A 159 manuális első üléseit 2 karral lehet állítani, a hátsóval emelni, az elsővel billenteni. Az első nem mindegyik ülésben van beépítve, ezeknél más a burkolat, nincs meg a helye. Na most az enyémnél a hely megvan de egy kör alakú fekete matrica fedte. a VTT-n Shadin-nal megszakértettük és rájöttünk hogy megvan benne a mechanika, valószínűleg csak a karok hiányoznak. Később leszereltem a burkolatot, amihez T50 (torx) is kell. Ez utóbbi a biztonsági öv rögzítő csavarjához kell és nem nagyon van a sima készletekben, bitben egyáltalán nincs, így vettem egy crova-fejet. A burkolat alatt valóban megvan a mechanika, a hátsó kart rászerelve szépen működik is. Megrendeltem Csöri-nél a két kart gyári újban, mert ugye bontottban ilyet nemigazán lehet kapni, szerencse kell hozzá, meg két tönkrement ülés. A hozzá való két csavart és két kupakot, csak 20 db-os csomagban lehet kapni, szerencsére Shadinnak volt, mivel 2 ülésből csinált egyet magának és nincs különbség az első és hátsó karokhoz való csavarok illetve kupakok között. Most jutottam oda hogy felszereljem. A kör alakú takaró érdekes volt, mert úgy nézett ki hogy csak körben volt ragasztós, az alapvetően a textil szigetelőszalagra hasonló anyag, tehát tényleg úgy nézett ki mintha oda való lenne. Hogy miért kerül rá gyárilag, és miért van benne kétkaros mechanika, vagy miért szerelte le valaki később azt nem tudom. Mindegy, most visszanyerte eredeti formáját.





Sajnos tovább fojtatódik a morgásvadászat. Most az első féltengelyek kerültek sorra. Levi szétszedte, bezsírozta mindkét oldalt. Azt mondta alapvetően rendben vannak, egyedül a jobb oldali kihajtásnál, látott olajpárát, meg kicsit gyanús a csapágy, de ezt is csak úgy mondta hogy ha nagyon meg kellene neveznie valami okot...
Szóval továbbra se tudjuk mi morog. Hétvégén megyek vele komolyabban, majd akkor kiderült mennyire javult, meg nem szűnt teljesen az biztos.
Egy régebbi szereléskor sikeresen eltörtem a szivargyújtó kihatható konzolját. Most elszántam magam, hogy kiszerelem az egész középső boxot és megjavítom.
Mindkét fül letört, így egy fém lemezt szegecseltem oda és a bütyköket egy menetes szárral helyettesítettem, ez lett a tengely amin az egész elfordul.
Ha már szét volt kapva, a szivargyútó mellé mindkét oldalra beépítettem egy-egy 5V-os tápaljzatot. Nem szeretem a szivargyuszis csatlakozókat mert nagyok és soha nem érintkeznek rendesen. Egy sima autós töltőt szedtem szét és az "elektronikáját" építettem be, így az adja az 5V-ot. A kábelére pedig rászereltem a tápcsatlakozót. Így lett egy rendesn használható telefon töltőm, már rendeltem még egyet, ha megérkezett annak a kábelét is átalakítom...




Sajna nem oldott meg mindent a kerékcsapágy csere, maradt még surrogó, zakatoló hang. Mivel a váltó olajcseréjekor a differenciálművekről elfeledkeztünk, illetve csak a művelet közben jutott eszünkbe, úgy volt hogy majd legközelebb. No ezt előrehoztam hátha javul a helyzet.
Ezenkívül a hátsó féltengelyek kaptak új zsírt, a porvédők hibátlanok.
A 2db elszakadt gumibak is ki lett cserélve. A gyári újak sajnos csak a fém konzolokkal együtt cserélhetők, pedig csavarral vannak a konzolra rögzítve. Csöri megnézte mennyi az annyi: 35.000. Úgy gondoltam inkább barkácsolok...
Levi valamilyen szilentből gyártott újakat.
Sajna úgy fest hogy még mindig nincs teljes javulás. Valszeg az első féltengelyeket is meg kell bontani. :(
Jobbkanyarban hallani lehet zakatoló hangot, megnéztük a kerékcsapágyat, volt egy kis hangja. Előbb viszont ki kellett akasztani a kéziféket, mert fogta a kereket annyira hogy csak komolyan belekapaszkodva lehetett elforgatni felemelve. Így cserélve lettek a kézifékbowden "kerekekhez menő" részei, és a bal hátsó kerékcsapágy, ami persze komplett egység aggyal együtt.
Ezenkívül a szerelő kiegyengette és meghegesztette a kardánbox kereszttartóját, amire a DPF is rögzítve van, és készített hozzá egy védőlemezt, hogy a jövőben ne lehessen olyan könnyen odavágni.


Olaj (Selénia WRPE), olajszűrő, levegőszűrő
Váltó olaj: Tutela Matrix
Fékfolyadék
2 kipufogó tartó gumi
2db csomagrögzítő
munkadíj
Sógorral mentünk egy tesztkört, Ő kergette a 159-et, én meg követtem a 147-esével és figyeltem. Fullgáznál dob egy füstpamacsot, de nem durván nagyot, visszapillantóból nem látszik, normálisan haladva nincs füst, nyélgázon is csak addig amíg magára nem talál a motor. Szóval úgy néz ki jó lett a konfig.
Ünnepek alatt teszteltük kicsit a gépet füstölésileg. Márti ment az Alfával én pedig a Pandával mögötte, és figyeltem mit mutat. Alapvetően nem füstöl, tükörből egyáltalán nem látható soha, viszont hátulról azért látszik, hogy padlónál küldi a füstöt.
Nem durva,m tudnék vele élni, de azért megpróbálunk változtatni.
Ma voltam ismét Pannonhalmán, felkerült egy kicsit módosított verzió, amiben egy kicsit változott a fullgázas beállítás. A dinamika érzetre nem változott, egy gyorsulást néztem, füstöléses teszt majd később, ha össze tudjuk logisztikázni világosban.
Ma felkerült a módosított program. Hát sokkal erősebb és élénkebb lett. A gyárihoz képest sokkal. Hogy az eredeti (amivel vettem) állapothoz képest mennyi a változás azt nehéz megmondani, de szerintem élénkebben reagál, és vadabbul tol.
Még csak kb. 30k-t mentem vele sötétben, így a füst mennyiségét egyelőre nem tudtam rendesen megállapítani, de az lesz a következő teszt.
Eddig tetszik, vaddisznó módon megy.
2
632
Fórum
Friss topicok
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- 159
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Stelvio
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas


