Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002016-03-13 19:06:45 // 6334
Nem, a mikron alattiakat is szűri.
"Die Wirkungsgrade, bezogen auf die Partikelmasse und Anzahlverteilung, liegen damit auch bei ultrafeinen Nanopartikeln mit Partikelgrößen von mehr als 20 nm im Bereich von 90 bis zu 99,9 %.
Alle für die Feinstaubdiskussion relevanten Bereiche wie PM10, PM2,5, PM1 und PM0,1 (siehe Feinstaub) werden mit einem Wandstromfilter wirkungsvoll reduziert."
Wikipédia
(Itt már a 20 nm feletti tartomány 90-99,9%-os szűréséről beszélnek :-)
Piritu - 1.000.0002016-03-13 18:59:28 // 6333
A 2,4-be eredetileg előírt SELENIA WR 5W-40-es olaj nem volt DPF "barát", míg az 1,9-hez előírt SELENIA WR PE. 5W-30 C2 igen. A magasabb hamutartalom nagy valószínűséggel tömítette el a dpf-t.
Piritu - 1.000.0002016-03-13 18:10:35 // 6332
Miért nem a StAR-t teszed bele, ha az van előírva?
Piritu - 1.000.0002016-03-13 18:07:41 // 6331
Ez "K" a "20K" az más :-)
Piritu - 1.000.0002016-03-13 16:49:12 // 6330
Látom még mindig nem érted a dpf működését. A méret eloszlásán a dpf nem változtat, mivel nem darabolja, hanem elégeti a kormot. Ami kicsi részecske volt, annak is legalább 90% benne marad. (Az általam talált mérés kb. 10 éves, azóta fejlődhetett a technika, lehet, hogy ma már bőven magasabb ez a szám.) Ha nincs ott a dpf, megkapod azt is, amit megfogna, kicsiből is és nagyból is. Dpf-el mindne mérettartományban drasztikusan kevesebb a részecskék száma.

Szemcseméret eloszlást nézve a károsabb, kicsi tartományban a korszerű nagy nyomású dieselek termelnek a hagyományos adagolósokkal szemben. Pont ezért kell a szűrő, a régiekhez meg nem. Erről másolt be Erhard.
Piritu - 1.000.0002016-03-13 13:28:37 // 6329
Mindig is voltak, lesznek összeesküvés rajongók :-D
Piritu - 1.000.0002016-03-13 13:19:53 // 6328
Olyan, hogy szűrt szemcse nincs, CO2 lesz belőlük. A jó dpf nem feldarabolja, hanem elégeti a kormot. Az általam eddig talált hivatalosnak mondható dokumentum alapján min 90%-al csökken a legkisebb méretű - egyben, mint ahogy mondod a legkárosabb - részecskék mennyisége is a dpf után. Ha kiszeded, megkapod az addig megfogott 90%-ot is...
Melyik a jobb?
Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:51:45 // 6327
Nem Selénia Star kell bele?
A 20k nem 5W40, hanem 10W40-es.
Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:47:19 // 6325
Írsz Erhardnak és megküldi a jót :-)
Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:46:40 // 6324
Így van. Most mindezt "visszafelé" élem meg a Giuval. Motor ugyan az, de van -3 mázsa. Ami a 159-nél bőven elég volt, most néha már sok is :-)))
(Remélem tegnap nem fényképeztek le egy sima, kicsit hosszabbra sikerült kigyorsítás miatt.)
Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:43:05 // 6323
Nem gázolajos a motor...
Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:42:30 // 6322
Nem ártana utána nézni az előző gazdi karbantartási szokásainak.
Dieseleknél természetes,ha hamar feketedik a lebegő korom miatt, benzinesnél - szerintem - már nem annyira. Lehet, hogy a korábbi ritka (vagy a nem belevaló olajjal történt) olajcserék miatt sok szmötyit tud feloldani a friss olaj.
Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:38:24 // 6321
Nálam is érdekes a szitu, mert a korábbi TS-eim csipegették. A Spider meg nem. Szóval azért nézegetem szorgalmasan, mert így 4x ezer után is nehéz elhinni, hogy milyen kevés fogy :-DD
Piritu - 1.000.0002016-03-12 21:10:58 // 6320
TS-en nevelkedett ember kényszeres lesz :-))
Piritu - 1.000.0002016-03-12 21:03:12 // 6319
Az tény, hogy nem árt némi rutin (gyakorlat) az ellenőrzéshez.
