Fórum >> Típusok >> Alfasud-33

M-GEGE2004-11-04 10:41:22 // 57
Visszalövöldözést azt a rally-fílinges visszadurrogásra érted? Mert akkor nálam sajnos minimálisan jelentkezek ez az effekt! Pedig sportdob van rajta meg a katalizátor. Akkor durran néha egyet ha megyek magasabb fordulatszámon, mondjuk 5000 és utána ha beérek a "városközpontba" és átváltok "cirkáló"-üzemmódba (=20km/h), és alacsony a fordulatszám, 2000 és 1500 között, akkor néha durran egyet. Kat. nélkül szvsz jobban durrogna. Egy offos 1.4esen itt a városban nincs kat. csak vmi sport rendszer, csávó elveszi a gázról a lábát már durrog is.
Wikicica.2004-11-04 10:07:24 // 56
Hi! A tegnapi nap folyamán böngészve a cyrrrpeléssel kapcsolatos hozzászólásokat megynyugodva tapasztaltam, hogy nálam tavasz óta nem jelentkezett ez a probléma. Aztán este fele induláshoz készülődve a munkahelyről azon morfondíroztam, hogy mikor fog előjönni a cyrripelés. Talán már ma? Remélem nem, csak ne jöjjön elő. És láss csodát...indulok haza a melóból...és előjön a cyrrip! Csak cyrripel, cyrripel. Hát ennyit az önbeteljesítő jóslatokról:amint az ember ezen gondolkodik, be is következik:)
Wikicica.2004-11-04 10:00:46 // 55
Üdv Norbee! Az én tapasztalataim szerint a motorfék nem nagyon lövöldöz vissza. Én egy 1.7-es IE, 107 lovas gazdája vagyok. Problémád van, vagy kevesled a motorféket?
norbee2004-11-04 09:54:10 // 54
Halló Isten Kiválasztott Népe! Éljen a Boxer! :))))))) Felmérés következik: Kinek mennyire lövöldöz vissza a verda motorféknél? Hozzászólást kéretik ellátni köbcenti számmal, lóerő számmal, és hogy IE vagy nem IE. Thx! :)))
Anna2004-11-04 09:49:40 // 53
Fülöpöt ma megműtik :-) Készül a szupi futómű :-)))
Giorgio2004-11-04 01:11:04 // 52
Bezony, megvolt az "égi" áldás Olasztól, nekem is sokat ért a felhomályosítás Sprint ügyben. Haverom pedig örült az infónak, kicsit leesett az álla néhány adattóél. (Ja, persze nem a fogyasztástól. :-) ) De amit Lala írt, kétségbe ejtően hangzik. NinBOXER (...TS :-) ) nekem időm arra hogy injekciós tűkkel babráljak, meg gázolajjal mosogassak fém alaktrészeket. Két év alatt nem erősödött semmit a a ciccegés, és nem érzem fogyni az erőt a motorból. Lala, mi lehet a további fejlemény ha idővel nem javítom ki a gondot? Erről tudsz vmit?
Lala2004-11-03 23:14:24 // 51
Maradjunk annyiban, hogy egy jó állapotú boxernek ugyanúgy nem szabad sem kopognia, sem "ciripelnie", mint egy fos német sorosnak. Amennyiben hangja van, akkor ott valami gond készülődik. Tapasztalat... A ciripelés viszont tuti, hogy nem hidrotőke probléma. Akkor sem, ha profik mondták. A hidrotőke - főleg hidegben - indítás után koppan párat, aztán elhallgat. Meleg motornál nem nagyon hallod. Kevés ráfordítással úgy lehet orvosolni, hogy kiszerelés után át kell mosni gázolajjal, de még belűlre is fecskendezni kell injekcióstűvel. Pepecs munka, de nem drága. A ciripelés pedig, ha injektoros az autó, akkor valószínűleg injektorszelep lehet, ezek szokták megadni magukat. Amennyiben karbis, akkor a válasz az Olasznál rejtőzik! :)
Lala2004-11-03 23:03:28 // 50
132 katalizátorral, 137 kat. nélkül. Ez a gyári adat.
Barni1472004-11-03 22:34:14 // 49
Ciripelés. Az enyém inkább nyenyerészik, de csak melegen. CSeréltem az oilt azóta csinálja. Most lecserélem újra.
