Blog

>> SzervizGabi146 // Alfa 146 1.4 16V Twin Spark // 2013-01-03

Sikerült leszakítanom a kipufogóm középső dobtól hátralévő részét egy betonpadkával :-( De jól esett karácsony előtt 4 nappal......
Az EGRUS kipufogó szervízben csinálták meg, köszönet érte, gyors, minőségi, pénztárca kímélő munka volt, ajánlom bárkinek.

http://www.facebook.com/pages/Egrus-Kipufog%C3%B3szerv%C3%ADz/204926499550266?ref=ts&fref=ts

 
>> SzervizDESQE // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2013-01-03

Mint ahogy már páran tudják nem volt nagy életű a "szörny" nálam. Nem azért mert széthajtottam, mindent betartottam a bejáratással kapcsolatban, a gondok ott kezdődtek, mikor már vége volt a bejáratásnak és lehetett nyomni neki. Igaz DFG tanárúr felhívta a figyelmem, hogy szerinte nem hasít a gép úgy ahogy illene, már akkor jobban kellett volna foglalkoznom ezzel és a tanárúr tanácsával, hogy vigyem el Levihez átnézni. Egy szomorú estén (2011. augusztus 18.-án) késő este olyan 22:30 körül beadta a kulcsot a verda. Erről már írtam egy korábbi bejegyzésben.
2012.05.16.-án egyik barátommal szétszedtük a kocsit, szörnyű látvány fogadott. Mint azt már előző blogomban leírtam és képpekkel tüzdeltem. Akkor megfogadtam, hogy csak úgy lesz szerelve a gép, hogy jelen vagyok én is. Igy vélhetőleg kilehet szűrni a nemkivánatos alkatrészeket, amik nem a kocsiba valók (pl.: gondolok itt a nem belevaló kuplungra)......
Most nem ez a lényeg, DFG barátomnak köszönhetően egy új barátra leltem akivel közösen vettük kezelésbe a gépet.
A motor kiszerelése után tüzetesen szétszedtük a gépet.

Részletek:
- sajnos a dugattyúk elolvadtak (nem mind egyformán, a legszebben a 4. hengeré), ennek oka is meg lett állapítva: a motor felfúrásánál az illető szerelő valamiért nem vette észre, hogy 8 tizedre van furva, pedig 8 századnak kéne lennie a dugó és a hengerfala között a távolságnak, így a láng körbeölelte a dugattyút, csoda, hogy elolvadtak...ja bocs az előző szerelő azt mondta, hogy én vagyok a hibás mert szar volt a chip , de kérdem én a chip furta fel rosszul a motort, vagy mind a négy dugattyú összement volna? Ez összeszerelési hiba!!!!!! A komplett motor megvan úgy ahogy ki lett szerelve a katasztrófa után, meg lehet nézni, lehet eme csodálatok szakértelemben gyönyörködni..........
- a vezérműtengelyeknél a korongok használtak voltak és nem voltak beállítva
- a kábelköteg sajnálatos módon úgy szét volt vagdosva és félre volt kötözgetve, hogy csoda, hogy a kocsi álltam megtett 7641 km alatt nem gyulladt ki, vezérműtengely jeladó félrekötve, főtengely jeladó félrekötve....sorolhatnám még....

A kocsi szíve, amire egy valag pénzt ráköltöttem elltünt a ködbe....
A motor teljesen kuka, pár kép látható is majd a kiszerelt motorrol lejjebb.
A munkálatok megkezdődtek 2012. Június végén.

Levivel egy Fiat Coupe 2.0 16V Turbo Abarth változat motorját raktuk bele.A motorról majd későbbiekben írok részletesen, de annyit már elárulok, hogy kb 280 LE lesz és 4 ágú szinterkuplongot kap. A végeredmény már majdnem tökéletes volt, ekkor bukkant elő a kábelköteg probléma. Honnan jöttünk rá? A moci előző testével tökéletesen működött (olyan motor volt ami ki volt probálva). Jelenleg kábelköteget gyártatunk hozzá, mert mint feljebb is említettem össze volt kuszálva, de rendesen (Levi szerint direkt volt egy csomó vezeték félrekötözgetve, hogy átverje a computert a hibákról....), van benne valami, mivel a átkötözgetések szépen el voltak rejtve a kábelkötegbe és csak a kábelköteg kibontása után derült ki. Sejtettem, hogy kuka a kábelköteg, mivel villamos problémák tömkelege volt az autóval amióta elhoztam előző szerelőtöl....

