Blog

>> Eseményviking30 // Alfa 156 1.6 ts Progression // 2013-01-25

Ma elvittem az autót műszakira.Minden tökéletes volt.

 
>> AutóápolásBambinoo // Alfa 147 2.0 TS TI Selespeed // 2013-01-27

Várjuk már a jó időt, +10fokokat.. hogy érezzek belőle valamit, felpolíroztuk a felniket egyik barátom és apukája segítségével :) A kép nem adja annyira vissza sajnos, a felső ami már kész van, az alsónak meg most állunk neki.

 
>> Egyébkiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2013-01-27

Két hete h kicseréltem a pillangószelepet, azóta hibátlanul megy a paripa.

>> Autóápolásriobi // Alfa 155 1.8 8v ts // 2013-01-30

A kocsi nem volt vészes.A bal hátsó sárvédő és a csomagtartó alatti rész enyhén rozsdás volt,de semmi komoly.
A festő haverom megcsinálta szépen, a rendszám alá vissza került egy új matrica.A festés után az egész kaszni,át lett waxolva,mert a városi szutyok bele volt égve.Ezt a fiammal csináltuk,úgy hogy nem került sokba,de sokkal szebb lett.
Az acél felnik pocsékul néztek ki, azt is a fiammal szép matt feketére lefújtuk,ezen vannak a téli gumik. Vettem hozzávaló alu felniket amire a nyári gumik kerültek,de a közepén nem volt embléma, így azt is vettem,sokkal jobban fest így.Ja és a szelepsapkák, alfás! (A feleségem idiótának néz)
A szelep dekli alól egy picit szivárgott az olaj,kicseréltem a tömítést,de ha már leszereltem, a deklit lefestettem pirosra (nem a legszebb),de az olaj nem folyik.

 
>> Szervizriobi // Alfa 155 1.8 8v ts // 2013-01-27

A belseje nem volt "lelakva"de apróságok hiányoztak,amit pótoltam.
Pld: kapaszkodó, a baloldali visszapilantó belső burkolat (ami a harmadik elektromos tükör ellopása miatt került le) kézzel állízhatót kaptam, de a burkolatot nem tudták a helyére tenni.Én szépen kivágtam az állító bütyök helyét és vissza került.
A csomagtér kárpitja sokszor volt bontva és hiányoztak a bolhák ezért lógott. A bontás oka,az elektromos nyitó miatt lett szétszedve,de nem tudták megjavítani,de én azt is megcsináltattam.Ja és a hátsó ajtó zár takaró emblémát is elcsórta valami kölyök azt is pótoltam. A kézi vezérlés szerelése miatt a kormány alatti bukolat nehezen ment a helyére és eltörött,vettem 1 másikat azt már szépen a helyére tettük.

 
>> SzervizAlfa 159 Zico // Alfa 159 Sportwagon // 2013-01-27

A múlt heti budapesti út óta búgó hangot hallok az autó első része felől, ami balra kormányzáskor teljesen megszűnik, jobbra haladáskor viszont erősödik. Valószínű a kerékcsapágy kezdi felmondani a szolgálatot, terveim szerint a márciusi nyári gumira történő átállásig kibírja és akkor csere esedékes - alkatrész kb. 30 e ft..
Ekkor megejtem a fékbetétek cseréjét is, remélem egy 10esből az meglesz, illetve miután valaki összetörte az első háromszög alakú Alfa rácsomat, a felette lévő jel pedig lekopott, ezeket is cserélem (22, ill. 19 e ft.). 80 ezer.

 
>> AutóápolásRizzo // Alfa 156 SW 1.9 JTD 116 // 2013-01-26

158326km
Nemigaz hogy, egy altókilincset se tud normálisan megalkotni egy ilyen patinás
autógyár.A GTV és a 155 kilincse állandóan eltört,ez meg beszorul amikor kinyitom az ajtót, és utána a kulcslyuknál fogva kell kipiszkálni a nyomógombot.Eleinte körömmel később a kulccsal, mégkésőbb sehogy.
Ma kénytelen voltam megjavítani.Az időideális -2 'C.
1.Ajtópanel le ,polifoam le,
2. A kilincsről le kell venni a a két rudazatot .Az egyik csak be van pattintva (kék nyíl) a másikon a műanyag perselyt elöbb el kell fordítani.A kilincset két csavar rögziti,aztán ki kell ügyeskedni az ajtóból.
3.A szerkezettel nálam 2 hiba volt ,1. el volt szakadva az "O" gyűrű (22mmX2mm)piros nyíl. Kicseréltem. 2. kenés híjján megszorult.Ehez szét kell szedni.Kiütöttem két stiftet a nyíl irányába(zöld és sárga nyíl). Ekkor ki lehet húzni a belsejét(lila nyíl).Megtakarítottam bezsíroztam.
Aztán vissza az egész.Most jó.
Szerintem nem hasznos erősen gőzborotvázni a kilincseket.
(a képet a netről halásztam, amit én csináltam az megsemmisült)

 

- 60.999 km
- 878,4 óra menetidő (36,6 nap!)
- 69 km/ó átlagsebesség
- 4.160,15 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,71 liter / 100 km átlagfogyasztás

 

A múltkori incidens után 59.212 km-es állásnál leeresztettük a Párducból a vicces olajat és töltöttünk bele újat. A comp szerint 26.570 km-t mentünk ezzel a töltettel és még 9.800 km lett volna az olajban.
A szerelő sem igen tudott magyarázatot adni a történtekre. Nem kicsit csodálkozott.

 

Ma reggel a Párduc igazi olasz vasként viselkedett.
7 óra 10 perc:
Beültem, elindítottam, majd jött az üzenet a műszerfalon, hogy ellenőrizzem az olajszintet, mert alacsony. A kijelző kockái is üresek voltak. Motort leállít, majd újra indít, helyzet változatlan.
Pálca ki, alig olajos a vége, tényleg nincs olaj! :-O
Tegnap amikor hazamentem rendben volt, a kijelző a szokott szintet mutatta. Vagyis 8 km alatt elfogyott a motorból az olaj!! Kocsi alatt nincs folt, kipuff vége fémszínű, mint mindig.
Volt otthon még 2,5 deci olaj, azt ráöntöttem, így a szint már majdnem a minimumot érte el a pálcán. A kijelző továbbra is visít...
Átjártam a másik garázs elé (10m hátra, majd előre) és a Pókkal elmentem dolgozni.
8 után a győri márkaszervizt felhívtam, ők is meglepődtek, hogy ilyen hamar elfogyott. Vitessem be, megnézik. (Ajánlatuk volt az assistance szolgáltatás, de azt a hajamra kenhettem, mert csak akkor visz szervizbe ha NEM otthon maradok fekve a vassal!!)
Megszerveztem a trélert, de előtte hazamentem, hogy kipakoljak a Párducból. Beülve bedugtam a kulcsot, hogy lefényképezzem a kijelzőt. Erre közli, hogy olajszint rendben. A pálcán is a szokott szint volt. Szervizt felhívtam, hogy mi van. Mondják hogy járjak vele, ha újra előjön szóljak. Trélert is lemondtam.
No, most akkor mi van? Hol volt az olaj? :-OO
Bár lehet, hogy csak féltékeny volt a Pókra, mert az elmúlt napokban inkább azzal közlekedtünk...