott a háttérben, középen, a hegycsúcson ott a Kehlsteinhaus, amit mindenki Sasfészekként ismer. Most nem látogattuk meg, mert már párszor voltam fenn. Majd a legközelebb.

 
>> EseményTommaso 159 // Alfa 147 TI // 2012-11-04

Előkerült minden amit nem szeretek: téli gumi lemezfelnin gyári "tojástartós" dísztárcsával és gumiszőnyeg.

Nyári kerekek lemosva gumi+ alufelni, megjelölve, hogy hol futott.

 

A hideg idő beköszöntött. Itt az ideje a téli álomnak. A kerekeket 0,2-el túlfújtam, folyadékszintek rendben. Azaz mégse, alvás előtt – igaz csukott tetővel – még egy 40 km-es örömautókázás, csak utána tente.
Km óra állás: 158.187 km
A szezonban kb. 8.400 km-t mentünk, ebből 2.809 volt a Nagy Túra II., a második Alpok körút. Már körvonalazódik a jövő évi is a Bodensee-hez.
Szép álmokat, álmodj lobogó hajú száguldásról, csodás tájakon és kanyargós utakon!

 
>> AutóápolásMogyiQV // Alfa 145 Quadrifoglio Verde // 2012-11-04

Mivel az anyósülés oldali kárpit elengedett,és vezető oldali kárpit is erősen koszos volt,még jomultkorjában beszereztem egy pár új kárpitot(mégegyszer köszönöm TZoli155 nek:).Az ülés viszont vállalhatalanul koszos,igy bő vanish -es vízzel ki lett kefélve,mától megint olyan mint az új!

 
>> Szervizdigo166 // Alfa 146 1.9 jtd // 2012-11-04

Ma sikerült a fékeket felújítani.Gyorsan kicseréltük az első tárcsákat és betéteket,de a hátsó munkahengereket meg kellett erőszakolni hogy visszaálljon az eredeti helyére.
Brembo első féktárcsa: 10025 Ft/db
Brembo első fékbetét : 10025 Ft/gar
Brembo hátsó féktárcsa : 4290 Ft/db
Brembo hátsó fékbetét : 7960 Ft/gar.
Szállítás :1620 ft.

Hálás köszönet László Istvánnak és az autóalkatrész webáruháznak,akik gyorsak,segítőkészek és véleményem szerint versenyképes árakkal vannak a piacon.
Csak ajánlani tudom mindenkinek..

>> EseményWikicica // Alfa Giulietta 1,6 JTDm Turismo // 2012-11-03

Hegyről le, s ereszd el a hajad :-D Hibakód eltűnt! Köszi GTPeti

 
>> Szervizstukker1987 // Alfa 159 SW 1.9 JTDM // 2012-11-03

Még az autó megvásárlásakor eldöntöttem,hogy a szívósor tisztítás kényes procedúráját minél előbb megejtem,de az egyéb elfoglaltságok miatt csak 1 hónapja volt rá lehetőségem.

Elvittem a vasat a szerelőhöz és megkértem a munka elvégzésére. Másnap csöng a telefon,hogy legyek szíves befáradni,mert van egy kis probléma:(
A műhelyben megmutatta mire értette a "kis problémát"! A szívósor 4 kis lapátjából 1 teljesen eltűnt és a többi sem volt 100%-os állapotban.
Javítás kilőve csak csere lehetséges.

Mérlegelés után bontott alkatrész után néztem.(új-100k,bontott-40k)
Phon kolléga közreműködésével egy jó állapotú darabot sikerült beszerezni,amit a többi közelben elhelyezkedő alkatrész tisztítása után a szerelő be is rakott.
(Akinek hasonló gondja van az vigyázzon a cserénél,mivel az 1,9jtdm-hez többféle szívósort is lehet találni,de a rajta található mozgató motor csatlakozója nem mindegyiken egyforma)

Ha már ott volt a verda egy kis fútómű állítást is eszközöltünk biztos ami biztos...

 
>> SzervizAti156 // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2012-11-03

Sikeresen meg volt életem első ,bal első kerék kitörése. Ez 276 ezer forintomba fájt....és ezek csak az alkatrészek volt...a munka díj + 40 ezer ft volt..

Már eleve rossz állapotban volt az autó és terveztem,hogy elviszem egy szerelőhöz,de sajnos a baj előbb következett be ,mint ahogyan azt gondoltam...az eset után már csak trailer-el jutottam el a szerelőhöz...ez +15 ezer ft volt..

Amiket cserélni kellett:

Bölcső, Bal első és felső lengőkarok,Jobb felső lengőkar,Bal féltengely,Első két teleszkóp,első kettő fék betét és féktárcsa.

Az autó 1 hét 3 nap után elkészült...most már minden jó rajta..semmi csúnya,rossz kopogás..szép egyenletes járás...ami utoljára maradt az a futómű beállítás amit kedden fogok megcsináltatni reggel 11 órakor..Ez még + 8 ezer ft lesz..Remélem jó pár évig nem kell már hozzá nyúlni csak tankolni bele..:P

összköltség: 339000