Blog
Az leírt "hajjaj"-nak megpróbáltam a végére járni. Elmentem az általam ismert legjobb klímás szakihoz és felvázoltam a problémát. A szaki nem kicsit lesett. Hosszas telefonos konzíliumot is tartott. A végeredmény az lett, hogy csak a kompresszor(rok)kal lehet gond. A többi berendezés ezt nem okozhatja.
Szóval az lett a vége, hogy tettek egy nekem is nagyon tetsző ajánlatot egy új kompresszorra (40e Ft), amit azon nyomban meg is rendeltem. Várható beszerelés - az ünnepek miatt - jövő csütörtök.
Tegnapelőtt nekiálltam a másik ajtónak is. A gitt kötése után ma befejeztem a beépítést. A képek remélem magukért beszélnek.
Miután a meglévő ajtópaneleket szétbombáztam halaszthatatlan szükségét éreztem, hogy ha kedvem tartja vissza tudjam állítani a gyári állapotot. Ehhez ugye kellett két ép ajtópanel. Újfent Phon Cartárs segített és az http://www.alfadepo.hu/ Sikerült találni náluk kis pénzért két az enyémnél sokkal jobb állapotú kárpitot. Igaz nem bőrösek, de a bőrbetét áthelyezhető.
Miután elkészült a nap fénypontjakét mentünk egy szokásos kört Sárvárra és ettünk egy fincsi fagyit.
A barkácsolás elérte a célját, már nincs útban a térdnek az éles perem. A hangzás nem audiofil, de a nyitott tetős suhanáshoz illő.
2012.04.19.
Ma nekiálltam az ajtónak. Cél a hangszóró besüllyesztése, hogy a sarkos pereme ne nyomja az ember térdét. Tervezés és tucatszori ellenőrzés után jött a vágás, mert ugye a kárpitból csak egy van. A tapétázó kés jól viszi az anyagot. (Már keresem a tartalék kárpitot.) Majd jött a gittelés. Babra munka...
Update 2012.04.20.
Megkötött a cucc, csak nem marad elég hely mögötte. Kb. fél centi hiányzik, hogy a mágnes elférjen. 70 mm, vagy kisebb beépítési mélységű nagyovál kellene. Vagy új kárpit...
Update 2012.04.21.
Sikerült vennem 68 mm süllyesztési mélységű hangszórót az Alpine-tól.
Megerősítettem a gitt réteget, majd rögzítettem a négy lemezkét, amibe a csavarok kapaszkodnak. Végül felcsavaroztam két "fület", ami majd az ajtóhoz rögzíti a kárpitot az eredeti csavarok helyett
Valószínű, hogy az Alpine-okat Mac rács fogja rejteni, mert a kárpit annak a méretére lett vágva. Holnap kiderül, most "köt" a gitt.
Update 2012.04.22.
Az új részt lefestettem feketére, hogy ne "világítson" a réseken keresztül. Majd összeraktam. Alpine hangszóró, Mac ráccsal. Jó kombináció, első hallásra mélyebbre megy, mint a Mac.
Miután az újonnan feltett klímakompresszor is ugyanott kezdett levet ereszteni nekiálltam, hogy a régit szétszedjem. Reméltem, meglesz a megoldás.
A szétszerelés képei magáért beszélnek.
A kilencedik képen lévő réz cső ereszt. Minden valószínűség szerint az oldalán található lyukon át. Maga a cső, valamiféle szelepnek tűnik. Lehet, hogy a túlnyomást engedi el??
Mivel mindkettő kompresszor itt eresztett feltételezem, hogy nem is itt lesz a hiba.
Nekifogtam a tavaszi nagytakarításnak.
Először akku ki, desztillált víz utántöltés. Ideje volt, két pohárral nyelt el.
Majd a porszívó berregett vagy fél órát, utána a szőnyegtisztítás és kárpitkezelés jött. Végül a kárpittisztítót újra ki kellett porszívózni a szőnyegekből.
Legvégül felraktam a nyári takaró szövetet, hogy ne porosodjon a nyitott kocsi belseje. A fehér vásznat a plafonba tekert szemes csavarokon átvetett spárgán lehet felemelni/leengedni. Az ellensúly egy régi figura: Schnappi
No, ma sikerült a végére járni a légzsák hibalámpának. A Spider légzsák vezérlése kemény diónak bizonyult. Többféle módon is próbálkoztam a légzsák hibaüzenet kiolvasásával és eltüntetésével. A végén a gyári cucc lett a nyerő.
1 - FES + KKL VAGCom 16/3 átalakító - Légzsák ECU nem található
2 - AlfaODB progi + KKL VAGCom 16/3 átalakító - Légzsák ECU nem található
3 - ST6000 - Légzsák ECU megvan, de hülyeségeket olvas ki, törölni nem lehet
4 - Ismeretlen profi program, ami minden vasat olvas - Légzsák ECU nem található
5 - Examiner: két hibaüzenet 1. Akkufesz alacsony 2. Jobb övfeszítő szakadás. Törlés, nincs hibaüzenet.
Pók újra a régi, minden kontroll lámpa kialszik a műszerfalon!
Nyitott tetővel és majdnem lobogó hajjal (hajvágás volt reggel) elkocsikáztunk Várpalotára. Hála a Mesternek kapott a Pók friss Racing olajat, majd pedig egy új rendszámtábla tartót. A Pók az első Spider, amin ilyen keret van.
Sajnos a légzsák hibát nem sikerült törölni. Examiner kell hozzá...
Közben megcsodálhattam spz Cartárs csodaszép GT-jét is.
Ma elvittem az autót lemosatni az EZWash-hoz. A prémium szolgáltatást választottam, a külső-belsőt, mert megérdemli. Gyakorlatilag úgy néz ki az autó, mintha új lenne.
Itt olvasható, hogy mik tartoznak bele a szolgáltatásba.
Fél óra volt az egész.
Elkészült a "kisgarázs", a Pók leendő szálláshelye. Mivel ma kisütött a nap és a locspocsot felszárította az útról, hazagurultunk.
Hat hete nem volt beindítva a motor, mégis pöcc-röf. Kétszer nem fordult át a főtengely és már járt a motor.
Mivel minden kinti út fehér a sótól, a legrövidebb úton jöttünk haza.
A tengerparton... na jó, egy lagúnánál, de a tenger sem volt messze. Az utolsó képen meg olasz autók között parkol - kicsit hazavittem :).
Most már téli álmát alussza, és tavasszal (vagy még előtte némi komolyabb bevatkozás is lesz, mert utlsó rúgással (amikor amúgy is le akartam állítani), kilukadt a tankja (minden Alfettáé rohad, nincs kivétel), ahelyett most éppen felújítok egyet, a generátor töltése kezdett kicsit elhaló lenni (dióda gyanús, cserélem az egészet) és a Dellorto-kkal nagyon elégedetlen vagyok, mert az alapjárati rendszerét lehetetlen rendesen beállítani, és ennek folyományaként a keverékdússágot sem lehet (valószínűleg a fúvókákat elbarmolták valamikor). Szerencsére mindig van otthon hétféle macskaszőr, meg egy pár Weber DCOE+felújítókészlet, úgyhogy ezeket rakom fel majd rá. Még első féktárcsákat fogok cserélni mielőtt a szezon beindul. Azt hiszem egyelőre ennyi :) - ja persze, hátsó főtengely szimering, de ezt tényleg csak nagy levegő után...