Liquid - főkép
>> Tuning és extraAlfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2023-03-24

Kezdetektől idegesít a start-stop rendszer. Műszaki emberként nem tudom elfogadni hogy nem kártékony, ráadásul elég hektikusan működik. Rendeltem egy kitet az ENG-CUSTOM-tól. Igényesen megépített cucc, adnak hozzá célszerszámot és leírást. 2 perc alatt lehet beépíteni. A működése pofonegyszerű: gyújtás ráadása után kb. 2 másodperccel "megnyomja" a start-stop off gombot.
https://youtu.be/ywMD3u5DweQ

>> SzervizAlfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2023-03-24

Ma úgy döntöttem itt a nyár :) Felszereltem a nyárigumikat, és kihasználva az alkalmat lemértem a szerelt kerekeket. A sejtésem beigazolódott, mert nagyon nehéznek éreztem: 26.5kg. Az az vicces hogy mindkét komplett kerék 26.5kg.
Nyári gyári 8.5x20-as felnin 255/45R20 Michelin Latitude Sport 3
Téli RONAL R56 8x18 felnin 235/60R18 Hankook i*Cept EVO3

>> Tuning és extraAlfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2023-01-04

Mindig is tetszett az amerikai változatok beépített garázsnyitója, most érkezett el az idő hogy megcsináljam :) A belső tükör mögött takaró lemezre helyeztem a két nyomógombot, az átalakított távirányító simán elfért az idom alatt. Marci festette a betűket.

>> SzervizAlfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2022-12-13

Felkerültek a téligumik. A TPMS szenzorok szépen működnek, minden kerek :)

>> Tuning és extraAlfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2022-11-20

A Stelvio is megkapta az akku teszter, továbbfejlesztett nyomógombos változatát :)

>> EseményAlfa 159 1.8 TBI berlina // 2022-11-14

Anno kettős célzattal vettük. Egyrészt áthidaló megoldásként amíg jóárasul a Giulia (ami sajnos máig se jóárasult), másrészt pedig hogy próbáljuk ki milyen az élet egy TBI-vel.
Egész más világ volt a 2.4 Q4 TI után. Egyrészt könnyebb vagy 200 kilóval, másrészt gyengébb valamivel amit kompenzál a súlykülönbség. Tehát útra vitt erőben nagyjából hasonló, de a dízel brutalitása hiányzik belőle, cserében sokkal könnyedebb,
és a Q4 után megtanultam azt is hogy milyen az orrtolás. Nagyon szerettük, mert igazi kényelmes utazó. Csendesebb és tágasabb az elődjénél. A hátsó üléseken jobban el lehet férni ezt a kollégák mondták.
Az AlfaTex kárpit ugyan nem olyan szép mint a TI ülés de szerintem kényelmesebb és kellemesebb, jobb benne ülni.
Igazából a 20e km alatt csak két gondja volt, az egyik egy MAP szenzor, ami check-engine-t produkált hideg-indítva, de ezt leszámítva nem okozott gondot.
A másik a powerbox, ami inkább volt placebo mint valós többlet, ellenben bő egy év és kb. 10e km után szívatni kezdett, lehet hogy csak a csatlakozói közül
nem tökéletes valamelyik (tény hogy leharcoltak a csatik), de miután kiszereltem, eltűntek a hibák, meg a vészprogram check-engine-nel.
Szóval tökéletesen tudta azt amitől Alfa az Alfa. Nem fogyasztott keveset, de mondjuk én ki tudom hozni a maximumot kb. mindenből. :)
Néhány adat:
- bő 3 évet birtokoltam
- ezalatt 21700km-t tettünk meg együtt
- 784.667ft-ot költöttem a szervizelésre, kopóalkatrészekre, egyebekre (ebben benne van minden)
- 1.066.549ft-ot tankoltam bele, ez 45 tankolást jelent, összesen 2616,33 litert
- az átlagfogyasztás 12.2
A fogyasztásoz hozzátenném, hogy ez autópálya 150++, sima közút, szintén nem tojásokkal a gázpedál alatt, illetve rövid városi utak.

2.600.000-ért vettem, 3.500.000-ért ment el (ennyit drágultak az autók), tehát a havi bérleti díj nem játszik, mert inkább kerestem rajta,
a rezsiköltség pedig 45.100ft / hó.

Egy Stelvio First (Launch) Edition lett az autód (2.0T 280LE, automata).

>> SzervizAlfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2022-10-26

Olajcsere, levegőszűrő csere, futómű ellenőrzés, gyógypillantás, természetesen Csörgőéknél.

>> SzervizAlfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2022-09-28

Megérkeztek a téligumik. Hosszas nézelődés után Hankook Winter I*cept evo3 W330 XL 107H lett 235/60R18-as méretben. A 159 fekete Ronal felnijeit megtartottam, így azokra kerültek fel az új gumik. Természetesen TPMS szezrokkal szerelték. Szokás szerint Marosiéknál.
A gumik darabja 53.800ft, a TPMS szenzorok + szerelés pedig 14.000ft/db
A szállítás kalandos volt, mert be kellett raknom a 4 új szerelt kereket + a 4 régi gumit (azokat eladtam). A 3. képen jól látszik mennyivel nagyobb ez a kerék mint a 159-é.

>> Tuning és extraAlfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2022-09-27

Utánanéztem a tetőcsomagtartónak és sajnos a normál tetős Stelviohoz nincs gyári, így a Thule mellett döntöttem. WingBar Evo lett a befutó:
- 5156 autospecifikus kit
- 7105 talpak
- 711400 alu rudak
Profi cucc, elsőre nem volt egyszerű felrakni, mivel nincsenek jelzések a karosszérián (megjelöltem egyelőre alkoholos filccel, aztán majd kitalálok valamit), de nagyon korrekt útmutatót mellékletek, és külön tetszett a mellékelt nyomatékkulcs.
A garázsban lévő tetőcsomagtartó szekrényt kicsit át kellett alakítani belül, mert sokkal szélesebbek mint a 159-é.

>> EgyébAlfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2022-09-17

Vettem egy CTEK töltőt. Már régóta szemeztem vele, de eddig a jelenlegi töltőm is elég volt, viszont az nem AGM kompatibilis...
A töltő mellé adnak egy beépíthető csatlakozót, vettem plusz egyet, így mindkét kocsiba be van építve. A motortérbe építettem be, a gyári töltőpontokra kötöttem.