Wickey2004-11-03 21:35:17 // 48
Van piros GTV-m is, de azt még nem láthattad a 11kerben. A zöld GTV-m viszont a Fehérvári úton fellelhető.
Thomika2004-11-03 20:56:34 // 47
Wickey: Olvastam még a fórumon,hogy Te állítólag itt lax Albertfalván! Véletlenül nem egy piros GTV-d van?? Mert én nem messze vagyok Tőled, kicsit tovább a Tétényi úton.....Talán párszor láttalak már a fehérvárin, mikor jöttem ki a kútról...
Thomika2004-11-03 20:50:23 // 46
IC: Azé mégis egy 17 éves 33as Alfáról beszélünk :) Akárhogy nézem 1000 Km-re nem lesz 3dl az olajfogyi!! Az pedig szerintem elég jó teljesítmény!
Thomika2004-11-03 20:47:28 // 45
Giorgio: Ne húzd föl magad ilyeneken!! Ezek a gyökerek még nem hallottak rendes boxer hangot ! :))))))
Thomika2004-11-03 20:44:53 // 44
Olasz : Nem szoktam!! Szerencsére valós az olajfogyasztási adat :)) Viszont kezd a drágám csúnyán szelephangos lenni.. egy állítás talán segít rajta..
Andorka2004-11-03 20:41:24 // 43
Idén áprilisban sikerült egy Alfa 33-as 905A-t (első generációs) megszereznem. 200e km-rel vettem. 5 hónap alatt 5 e km-t vittem bele(zömében városi forgalom, pár hosszab út belföldön). Augusztus végén a motor kifeküdt. Hajtókaros lett:( Azóta vettem egs hidrotőkés bontott motort, mindkettőt séztszedtem. A régi blokkba lesz befűzve az "új" (egy 1.4 ie) motor főtengelye és hajtókrja, illetve dugói. Természetesen a hengerfej is ráugrik. Akárcsak egy Sud-ból bontott két karbis lélegeztető gép :D Kixait lassan halad a munka, csak munka után tudok vele bíbelődni, de már fémtiszta minden alkatrész, a henger furat ki van hónolva. A blokk festve lesz, és jöhet az összeszerelés. A motorban ujjnyi vastagon állt az olajsár, az előző gazdi az olajcsere periódust szvsz szótárból (sem) ismeri. Kromofággal kellett a motor belsejéből, és az olajteknőből kimaratni a ráégett dzsuvát... A kuplung szerkezetet is cserélni kell, a korábbi 190-es helyett 200-as tárcsa lesz berakva. A lendkerékből is szeretnék csippentetni 1-2 kilócskát. Nem akarom brutálisan, ezt a kocsit anyunak is vezetnie kell tudni. Talán a szülinapomra kész lesz a verda és a szegedi talira már el tudok vele menni. Röviden ennyi az alfa-boxerrel a tapasztalatom.
Anna2004-11-03 20:40:50 // 42
Gadóék csinálják a műtétet :-)) Egyébként a mostani futómű rettenetes, úgy pattog ide-oda... simán el lehet vele szállni. Mi van az autóddal, A-oszlop van már? Fülöpöt is javítani kell a szélvédő alatt, de még menthető szerencsére. Képzeld, a fűtés tuti! Bár most túl jó, mert ha egyszer elindítom a meleg levegőt, aztán már hiába kapcsolom ki a ventilátort, utána is dől a meleg lábrészen és össze-vissza próbálgattam már a karokat, de nem nagyon vettem észre változást se hőmérsékletben, se abban, hogy éppen hova fújja a levegőt.. Télen mondjuk ez így jó :-) És már nem is emlékszem, melyik kar micsoda, mit állít. Te még tudod? ;-) Ja, és még egy érdekes, ha nyomom neki, akkor jobban dől a meleg, ilyenkor egy kazán... ez okés?
Olasz2004-11-03 20:32:31 // 41
:-) Szintekkel könnyebb lesz ide-oda ugrálgatni, és kezelhetőbben fog csúszni a hátulja... Tetessetek bele Gadóékkal fém szilenteket, ha megoldható... Nem fog annyira pillangózni a futómű... Aztán a következő gyorsulásin remélem már lesz ellenfelem :-))))
Anna2004-11-03 20:26:14 // 40
Az én 145-ösöm is pont így működött, 3000-ig alig valami, aztán meg nagyon. Hát a Sprintnél szerencsére ez nem így van :-) Jó kis beszámolót kaptál Olasztól is! :-)
Anna2004-11-03 20:22:59 // 39
Wickey: Hát akkor van mit szerelgetned :-) de hát ezek kincsek! Kitartást és sok pénzt kívánok a felújításhoz, aztán remélem megcsodálhatjuk a kedvenceidet! :-) Olasz: Jó ez a Sprintovics! Mi is szoktuk így hívni.. :-)) És most már Fülöp alatt is fincsi keményitett futómű lesz, alig várom!!
Giorgio2004-11-03 20:12:15 // 38
Na, ez volt az évszázad extra kielégítő válasza! :-) Köszi szépen! Viva la Sprint!
Olasz2004-11-03 18:51:06 // 37
Kicsit lemaradtam.... Volt itt néhány kérdés Sprintovicshoz kapcsolva... Tehát: A gyári adatok szerint 9,2 sec alatt van 100-on (ami szerintem nem rosszacska). Ha be van lőve a motor, és ki van hozva a maximum belőle, akkor átlagos használat mellett (ami 70%-ban padló 30%-ban piros lámpa) 8-10 liter között van a fogyasztás. A rohadás effect: Nagyon oda kell figyelni rá, főleg az A oszlopnál. Érdemes évente kiszedni az első szélvédőt, és átnézni, mert ha ott elvezetődik a víz, az 1.5 éven belül hazavágja az oszlopot. Az autó hátulja gyakorlatilag nem rohad. Kényes részei a küszöb, az első taposó és tűzfal találozása (mivel itt dupla a lemez, néha már későn lehet észre venni), a homlokfal és a sárvédő nyúlványainak találkozása, és maga a homlokfal egésze, ami sajnos vaj puhára is sikerült. Gyorsul-e?: Mint a meszes, de ennek elengedhetetlen feltétele egy tökéletes futómű beállítás, és ha lehet arra a felnire kalibrálva, amivel fut (ne a gyári virslikkel vidd beállíttatni), no és amennyiben teheted fém szilentek. Megbízható-e?: EZ EGY ALFA! Soha nem lehecccc elég nyugodt. Egy karmester elbújhat mögöttünk, annyi mindenre kell figyelni.... Előnyei a többi alfához képest: Pl egy GTV alkatrészei 2,5 x annyiba kerülnek mint a sprinthez, mivel minden jó hozzá a 33-asból. Ha egyszer összeraksz egy Sprintet, és szinten tudod tartani, akkor soha nem fog ott hagyni az út szélén, viszont ha nincsen semmi baja, tuti hogy kiég egy izzó, csak hogy foglalkozz vele. Szerintem minden Sprint egy kényes kis ku****va, akit ki kell tartani :-))) De motorikusan annyit oszthacccc neki, amennyit nem szégyelsz. No és ha kikeményíted a futóművet, akkor asztán olyan vezetési élményt nyújt, amit semmi más nem tud.... No ezt is add át a havernak.........
Wickey2004-11-03 17:58:35 // 36
Bocsánat. Kettő :-) Illetve másfél. Meg egy fél twinspark 75-ös. Most hogy így jobban belegondolok, nincs egy ép autóm sem. ;-DD Hosszú lesz ez a tél. Nade a köv esztergomi talira, hehe, elkészül a sárga Sud, meg a patentGTV. Aszt lesz mivel kilátogatni :-)
Giorgio2004-11-03 17:57:49 // 35
Fuhh, köszönöm szépen, teljesen kielégítő volt az infó áradat, este leadom a drótot a kollégának. :-) El lesz ragadtatva. Az Én 145-ösöm éppen 3000-ig nem pörög túlzottan, de onnan aztán rakkkéta 6500-ig! Hajjaj, jó lenne egy QV BOXERrel 150 lóval. :-J Hamár egyszer nincs 150 lovas boxer, akkor az 1.7 16V is oké 129-cel. Majd a következő. Az is Boxer lesz az tuti. X-)~~~
Anna2004-11-03 17:49:36 // 34
Húúú egy GTV!!! :-)))
