Fórum >> Típusok >> Giulia

denil12020-11-04 10:49:38 // 17504
Sziasztok!

Újra és újra meglepődöm az Alfások összetartásán, nagyon jó ilyen közösséghez tartozni.
Köszönöm a sok pozitív hozzáállást, ezzel gyakorlatilag eldőlt, hogy ebből egy jól felszerelt Super lesz ( így jövőre már megcélzom a vásárlást is ) és a maradék dolgot pedig megcsináltatom apránként. Most igazán örülök :))

Utánanéztem, valóban 6.5s körül van a Super gyorsulása, rosszabbra emlékeztem, ez újabb lökés abba az irányba, hogy a Velocét elfelejtsem, illetve akkor így megvan az a cég akikkel majd iratok programot,h erősebb legyen a kicsike :)

@Halesz:
Köszönöm a képeket és a megfejtést, olvastam a blogod is, megnyugtató, hogy van rá megoldás, külön öröm, hogy a Szabolcs féle megoldás teljesen jól működik. Én valószínű nem rendeltem vna Ali-ról, de ha ez tényleg ennyire jó és egyben van, akkor nem kérdés, hogy megteszem.

@Szabolcs:
Tudnál nekem linket dobni az Alis betétről?Eltenném könyvjelzőbe, hogy jövőre már azonnal tudjam rendelni ha esetleg kellene.

@Jani:
A linkelt képen majdnem szép a megoldás. Én is ilyenben gondolkodnék, de a guta megütne ha ilyen bénán raknák fel a kipufogókat. Azonnal lerí róla, hogy ez utólagos szerelés.

@R33:
Pont ezt a fehéret néztem meg HaHu-n és akkor kezdett el motoszkálni a fejemben, hogy mi lenne ha...2 probléma van ezzel az autóval:
Nincs rajta napfénytető ami nekem must have a másik pedig, hogy még anyagilag nem vagyok ott,h megvegyem. Egészen minimális hitelt szeretnék felvenni így project jövőre fog megvalósulni, de nagyon szép autó, tutira megnézném ha most lenne aktuális. Pont olyan bőr van benne amit szintén keresek.

A felni kérdést én sem teljesen értem, nyilván egy 19-es alu megterheli a futóművet, de a mostani Alfámon is az van és egyébként meglepő,h 270k km alatt egy db lengőkart kellett cserélni, minden más még mindig gyári és tökéletes egyenesfutása van, mindenféle kopogás nélkül.

Egy kérdés:
A hangrendszer nagyon fontos számomra, sokat foglalkozom zenével így mindenképp a minőségibb kategória kellene. Jól tudom, hogy ez csomagfüggő?Mitől függ milyen rendszer van benne? ( egyáltalán milyen van benne? )
A 159-ben a Boose nagyon szépen teljesít a hátsó mélynyomóval, a egy hasonlóval szívesen kiegyeznék.
Szabolcs 1592020-11-04 10:44:49 // 17503
2,2 180le super
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-04 10:44:13 // 17502
régen csak a Classico volt arra emléxem, nem tudom miért gyilkolná jobban, ha méretben minden paraméter egyezik ... én még mindig nézegetem a Stelvio QV felniket de hát mostanában nem lesz, elérhetetlen 2700 eur :(((
Csabi2020-11-04 10:12:14 // 17501
Megnéztem a AR katalógusban, így már megvan.
Bár akkor sem értem, miért gyilkolja jobban a QV felni a futóművet mint a Classico :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-04 09:57:24 // 17500
A jól megírt 2.4 meg a 7-et :-P
Amúgy én is a könnyebb autót választanám tisztán hátsókerék hajtással.
Piritu - 1.000.0002020-11-04 09:37:12 // 17498
saját mérés volt az adat :-)
Szabolcs 1592020-11-04 09:36:49 // 17497
tökéletesen passzol akár a gyári minden forintot megér
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-04 09:20:28 // 17496
na ezt én sem tudtam az akkori árlistában csak fajta Q felni volt... kinézetre szög ugyan az...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-04 08:53:20 // 17495
sosem derül ki, hogy írva van nem látják...
Golyszi2020-11-04 08:41:56 // 17494
Helvatia... ja... csak épp nem mondanám vevőközpontúnak!
Kommunikáció nem az erősségük na!
Csabi2020-11-04 08:34:43 // 17493
Ezt nem is tudtam, hogy van külön "Q" és "Q classico" felni. Mi a különbség? Google nem nagyon különbözteti meg.
sas-1592020-11-04 07:22:36 // 17492
Gyorsulás 0-100:

Veloce: 5,2 mp

Super: 6,6 mp
R33Z2020-11-03 23:57:22 // 17491
Ha egy megbizhato garancialis 200 lovasban gondolkodsz, tudom ajanlani: Giluia 2.0

Enyem volt. 100as benzinnel tankoltam 0km-tol, vigyaztam ra nagyon, meg 2 ev garancia van rajta, ujszeru allapot. A Q felniszett a Super futomevenek sok, biztosan nem tennem ra. Egyebkent a Veloce es a Q classico felniszett mas, szerintem az elobbire gondolsz.

Cicomara szamtalan megoldas van, de szerintem egy jo coilover szettel es egy komoly gumival sokkal inkabb vadallatot lehet faragni belole, ha az a cel, hogy usson 🙂. Motorra pl. Squadra, Pogea racing, viszont ez esetben bukod a garanciat. Nem biztos, hogy erdemes, megy az igy is nagyon. A motor alapbol is boven 200+ es megdobbentoen dinamikus a ZF8-cal. Elkepesztoen jo auto, ugy ahogy van.
Jani72122020-11-03 21:59:02 // 17490
meg egy jó példa, hogy ne szereltesd fel egy idiótával :( a rögzitő csavarokat túlhúzta a majom fényező
Jani72122020-11-03 21:52:33 // 17489

itten van egy (Helvetia, olasz gyártó)
Piritu - 1.000.0002020-11-03 21:35:34 // 17488
Van itt Cartárs aki hazai céggel 310LE környékére íratta meg a Super-t. Állítása szerint nagyon állat lett :-)
Piritu - 1.000.0002020-11-03 21:33:44 // 17487
"Ha jól tudom a Veloce 6.5 körül van százon.." - a hatfelet a 200LE is tudja :-)
Halesz2020-11-03 21:32:51 // 17486
- A másik kérdésem az autó hátulja. A Superek sajna egy kipufogósak, jó lenne ha át tudnám szereltetni 2 darabosra ( az már csak a hab lenne a tortán ha meg lehetne csináltatni a QV 4 kipufogós változatára ). Szóval a hátsó diffuzor cserélhető?
Akár a Veloce akár a QV kinézetűre?Kompatibilisek a Super hátuljával?


Én megcsináltam a cserét. Lásd blogom. Amúgy nem egy kipufogósak a Superek, asszem 50 ezer forint az extra listán a dupla kipufogós változat. A betétet kell cserélni, plusz rendelni hozzá egy másik fém véget is, meg hát ugye magát a dupla csöves dobot...

Viszont Aliexpressen lehet kapni a Super lökösébe illő betétet, ami úgy néz ki, mint a Veloce-é, lásd Szatmáry Szabolcs posztjait a Facebook Giulia csoportjában :) Ránézésre elég szép munka.

A veloce diffúzoros lököse más kialakítású, azt csak akkor tudod cserélni, ha magát a teljes lököst is cserélteted. Ugyanígy a Q lököse is megoldható, csak akkor is mindent venni kell hozzá, elég zsebbe nyúlós projekt. (van aki megcsinálta dízel autón :)

Teljesítményről: elvileg a super is inkább 210 felett van gyárilag, és mivel könnyebb is kb 100 kilóval az összkerekeshez képest, nagyon jól autózható. Jó kis csippel imádni fogod.
VKG699!!! (4x156+75)2020-11-03 21:25:30 // 17485
Ugyanaz a 200 és a 280 lovas motor, csak a szoftver más.
Squadra-tuningot keresd. 310 ló kb a gyári konfig élhető teteje.
denil12020-11-03 21:02:41 // 17484
Sziasztok!

Több kérdést is feltennék, ezért kicsit hosszabb lesz ,de nem akarnám spammelni a topicot.
159-esem van, imádom szeretem, ha lehetne vitrinbe raknám :)
Váltanék Giuliára és az elképzelés sokáig egy fullos Veloce volt, de 2 éve nézem a piacot és köszönhetően az erős Ft-nak, sehogy sem akar lemenni az ára egy nekem megfizethető szintre.

Ezért ma elgondolkodtamh esetleg lehetne egy 200LE-ős benzines Super.
A kérdéseim a következők lennének. Köszönöm ha bárki tud segíteni akár tapasztalatból, akár hallomásból, vagy csak vélemény is jöhet.

- Mekkora a különbség a 200 vs 280LE között érzetre?
A 159-es nagy csalódása nekem, hogy kissé lomha még egy húzott 2.4-es motorral is ( szeretem ha megy a gép ) így szeretném elkerülni, hogy esetleg az új masina megint egy 8mp körüli verda legyen. Ha jól tudom a Veloce 6.5 körül van százon..
Szóval van érzetre nagy különbség?
Ha igen, akkor tud valaki értelmes, valóban minőségi tuning céget akik szakavatottan és felelősen tudnának javítani az autón? Nyilván nem a 280LE a cél, de ha el tudunk menni 230-250LE-ig az már nekem elég lenne. Mindezt persze szoftverből, tehát nem átépítés jellegges.

- A másik kérdésem az autó hátulja. A Superek sajna egy kipufogósak, jó lenne ha át tudnám szereltetni 2 darabosra ( az már csak a hab lenne a tortán ha meg lehetne csináltatni a QV 4 kipufogós változatára ). Szóval a hátsó diffuzor cserélhető?
Akár a Veloce akár a QV kinézetűre?Kompatibilisek a Super hátuljával?

Ezzel kapcsolatban pedig az lenne a kérdés, hogy látott e valaki, vagy csináltatott e ilyen átalakítást?Szintén csak olyan cég jöhetne szóba akik valóban minőségi munkát végeznek, Sanyi a bontóból a 30-as csővel kizárt :)

ui:
Van infó arról, hogy egy QV felni szett mennyibe kerül?
Kiindulva aTi-ből, gondolom nem olcsó.

Köszi mindenkinek előre is!
G-MANN🍀2020-11-03 08:39:50 // 17483
Zseniális, ahogy a Veloce 3-4 darabból álló alkatrészét ők egyben megoldották :-)
Szabolcs 1592020-11-03 04:11:14 // 17482
Rendben van 😊
Halesz2020-11-02 18:21:50 // 17481
Ezen bevallom én is gondolkoztam. Csinálj majd nagyon sok fotót légyszi :)
Szabolcs 1592020-11-02 17:34:10 // 17480
Mit hozott ma a futár powered by aliexpress jó minőségű a prizma made in italy, holnap fel is dobom a helyére
zümi1662020-11-02 16:05:14 // 17479
Sziasztok, megjöttek a téli gurulók, fel is ugrottak a helyükre :-)
Dezent felók, Yokohama Bluearth gumik, 225/45 R18 méretben.
Hát nem olyan szép, mint a nyári, de a latyakba ez is megteszi :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-31 18:19:04 // 17477
Tényleg.. pedig láttam ezt a részt is :-)
RomeoOne2020-10-31 16:51:43 // 17476
Mez az E63 AMG a járkálósa, nem?
VKG699!!! (4x156+75)2020-10-31 16:25:43 // 17475
(A Megane RS-t nem is értem, biztos az is tök lassú :D)
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-31 15:58:33 // 17474
Meg. :-) Úgyhogy találok ki újakat XD Ha jövőre vesz egy V-ös Quattroportet is, akkor tuti olvassa a gondolataimat :-)
A Giuliettát legalább ő gondolta ki, én vettem :-)
Szép flottája van, ha jól tudom S2000 és Megane RS is pihenget nála.
leopop32020-10-31 15:54:55 // 17473
Ugyan ezt akartam írni 😅
leopop32020-10-31 15:53:14 // 17472
Hoppá 😁
leopop32020-10-31 15:52:46 // 17471
Jaja igen láttam Facen.
Nagyon jó választás 😁
carver2020-10-31 14:47:03 // 17470
hát ezt meg hogyhogy nem láttam eddig?

sry ha már megvolt csak nekem új, de a Giulia vigyorból sosem elég :D
RomeoOne2020-10-31 14:25:28 // 17469
Megvalósította az álmaid :D
Halesz2020-10-31 14:18:02 // 17468
Sőt, van egy 90-es Spidere is. Erről beszél is itt, a Backstage-ben :)

https://youtu.be/wIsMRANF_bE?t=344
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-31 14:13:34 // 17467
Rokon lélek? Van egy Quattroporte IV-e, Kappa öthengerese, mostmár ződ Giuliája is. Amit el tudnék képzelni magamnak az neki van is XD
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-31 14:11:09 // 17466
No milyen jó ízlése van :-)
Halesz2020-10-31 14:04:46 // 17465
:)))))
RomeoOne2020-10-31 13:28:50 // 17464
Na, te miylen részleteket tudsz itt, ami nem ismert a nagyközönségnek? :D
Halesz2020-10-31 13:22:45 // 17463
Ráadásul a sztori úgy indult, hogy városi szaladgálósnak akart venni egy Giuliettát :)
Aztán megnőtt :D
RomeoOne2020-10-31 12:41:28 // 17462
Na ez is egy nagyon jó reklám a Giuliának!
Várkonyi Gábor vett egy Veloce-t, úgy tűnik Verde Visconti színben:
link
leopop32020-10-30 20:11:17 // 17461
Ja arra jó de egy Tonale majd ne legyen az :)
Norby2020-10-30 17:21:43 // 17460
Kifogástalan.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-30 16:41:34 // 17459
Ebben egyet értek veled filléres dolgok ezek a gyárnak minden szart bele kell pakolni és nincs támadási felület... egyéb iránt legtöbbször kikapcsolt középkonzollal közlekedek :)))
Halesz2020-10-30 13:18:36 // 17458
Szia! Köszi a visszajelzéseket! :)

Lehet én gondolom rosszul, de ennél olcsóbb autókban is ott van már a kamera, pl. ha elöl is van, az elég hasznos tud lenni... persze erre sokan azt mondják, hogy tudok én parkolni, nem kell nekem kamera, csak azért tegyük hozzá, hogy ezeket az autókat nem feltétlenül csak azok veszik meg, akik tudnak jól vezetni/parkolni :) És ha már megszokta a Bimmerjében, akkor itt nagyon fog neki hiányozni...

Én kifejezetten hibaként nézem a tolatókamerát... ha már tényleg minden a felbontásról, a fedélzeti rendszerekről szól, akkor erre figyeljünk oda... ekkora tételben mekkora költség lehetett volna lecserélni a kamerát minden Giuliában/Stelvióban? 5 EUR?
Lásd Vezess cikk, ott is megjegyzik... pont az ilyen kritikákat nem kéne keresni, mert marha könnyen kiküszöbölhető lenne. Csinálnak egy tök király fedélzeti rendszert és eltrontják a kamerával.
Engem nem érdekelne vevőként, de nem is engem kell meggyőzniük...

Piszkáltam én a váltót, csak a szövegeknél inkább a dumára koncentráltam, meg nem egy jelenetet vágtam ki, ami már túl hosszú lett volna. Igen, kellett volna egy felváltogatós részletet még beleraknom, mint a Stelvio Q-tesztben...

