Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002011-01-06 18:19:55 // 532
Hála a FAM-nak lehet, hogy holnap nem lesz meg a Párduc :-(((

Rossz motorkódot írtak a típusbizonyítványba (vagy mibe) és az okmányiroda nem állítja ki a forgalmit. Délután korrigálták, kiadtak új papírost és 17 órakor gyorspostával feladták, ha reggel 8-ra odaér az irodába lesz, ha nem csak hétfőn.
Nem értem, annyi rendelésük van, hogy a nagy kapkodásban nem érnek rá megnézni, hogy mit írnak a papírokra?
(Az ugye fel sem merül bennem, hogy egyszerűen csak trehányak...)
Piritu - 1.000.0002011-01-05 21:17:03 // 530
Már megvan (a szerződés részünkről teljesítve, biztosítás is van rá) már csak a forgalomba helyezés hiányzik :-))
Piritu - 1.000.0002011-01-05 20:36:13 // 529
Majd ha jobb idő lesz össze lehetne hozni egy 159 típustalit valahol.
Piritu - 1.000.0002011-01-05 20:30:23 // 528
Az gáz, mert mostanság nem egyszerű venni :-(
Piritu - 1.000.0002011-01-05 19:51:30 // 526
Holnap viszem a téligummákat, már bekészítettem az Alfás szelepsapikat is. Remélem nem kérnek felárat a sapik felcsavarásáért :-))
Piritu - 1.000.0002011-01-05 19:50:08 // 525
Csinálunk majd szendvicset: két fekete közt egy fehér :-DD
Piritu - 1.000.0002011-01-05 19:44:43 // 524
Télen csak fehéret tudnak gyártani :-)
Piritu - 1.000.0002011-01-05 19:43:23 // 523
Ha Győrben jártam párszor csak azért kanyarodtam arra, mert volt a használtak közt egy fekete sedan, meg a tulaj is azzal jár, azt is elcsíphettem. Jó volt kicsit "ráhangolódni" :-)
Piritu - 1.000.0002011-01-05 19:19:53 // 522
A Ti csomagban, autóval együtt bármelyik Alfa kereskedésben :-)))
Piritu - 1.000.0002011-01-05 19:16:36 // 521
Mondom van egy fehér SW Ti Győrben, meg tudod nézni élőben :-))
Piritu - 1.000.0002011-01-05 12:22:38 // 520
Gratula!
(Győrben a Rieglernél van eladósorban egy pont ilyen)

Számíts rá, hogy hamarabb jön meg. Az enyémnek is dec17-es gyártási időpontot igazoltak vissza, de már nov 22-én legyártották.
Piritu - 1.000.0002011-01-04 22:01:20 // 519
Persze, az újé is :-))
A szerelő szerint nem kellett volna lecserélni, nem is igazán értették a csere okát.
Piritu - 1.000.0002011-01-04 21:51:56 // 518
A helyzet az, hogy a túróban a lapát volt görbe a szívó oldalon, az fütyült, az nem az olajtól volt :-(
Piritu - 1.000.0002011-01-04 21:32:12 // 516
pl ezért se kéne. Népautó lett belőle, nem szeretném, ha minden ötödik szembe jövő ugyan olyan autóban ülne, mint én :-DDD
Piritu - 1.000.0002011-01-04 21:30:44 // 515
Mondjuk én se értem, de ilyenkor felmerül mindig a kérdés, hogy ennyi tartalék volt az eddigi csereperiódusban?
Piritu - 1.000.0002011-01-04 21:29:28 // 514
Nem bárány, hanem Párduc :-DD
Piritu - 1.000.0002011-01-04 21:25:43 // 513
Hogy jó irányt vett a bömbi a fejlesztésekkel :-D
Piritu - 1.000.0002011-01-04 21:24:56 // 512
Lehet, hogy ezért van olajszintmérő a dejzelben?
Hogy ne érje meglepetés az embert? Különben is tudok egy helyet, ahol telcsin is lehet rendelni és vagy egyik munkatársam vagy a post ael is hozza :-))
Piritu - 1.000.0002011-01-04 21:22:27 // 511
Mindkettőtöknek, csak nem tudok két hsz-re hivatkozni egyszerre :-DD
Piritu - 1.000.0002011-01-04 21:16:19 // 510
Ha már így sarokba szorítottál, akkor elárulom az igazi okot.
Kérem a többieket, ne figyeljenek ide!
Már kinőttem a kerékcsikorgatós korszakból :-DD
Piritu - 1.000.0002011-01-04 21:13:52 // 509
A 156-om 20ezer alatt fogyaszt mondjuk max 2 decit, így 182 ezerrel a háta mögött. Nincs alapom feltételezni, hogy az a 46 köbcenti plussz a 2,0-nál ennyire megdobná az olajfogyasztást :-)
A bömbiről meg épp a múltkor akartak itt meggyőzni, hogy jókor jót lépett. Az infód után újra kérdem: Biztos?
Piritu - 1.000.0002011-01-04 21:08:28 // 508
Az 1,9 is kipörög, csak a gumit szeretném minél tovább használni, így is évente elfogy egy garnitúra :-))
Piritu - 1.000.0002011-01-04 21:07:00 // 507
Amit a gyár ír, azt tettem eddig is és ezt fogom tenni ezután is. Nem hiszem, hogy légből kapott dolgokat irkálnak.
Azt meg hogy jobbat tenne a motorral, ha sűrűbben cserélném az olajat elhiszem, de MINEK? Az 1,9 a gyári előírásokkal elmegy mondjuk 350-400 ezret bontás nélkül (szervitesektől infó). Hány autós megy annyit a Vassal? Még én se. Akik jelenleg érdeklődnek utána 5-15 ezreket fognak menni vele még évente, tehát van még a 156-omnak 10-15 éve vissza a motorgenerális. Megéri beleöntögetni kétszer-háromszor annyi olajat? Mennyivel lehetne tovább használni a kisebb motorkopás miatt? Kell, hogy ennél is tovább tartson?

