Hajtókarban biztos nem, a dugattyúkról ment a különböző fórumokon a sztori..Az a jó, hogy egyszer egy MacGeek nevű valaki írt erről, amit azóta senki nem talál, de talán valamiben más a dugattyú 2018-tól. Én eleve úgy tudtam, hogy nem is kovácsolt dugattyús, az egyik topicban is ezt erősítették meg. Aztán az alfaromeousa.com oldalon meg véletlenül fent van egy 2024-es specs sheet, ami kovácsolt nitrid bevonatolt dugattyúkról ír.
Szóval kb az van, hogy fogalma nincs senkinek, hogy mi van ezekben a motorokban 😅
2019-es bejegyzések még tuningolhatatlannak írták a 200 lovast. Közben a Squadra gond nélkül tuningolja, leveleztem velük. Sima liba a 280Hp a MY21-nél is.
Szóval aki 280 lovat szeretne, bármely modellévből vehet. A Squadrások szerint a 200 lovas autók még MY21-nél is 220 ló körül/fölött vannak valójában.
Egyébként én ha chipelek, akkor velük csakis.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-06 22:04:04 // 38125
Gabor F2025-01-06 20:26:39 // 38124
A 2000 évek elején 4-en ültünk az 1-es Golf GTI-ben és igencsak tempót mentünk a 6-oson. Érzésre iszonyatosan csapattunk, a sofőr szeretett tempósan haladni. Az autó ültetve, alufelni, sportkipufogó szóval a bődületes menés feelingje nagyon megvolt. Aztán egyszer csak játszi könnyedséggel megelőzött egy 156 1.6 TS. Szóval az "érzés" igencsak csalóka tud lenni és ahogy írta is más, ha a teljesítménygörbe túlzottan lineáris, akkor olyan, mintha nem akarna menni az autó.
De ott volt tesóm Abarth-ja. 180Le 6,7 sec a 100km/h. Összehasonlítva az én Giuliámmal ami 7,1-et tud (szintén 180Le, csak hát diesel). Az Abarth érzésre ment mint a rabló, a Giulia meg csupán tisztességesen megy. Érzésre egyáltalán nem 0,4 sec volt a különbség...
De ott volt tesóm Abarth-ja. 180Le 6,7 sec a 100km/h. Összehasonlítva az én Giuliámmal ami 7,1-et tud (szintén 180Le, csak hát diesel). Az Abarth érzésre ment mint a rabló, a Giulia meg csupán tisztességesen megy. Érzésre egyáltalán nem 0,4 sec volt a különbség...
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
leopop32025-01-06 16:48:43 // 38120
Oda nem adnám az autóm nekik, padolás nélkül írnak autókat úgy találomra ahogy nekik éppen tetszik illetve esőben szar időben “mérik őket” (ezt nem nevezném mérésnek) ezért ez elég igénytelen és komolytalan…
Arról nem is beszélve hogy sosem az autóhoz írják km, évjárat vagy motor kopását figyelembe véve hanem kész standard programot tesznek rá…
Annyira gányok csak igényesnek próbálják magukat eladni :/
Arról nem is beszélve hogy sosem az autóhoz írják km, évjárat vagy motor kopását figyelembe véve hanem kész standard programot tesznek rá…
Annyira gányok csak igényesnek próbálják magukat eladni :/
leopop32025-01-06 16:43:24 // 38119
Igen elvileg a 2019 után már nem ugyanaz. Hajtókarban is eltér a 200 lovas a 280 lovastól.
Így aki ilyenben gondolkodik annak az első modellek egyikét kell vennie.
Így aki ilyenben gondolkodik annak az első modellek egyikét kell vennie.
SD2025-01-05 22:39:32 // 38118
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-05 18:44:33 // 38116
Ha van polcon új, lehet inkább azzal raknám össze, Forintban sem spórolsz óriásit. Vagy legalább precízen kimérném, hogy a négy sarkán egyforma méretű e a betét, vagy kicsit elnyalta már félre. Én a 60%-ost tenném polcra, jó lesz az még alapon.
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-05 18:42:22 // 38115
Menetirányos, az élén egy R/L jelölés mutatja, hogy melyik hova való. Eddig tényleg bevált, és tényleg nem volt drága.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Shadin2025-01-05 18:24:00 // 38113
Ha azt mondod h bejöt neked a Roti, akkor nincs miről beszélni, fekete is, "olcsó" is.
Megjöttek a nagy nyergek, lassan kell tárcsa hozzá.
A hátsó betét az megegyezik méretben, abból van ATE és Jurid is a polcon.
Tudom ördögtől való, de ~60%-os szépen kopott gyári betétek vannak a nyergekben, mi lenne, ha azzal raknám össze egyelőre?
Megjöttek a nagy nyergek, lassan kell tárcsa hozzá.
A hátsó betét az megegyezik méretben, abból van ATE és Jurid is a polcon.
Tudom ördögtől való, de ~60%-os szépen kopott gyári betétek vannak a nyergekben, mi lenne, ha azzal raknám össze egyelőre?
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-05 17:51:52 // 38112
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-05 17:45:56 // 38111
Ez fizetősnek tűnik, de holnap laptopról megnézem. Ha van Damos, az dekódolja a vezérlőről lehúzott hexa kód adathalmazt. Definiálja a matrixok tengelyeit, mértékegységeket, konstansokat, szorzókat. Damos nélkül nehéz ügy ma már. Régen az ecuedit/ecuconnections fórumon megosztották az emberek hogy mit hol találtak, közösségi visszafejtés ment. Ma már nehezebb hozzáférni infókhoz és a programok is több térképből állnak.. Akár több ezerből...
Shadin2025-01-05 17:35:47 // 38110
Elérhető kommersz márkákat nézve nem találok HC tárcsákat hátra, csak előre.
Elég elől is, mégiscsak az kapja a nagyobb ívet ha baj van?
Ill.Bosch ad ece-r90 HC tárcsákat. Na de hát a bosch az milyen vajon?
Delphi Zimmermann Textar is ad HC-t.
Valaki már jutott dűlőre hasonló témában esetleg?
Elég elől is, mégiscsak az kapja a nagyobb ívet ha baj van?
Ill.Bosch ad ece-r90 HC tárcsákat. Na de hát a bosch az milyen vajon?
Delphi Zimmermann Textar is ad HC-t.
Valaki már jutott dűlőre hasonló témában esetleg?
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
SD2025-01-05 11:39:50 // 38108
Hogy hogy??? Csináljuk meg robottal? ChatGPt?;)
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-05 10:17:00 // 38107
Kéne szerezni egy Damos file-t, aztán szépen bepakolnám excelbe ezt is pár hónap alatt, mint a jtd-imet. :-)
Liquid2025-01-04 19:45:09 // 38106
"Amúgy a 280 ló még a nulla pont, a tuning onnan indul 😉"
igen ez így van :)
igen ez így van :)
4 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-04 15:14:23 // 38101
Nem tudok ilyenről. A turbó állítólag valamiben más, de nincs infó róla hogy miben. Ugyanakkora XD Az évjáratok előrehaladásával pont hogy uniformizáltak, hogy ne kelljen többfélét gyártani. Lásd egyféle fekete belső, vagy SD-nél már a lökös is Veloce a Superen.
A 2021-es verziónál a szoftver is enyhén favágó módon van korlátozva.

Visszakerestem az etuners akkori Fb bejegyzését, ez itt arra utal, hogy simán a gázpedál állás van manipulálva. Hiába nyomok padlót, 3500 fölött nem 100% állással dolgozik a progi, hanem veszi vissza. SD is lehet ezt érzi, az ő autójánál is így kell hogy legyen már.
Az a 4500-nál félgáz az vicces. Ezen kívül gondolom a nyomaték limiter is meg van írva 330Nm-re, és kb ennyi.
A Squadrások szerint is a 280 ló ennek a motornak az alap.
A 2021-es verziónál a szoftver is enyhén favágó módon van korlátozva.

Visszakerestem az etuners akkori Fb bejegyzését, ez itt arra utal, hogy simán a gázpedál állás van manipulálva. Hiába nyomok padlót, 3500 fölött nem 100% állással dolgozik a progi, hanem veszi vissza. SD is lehet ezt érzi, az ő autójánál is így kell hogy legyen már.
Az a 4500-nál félgáz az vicces. Ezen kívül gondolom a nyomaték limiter is meg van írva 330Nm-re, és kb ennyi.
A Squadrások szerint is a 280 ló ennek a motornak az alap.
RomeoOne2025-01-04 14:23:43 // 38100
Amúgy a 280 ló még a nulla pont, a tuning onnan indul 😉
Mármint a korábbi szériáknál, de aztán elkezdtek a 200 lovasoknál olyan alkatrészeket használni a költségoptimalizálás miatt, aminek nem kell a 280 lovas teljesítményszintet bírnia, nem?
Mármint a korábbi szériáknál, de aztán elkezdtek a 200 lovasoknál olyan alkatrészeket használni a költségoptimalizálás miatt, aminek nem kell a 280 lovas teljesítményszintet bírnia, nem?
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-04 14:19:48 // 38099
Jaja, a Squadra tuning egy biztonságos opció, olyasmin is javítanak amit a költő nem maxolt ki..Pl a vizes intercooler hűtési stratégiáján. Amúgy a 280 ló még a nulla pont, a tuning onnan indul 😉
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-04 14:16:24 // 38098
Giulia Forumson írták ezt ha jól rémlik. Az első szeriáknál volt ez állítólag igaz .
Egyébként meg szerintem eleve nem nagy tűrés van a gyártási előírásban, tehát ezt ne úgy képzeld mint amikor Lada hajtókarokat grammolsz 😀
A főtengely és a hajtókarok kovácsoltak, a dugattyúk öntvények. Az átlagnál igényesebb megoldás, de nyilván ha valaki rendesen húzni akarja a motort, akkor más anyag minőség és kidolgozás kell, nem motorsport minőség azért.
Nagy jelentősége így a tömeg szerinti válogatásnak sincs.
Egyébként meg szerintem eleve nem nagy tűrés van a gyártási előírásban, tehát ezt ne úgy képzeld mint amikor Lada hajtókarokat grammolsz 😀
A főtengely és a hajtókarok kovácsoltak, a dugattyúk öntvények. Az átlagnál igényesebb megoldás, de nyilván ha valaki rendesen húzni akarja a motort, akkor más anyag minőség és kidolgozás kell, nem motorsport minőség azért.
Nagy jelentősége így a tömeg szerinti válogatásnak sincs.
Liquid2025-01-04 13:50:23 // 38097
nehezen tudok ilyet elképzelni de éljenek a legendák :D
SD2025-01-04 11:47:05 // 38096
Volt még ilyen legenda hogy Veloceknél válogaták a hajtókarokat is, vagy az ilyen gezdeti dolog vklt hogy grammolgattak, vagy standard?
Attól félek ilyen vállalati titkokat nem osztanának meg:D
Attól félek ilyen vállalati titkokat nem osztanának meg:D
Liquid2025-01-04 11:25:31 // 38095
a csipsz a 200 lovasnál alapvetően a lebutítás előtti állapot visszaállítását jelenti, semmi köze ehhez a költőnek szerintem... persze lehet továbbgondolni is :)
SD2025-01-04 10:42:30 // 38094
Vagy az van hogy távolról tuningolja a gyár vagy ez a full elektromos minden mindenre hat világ ilyen:D nem teljesen következetes amit csinál.
Nyálkásabb úton 130-nál elforgatta a hátsó kereket:D
Ha meg két autó között startolnéknát továbbra is a radar szerintem tiltja a gázt:D
Da csipsztuning tekintetében pedig az ultimate megoldás az lenne hogy fel kellene venni a fejlesztőmérnökökkel a kapcsolatot, és tőlük meglérdezni hogy mit gondolt a költő?:D
Mi az amit emisszió miatt faragtak le és mi az amit élettartam növelés céljából.
Mert ugye azonnal felrobbanó szétforgó motort építeni nem nehéz:D
De engem az érdekelne hogy menjen de sokáig:D
Nyálkásabb úton 130-nál elforgatta a hátsó kereket:D
Ha meg két autó között startolnéknát továbbra is a radar szerintem tiltja a gázt:D
Da csipsztuning tekintetében pedig az ultimate megoldás az lenne hogy fel kellene venni a fejlesztőmérnökökkel a kapcsolatot, és tőlük meglérdezni hogy mit gondolt a költő?:D
Mi az amit emisszió miatt faragtak le és mi az amit élettartam növelés céljából.
Mert ugye azonnal felrobbanó szétforgó motort építeni nem nehéz:D
De engem az érdekelne hogy menjen de sokáig:D
SD2025-01-03 20:59:33 // 38093
Nekem D-ben töbször megcsinálta hogy elértem olyan félgázon 3000-környékén kicsit odaléptem, nem padlón erre nem tovább tolta hanem
Beleváltott és elkezdett 2500-ról nyomatékból gyorsítani:D D-ben:D
Beleváltott és elkezdett 2500-ról nyomatékból gyorsítani:D D-ben:D
Liquid2025-01-03 18:39:04 // 38092
kell az a chip :)
Egyébként meg nagyon szépen elkendőzi a menést.
Egyébként meg nagyon szépen elkendőzi a menést.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-03 11:23:04 // 38090
Nagyjából értem én, autópályán nyilván nincs akkora menés érzet. A chipelt 159-nél így is jobban ugrik szerintem, de a növekvő sebességgel naná hogy elvész a gyorsítás élmény 200 lóval. Az érdekes az, hogy mégis mekkorát megy valójában. A gödöllői emelkedőn egy 3.0d X5 állt nekem, én kickdownig nyomtam. Visszaváltott, és pont ezt éreztem, hogy rohadtul pörög, de mintha nem húzna már ott. Nem a frászt.. simán otthagytuk a nagydízelt. Engem is meglepett, fater a jobb egyből csak annyit kérdezett, hogy nem neki kellett volna győzni? XDD Nyilván autópályán pláne sokat számítana az a lefaragott felső fordulati nyomaték, biztosna ütősebb érzés lenne. Nekem nincs hiányérzetem, mert autópályán én általában csak megyek, nem szeretem. Ha zizis a helyzet, vagy torlódást ír az utinform, én felülök a vonatra, aztán szenvedjen ott aki akar :-)
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-03 11:13:01 // 38089
A Giulietta is azt csinálja amit írsz. Nagyon könnyű az orra, és viszonylag erős, kis gázra is tolja el az orrát, aztán gázelvételre jön a fara utána. Ezt így normál átlagos gázkezeléssel és tempóknál csinálja. Friss gumikkal azért nem volt ez ilyen.