Meg hiányzott egy olyan felvétel is, amin keresztben megyek vele, de közúton ilyet nem csinálunk, ha meg csinálunk, nem vesszük videóra, és töltjük fel a youtube-ra ugye :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-30 08:46:17 // 17457
no igen ez egy más liga :)
Igaz SUV de én sem vagyok elégedett a Pirellivel 1 évig jó volt utána csúszkál a kanyarokban, Michlein Sport Pilot 4 lesz a következő szezonban megnézzük mit tud...
R33Z2020-10-29 21:51:46 // 17456
Aki pirosat vesz, az vegye tudomásul, hogy az bizony versenyző szín! :)
Félretéve a tréfát, ez mindig megvan Qnál, próbára akarják tenni. Ésszel kell cselekedni, mert nagyon könnyen el lehet vetni a sulykot, főleg ha út is van hozzá. A legnagyobb gond az, hogy nagyon sok az ostoba az erős autókban... és amikor rájön, hogy erőből nem megy, elborul az agya és jön a súlyos szabálytalanság, na akkor kell elengedni... Már pusztán a hangjával finom erődemonstrációval is lehet is vinni a jóhírét, sokaknak esik le az álla még mindig, amikor meghallják.

"tök jó, hogy van vezetéknélküli töltés (60 ezer forint az extralistán), de ha oda is rakod a telefonodat, rá kell dugnod a kábelt, hogy a telefontükrözés működjön. Kár, hogy ezt kihagyták, a vetélytársakban évek óta vezeték nélkül megy a tükrözés."
Ezt szomorúan olvasom, azt hittem ez már a MY2020-nál megoldott.

"A kicsi és béna felbontású tolatókamera mellett szerintem hiba, hogy 2020-ban egy 30 millás autóban nincs körbe kamera, amely ugyan nekem pont nem hiányzik, de a célzott prémium vásárlók már szintén évek óta megszokták..."
Nekem ezzel nincs bajom, elfogadható. Nem gondolnám, hogy erre különösebb igény lenne. Annak a rétegnek akinek ez a támogatás szükséges, Qval szerintem eleve rossz autót választott.

Jó volt a teszted egyébként, az volt az egyetlen fura, hogy nem nagyon piszkáltad a váltót. Látni, hogy koncentrálsz :) Én kb. csak akkor nem piszkálom, ha 100% normál közlekedés van. Egyébként vagy felülbírálom, vagy eleve manuálban megyek. Azokat a hangokat nem übereli semmi amit a Q-ból ki lehet hozni manual mode-ban. R-ben pl. 4-ből 3600-4000 közt visszaváltasz, olyat durran, mintha puskából lőnének. Félgázas kigyorsításoknál pedig szintén 4000 magasságában, álomszerűen ropog :) Kíváncsi vagyok élőben, hogy szól az Akropovic, de már a videóból is átjön, hogy jóval markánsabb a gyáritól. Amit nem reklámoznak és ugyan elhanyagolható, de néhány lovat és Nm-t hozzátesz ez a kipuff. Szóval a lóerőhajhászoknak plusz öröm és boldogság.

A Corsa már ilyenkor határozottan kevés, múlthét végén még nyár és "gumibúcsúztatóból" felmentünk a Mátrába, Pásztó felől Galyatetőig volt egy kis menés (nem a legjobb útminőség, cserébe kicsi a forgalom és a visszafordítók viszonylag jól beláthatók, plusz nincsenek motorok), felkentem a gyári Corsa-k maradékát, de már nagyon csúszós volt. A Corsa csak melegben működik >20C és úgy is csak felmelegítve. Nagyon hirtelen és váratlanul eltudja veszíteni a tapadást. Az importőr ezzel nagyot kockáztat szerintem, én októbertől nem adnám ki ezzel gumival tesztelni a Giu-t.

Tavasszal újragumizás lesz, de valószínűleg valamelyik Michelin-re esik a választás azok szélesebb spektrumban működőképesek.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.