Blog
A mérleg:
- 11 nap
- 5 ország
- 2.819 fénykép
- 2.809 km
- 224 liter benzin
Néhány hágó:
- Gschütt - 969m
- Flüelapass - 2.383 m
- S. Bernardino - 2.066 m
- Simplon - 2.005 m
- Furka - 2.436 m
- Gotthard - 2.106 m
- Novena -2.478 m
Természetesen voltunk Arese-ben is, de zárva volt :-(
A Túra alatt mindössze kétszer kellett a Pók műszaki helyzetével foglalkoznom:
1. A harmadik napon tűnt fel, hogy a jobb oldali ajtó határolója kattog. A két tartócsavart kellett meghúzni egy 10-es kulccsal.
2. A hágó túra előtt egyre hangosabb zörgő hang jött a bal keréktől az úthibákon. A féktárcsa melletti lemez zörgött a tárcsán. Szerszám nélkül, kézzel távolabb tudtam húzni, a probléma megoldva. A csavarokat ellenőriztem, meg voltak húzva. (A melegedéstől húzódhatott el?)
Olajat alig észrevehetően fogyasztott a TS, a pálcán kb. 2 mm. (Ebben benne van hazafelé kb 1.000 km olasz/osztrák autópálya a megengedett max tempóval.)
Hazaérve, ma kiolvastam a compot is:
"READING ERROR CODES: Nincs hibakod"
Az úgy történt, hogy tavasszal új színt álmodtam a téli 17-es felniknek. Nemrég el is készült a szín tökéletes lett egyedi sötétszürke de felrakva nem nyerte el a tetszésemet sőt kifejezetten rondának találtam az összképet a fehér színnel (1. kép)! Még szerencse, hogy ősszel lecsaptam egy 18-as gyári felnigarnitúrára amit olyan áron árultak itt az amorén, hogy nem volt szívem ott hagyni! Igaz ezt szántam a következő nyári szettnek azonban ezt a gondolatot gyorsan elhessegettem miután felhívtam Dr Jimmi T.-t akiről tudtam, hogy 18-as téli gumijai vannak viszont csak egy felnigarnitúrája ezért felajánlottam egy cserét: adom a 17-es komplett kerekeimet Ő pedig cserébe adja a 18-as Sottozero II-es Pirelleiket! A csere-bere pénteken le is zajlott az átszerelés saját kezűleg történt és láss csodát a bordó metálhoz nagyon passzol!
A jövő nyári felni projekt pedig most van folyamatban a grafit QV-k valószínű eladósorba kerülnek tavasszal de ez még a jövő zenéje!
’1.kép: Salzbergwerk - Berchtesgaden - Németország. A még ma is működő sóbányába lehet lemenni. Egy órányi a túra a föld alatt. A túrához speciális kezeslábas ruhát kaptunk. Nagyon csinosan állt. A túra során érintett csúszdákat látva nem véletlenül kaptuk. A rendelkezésre álló sókészletet úgy jellemezték, hogy egy 1,5 km hosszú és 1 km átmérőjű tojás. Még pár száz évig kitart.
2-3. kép: Jennerbahn - Berchtesgaden - Németország. Hosszú felvonópálya, menet közben a kabint át is teszik egy másik kötélpályára. Tiszta hegyi levegő, felejthetetlen kilátással, és finom kajával a hegytetőn.
4-5. kép: Königssee - Németország. Egy igazi hegyvidéki tó, jéghideg vízzel és totálisan védetten. 1920 óta elektromos hajók járnak, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. A tavat körbevevő sziklák visszaverik a hangot, a hajó kapitánya trombitán játszott is egy dalt, amit a visszhang vissza is játszott.
6-7. kép: St. Bartolomä - Königssee - Németország. Bajorország talán leghíresebb temploma. Jót sétáltunk a vízparton.
8. és 11. kép: A Pók a parkolóban, Königssee.
9. kép: A Jennerbahn a háttérben
10. kép: Igen, ott a háttérben, középen, a hegycsúcson ott a Kehlsteinhaus, amit mindenki Sasfészekként ismer. Most nem látogattuk meg, mert már párszor voltam fenn. Majd a legközelebb.
Előkerült minden amit nem szeretek: téli gumi lemezfelnin gyári "tojástartós" dísztárcsával és gumiszőnyeg.