Wickey2004-11-03 17:45:38 // 33
Balázsnak a XVII-ben van egy piros sprintje. Olyan színvonalon pucérra lett vetkőztetve, hogy az utolsó csavar is ki lett szedve belőle, és úgy lett kilakatolva. 3 vagy talán 5 éve? Szóval nem tegnap. És azóta semmi. Hibátlan a kasztni. Sehol egy rozsdafolt. Remélem a GTV-m is ilyenre sikerül :-PPP
Anna2004-11-03 17:43:03 // 32
Fülöp elég pörgős, hipp-hopp felpörög a motor 3000-re, jó a nyomatéka is... Kategóriájában szerintem győztes :-) Legalábbis a 145-ösömet (1.7 16V) megverte.. A fogyasztására nincs pontos adat, mert nem műkszik a kilométerórám, de állandóan éhes :-( Ez a kasztni fel van újítva, bár van egy kis javítani való rajta, ha rendesen meg van csinálva, akkor nem rohadós. Egyébként megbízhatónak mondanám, eddig nem volt semmi nyűgje, de ez egy felújított darab.. Azért azt Te is tudod, hogy az Alfát bizony szerelni kell.. Ha pontosabb válaszokat szeretne a barátod, akkor a férjemet érdemes megkérdezni, ő mégis csak többet konyít hozzá, mint én :-)
Giorgio2004-11-03 17:23:22 // 31
Relatív könnyű kasztni, pörgős moci, gyorsulása? A Boxer az boxer, mennyit fogyaszt átlagban? Olasz autó, nem vén autó, de azért szereti a korrózió, mennyi meló van a kasztnival, rohadós egyáltalán? Megbízhatósági versenyen indulhatna egy Sprinttel? Hibák?
Anna2004-11-03 17:16:15 // 30
Mire kiváncsi pontosan? Valamennyire azért neten keresztül is el tudom mondani..
Giorgio2004-11-03 17:00:49 // 29
Sajna hogy nem jöttök Szegedre. :-( Haverom kíváncsi a Sprint tulajdonságaira, fogyasztására, teljesítményére. tudod, a szokásos. Elfelejtette megkérdezni Kaposujlakon. :-)
Anna2004-11-03 16:59:08 // 28
Köszi :-)))
Giorgio2004-11-03 16:57:09 // 27
Fater is bánkódott sokat a csúcsgép miatt, de jöttek a betgségek és nem sikerült segíteni rajta szakértelem hiányában. (300km-enként beslisszantott 1 lityó szervóolajat, és sehol nem volt lyuk (állítólag) A háromezrest nem tudta feledtetni eddig egyetlen alfánk sem. Maga volt a tökéletesség. Olvastam, hogy nektek is volt ilyen brutalizer vadállat. A Lancia Delta HF Integrale nálam is terítéken volt egy rövid ideig, de nem találtam jó állapotút. vagy raliváltozat volt, vagy széthajtott roncs. Sok sikert hozzá is! Talán Ti szerncsések vagytok.
M-GEGE2004-11-03 15:34:55 // 26
Na végre egy jó topic! Érzem, hogy ez lesz a kedvencem :-)
Anna2004-11-03 14:52:25 // 25
Olvastam, volt a családnak 75 3.0 V6 Americája :-)))) Nekünk is volt, a férjem azóta is sír utána.. de most szerzett magának egy másik "játékszert", igaz nem Alfa, de olasz... hmm.. hát egy Lancia Delta HF Integrale... Még nem egészen a mienk, de az lesz :-)))
Anna2004-11-03 14:44:46 // 24
Nem, sajnos, Sprinttel Szeged azért messze van :-( Ez egy városi járgány, imád helyezkedni, pattogni ide-oda :-) A héten keményített futóművet kap, nagyon várom már, a 145-ös elkényeztetett a sportfutóművével :-) a kanyarok nem fogtak ki rajtunk..
Giorgio2004-11-03 14:32:19 // 23
Háát, igazán NinTS mit. (vagy inkább....NinBOXER mit ) :-) Szegedre nem jöttök le?
Anna2004-11-03 14:28:53 // 22
:-)))) Köszönöm a bókokat, Fülöp nevében is! :-)
Giorgio2004-11-03 14:19:43 // 21
Ezt egy vérbeli alfaszaki mondta, de a márkaszervízben is ugyanezt "diagnosztizálták".
Egyébként már megszoktam, már szinte meg sem hallom (legfeljebb csak hidegben) Ezért is nem szeretnék rá sokat fordítani, mert annyira nem zavar. Nem hagyom hogy ez elcsessze az élményt. :-)
Csak érdeklődtem, hogy lehetne jobb a helyzet minimális ráfordítással.

