Fogtam az ODB csatit és rádugtam a Párducra.
Nos, tisztitja a DPF-et rendesen. Az előző 5 között átlag 959 km-t ment. Az utolsó 5 összesen 629 mp-ig tartott. Utoljára 295 km-el ezelőtt tette.
Soha semmit sem vettem észre...
Piritu - 1.000.0002011-05-08 19:48:04 // 1034
Piritu - 1.000.0002011-05-08 15:53:04 // 1033
Nem, elkapta a vírus, csak a családi helyzet teszi szükségessé.
Piritu - 1.000.0002011-05-08 14:31:05 // 1032
Valószínű, hogy az eu5 miatt is.
Mondjuk a 156 után észre lehet venni, hogy maga a turbó is nagyobb. Nehezebben pörög fel, de nagy fordulaton se fullad ki. Kis fordulaton meg nincs elég kipufogógáz megpörgetni.
Mondjuk a 156 után észre lehet venni, hogy maga a turbó is nagyobb. Nehezebben pörög fel, de nagy fordulaton se fullad ki. Kis fordulaton meg nincs elég kipufogógáz megpörgetni.
Piritu - 1.000.0002011-05-08 12:44:14 // 1031
Nem az önsúly. A turbónyomást láthatóan lassan hagyja felépülni a comp.
Piritu - 1.000.0002011-05-08 12:13:02 // 1029
A síalagút felé inkább a védelem miatt fordítanám a hangszórót.
Piritu - 1.000.0002011-05-08 11:41:27 // 1028
Van előtte két vaspálca, a nagyobb csomagok ellen elég. Ha meg sok kicsi van, ami veszélyt jelentene, akkor elfektetem és felfelé van a membrán.
Tervben van egy új szélesebb és vékonyabb láda, amiben a membrán előre néz a háttámlával párhuzamosan lévő ferde oldalon, a síalagút felé és abba szól.
Tervben van egy új szélesebb és vékonyabb láda, amiben a membrán előre néz a háttámlával párhuzamosan lévő ferde oldalon, a síalagút felé és abba szól.
Piritu - 1.000.0002011-05-08 11:33:32 // 1027
Sőt nekem se, pedig tuti hogy a legújabb progi van rajta :-)
Hidegen még keservesebb elindulni vele, van hogy a gáz és a megindulás között 3 mp is eltellik :-((
Hidegen még keservesebb elindulni vele, van hogy a gáz és a megindulás között 3 mp is eltellik :-((
Piritu - 1.000.0002011-05-08 11:27:56 // 1026
Nem, golyóálló, kevlárból van :-)
Piritu - 1.000.0002011-05-07 22:25:46 // 1025
Piritu - 1.000.0002011-05-07 21:57:23 // 1024
Ha már fogyi: sikerült reprodukálnom a gyár által megadott országúti fogyasztás adatot 23 km átlagában! Igaz, ehhez olyan 23 km-t kellett mennem lájtosan, ami összesen 450 métert lejtett lefelé :-)
Piritu - 1.000.0002011-05-02 21:34:33 // 1023
Nocsak, te is kabriót veszel? :-O
Piritu - 1.000.0002011-05-02 21:33:50 // 1022
Ugye a hét végén lett volna, csak nem igazán szólt hozzá senki :-(
Piritu - 1.000.0002011-04-27 22:10:14 // 1021
"Kis odafigyeléssel elkerülhető lett volna!" - Ezen mit értesz? Mivel lehetett volna megelőzni?
Piritu - 1.000.0002011-04-27 10:12:21 // 1020
Kész a Párduc. Hatalmas baja volt.
Giovanni elfelejtette (vagy nem is kellett volna) megzsírozni az ülésmozgató mechanikát (sínt). Az összes rugó, bigyula a helyén volt, nem is kellett szétszedni az ülést. 85 km hazáig csendben telt. :-))
Giovanni elfelejtette (vagy nem is kellett volna) megzsírozni az ülésmozgató mechanikát (sínt). Az összes rugó, bigyula a helyén volt, nem is kellett szétszedni az ülést. 85 km hazáig csendben telt. :-))
Piritu - 1.000.0002011-04-26 19:03:50 // 1019
Neked még nem csinálták meg?