A kábelköteg már gyártás alatt van, amint megérkezik befűzzük és indulnak a beállítások, tesztelések. Tesztelve eddig is volt, eközben derült ki a káblköteg probléma, motorikusan kezd összeállni.

Egyenlőre ennyit akartam leírni, felrakok pár képet csemegézni az új motorról! :)
Hogy mikor lesz kész, azt még nem tudom, de amint fejlemények vannak és érdemlegesnek találom, megírom.

Mára a másik féknyerget szántam, de nem lett belőle semmi. Az ok egyszerű, találtam homokfúvási lehetőséget, és holnap ráér a srác. Szebb is lesz.
Ja, és vásárolgattam:
- alapozó festék (vörös),
- sárga festék,
- piros festék,
- hőálló ezüst.
Továbbá megrendeltem egy 1/2"-os 36-os fejet. Elvileg holnap itt lehet.

 
>> EseményZsolt155 // Alfa 155 2.5 V6 12V // 2013-01-05

Elég régen szerettem volna egy olyan autót, ami igazán jól megy. Erről többször beszélgettünk Marklarral, majd 2010. decemberében felhívott, hogy van egy eladó 155 2,5V6-s, amitől az ismerőse elég olcsón szeretne megválni, így az jó alap lenne az elképzelésekhez. Végül januárban elmentünk megnézni a XV. kerületbe. Sajnos szegény tényleg nagyon lelakott állapotban volt. Az alkuképes ár is jó lett volna, csak nem volt átíratva közben, pedig már kb. a negyedik tulajdonos használta. Mivel ezt kilátástalannak éreztem, így elálltam volna a vásárlástól, de akkor Marklar felajánlotta, hogy rendbe teszi a papírokat és ha nekem úgy jó, akkor majd tőle vegyem meg. Ha nem, akkor majd Ő kezd vele valamit. Így is lett és végül 2011. március végén megegyeztünk, majd május 15-én fizettem ki a paripát. (Meg még a nagy adok-veszekben vele együtt két 164-t is, melyek később cserealapot képeztek a szükséges alkatrészekhez.) Sajnos a balesetem miatt több hónapig nem tudtam vezetni, így egy barátom hozta el végül a XI. kerületből. Állítólag már akkor sem ment rosszul.

Amikor megvettem:
- rozsdafoltok és rohadások sok helyen
- szinte minden elem kisebb-nagyobb mértékben sérült valahol
- törött a jobb oldali tükör és az első vészhárító (konkrétan kuka)
- nem működött a szervokormány és a bal oldali elektromos ablak.
Lesz majd munka vele rendesen.

A motor:
2011. június 17.-én került kiszerelésre. Amit cserélni kellett: - röviden mindent. :-((( Nem csak a karosszéria volt oda, hanem a motor is. Teljes újjáépítés kellett. Új dugattyúk, új csapágyak, hengerfejek, szelepek, stb. Ezen kívül még fel kellett újítani a generátort és a zárlatos önindítót is. Plusz egy teljesen új komplett kuplung szett is kellett, bár ez még mindig nem az igazi.
A váltó:
Az egyetlen, amihez - most - nem kellett hozzányúlni. :-)))
A futómű:
Sajnos itt is mindent cserélni kellett, ráadásul a hátsó hidat kompletten. Plusz új lengéscsillapítók és rugók lettek beépítve.
A karosszéria:
2011. június 25.-én került a karosszériáshoz. A valóság rosszabb volt, mint amire számítottam a látottak és a várhatóak alapján. A tető, a padlólemez, a nyúlványok és az "A" valamint a "B" oszlop kivételével, szinte semmi sem volt menthető. A teljes hátulja szét volt rohadva.
Még szerencse, hogy Marklar elég sok bontott 155-s elemmel rendelkezett, így egy pár Bp.-Érd-Bp. túra után meg is lettek a megfelelő karosszéria elemek a javításhoz.
Ezúton is köszönöm neki, hogy sokszor kisegített alkatrésszel.