Piritu - 1.000.0002016-03-12 20:39:50 // 6318
A neten egyetlen egy mérési eredményt találtam eddig, egy svájci alagútépítő cég munkavédelmisének a mérését. Aszerint minden méretben legalább 90%-át visszatartotta a szűrő a koromnak. A regent is beleértve. A nagyobb méretnél jobb volt a ahtásfok, a nagyon miniknél 90%.
Piritu - 1.000.0002016-03-12 20:35:59 // 6317
Nem véletlenül írja a könyv se, hogy várjuk öt percet. Kb annyi kell, hogy lecsorogjon az olaj.
"A motorolajszint ellenőrzése
A motorolaj szintjét a gépkocsi vízszintesen álló helyzetében, meleg motornál, a motor leállítása után kb. öt perccel ellenőrizzük. Húzzuk ki az A mérőpálcát, tisztítsuk meg,
majd nyomjuk be teljesen, húzzuk ki és ellenőrizzük, hogy az olajszint a pálcán bejelölt
MIN és MAX jelzések között legyen.
A mérőpálca MIN és MAX jelzései közötti olajmennyiség kb. egy liter."
(232. oldal)
Piritu - 1.000.0002016-03-12 20:32:39 // 6316
A kijelző ugyan annyi olaj esetén képes két-három vonalat változni le-fel.
Mióta motorok vannak a pálca a mérvadó. A többi csak játék. A Giuba, de még a Spiderben sincs.
A 159 könyve se véletlenül írja a 32. oldalon: "FIGYELMEZTETÉS Az olajszint pontos
megállapításához mindenesetre a mérőpálcát használjuk"
Piritu - 1.000.0002016-03-12 20:11:04 // 6315
A gyártónak a benzinmotor olajfogyasztásához. Nem csak a GM-nél "természetes" hogy fogy az olaj.
A TBI pont jó példa, nem eszi. A TS ugyan attól a gyártótól meg igen. Tehát nem a gyártótól függ az olajfogyasztás, hanem a motor kialakításától.
Piritu - 1.000.0002016-03-12 19:59:59 // 6314
Semmi köze a GM-eredethez. Az Alfa TS motorjai is szeretik az olajat, sokszor még ennél a 2-3 liternél többet is.
Tudomásul kell venni és folyamatosan nézni a szintet. A pálca a mérvadó, a kijelző sokszor független a pálcától.
Piritu - 1.000.0002016-03-10 20:58:29 // 6312
A kóstolásról jut eszembe, yufkát ettem tegnap vacsorára. Király volt. Szerintem annál a döneresnél is volt, ahol anno voltunk. Mondjuk az ottani menü is király volt :-)
Piritu - 1.000.0002016-03-10 20:52:56 // 6311
"Külön köszönet azoknak, akik mernek "kóstolni" :-)"
Várjuk a tapasztalatokat.
Piritu - 1.000.0002016-03-10 20:39:14 // 6310
Fém-fém esetén bárhol lehet a forrás. A kaszni jól vezeti a hangot. pl. az emelő rögzítése is lötyöghet a csomagtartóban.
Piritu - 1.000.0002016-03-10 20:37:39 // 6309
Jahh, a TS ugrott be LMM tárgyban. Az meg ugye a 159-ben nincs :-DD
(Lehet, hogy tudat alattimból így tör fel, hogy venni akarok egy tartalékot a Pókhoz?)
Piritu - 1.000.0002016-03-10 20:28:39 // 6308
A kóstolással csak az a baj, hogy először el kell költeni a pénzt. A 159 esetében nem keveset.
Aztán jössz rá (pl. ahogy Hardy is írta), hogy megfelelt-e vagy sem. Ekkor két út van. Megy a levesbe a kóstolásra költött pénz, vagy valahogy kihúzod amíg elkopik. Egyik se jó.
Kicsit az LMM történetre hajaz a dolog. Sokan megpróbálnak alternatív gyártmányt venni, aztán a legtöbb kidobja és megveszi a Bosh-t.