Piritu - 1.000.0002011-04-26 18:53:43 // 1018
Bakker, lehet hogy a babtól van? :-DD
Piritu - 1.000.0002011-04-26 18:42:31 // 1017
Holnap reggel megyek Győrbe, hogy gariban megszüntessék a nyekergést az ülésben :-)
Piritu - 1.000.0002011-04-25 22:00:32 // 1016
Van. Akkor kérem a cikkszámot! :-DD
Piritu - 1.000.0002011-04-25 21:37:31 // 1015
Milyen cikkszámon lehet ezt a tartozékot megrendelni? Vagy csak SW-hez jár? :-DDD
Piritu - 1.000.0002011-04-25 21:36:42 // 1014
No, május 7 nekem nem jó a 159 talira, aznap jövünk haza a németektől :-)
Piritu - 1.000.0002011-04-25 21:33:09 // 1013
Nagyon meglepett, hogy a 159-el meg tudtam fogni őket (320D) a német autópályán. (A 156-al esélyem sem volt, csak boxal, de akkor nagyon.)
Piritu - 1.000.0002011-04-25 19:45:00 // 1012
Például :-)
Az alapgond a mérettel van, egy szűk visszafordítóban el sem fér. Ha még csúsztatsz is rajta, nincs hova.
OFF
A nyáron tervezem a Bormio-Stelvio szerpentint megmászni. A jutubon van egy ipse, aki egy Morgan-nal felvette videóra, néhány helyen még azzal se fér el. No, ott a 159-el még tolatni is kéne:-))))
ON
Az alapgond a mérettel van, egy szűk visszafordítóban el sem fér. Ha még csúsztatsz is rajta, nincs hova.
OFF
A nyáron tervezem a Bormio-Stelvio szerpentint megmászni. A jutubon van egy ipse, aki egy Morgan-nal felvette videóra, néhány helyen még azzal se fér el. No, ott a 159-el még tolatni is kéne:-))))
ON
Piritu - 1.000.0002011-04-25 19:38:20 // 1011
Ahhoz is volt szerencsénk rendesen :-))
(Mondjuk a 159 nem egy szerpentinvadász, mint ahogy a söröskocsis lovat se visszük díjugratásra.)
(Mondjuk a 159 nem egy szerpentinvadász, mint ahogy a söröskocsis lovat se visszük díjugratásra.)
Piritu - 1.000.0002011-04-25 19:09:50 // 1010
Nekem még a német autópályán sem tűnt fel, hogy gyengülnének a fékek. Pedig a múltkor - hála a kamionosoknak - teszteltem rendesen.
Piritu - 1.000.0002011-04-25 19:08:03 // 1009
A motorhang tapasztalatom szerint sokkal csendesebb és kevésbé érces, mint a 156-nál.
Piritu - 1.000.0002011-04-25 19:06:38 // 1008
Hmmm, egy zsírúj autónak talán nem kéne ennyire tolni. 10000 km után 6,8-as átlagnál tartok, szegény tesztautó kaphat rendesen :-(
Az első 5000-es olajcsere után látványosan megváltozott a Párduc. Fogyi lejjebb ment és fürgébb lett. A tesztautó még előtte lehetett.
A turbólyuk viszont tényleg nagy (tudok olyan szitut, ahol van az vagy 3 mp is), bár ha az ember kiismerte lehet vele élni.
Az első 5000-es olajcsere után látványosan megváltozott a Párduc. Fogyi lejjebb ment és fürgébb lett. A tesztautó még előtte lehetett.
A turbólyuk viszont tényleg nagy (tudok olyan szitut, ahol van az vagy 3 mp is), bár ha az ember kiismerte lehet vele élni.
Piritu - 1.000.0002011-04-24 22:09:57 // 1007
Lehet, hogy jobban át tud melegedni ott?
Piritu - 1.000.0002011-04-24 21:32:51 // 1006
Valamire rájöhettek, hogy nálam már más a DPF.
A futómű tényleg királyság. A 156-hoz képest a kanyarsebességet nézve brutál volt a Spider-é. No, a múltkor amúgy 159-es módra tettem be a Pókot az egyik ismert kanyarba és meglepődtem, hogy mind a négy kereke hangos sikoly kíséretében elegáns gumicsíkot rajzolt az aszfaltra :-)
A futómű tényleg királyság. A 156-hoz képest a kanyarsebességet nézve brutál volt a Spider-é. No, a múltkor amúgy 159-es módra tettem be a Pókot az egyik ismert kanyarba és meglepődtem, hogy mind a négy kereke hangos sikoly kíséretében elegáns gumicsíkot rajzolt az aszfaltra :-)
Piritu - 1.000.0002011-04-24 21:10:43 // 1005
"Akkor csak az 59-es tulajok nagy hányada balfsz" - ilyet nem mondtam sose. Mindössze azt, hogy a sok kormot termelő üzem (pl. kis fordulaton padlózva) csökkentheti bizonyos alkatrészek élettartamát. Ha sokszor tesz a tulaj ilyet, számíthat a hamarabbi cserére.
