Blog
Kicseréltem az izzókat, amiket Marektól rendeltem, de nem igazán vagyok megelégedve vele. Xenon kellene bele, de az olcsóbbik illegális, az eredeti pedig bontottan is 100k felett van..
Már korábban beszereltem egy rendőr szirénát duda helyett de most vettem 1 hangosbeszélöst is több hangzással ( mentő tűzoltó stb..) 7500+ posta 2000
A szilveszteri mulatozás, és az azt követő szundikálás után kimentem a garázsba, és elkezdtük a 2013-as évet.
Könnyű programként letisztítottam az egyik féket. A drótkorong szépen tette a dolgát. A két éve felkent hőálló ezüst meglepően jól tapadt. Nem jött le sehol, rozsdásodás nem indult meg. A terv szerint piros lesz.
A csiszolt felületen, jelenleg a rozsdaoldó dolgozik...
Valahol ovlastam, hogy lehet frissíteni a rádió szoftver-jét, ezért kicsit utána néztem a neten. Az alábbi linkről letöltöttem a megfelelő programot:
http://gpsunderground.com/forum/alfaromeo-fiat-lancia/5598-%5Bdownload%5D-connect-nav-v-12-3-firmware-update-italy-map-2010-2011-a.html
Ennek alján kommentben található leírás a telepítésről.
Egészen pontosan innen lehet letölteni:
http://www.multiupload.nl/T9EY8JJXE6
Kiírtam CD-re és a leírásnak megfelelően jártam el.
Az első két kép telepítés közben. Harmadik az új design-t mutatja, negyedik pedig az mp3 lejátszást :-) Nem tudom volt-e korábban is arra lehetőség, hogy mp3-at játszak le a CD lejátszóval, de most van. Viszont azt még ki kell derítenem miként lehet playlist-et készíteni mp3-ból... ez a funkció inaktív volt a kijelzőn... tehát valahogy lehet, csak rá kellene jönni hogyan :-/
UPDATE: rájöttem... meg kell állítani a zenelejátszást és akkor felkínálja a playlist készítésének lehetőségét :-)
És ami törött volt, most újra ép. Ha valakit érdekel, csak villogjon rám :)
update: A lemezkékben 2mm-es lyukak vannak, M2-es csavaroknak, nekem odahaza csak M3x25-ös csavarjaim voltak anyával, ezért átfúrtam a lyukakat és lecsiszoltam a kilógó csavarvégeket. Megpróbálok olyan verziót készíteni aminél a menet az eggyik lemezkében lesz (M3). A negyedik anya a zsanér közepében van. Ha valaki kér az újított verzióból, csak szóljon.
Október 10.-e volt, már majdnem féléve nálam a tekenő, ideje volt megnézni a füstgáz visszavezető szelepet. Egy kis korom kijött belőle, innentől kezdve adalékkal javítom a naftát, hátha csökkenti a koromképződést. (Vagy le kellene dugózni? dugó=1-es pozíció)
Pótoltam a hiányzó gyári, sportcsomagos középkonzol egy fontos részét, a hamutálat.
Amikor a fa -hatású- középkonzolt kevlár -hatású- ra cseréltem ,nem járt hozzá hamutál, így ideiglenesen lefóliáztam a fa tartót carbon fóliával.
Ma sikeres csere történt.
Gyerekjáték , korom sötétbe 3perc alatt megvolt.
Lenyitod, felül 2 csavar fogja, kihúzod, 2csatlakozót széthúzod a hátulján ,az újjal összedug, visszarak a helyére,csavarokat szintén, és kész.
Nagyon kattogtak már a féltengelyeim, egy szerelő barátom kicserélte őket, tökéletes állapotú bontottra! A gumiharangok is tökéletesek voltak, azokat se kellett venni.
Nagyon jó munka lett, bye bye kattogás!
Hátsó féktárcsák is cserélve lettek, betétbe 1000km van, így azok maradtak amik voltak.
A szervóolaj fekete volt, nehéz volt tekerni a kormányt, , így mondtam a szerelőmnek azt is cserélje le. Tökéletes lett. Mintha más autóba ülnék!
Ja , és a szelepfedél tömítést is cseréltettem, Victor Reinz-re!
Elmentem megmosni és mivel kicsit jobb idő volt felraktam a hátsó feliratot, illetve kicseréltem. Az "1"-en még kicsit kell állítani lefelé.
Utána meg méricskéltem kicsit, hogy hogyan is működik a hátsó belső utastér világítás. Hát nem egyszerű, de nem ez a lényeg. Az ajtók csukva voltak én meg bent. Be látni nem lehet. Egyszer csak látom jön egy család, apuka visszafordul a járdán oda áll mellé nézegeti és motyog hangosan: Hű de szép hű de nagyon szép. Körbejárja nézegeti, és mondogatja folyamatosan. Aztán továbbmentek, de még párszor visszanézett rá...