Amúgy megnéztem még egyszer a használatit, a 35 ezerre a karbantartási ciklust mondja. DE ha a kocsi jelez, az olajat sűrűbben kell cseréltetni. Tehát lehet, hogy az olajcsere sose lesz 35ezer és nem függ össze a szervizeléssel.
Piritu - 1.000.0002011-01-04 20:52:08 // 506
Az enyém 35-öt ír mindegyikre, 2009 áprilisi kiadású a könyv a legvégén lévő dátum alapján.
Piritu - 1.000.0002011-01-04 20:49:46 // 505
Pontosan :-)
Piritu - 1.000.0002011-01-04 20:48:57 // 504
Akkor előveszem a Pókot is, csak száraz idő is legyen :-))
Piritu - 1.000.0002011-01-04 20:47:35 // 503
Valamennyi hagyja pörögni,mert különben nem tudja észrevenni, hogy pörög :-)
Piritu - 1.000.0002011-01-04 20:45:50 // 501
Viszont a gyár 24 hónap után is cserét javasol a kormosoknál, tehát nem maradhat 4 évig :-))
Piritu - 1.000.0002011-01-04 20:43:26 // 500
"ha nincs kipörgésgátlóra kapcsolva" ezt nem értem, csak ki tudod kapcsolni. Indításkor automatikusan bekapcsol.
Amúgy a 156-nál igen, ki lehet kapcsolni, a 159-es helyzetről meg legkésőbb hétfőn tudok nyilatkozni (addig talán lesz csúszós út) :-))
Piritu - 1.000.0002011-01-04 20:28:48 // 499
...ez a nem megfelelőolaj érdekes kérdés.
Ha a gyár X-dolgot ír elő, de Y-t teszek be (bármilyen alkatrészről is legyen szó), mert tudom, hogy X-t beletenni nem egészséges, majd valami (bármilyen) baj lesz a vassal megyek reklamálni, hogy garis az autó, tessék megcsinálni!
Tutira veszem, hogy a gyár helyből elutasítja a garanciális kötelezettségét, mondván "nem a gyári előírások szerint lett javítva/karbantartva az autó".
Ha valakinél meg kibukik a dolog, hogy X-től ment tönkre legfeljebb módosítják az előírást a tapasztalatokra hivatkozva. (Lásd TS motorok vezérműszíj csereperiódusának csökkentése 120-ról 60 ezerre.)
Érdekes per lenne :-)
Piritu - 1.000.0002011-01-04 20:15:12 // 498
Motorindításkor elvileg automatikusan bekapcsol.
Piritu - 1.000.0002011-01-04 20:14:07 // 497
A működési elvét tapasztalataim szerint igenis ismerik az autónak, úgyhogy a tuti el tudják mondani. Eddig gondom, csak azzal volt, hogy nem árulák el, ill. nem alkalmazták a tudásukat :-(((

"Még azt se tudják milyen olaj kell bele." - a gyár adta meg tudtommal rosszul, nekik be kell tartani a gyári előírásokat, különben ugrik a gari :-((

Eddig mindegyik autómnál szigorúan betartottam a gyári előírásokat, itt sem lesz másképpen :-))
Piritu - 1.000.0002011-01-04 19:56:16 // 496
Valószínűleg a távolsággal kombinálva számolja az üzemi körülmények figyelembe vételével. Elvileg csütörtökön megyek a szervizbe, akkor megkérdezem a "szakiktól".
Piritu - 1.000.0002011-01-04 17:26:07 // 495
Nem baj :-))
Piritu - 1.000.0002011-01-04 17:25:31 // 494
Elvileg mindegyik figyeli, hacsak a DPF-el az is ki nem lett törölve:-))
Szerintem a szervizszámláló nullázásával újra indul az olajcsekkolás. Viszont, ha már hibaüzenet volt, az ki kell töröltetni. De ez csak tipp :-)
Piritu - 1.000.0002011-01-03 22:13:52 // 493
Ma "meglöktük a hintát" és beindult az üzembe helyezés :-))
Téli gumma ha minden igaz holnap-holnapután lesz, tud szerezni a gumisom, ja és Conti TS 830 :-))
Piritu - 1.000.0002011-01-01 18:51:27 // 492
Az lehet, mert visszakerestem 2000 hsz-t itt és sehol se volt így leírva (vagy nem találtam meg), ellenben a múltkor elég sokat beszélgettem a szerelővel a témában.
Piritu - 1.000.0002011-01-01 18:34:02 // 491
Tényleg :-)
(csak nekem a 178. oldalon)
Akkor honnan vettem a 3-at? :-O
Piritu - 1.000.0002011-01-01 14:36:38 // 490
A könyv szerint a lámpa akkor gyullad ki, ha már 3x eredménytelenül tisztított, mert félbeszakadt a tisztítás.
Piritu - 1.000.0002010-12-31 13:01:20 // 489
Személy szerint büszke vagyok rá, hogy teljesíti az 5-öt. A német kollégák nem mutogathatnak többé a kormos kipufogóra utána meg a saját ódijuk, stb. tiszta csövére. Más kapaszkodót nem találtak az Alfán, most már ezt se adom meg nekik :-)
Kinnt tombol a környezettudatosság, beállok a sorba :-)
Az autó még Riegleréknél pihen, az első héten indul a folyamat. Remélem pénteken el tudom hozni.
Piritu - 1.000.0002010-12-31 12:45:10 // 488
Nem is kéne/illene kidobni. Én sose venném ki. Ha valami elromlik a kocsiban, annak oka van, az okot kellene megszüntetni.
Tetszene, ha valahonnan tudná az ember, hogy most éppen éget a rendszer és akkor nem állítaná le. A könyve szerint ilyenkor kicsit megemelkedik az alapjárat. Minden esetre kíváncsi vagyok. Még egy hét, aztán kiderül.
Piritu - 1.000.0002010-12-31 12:20:33 // 487
"Ha tartósan fordulaton tartod" - akkor elég, ha tempomattal megyek pár km-t pl. 100-al? Mennyi ideig tart egy ilyenkiégetés?
Piritu - 1.000.0002010-12-31 11:32:46 // 486
Az a baj, hogy a lelkem mélyén nagyon is :-))
Piritu - 1.000.0002010-12-30 23:17:38 // 484
Igen, a furata lett nagyobb, meg a teljesítménye. A többi nem érdekel. Akármennyire is nem tetszik a fogyasztói társadalalom errefelé tendál :-(
Lehet morgolódni, visszasírni a régi dolgokat (amit ma már ugye üzembe se lehetne állítani, vagy ha már üzemel a német városok nagy részébe be se engednek vele) vagy örülni annak ami van és büszke lenni a márkára. (Legalábbis arrra, ami megmaradt.)
Nem fogok pl. kardba dőlni, mert a motor az egr-en keresztül visszaszívja a kormot, akkor mi van? Mint már írtam törször is, az 1,9-es motor elmegy 350-400 km-t megbontás nélkül. Mit akarunk többet? Mennyivel lenne több, ha nem szívná vissza a kormot? Hány év alatt megy az átlag user ennyit??? Szóval miért baj?
Piritu - 1.000.0002010-12-30 23:03:14 // 483
Jó, jó tudom a technikai tökéletesség nem valósul meg :-DD

Személy szerint örülök, hogy a 159-et nem az "ős" 1,9 jtd-vel adják. :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.