Nyári kerekek lemosva gumi+ alufelni, megjelölve, hogy hol futott.
A hideg idő beköszöntött. Itt az ideje a téli álomnak. A kerekeket 0,2-el túlfújtam, folyadékszintek rendben. Azaz mégse, alvás előtt – igaz csukott tetővel – még egy 40 km-es örömautókázás, csak utána tente.
Km óra állás: 158.187 km
A szezonban kb. 8.400 km-t mentünk, ebből 2.809 volt a Nagy Túra II., a második Alpok körút. Már körvonalazódik a jövő évi is a Bodensee-hez.
Szép álmokat, álmodj lobogó hajú száguldásról, csodás tájakon és kanyargós utakon!
Mivel az anyósülés oldali kárpit elengedett,és vezető oldali kárpit is erősen koszos volt,még jomultkorjában beszereztem egy pár új kárpitot(mégegyszer köszönöm TZoli155 nek:).Az ülés viszont vállalhatalanul koszos,igy bő vanish -es vízzel ki lett kefélve,mától megint olyan mint az új!
Ma sikerült a fékeket felújítani.Gyorsan kicseréltük az első tárcsákat és betéteket,de a hátsó munkahengereket meg kellett erőszakolni hogy visszaálljon az eredeti helyére.
Brembo első féktárcsa: 10025 Ft/db
Brembo első fékbetét : 10025 Ft/gar
Brembo hátsó féktárcsa : 4290 Ft/db
Brembo hátsó fékbetét : 7960 Ft/gar.
Szállítás :1620 ft.
Hálás köszönet László Istvánnak és az autóalkatrész webáruháznak,akik gyorsak,segítőkészek és véleményem szerint versenyképes árakkal vannak a piacon.
Csak ajánlani tudom mindenkinek..
Hegyről le, s ereszd el a hajad :-D Hibakód eltűnt! Köszi GTPeti
Még az autó megvásárlásakor eldöntöttem,hogy a szívósor tisztítás kényes procedúráját minél előbb megejtem,de az egyéb elfoglaltságok miatt csak 1 hónapja volt rá lehetőségem.
Elvittem a vasat a szerelőhöz és megkértem a munka elvégzésére. Másnap csöng a telefon,hogy legyek szíves befáradni,mert van egy kis probléma:(
A műhelyben megmutatta mire értette a "kis problémát"! A szívósor 4 kis lapátjából 1 teljesen eltűnt és a többi sem volt 100%-os állapotban.
Javítás kilőve csak csere lehetséges.
Mérlegelés után bontott alkatrész után néztem.(új-100k,bontott-40k)
Phon kolléga közreműködésével egy jó állapotú darabot sikerült beszerezni,amit a többi közelben elhelyezkedő alkatrész tisztítása után a szerelő be is rakott.
(Akinek hasonló gondja van az vigyázzon a cserénél,mivel az 1,9jtdm-hez többféle szívósort is lehet találni,de a rajta található mozgató motor csatlakozója nem mindegyiken egyforma)
Ha már ott volt a verda egy kis fútómű állítást is eszközöltünk biztos ami biztos...
Sikeresen meg volt életem első ,bal első kerék kitörése. Ez 276 ezer forintomba fájt....és ezek csak az alkatrészek volt...a munka díj + 40 ezer ft volt..
Már eleve rossz állapotban volt az autó és terveztem,hogy elviszem egy szerelőhöz,de sajnos a baj előbb következett be ,mint ahogyan azt gondoltam...az eset után már csak trailer-el jutottam el a szerelőhöz...ez +15 ezer ft volt..
Amiket cserélni kellett:
Bölcső, Bal első és felső lengőkarok,Jobb felső lengőkar,Bal féltengely,Első két teleszkóp,első kettő fék betét és féktárcsa.
Az autó 1 hét 3 nap után elkészült...most már minden jó rajta..semmi csúnya,rossz kopogás..szép egyenletes járás...ami utoljára maradt az a futómű beállítás amit kedden fogok megcsináltatni reggel 11 órakor..Ez még + 8 ezer ft lesz..Remélem jó pár évig nem kell már hozzá nyúlni csak tankolni bele..:P
összköltség: 339000