Liquid - főkép
>> Tuning és extraAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-11-04

Skull kocsiján láttam ilyen árnyékolókat. Nagyon jó, minőségi és masszív cucc. Autóspecifikus, így nem kell barkácsolni vele, könnyen levehető és a saját tokjában tárolható, és az üveg szabadon mozgatható mellette.
Csak kevés helyen kapható, Skull Pozsonyban rendelte ugyanott ahol az övét. Mivel nem olcsó ezért filóztam rajta egy kicsit de aztán úgy döntöttem megveszem, megér ennyit az hogy tökéletesen odaillilk és nem fog szétesni 2 hét után.
150EUR volt az ára.

 
>> SzervizAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-11-03

kerékcsere után, mikor először mentem messzebbre, durva gyorsításnál 1-2-3-ban felfigyeltem egy alulról/elölről jövő súrlódó hangra. 2 kemény anyag összeérése ad ilyen hangot. Először a felni ragasztott súlyára gyanakodtam, hogy elér valamit megfelelő helyzetben mert ilyen esetem már volt a 156-tal. De miután levettem a kereket és felraktam mankót, akkor is megmaradt a hang. Még jobban körülnéztem mindent most a hátsó kerék lett gyanús, hogy eléri a dobbetétet illetve a lökös alsó belső peremét, mert ott láttam kopást, de az nagyon hihetetlennek tűnt, aztán tovább hallgattuk és inkább elölről és alulról jött a hang. Közben azért használtam a kocsit, óvatosan haladva semmi baja nem volt. Szombaton elmentünk Szlovákiába Skull barátomat meglátogatni, és elhozni tőle az árnyékolókat. No az Ő munkahelyén a műhelyben felemeltük és kiderült hogy mi a baj. Kb. váltógomb vonalában a kardán alagutat áthidalja, merevíti egy fém konzol. Ezen van egy kábel rögzítő fül. Egyszer a múltban kaphatott egyet ez a lemez és elgörbült, így a kábelrögzítő nagyon közel került a kardánhoz (pár mm), és hirtelen terhelésnél a kardán mozdult annyit hogy összeértek, ez adta a hangot. Érdekes az hogy nem emlékem arra hogy a gumicsere után leütöttem volna az alját, tehát valószínűleg régebbi a dolog, viszont fura az, hogy a nyári kerekekkel nem csinálta. Lehet hogy pont annyit fog vissza a teljesítményből a 19"-os kerék?
Elsősegélyként egy veszítővassal visszahajlítottuk annyira hogy ne érjenek össze, így most csendben van és mihamarabb elviszem szerelőhöz, aki majd leszereli és kiegyenesíti a konzolt.

>> SzervizAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-10-27

Időjárásilag ugyan még ráértem volna, de nov.1-től Ausztriában erősen ajánlott a téligumi, és időnként mennem kell arra, így átszereltem.
Háát, megnyertem a háborút, de kemény csaták voltak. Először is qrva nehezek a kerekek, aztán nagyon lent van az autó alja, alig fért alá a krokodil emelő, ráadásul mivel füvön szereltem, még alá is kellett tennem egy bútorlap darabot, mert besüllyedt a földbe. A 3. keréknél megadta magát a bútorlap, az emelő kereke egyszerűen belesüllyedt, nehéz a vas. A gyári 17-es felni és a féknyereg között nagyon kevés hely van, elöl pedig max. pár milliméter. Igaza volt az előző tulajnak, nagyon kell figyelni télen, mert ezzel a kerékkel lejjebb van az autó, így ott is leér az alja ahol eddig nem. A téli kerekeket a kocsihoz kaptam, így "nem kerültek semmibe", 225/50R17 Vredestein Wintrac Extreme

>> Tuning és extraAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-10-09

A csomagtartó 2 szélén a bemélyedésekben tartok pár szükséges dolgot, mivel nincs ott semmi rögzítési lehetőség úgy döntöttem csinálok...
Egyszerű műszálas szalagból készült nagy patentekkel. A kárpitot ki kellett mozdítani, majd vágtam rá egy rést amin áthúztam a pántot. A másik cégére egy keményfa pálca került, ez tartja a helyén. Nem kell nagy erőt elviselnie, csak annyi a feladata, hogy ne engedje elmászkálni a dolgokat.

>> Tuning és extraAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-09-23

A 156-ba is beépítettem egy mágneses GPS tartót a középkonzol tetején lévő légbeömlőre, ugyanezt megcsináltam most a 159-cel is. Maga a tartó a régi, egy ebayről vett univerzális tartó, aminek levágtam az alját és szintén az ebayről vett erős mágnest szereltem rá. A gömbfejet egy kicsit reszelni kellett mert nem ment rá a Wayteq tartója, de megoldottam. A légbeömlőre egy fémlapot csavaroztam, ez lett a mágnes ellendarabja. Ugyanide beépítettem egy tápcsatlakozót, amihez a szivargyújtóról vezettem el az áramot, egy feszültség csökkentő/stabilizáló cuccon keresztül (a GPS-nek 5V kell, USB-s). Szintén ebayről vettem egy mini USB toldót, aminek 90 fokban el van forgatva a feje, így a készülékbe bedugva, hátrafelé megy a kábel, ennek a másik végére szereltem a tápcsatlakozót.
A táp elvezetéséhez szét kellett kapnom a középkonzolt. Ez nem olyan bonyolult mint amilyennek hangzik. A 3db kör alalkú légbeömlőt egy speciális kampóval lehet kihúzni, hajlítottam drótból. A valtó körüli fedelet fel lehet pattintani, alatta van 2 csavar, további kettő a két szélső légbeömlő alatt, és még 2 opcionális a rádió mögött. Megcsapoltam a szivargyújtó csatlakozóját, és onnan húztam el a kábelt. A feszültség csökkentőt az óracsoport mögé csavaroztam fel, innen egyszerűen át lehet vezetni a kábelt a felső légbeömlőhöz. Közben megjavítottam az egyik légbeömlő lamelláit, szét volt esve az egyik, és pótoltam egy csomó csavart, elég kókány munkát végzett a villanyász aki szerelte régebben.

>> SzervizAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-09-22

Az előző tulaj szereltetett a kalaptartóba egy jókora mélynyomót, kívülről kulturáltan megcsinálták, a hangzása is jó, de a csomagtér felől már igénytelenül nézett ki. Az még rendben van, hogy kivágták a kalaptartót, mert máshogy nem megy, de nem tették rendbe, ráadásul egy olyan rövid kábellel kötötték be az erősítőbe, hogy éppen csak le lehetett hajtani a hátsó ülést, de szépen elvezetni már nem lehetett. Nem értem mi visz rá embereket ilyen igénytelen kivitelezésre, ráadásul elmondása szerint egy hifis csinálta, no comment :( No, szereltem be hosszabb kábelt, így már szépen el lehetett vezetni/bújtatni. Illetve vettem filcszerű burkoló anyagot, amivel a mélyládákat szokták befedni. Utánakérdeztem, hogy nyitott vagy zárt a mélynyomó, kiderült hogy zárt, így alapvetően nem ártok neki ha elfedem. Ja és még egy darab gumival ki kellett ékelnem, mert a mélynyomó burkolata hozzáért rezgés közben a csomagtér-plafon kemény részéhez, így zörgött, na most már nem teszi. Lemértem pontosan mekkora anyaggal tudom befedni és leszabtam vékony léc darabokat merevítésnek. Ezután a merevítésre ráragasztottam a kárpitot, majd a helyére csavaroztam. Kénytelen voltam megfúrni a kereszttartót, de más megoldás nem nagyon volt.

>> SzervizAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-09-22

Az előző tulaj szereltetett a kalaptartóba egy jókora mélynyomót, kívülről kulturáltan megcsinálták, a hangzása is jó, de a csomagtér felől már igénytelenül nézett ki. Az még rendben van, hogy kivágták a kalaptartót, mert máshogy nem megy, de nem tették rendbe, ráadásul egy olyan rövid kábellel kötötték be az erősítőbe, hogy éppen csak le lehetett hajtani a hátsó ülést, de szépen elvezetni már nem lehetett. Nem értem mi visz rá embereket ilyen igénytelen kivitelezésre, ráadásul elmondása szerint egy hifis csinálta, no comment :( No, szereltem be hosszabb kábelt, így már szépen el lehetett vezetni/bújtatni. Illetve vettem filcszerű burkoló anyagot, amivel a mélyládákat szokták befedni. Utánakérdeztem, hogy nyitott vagy zárt a mélynyomó, kiderült hogy zárt, így alapvetően nem ártok neki ha elfedem. Ja és még egy darab gumival ki kellett ékelnem, mert a mélynyomó burkolata hozzáért rezgés közben a csomagtér-plafon kemény részéhez, így zörgött, na most már nem teszi. Lemértem pontosan mekkora anyaggal tudom befedni és leszabtam vékony léc darabokat merevítésnek. Ezután a merevítésre ráragasztottam a kárpitot, majd a helyére csavaroztam. Kénytelen voltam megfúrni a kereszttartót, de más megoldás nem nagyon volt.

>> SzervizAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-09-06

Remegett a jobbos külső tükör. Többeknek volt már hasonló problémája. A tükörlap sarkát benyomva a másik oladalon alá lehet nyúlni és ki lehet pattintani. A műanyag konzolra rá van ragasztva a tükörlap. A fele elvált, ezért remegett. Leszedtem a maradékot, és adtam neki új ragasztót. Most sem tökéletes (egy kicsit most is remeg) de bőven a vállalható határon belülre került.

>> SzervizAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-09-04

A gyári aksi megérett a cserére. 1 hét beriasztva állás után már nem indult a gép. Erhardtól szereztem be a cseredarabot. ZAP Silver 80AH - 700A. Méreteiben megegyezik a gyárival, ami egy Marelli 70AH - 450A-es.
Szerintem kissé alul van méretezve a gyári aksi.

>> Tuning és extraAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-08-25

Ha már egyszer van egy szép 2 dines DVD-s fejegységem, aminek van tolatókamera üzemmódja, hát használjuk ki. E-bayről rendeltem egy egyszerű kamerát, adtak hozzá 5m video kábelt, amibe van még egy szál integrálva, erre lehet rákapcsolni a tolatólámpáról jövő kábelt.Kicsit szét kellett kapni a csomagtartót, meg a küszöböket és a hátsó ülést, de nem volt olyan nagy dolog mint amire számítottam. A lökösbe fúrtam egy lyukat, amin átfértek a csatlakozók, ezt szépen takarja a rendszámtartó. A csomagtérbe a rendszámvilágítás kábele mellett hoztam be a tolatókamera kábeleit. Ezután megcsapoltam a tolatólámpa csatlakozóját, innen van a kapcsoló jel, illetve a 12V a kamerának. Az előbbit rákötöttem a video-kábelre és megy előre a fejegységhez.Ezután összeraktam a csomagtartót és elvezettem a kábelt a hátsó ülés ülőlapja és a küszöb burkolatok alatt előre. A kesztyűtartó alatti burkolatot megbontva simán be tudtam vezetni a fejegységhez. Annak van egy tolatókamera RC és egy kapcsolójel bemenete, ezeket szépen bekötöttem. Ezután még gyártanom kellett egy konzolt a kamerának, mert a hozzá kapott nem volt megfelelő. Ezt vékony alu-lemezből alakítottam ki, majd Márti lefestette. A rendszámtartó tetejére csavaroztam fel a konzolt.