"Szóval csak az használjon ilyen autót aki a kanyarokon is egyenesen megy át" - ilyet se írtam. Tapasztalatom szerint jó néhány ember folyamatosa kormányoz, még egyenes úton is, ami feleslegesen igénybe veheti a kormányművet. Ha már szar konstrukció, akkor vigyázok rá.
"míg bemelegszik max. 1200-as fordulaton használja " pont ettől kormolódik :-DD
"Gyorsításnak semmi köze a kormányműhöz" - de van. Engedd el a kormányt és lépj oda 2-ben egy átlagos hepehupás, kátyús magyar úton. Az itt-ott betapadó kerekek ide-oda viszik a vasat. Ezt is a kormánymű tartja meg. (Ma mentem a 84-esen a Pókkal, hát érdekes dolog volt a nyomvályús szakaszon előzni. Szó szerint birkózni kellett a kormánnyal.)
Most már elárulhatnád a titkot, mert Karcsit nem ismerem :-))
"Szóval csak az használjon ilyen autót aki a kanyarokon is egyenesen megy át" - ilyet se írtam. Tapasztalatom szerint jó néhány ember folyamatosa kormányoz, még egyenes úton is, ami feleslegesen igénybe veheti a kormányművet. Ha már szar konstrukció, akkor vigyázok rá.
"míg bemelegszik max. 1200-as fordulaton használja " pont ettől kormolódik :-DD
"Gyorsításnak semmi köze a kormányműhöz" - de van. Engedd el a kormányt és lépj oda 2-ben egy átlagos hepehupás, kátyús magyar úton. Az itt-ott betapadó kerekek ide-oda viszik a vasat. Ezt is a kormánymű tartja meg. (Ma mentem a 84-esen a Pókkal, hát érdekes dolog volt a nyomvályús szakaszon előzni. Szó szerint birkózni kellett a kormánnyal.)
Most már elárulhatnád a titkot, mert Karcsit nem ismerem :-))
Piritu - 1.000.0002011-04-24 20:07:53 // 1004
A szívósor és a DPF (még az EGR-t is ide venném) tuti nem "szereti" a kormot termelő üzemet. A 156-os tapasztalataim szerint ez a kis fordulaton kövér gáz esetének felel meg.
A kormányműnek se biztos hogy használ, ha valaki folyamatosan "vezeti" az autót, vahyis állandóan tekergeti a kormányt egyenes úton is. (Ültem már pár ilyen sofőr mellett) Esetleg a sok intenzív gyorsítás miatt sokat rángatják a kerekek a kocsit, ill. kormányt. (Nyomvályús úton még a 159-nél is érezhető a rángatás.)
A kormányműnek se biztos hogy használ, ha valaki folyamatosan "vezeti" az autót, vahyis állandóan tekergeti a kormányt egyenes úton is. (Ültem már pár ilyen sofőr mellett) Esetleg a sok intenzív gyorsítás miatt sokat rángatják a kerekek a kocsit, ill. kormányt. (Nyomvályús úton még a 159-nél is érezhető a rángatás.)
Piritu - 1.000.0002011-04-23 22:29:40 // 1003
A vége lemaradt:
A kocsi élete és problémái igenis user függőek IS...
A kocsi élete és problémái igenis user függőek IS...
Piritu - 1.000.0002011-04-23 22:23:13 // 1002
Megint oda kanyarodnék, ahová már a 159 vételemkor is tettem...
Ha az itteni fórumot olvasnám eszembe se juthatna 159-et venni, mert csak a gond van vele. DPF, kormánymű, LMM, és még mi minden nem romlik el... A gyártó meg különben is bolond, mert nem jó olajat ad a Vashoz, meg hülye karbantartási dolgokat ad meg...
Akinek nincs baja vele, az nem írja le. A felmérésre csak azért utaltam, hogy mindkét oldalt meg kellene kérdezni. A kép úgy teljes.
A 156 topikban is más hibák jöttek elő nálam, mint amit többik írtak (talán az EGR volt azonos). Valószínűleg a más felhasználás miatt. A kocsi élete és problémái igenis user függőek...
Ha az itteni fórumot olvasnám eszembe se juthatna 159-et venni, mert csak a gond van vele. DPF, kormánymű, LMM, és még mi minden nem romlik el... A gyártó meg különben is bolond, mert nem jó olajat ad a Vashoz, meg hülye karbantartási dolgokat ad meg...
Akinek nincs baja vele, az nem írja le. A felmérésre csak azért utaltam, hogy mindkét oldalt meg kellene kérdezni. A kép úgy teljes.
A 156 topikban is más hibák jöttek elő nálam, mint amit többik írtak (talán az EGR volt azonos). Valószínűleg a más felhasználás miatt. A kocsi élete és problémái igenis user függőek...
Piritu - 1.000.0002011-04-23 21:59:15 // 1001
Kezdjük el felmérni azt is, hogy az itteni tulajok közül kinek kellett kormányművet cserélni?
(...ettől függetlenül tényleg lehet, hogy hozzá kell írni a 159 kopó alkatrészeihez a fék, kuplung, stb. mellé...)
Nálad általában a problémás autók jelentkeznek. Akinek nincs vele baja, az nem megy cuccért. Én se mentem volna ABS jeladóért, ha nem vágom haza. Most ez azt jelenti, hogy a Spiderekben xar az ABS jeladó, mert a vevőid nagy %-ában cserélni kellet? :-DD
A viccet félre téve, a nagy számok törvénye értelmében a tapasztalataid tuti jeleznek valamilyen trendet.
(...ettől függetlenül tényleg lehet, hogy hozzá kell írni a 159 kopó alkatrészeihez a fék, kuplung, stb. mellé...)
Nálad általában a problémás autók jelentkeznek. Akinek nincs vele baja, az nem megy cuccért. Én se mentem volna ABS jeladóért, ha nem vágom haza. Most ez azt jelenti, hogy a Spiderekben xar az ABS jeladó, mert a vevőid nagy %-ában cserélni kellet? :-DD
A viccet félre téve, a nagy számok törvénye értelmében a tapasztalataid tuti jeleznek valamilyen trendet.
Piritu - 1.000.0002011-04-23 21:47:36 // 1000
Akkor kezdjük a gyűjtést DPF ügyben:
ALFA159 - 2,4 - 70.000 km-nél csere sok városi üzemmel. Lámpa sose jelzett, szervizben kétszer manuálisan tisztítva
Erhadr242 - 2,4 - 132e-nél szart be 1/3-os városi közlekedéssel és sosem jelzett hibát
DrB - 2,4 - 97 ezer km van most a vasban, 57 ezerrel vettem. A vashoz kapott szerviz számlákban nem szerepel DPF csere vagy tisztítás. Eddig nálam sem volt gond vele (kopp-kopp-kopp). Azt sem vettem észre, hogy égetne. De jó részt, legalábbis eddig, középhosszú és hosszú távokon (pályán) használtam, városi forgalom alig.
Paulus - 1.9 - 102.000 km új korától nálam, soha semmi, fele város.
Kérjük az egész hsz-t bemásolni és hozzáírni a saját (jó/rossz) tapasztalatot.
ALFA159 - 2,4 - 70.000 km-nél csere sok városi üzemmel. Lámpa sose jelzett, szervizben kétszer manuálisan tisztítva
Erhadr242 - 2,4 - 132e-nél szart be 1/3-os városi közlekedéssel és sosem jelzett hibát
DrB - 2,4 - 97 ezer km van most a vasban, 57 ezerrel vettem. A vashoz kapott szerviz számlákban nem szerepel DPF csere vagy tisztítás. Eddig nálam sem volt gond vele (kopp-kopp-kopp). Azt sem vettem észre, hogy égetne. De jó részt, legalábbis eddig, középhosszú és hosszú távokon (pályán) használtam, városi forgalom alig.
Paulus - 1.9 - 102.000 km új korától nálam, soha semmi, fele város.
Kérjük az egész hsz-t bemásolni és hozzáírni a saját (jó/rossz) tapasztalatot.
Piritu - 1.000.0002011-04-23 21:45:19 // 999
De, minden további nélkül előfordulhat, én csak saját tapasztalatból tudok beszélni. Amit látok a cégnél. 6-ból kettő megállt az elektronika miatt, egy motorcserés lett. Összesen alig mentek többet, mint én a 156-al.