A Giuliánál pedig emlékeim szerint kifejezetten sztároltam is a Vredesteint, mert nagyon jól fogott. Abszolút nem emlékszem ilyenre amit mostanában művel. Persze erősebb gázzal elcsúszkált, mert szintén hajlamos. De ez most egy pöccintésnyi gázra is megy keresztbe, kanyaríven lényegében nem lehet gyorsítani.
Plusz adalék, a 146TD-n is Vredestein négyévszakos volt, ott is 3-4 év körül tűnt fel, hogy jobban csúszkál mint kéne. Érdekes módon az a gumi azon az autón ennyire azért nem volt drasztikusan rossz, mint most a Giuliettán, vagy a Giulián. Lehet csak a kevesebb powa' miatt.
Fura, régóta használok Vredesteint, az első 146-omon is volt, téliben is. A jtd-nél kitűnő volt évekig, kb hóban csináltam vele ezt amit most a Giuliettával lazán a nedves úton.
Szerintem ez gumi hiba, csak két autón picit költséges kipróbálni, hogy vajon tényleg?
A Giuliánál pedig emlékeim szerint kifejezetten sztároltam is a Vredesteint, mert nagyon jól fogott. Abszolút nem emlékszem ilyenre amit mostanában művel. Persze erősebb gázzal elcsúszkált, mert szintén hajlamos. De ez most egy pöccintésnyi gázra is megy keresztbe, kanyaríven lényegében nem lehet gyorsítani.
Plusz adalék, a 146TD-n is Vredestein négyévszakos volt, ott is 3-4 év körül tűnt fel, hogy jobban csúszkál mint kéne. Érdekes módon az a gumi azon az autón ennyire azért nem volt drasztikusan rossz, mint most a Giuliettán, vagy a Giulián. Lehet csak a kevesebb powa' miatt.
Fura, régóta használok Vredesteint, az első 146-omon is volt, téliben is. A jtd-nél kitűnő volt évekig, kb hóban csináltam vele ezt amit most a Giuliettával lazán a nedves úton.
Szerintem ez gumi hiba, csak két autón picit költséges kipróbálni, hogy vajon tényleg?
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2025-01-02 23:19:14 // 38086
Ez a pár fok pluszban, nyálkás / párás úton csúszkálás újkorától megvan? A kisautón van Hankook Kinergy4S2 H750, az ugyanígy viselkedik de újkorától (nem dobja el magát mert elöl kapar, csak tolja az orrát de nagyon).
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-02 20:40:45 // 38085
Ez azért érdekes, mert az enyém pl 170-nél gondol egyet, és elkezd méh jobban húzni. Totál nem érezni, hogy fordulaton elfogy. Abszolút nem tűnt fel nekem ilyen, hogy 3500-nál lankadna. És nem is szabadna neki, ezért Multiair, hogy alul és felül is legyen nyomaték.
Egyetlen egyszer éreztem úgy, hogy nem megy. Közvetlenül a kétmotoros Tesla vezetése után 😆 Na azután a Giulia se alul, se felül nem ment sehova, csak kiabált 😆
Egyetlen egyszer éreztem úgy, hogy nem megy. Közvetlenül a kétmotoros Tesla vezetése után 😆 Na azután a Giulia se alul, se felül nem ment sehova, csak kiabált 😆
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-02 20:27:41 // 38083
Na ez a baj, hogy dízel 😆 Régi Mercit vezettem is ilyet. Nem volt rossz ám az sem.
Nekem az 5 henger a becsípődésem, úgyhogy ha nyerek a lottón, továbbra is ez a projekt.
Addig meg jó a 4 is, nem sírok nagyon, tökéletes autóm van. 😀
Nekem az 5 henger a becsípődésem, úgyhogy ha nyerek a lottón, továbbra is ez a projekt.
Addig meg jó a 4 is, nem sírok nagyon, tökéletes autóm van. 😀
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Shadin2025-01-02 16:55:33 // 38080
Követelem vissza a motorféket (is)!
Shadin2025-01-02 16:51:53 // 38079
2x is :-)
Meg egy jó kis decat meg degpf!
Meg egy jó kis decat meg degpf!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
0
Vendég0
861
Fórum
Friss topicok
- Virtuális Romeo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Spider
- 4C
- Alfa reklám
- Adok-veszek
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10