2012. március 06. Elkészült a fényezés.
A szín kérdése sokáig nyitott volt. Először meg akartam tartani az eredeti feketét, majd felmerült a szürke ötlete, de mivel olyan már volt, ezért hallgattam a szebbik felemre, hogy ha buli autó, akkor legyen a színe is egyedi. Igaza volt. :-)))

2012. április 19.-én végre bekerült a motor a karosszériába.

2012. május 29.-én motor első indítása. Szépen jár. :-))) Km.: 228.395.

2012. augusztus 16. felkerültek a matricák.

2013.
Bőven lesz még mit tenni idén.
Végre van fekete belső kárpit, csak még ki-, illetve be kell szerelni.
Aztán ...


(Érdekességként pár kép az autó jobb hátuljának az átalakulásáról.)

 
>> Tuning és extraBambinoo // Alfa 147 2.0 TS TI Selespeed // 2013-01-02

Kicseréltem az izzókat, amiket Marektól rendeltem, de nem igazán vagyok megelégedve vele. Xenon kellene bele, de az olcsóbbik illegális, az eredeti pedig bontottan is 100k felett van..

 
>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2013-01-02

T.a.m.a.s.-tól sikerült vennem 1 pár légterelőt

 
>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2013-01-02

Már korábban beszereltem egy rendőr szirénát duda helyett de most vettem 1 hangosbeszélöst is több hangzással ( mentő tűzoltó stb..) 7500+ posta 2000

 

A szilveszteri mulatozás, és az azt követő szundikálás után kimentem a garázsba, és elkezdtük a 2013-as évet.
Könnyű programként letisztítottam az egyik féket. A drótkorong szépen tette a dolgát. A két éve felkent hőálló ezüst meglepően jól tapadt. Nem jött le sehol, rozsdásodás nem indult meg. A terv szerint piros lesz.
A csiszolt felületen, jelenleg a rozsdaoldó dolgozik...

 
>> EgyébGábor79 // Alfa 159 1,9 SW, 150LE, Automata // 2012-12-30

Valahol ovlastam, hogy lehet frissíteni a rádió szoftver-jét, ezért kicsit utána néztem a neten. Az alábbi linkről letöltöttem a megfelelő programot:

http://gpsunderground.com/forum/alfaromeo-fiat-lancia/5598-%5Bdownload%5D-connect-nav-v-12-3-firmware-update-italy-map-2010-2011-a.html

Ennek alján kommentben található leírás a telepítésről.

Egészen pontosan innen lehet letölteni:
http://www.multiupload.nl/T9EY8JJXE6

Kiírtam CD-re és a leírásnak megfelelően jártam el.

Az első két kép telepítés közben. Harmadik az új design-t mutatja, negyedik pedig az mp3 lejátszást :-) Nem tudom volt-e korábban is arra lehetőség, hogy mp3-at játszak le a CD lejátszóval, de most van. Viszont azt még ki kell derítenem miként lehet playlist-et készíteni mp3-ból... ez a funkció inaktív volt a kijelzőn... tehát valahogy lehet, csak rá kellene jönni hogyan :-/
UPDATE: rájöttem... meg kell állítani a zenelejátszást és akkor felkínálja a playlist készítésének lehetőségét :-)

És ami törött volt, most újra ép. Ha valakit érdekel, csak villogjon rám :)

update: A lemezkékben 2mm-es lyukak vannak, M2-es csavaroknak, nekem odahaza csak M3x25-ös csavarjaim voltak anyával, ezért átfúrtam a lyukakat és lecsiszoltam a kilógó csavarvégeket. Megpróbálok olyan verziót készíteni aminél a menet az eggyik lemezkében lesz (M3). A negyedik anya a zsanér közepében van. Ha valaki kér az újított verzióból, csak szóljon.