Külön köszönet azoknak, akik mernek "kóstolni" :-)
Piritu - 1.000.0002016-03-10 20:22:30 // 6307
Szerintem ha épp a határon van, akkor csak be-bevillan, ha már tényleg "van" benne akkor folyamatosan ég. Mint a tartály szegénység jelzője. Először csak dombnak felfelé világít, aztán már mindig.
Piritu - 1.000.0002016-03-10 17:43:43 // 6306
A gázolajszűrőben van vízérzékelő. Ha megtelik vízzel jelez.
Piritu - 1.000.0002016-03-07 21:17:04 // 6305
Az én használatim is a kocsiban van, a kocsi meg Hardy-nál már pár hónapja :-D
Viszont innen letölthető :-)
Piritu - 1.000.0002016-03-07 20:36:01 // 6304
A használati 176. oldala szerint nem:

A rendszer az izzók áramfelvételét figyeli, a tompított nagy áramot vesz fel és a sönt ellenállás csökkentene a fényerőn, ami nem jó. Meg amúgy is látni, hogy nem látni, ha kiégett :-)
Piritu - 1.000.0002016-03-05 16:32:08 // 6303
... ezek szerint...
(Hogy hogyan tűnt el az eleje, azt nem értem.)
Piritu - 1.000.0002016-03-05 16:29:10 // 6302
...szerint kiengedték az utakra :-))
Gratula!
Piritu - 1.000.0002016-02-28 15:07:27 // 6300
Azon szoktam gondolkodni, hogy a meleg, amit kap jót tesz-e neki. A motortérben gyakorlatilag a motor hőjét kapja. Szerintem egy 6-10 órás út alatt rendesen átmelegszik.
Főleg melegben, ahol még a klíma is ad hozzá.
Piritu - 1.000.0002016-02-28 14:42:06 // 6298
Nekem eredetileg Magneti-Marelli volt benne:
Piritu - 1.000.0002016-02-28 14:33:19 // 6297
Nagy szerepet játszhat. Sanja a generátor is felkerült a fogyó eszközök listájára :-(
Piritu - 1.000.0002016-02-28 14:31:58 // 6296
A garázsban állás semelyiknek se tesz jót.
A Spider (és a fűnyíró trakesz) akkuja egész télen "áll". Egy jó Ctek töltő jelentősen tud segíteni az élettartamon. A kidobásra ítélt trakesz akkum pl. még két évik használatban lehetett. Épp most rendeltem új töltőt.
Piritu - 1.000.0002016-02-28 13:43:15 // 6295
anno az Exide mellett döntöttem.
A Bannerrel mi a baj?
Piritu - 1.000.0002016-02-28 13:07:49 // 6294
Szerintem ez csak akkor van, ha nincs pótkereked.
Piritu - 1.000.0002016-02-26 19:05:28 // 6293
Az a szerviz számláló, ami csak számol. Az olajnál figyeli a hidegindításokat, regenerálásokat, meg még a fene tudja, hogy mit. Nagyobb igénybe vétel esetén rövidíti a ciklust. Hardy kocsija a jó példa. Nála most 28 körül lenne. Nálam sokat pályázva, országutazva sokkal több lett volna.
Piritu - 1.000.0002016-02-26 19:02:40 // 6292
Sokat mész vele rövid úton. Nálam úgy 35-38e körül fogyott volna el nullára :-)
Piritu - 1.000.0002016-02-25 17:24:17 // 6291
Akkor már csak az "und Tschüss" főkép volt az oldalán a sok pontos névvel. A legutolsó hsz-ét mát ezen név alatt írta: "nos ez az egész engem abszolut nem érdekel"
Utána lett törölve.
Piritu - 1.000.0002016-02-25 16:47:55 // 6290
Nem zárták ki. Törölte az oldalát. Ekkor adta a sok pontos nevet is magának.
Piritu - 1.000.0002016-02-24 21:31:30 // 6289
Valahol 120-130 táján cseréltem. A Spiderben, mivel az kevesebbet megy, négy-öt évente fogok.
Piritu - 1.000.0002016-02-24 21:17:54 // 6288
Szerintem nem csak az AR vezetése felé, a hsz-ei alapján az egész világra haragudott.
Piritu - 1.000.0002016-02-24 20:53:38 // 6287
Az, hogy mindenki ellene volt.
Piritu - 1.000.0002016-02-24 20:14:59 // 6285
Az árszinvonal meghatározására.

Amúgy gratula a k-hoz! :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.