Hátha egyszer majd rászánom magam és olyan szépen szólhat, mint AnnaSprint Fülöpje :-))
Wikicica.2004-11-03 14:07:17 // 20
Mert jó kezekben van:) BOXER RULEZ!
Anna2004-11-03 13:59:20 // 19
Halihó Boxer Társak! Az én Fülöpöm gyönyörűen dorombol ám! Grrrr.. :-)))
Inner Circle2004-11-03 13:56:14 // 18
És biztos, hogy a hidrotőkét hallod? Az inkább csattogni szokott, akkor viszont már nagyon rossz a helyzet. Nem lehet mondjuk generátor vagy vízpumpa? De az is lehet, hogy a hidrotőke tényleg állandóan csikorog, csak én már nem hallom a sajátomat :o)
Inner Circle2004-11-03 13:53:57 // 17
Éppenséggel nem kevés a másfél deci 536 km-re, de apám azért boldog lenne, ha a 607-ese csak ennyit fogyasztana. Az már szinte keverékkel megy :DDD
Giorgio2004-11-03 13:46:22 // 16
Cartársak mióta megvan az autóm e cyryp is vele van, szóval infóm az van a dologról. Tudom hogy télen erősebb a zaj és a gyár által megadott 20'000km-es olajcsere periódust leszűkítettem 12-13'000-re, és szerintem a leginkább neki valót nyalogatja olajból (Selénia 20k Alfa Romeo, olajcserekor, és utántöltéshez is). Valamint alattam sem nagyon forog 3500-nál kevesebbet. :-) Inner Circle-nek igaza van, nem a kiröccs a hangélmény forrása. (Mert akkor jó a Láda is Koppány kipufogóval :-) ) Inner: NinTS más megoldás,csak a költséges csere? Azt hallottam hogy az esetek nagy részében javítás után pár ezer km megtételekor újból elő jön a zavaró jelenség. Meg az basz föl idegileg hogy a sok gyökér OFF Gófos, meg Béemvés, Mucukis .... sorolhatnám.. ON rendre azzal jön hogy szét van hajtva a motor, mert szar szelepes hangja van. GRRRR >:-O Ami lehet hogy igaz, de nem én voltam az első tulaj, nem az én bűnöm. De szerintem egy széthajtott motor csöppet több hibajelenséget mutat mint az enyém. kopp-kopp-kopp két év alatt semmilyen gond nem volt a kocsival a kopóalkatrészek cseréjén kívül. Szóval nem egy szétesőben lévő nagyrakás kaki. :-)
bubble2004-11-03 13:15:52 // 15
Mi is klikkesedünk? :))))
Olasz2004-11-03 11:26:39 // 14
Thomika: Foltokat nem hagysz parkolás után?
Thomika2004-11-03 11:20:07 // 13
Amikor voltam szeptember végén zöldkártyázni, leszólták a kocsit, pontosabban amotorját,hogy milyen xar. Namármost 130 ezernél olajat cseréltem, azóta mentem 536 Km-t. és megevett 1,5 dl olajat. Nemtom, de szerintem ez xar, kopott motorra nem ez a jellemző,vagy tévednék?!
Thomika2004-11-03 11:17:14 // 12
Végre egy hely,ahol az Alfa Romeo 33 elsőbbséget élvez :))))))
Thomika2004-11-03 11:11:44 // 11
Na TSő! látom,már itt is lehet egymást fárasztani?! :)) Norbee: mizujs van? Megy gép rendesen? Nekem még mindig nem hozták meg a gyertyákat! :( Kezdek kicsit morci lenni!
norbee2004-11-03 11:06:27 // 10
IC Pont Laudára gondoltam... Honnan tudtad? :))))
norbee2004-11-03 11:05:44 // 9
Tölts bele jobb minőségű olajat, adalékot, és szűkítsd az olajcsere periódusát.
Olasz2004-11-03 10:51:16 // 8
B O X E R Hidróóócirip... Megszokott, de én még sohasenem hallottam, mivel Alfa a seggem alatt nem forgott 3000 alatt... :-))) A stb.-t kibővíthetnénk, ugye a lentebb olvasott 145/146 -tal és jó hogy van Sud... de hol a SPRINT?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak