Blog

>> SzervizHege // Alfa 159 1.9 Sportwagon JTDm 16 v High // 2013-01-20

Az autót 01.03-án vettem át . Azonnal bejelentkeztem a szervizbe. Az átvizsgálás túl sokáig nem tartott, szűk egy óra. Ez idő alatt szerencsére bent lehettem és végignézhetem az egészet. Elektromos hiba az izzító gyertya és az egyik hátsó helyzetjelző izzó, mechanikusan a kézifék kötél és a hátsófék szorulása volt. Ezen felül a kötelezőket kell elvégezni olajcsere, vezérlés csere.
Az átvizsgálás költsége 5700 ft. volt egy óra. Az átvizsgálásról kaptam egy állapot adatlapot. A felmerülő hibákat részben én és szervizben dolgozó baráttal csináltatom meg. Az alkatrészeket megrendeltem 40% kedvezménnyel online rendeléssel. Így olaj nélkül 76000 ft-ba került a vezérlés, a szűrők, a kézifék bovden, és az izzítógyertyák.
Következő nap kicseréltem az izzító gyertyákat, kettő volt üzemképes a négyből, egyet már ők is cseréltek /az előző tulaj/ mivel volt benne egy NGK a többi Beru volt. Én is Berut választottam és ki is cseréltem mindet.
Következő lépésként kicseréltem a pollenszűrőt. A benne lévő már nagyon retkes volt és az autó már nagyon nehezen tudott megbirkózni a párával.
Elérkezett az olajszűrő levegő szűrő és az olaj cseréje, de itt sajnos megakadtam az olaj leeresztő csavar az istenért nem akart megtágulni, úgyhogy az olaj és az olajszűrő cseréje a szervizbe lesz elvégezve. A levegőszűrőt sikeresen kicseréltem azzal nem volt problémám. Ekkor vettem szemügyre a bölcsőt, melyet a rozsda kikezdet. Eszt hamarosan ha jön a jó idő orvosolni kell.
Olvastam még a blogok között a MAP szenzor tisztítását. Ezt én is megcsináltam. A képeken látszik a különbség.

 

Ma napközben köddé vált a négy Alfás szelepsapim! Nagyobb baj, hogy a szelep gumiját fedő 4 króm kupak is eltűnt!
Hogy száradna le a keze az ilyennek!
Szóval visszakerült a négy gyári króm, holnap veszek újakat.

 

A kiolvasottak szerint mégis csak regenerálgatja a kocsi a DPF-et. Soha semmit sem vettem észre.

READ PARAMETERS:
Kilométer számláló: 13 431,7 km
Km-állás utolsó regen óta: 295,2 km
Részecskeszûrõ eldugult: 35,84 %
Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 939 km
Utolsó 5 regenerálás idõtartama: 568 sec
Utolsó 5 regen. átlaghõmérséklete: 627,16 °C
Olaj elhasználódás foka: 75,99 %

READING ERROR CODES:
Nincs hibakod

 

Nem tudom, hogy a gyárban milyen módon mérik a fogyasztási adatokat, de feltűnően kicsik. Főleg az országúti, a maga 4,4 l/100 km adatával.
Ma kísérletet tettem a reprodukálásra.
Nem sikerült, pedig az út vagy 450(!!) métert lejtett lefelé. Gyakorlatilag motorfék végig.
Valaki már elárulhatná, hogy hogyan is lehet ezeket reprodukálni!

 

A sofőrülés egyre gyakrabban és egyre hangosabban nyekergett. A hangja erősen emlékeztetett a békebeli heverők epeda rugójának hangjára. Ma felkerestem a győri márkaszervizt némi garanciális beavatkozásért.
Már mindenre fel voltak készülve, a kárpitos már fente a szerszámait...
A helyzet némi szemrevételezés után hamar megoldódott. Giovanni elfelejtette megkenni az ülés csúsztató sínjét. Lehet, hogy karácsony előtt már kifogyott a szerszám és nem volt kedve után tölteni...
Szóval némi zsírozás után jött a próbakör és csodák-csodája elhallgatott.
A szerelők megtörölték a homlokukat, hogy mégsem kell szétszedni az ülést, mi pedig elindultunk haza.
Hazafelé újra élvezettel hallgattam a semmit. Újra csend honol a fedélzeten.
Már csak a cukorkás pléhdobozt kellene kidobni, mert zörögnek benne a cukrok. Ezt talán a Spideren szerzett szerelési tapasztalataimmal egyedül is meg tudom oldani :-)

 

Esztergomból hazafelé, az utcánk végén elértük a 10.000 km-t. Mire meg tudtam állni egy fénykép kedvéért, már 10001 lett.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-04-06

Bekerült a 156-ban is remekül szolgáló Hifonics végfok az autóba. A kalaptartó aljára tettem négy csavarral, mint anno a 156 Sedanban. A tápkábel egyenesen a végfokra csatlakozik, a kondenzátornak még várnia kell a polcon. A négy csatornából egyenlőre kettő terheletlenül pihenőre van fogva. Az ajtókba később beköltöző Focal szett lesz rákötve. A másik két csatorna hídban megy a JBL ládára.
Ideiglenesen a síalagúton keresztül bekötöttem a végfokhoz tartozó vezetékes hangerő szabályozót is, hogy a sokféle műsorforráshoz be lehessen állítani a mélyek arányát.
A ládát jobb híján egy spaniferrel rögzítettem. Tervezem egy másik láda készítését, amiben előre, a ferde előlapon lesz a hangszóró, hogy a síalagútba szólhasson.

 

Megtörtént az első garanciális javítás és az első igazi Alfa élmény :-(
Szóval a fojtószelephez vezető cső lett cserélve, mert Giovanni amúgy olaszosan szerelte be az O-gyűrűt és becsípte azt. Innentől nem tömített és az olajpára itt távozva olajcseppeket idézett elő. Mellékesen kifújt a turbó is.
A tömítés cseréjéhez a csövet is cserélni kellett (37e Ft), mert külön tömítés NINCS. Még szerencse, hogy gariban volt.
Hazaérvén Győrből leparkoltam, majd amikor indítom a motort közli a Párduc, hogy alacsony az olajszint. Pálca ki, tele van. Indítás, újra közli. Lesz@rom, megyek tovább...
Megállás után megint közli, hogy ellenőrizzem és üreset mutat. Pálca ki, tele. Hazajöttem. Miután az akku és az elektronika ki lett véve csőcseréhez, átmozgattam a csatikat, hátha.
Innentől nem kérte az ellenőrzést, rendes szintet mutatott. remélem holnap is így lesz, mert ha nem Győrben maradok a szervizben.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-04-05

Ma megjött a 2DIN-1DIN rádió beépítő keret, tehát beugrott a régi Blau rádió a kocsiba. A CAN busz illesztő remekül működik, a Blu&Me rácsatlakozásához kell még egy csati, hogy ne kelljen a gyárit szétszedni. Egyenlőre a "made in china" hangszórókkal működik együtt a rádió, de már így is sokkal szebben szól. Furcsa hogy újra van magas a zenében.
Pár percre bekötöttem a Hifonics-ot is a JBL-el. Az volt a pont az i-betűn. A héten tuti bekerül fixen.
A beépítő keret pár mm-el beljebb van, mint a műszerfal, de csak lesz erre is megoldás.
Az is tuti, ha másik rádió lesz, csak matt fekete jöhet szóba.
Ja, és a Focal szettnek is kell 2 mm-t találni még, hogy beférjen a helyére.

 

8.728 km
136,18 óra menetidő
64 km/ó átlagsebesség
661,13 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
6,81 liter / 100 km átlagfogyasztás