Piritu - 1.000.0002011-04-23 21:42:36 // 998
Arra gondolok, hogy veszek dupla pénzért logizét, vagy 15 ezrenként cserélem a nem longizét.
Piritu - 1.000.0002011-04-23 21:40:45 // 997
Akkor kezdjük a gyűjtést DPF ügyben:
ALFA159 - 2,4 - 70.000 km-nél csere sok városi üzemmel. Lámpa sose jelzett, szervizben kétszer manuálisan tisztítva
Erhadr242 - 2,4 - 132e-nél szart be 1/3-os városi közlekedéssel és sosem jelzett hibát
Kérjük az egész hsz-t bemásolni és hozzáírni a saját (jó/rossz) tapasztalatot.
ALFA159 - 2,4 - 70.000 km-nél csere sok városi üzemmel. Lámpa sose jelzett, szervizben kétszer manuálisan tisztítva
Erhadr242 - 2,4 - 132e-nél szart be 1/3-os városi közlekedéssel és sosem jelzett hibát
Kérjük az egész hsz-t bemásolni és hozzáírni a saját (jó/rossz) tapasztalatot.
Piritu - 1.000.0002011-04-23 21:39:47 // 996
A bökőnél motort cseréltek, kicsit többe van :-DDD
Piritu - 1.000.0002011-04-23 21:38:52 // 995
Apró kérdés: Nem mindegy, hogy fele időközönként cserélem, vagy kétszer annyiba kerül? :-DD
Piritu - 1.000.0002011-04-23 21:37:43 // 994
Akkor kezdjük a gyűjtést DPF ügyben:
ALFA159 - 2,4 - 70.000 km-nél csere sok városi üzemmel. Lámpa sose jelzett, szervizben kétszer manuálisan tisztítva
Kérjük az egész hsz-t bemásolni és hozzáírni a saját (jó/rossz) tapasztalatot.
ALFA159 - 2,4 - 70.000 km-nél csere sok városi üzemmel. Lámpa sose jelzett, szervizben kétszer manuálisan tisztítva
Kérjük az egész hsz-t bemásolni és hozzáírni a saját (jó/rossz) tapasztalatot.
Piritu - 1.000.0002011-04-23 21:34:49 // 993
"de sok városi üzemben" - mint említettem, nekem felhívták a figyelmemet a vásárlás előtt, hogy a DPF-es 159 nem egy kimondott városi autó, ezek szerint igaz is :-(
Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:51:00 // 992
Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:41:12 // 991
Ismét csak a szerelőket tudom idézni, csak akkor jelez, ha többedszerre nem sikerült neki. Ilyenkor célszerű addig menni, amíg ki nem alszik a lámpa.
Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:29:30 // 990
A szerelők azt mondták, hogy max a megnövekedett fogyasztásról veszem észre, hogy tisztít. Olyan 15-20 literre ugrik meg a pillanatnyi fogyi.
Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:27:53 // 989
Az, hogy ki a tulaj lényegtelen. A garancia nem a tulajdonos személyén múlik. A 147-ben okozott kárt is kifizettettem velük. (Már csak azért is, mert figyelik, hogy a többi céges bömbi vagy a Párduc kerül többe.)
Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:22:26 // 988
Mondjuk nem egy szép dolog hogy a usernel kell a Vasra figyelni :-(
Bár az se szép, hogy egy-két márkánál a kocsinak kell beparkolni a userek helyett :DD
Bár az se szép, hogy egy-két márkánál a kocsinak kell beparkolni a userek helyett :DD
Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:21:00 // 987
...ennyit a környezettudatosságról :-DDD
Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:19:51 // 986
Velem nem fogják kifizettetni. A szerződésben fehéren feketén áll minden.
Mint mondtam a 156-nál a katalizátort is cserélték szó nélkül, az mennyiben más?
Mint mondtam a 156-nál a katalizátort is cserélték szó nélkül, az mennyiben más?
Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:17:47 // 985
felizzik a lámpa :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
1
Vendég1
356
Fórum
Friss topicok
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Stelvio
- Giulia
- AlfaCity 2025 - július ...
- Filmek
- Forma-1
- Giulietta
- Coffee - Minden ami kávé
- Félig Off-os autók (egy...
- Zenebutik
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas

