Fórum >> Típusok >> Alfasud-33

Azmo2004-11-17 14:58:36 // 278
:) L+K??
norbee2004-11-17 14:52:45 // 277
Azmo A bekapás nem az én reszortom... :))) Egyébként nem kérdés: L+K. Körkérdés: ki milyen fékbetétet használ, és mennyire elégedett vele? Tényleg annyit számit, egy standard tárcsán (nem hűtött, nem lyukas, stb.) hogy milyenek a fékpofák?
Azmo2004-11-17 13:01:06 // 276
na békapod, éppen az után baktatok, hogy hol kapok ócsóé gömbfejeket, toronycsapágyat, rohadt drága szilenteket hozzá, nem is beszélve a 8 db hátsó szilentről, meg a kardáncsapágyról, szal szájjá le rólam, mert a lengőkarral csaplak tarkón!!! Egyébként köszi a help-et :DDDDDD
norbee2004-11-17 12:44:36 // 275
Hát ez a csávó nem piskóta... :)))) Más a hidrótökeivel meg a termosztátjával bajlódik, emmeg... Tedd a neon mellé :))))) Na komolyra fordítva: ahol helyed van, célszerű a csomiba, de igazából mindegy, mert a gokartfutómű kirázza a lelket is belőle, ha nincs jól körbevonva rugalmasan. Szerintem ingegnere profi a 33-as HiFi-ben, ő biztos tud valami okosat mondani, emléxel milyen kis szentélye volt hátul a verdában.
Azmo2004-11-17 11:52:56 // 274
no szerintetek CD tárat hova tegyek a 33-asba?
vivalfa2004-11-17 10:34:27 // 273
Sziasztok! Kösz a tippeket, csekkolom majd a rendszert, remélem nem kell kiszedni a radiátort. Bár ha nagyon fázom, akkor: örömautózás->adrenalin szint emelkedés->jókedv->nem fázás->melegnek levés :-) üdv
Thomika2004-11-16 18:03:15 // 272
A fűtés kiszerelés elég húzós macera, szerintem előbb egy hűtő tisztítást kéne előadni (persze ha a fedél és a bowdenek környékén minden ok), hátha az segít vmit a radiátoron. Aztán ha mégsem, akkor jöhet a szétszedés. ilyen időben az királyságos lesz!...
Inner Circle2004-11-16 17:24:18 // 271
Ilyesmit akartam én is mondani, először nézd meg, hogy mikor te tekergeted a tekergetnivaló tekerentyűket, akkor effektíve történik-e valami... A 33-nak nem erős pontja a fűtőbowden. A már említett lenti ajtócskák ellenőrzése mellett ajánlatos a fűtőboxot is megvizualizálni a motortérben. Amit írok, a csíklámpásra vonatkozik, de szerintem a tied se nagyon más: ha balról állsz az autó mellett, akkor látod, hogy a bowdeneknek a középső műanyag egységen (ergo a fűtőboxon) mindenféle ügyes áttételeken keresztül két tengelyt kell forgatniuk. Nagyon ne piszkálj oda, mert elég könnyű úgy kiakasztani az egészet, hogy veretes f.szszopás lesz összerakni, de annyit azért megér a dolog, hogy egy kollegát megbízz azzal hogy tekerje először a fűtés-, majd a belső levegő keringetés karját végponttól-végpontig, te meg sasolj, hogy a tengelyek a teljes tartományban forognak-e. A bowdeneknek szokásuk megnyúlni és megtörni, és akkor az utastérből nem tudod teljesen bekapcsolni a fűtést - hiába tekered maximumra, a szerkezet félgőzön megy. A fentiekkel ezt a hibát felderítheted - kijavítani, hát, az nem egyszerű...
Olasz2004-11-16 16:34:52 // 270
Wickey-hez tudok csatlakozni. Radiátor kiszed, estére betolod ecetes vízbe, reggel jól átmosod, visszarakod, és ha minden igaizzadni fogsz. Szerintem is a ventillátor vízkövesedett be. Kiszedni elég szar!
Thomika2004-11-16 16:16:37 // 269
vivalfa: Lessél rá, alul a középkonzol mögött, hátha szétesett a lábtérhez meleg levegőt vezető kis műanyag ajtócska. Nekem folyamatosan nyitva volt, ezért nem jött elég meleg a fenti nyílásokhoz --> ezért gondoltam hogy xar a fűtésem, de egy véletlen folytán észrevettem a dolgot, bezártam a nyílást, azóta jó!
vivalfa2004-11-16 16:01:18 // 268
Kösz, a termosztát 2 hónapja lett cserélve, annak most semmi baja. Eccerűen a fűtőrendszer kapacitása nem túl meggyőző :-), valszeg gyárilag kicsit gyengécske a mediterrán gonolkodás miatt. Csak arra gondolok, hogy pl. É-európába (svéd,finn) szánt modellekhez gyártottak-e nagyobb fűtő radit. Van-e vmilyen varieáns ilyen téren. üdv
granturismo2004-11-16 15:37:28 // 267
petike Köszi az elismerést:-) A váltójavítás szerelőnél bizony nem tartozik a legolcsóbb mulatságok közé. Nekem pesten 20eft ot mondtak rá ha a már kiszerelt váltót viszem oda. Szerintem a kiszedés visszarakás legalább 10-15 erre jönnek az alkatrészek tömítések és a váltóolaj.
KisP2004-11-16 13:48:15 // 266
Hello! Granturismo: Ma voltam a szerelőnél itt szegeden, szíjcserére kértem időpontot.A váltóról annyit mondott, hogy majd megnézi.Majd eldöl,hogy mi lesz a váltóval.De szeretném azt is megcsináltatni.És azt hiszem az autó műszaki állapota elfogadható lesz számomra,reméljük jó sokáig. (kopp kopp) Amúgy olvastam az oldaladat,nagyon szép kis iromány.:) Sokat tanultam belőle.Látom te házilag tudod csinálgatni a gépedet,és ez nagyon jó dolog. Sajnos én műhely és felszereltség hiányában nem nagyon tudok bíbelődni,pedig műszaki érzés és tudás azt hiszem megvan hozzá.:) + a műszaki beállítotságú család:) Üdv!
M-GEGE2004-11-16 12:23:12 // 265
Igen! Rátapintottál a lényegre :-D
granturismo2004-11-16 12:08:29 // 264
Nahát azért az már olaj volt a gáton:-)))
M-GEGE2004-11-16 12:06:15 // 263
Hidegben a legtöbb váltó szarakodik valamilyen szinten. Én már láttam olyat is, hogy annyira meg volt dermedve az olaj a váltóban, hogy ha üresben ráengedtem a kuplungot elindult a kocsi :-D
granturismo2004-11-16 11:07:19 // 262
Ja és természetesen ebből a betegségből is ki lehet gyógyítani az Alfát. Többek közt Alfabu autóját is vezettem és annak pld. tökjó a váltója, pedig 94-es 145 boxer az első darabok egyike. Meg lehet csinálni.
granturismo2004-11-16 11:03:21 // 261
Petike Nem biztos, hogy elég, de látatlanba nem akartam több alkatrészt bevállalni. Nálam ez a 2 db tuti cserés. Ezen kívül lehet, hogy a kettes szinkrongyűrű kevés lesz és a 2. fokozat fogaskerékpárját is cserélni kell, de ez persze csak szétszedés után derül ki. No meg lehet a 3. szinkrongyűrűjét is cserélem. Hármasba ha lassan kapcsolok, akkor mikor beveszi a sebességet egy nagyon halk nyisszanó hang van, de nem akad, csak ez a hang van és csak ha lassan kapcsolok. Ez még nem tudom mitől van, de biztos a váltó áttételezésből jön tehát nem a váltóbowden vagy hasonló külső hiba.
Wickey2004-11-16 10:47:24 // 260
Járasd a kocsit vagy fél órácskát egyhelyben alapjáraton. Annyi bőven elég, hogy bemelegedjen a babe. Ventillátor maxra, fűtés maxra, és okádnia kéne a meleget. Ha nem, akkor vízköves lehet a fűtőradiátor. Namost ha most megvolt a meleg áradat, indulj el vele, és nézd, hogy mi történik. Ha lehűl a vízhőfok mérő szerint, és a meleg levegő is odalesz mondjuk negyed órai országúti laza 70-80as tempónál (folyamatos haladás lényeges), akkor termosztát nyitva megragadt. Egyéb ötletem nincs, a fűtés nem annyira túlbonyolított szerkezet. Az első eset valószínűbb.
vivalfa2004-11-16 10:04:43 // 259
Sziasztok! Nektek elég meleg a fűtés? Ősszel cseréltettem termosztátot, mert a régi kihalt és tavaly télen sem ment fel 80°C-ig a hőmérséklet. Most már 80 fölött van, de max állásban sincs melegem és még nincsenek mínuszok sem. Tudtok vmi upgrade-t fűtésre? Esetleg nagyobb radiátor, de melyik tipusét? Előre is kösz, szasztok.
szutyok2004-11-16 09:08:13 // 258
Sőt! Meg is kell gyógyítani a kicsikét! Nem a Sárkány csinálta! Házilagos csere volt! Van két haver, akik értenek hozzá! Az egyiket láthatod az utakon, mert egy agyon-tuningolt zöld Trabival jár!
KisP2004-11-16 08:59:36 // 257
lorinnyu:Hideg időben is alig megy be a helyére,ezt még megértem,de nekem már nyáron is akadékoskodott. Szal már megérett a javításra.:) Szutok: Hol cseréltetted a szíjakat? A sárkányba?:) Az oké hogy a reccsenés alfabetegség , de mint általában minden betegségből, ki LEHET gyógyulni! Nemde?:) granturismo: Mi kell még a javításhoz? Elég a szinkrongyűrű +csapágy?
granturismo2004-11-16 08:38:41 // 256
Petike. Nekem is reccsen. Mostmár csak tavaszal fogom csinálni. A szinkrongyűrűt már megvettem meg egy nyelestengelycsapágyat is.
szutyok2004-11-16 08:31:38 // 255
Szia Peti! Nekem a munkadíj is 5 rongy volt! (Bár ismerős csinálta) A reccs miatt meg ne aggódj, ez un.: Alfa-betegség!
lorinnyu2004-11-16 08:31:00 // 254
ilyen téli időben h tök hideg a motor nem veszi simán a 2-est ,azt nem mondanám h recseg inkább csak problémásabb a többinél amig be nem melegszik rendesen
KisP2004-11-16 08:24:29 // 253
Hello! A szíjakat megvettem, 4-5 ezer ft-ért 2db-ot a FIAT boltba.A görgőket még nem de azt majd a szerelőre bízom.Köszi!Szóval úgy 40 kilora saccoljak. Van-e olyanvalaki akinek rajtam kívül reccseg a 2-se? Állítolag szériahiba...
lorinnyu2004-11-15 18:09:59 // 252
nekem megvolt a vez.műszij csere! ilyenkor ne örülj neki h boxered van, mert azon egyáltalán nem egyszerű és nem is tudja mindenki csinálni! Persze épp ezért drágább is most pontos árat nem tudok de 8 körül van a szíj meg valamivel olcsobbak a görgök,és kb 10-15 a munkadij. persze szíjból 2 kell! szoval szerintem jónak számit olyan 40 körül mert pontosan nem emlékszem de olyan 42volt. csak vigyázni kell mert pár helyen van olyan h vezműszij cser készlet 40-50ér.
KisP2004-11-15 17:39:42 // 251
Hello! Köszi a segítséget! Van hely ahová vihetném a gépet,csak még nem bírtam eljutni odáig.Szegeden az Ervinhez.:) Csak kiváncsiságból kérdem, miben tudnál segíteni? Volna egy kérdésem:) Aki már átesett rajta,mondja már meg hogy mibe volt úgy kb. egy komplett szíjcsere, csakhogy tudjam mire számítsak. Úgy alkatrésszel együtt stb. Üdv
Azmo2004-11-15 13:14:09 // 250
ilyen kedves felajánlásnak hogyan is tudnék ellenállni????:) a magyar nincs meg elektronikus formában?
Inner Circle2004-11-15 12:46:27 // 249
Inkább kérjél tőlem egy gépkönyvet, mielőtt hülyeségeket kérdezel :o) Van egy elfekvő, igaz dajcsesz nyelvű, de legalább originál (leszámítva hogy jóképességű fritz ezt-azt aláhúzgált benne) és benne vannak a gyári értékek. Van magyar nyelvű is, de az természetesen az enyém :o)
norbee2004-11-15 11:56:17 // 248
Azmo Adjál. Én 2.2-t szoktam. Jó pattogós! ;) (Mivel a 850 kilós Yarisba 2.3 előre 2.1 hátra, gondolom a 2.2 a 980 kilós 33-asba nem olyan sok.)
Azmo2004-11-15 11:49:42 // 247
33 P4-nél mind a 4 kerékbe adjak 2 bar-t???
Wickey2004-11-15 09:43:34 // 246
Hát, azt a lökőst csak bottal piszkálnám. Légszűrőt meg tehetsz fel kisebbet. Atom hangja lesz, de lefojtja a motort. Ennyi erővel visszateheted a gyári papírszűrőt, összekoszolva. Már asszem mondtam a szívószál vs. slag tesztet. (Fussál mint atom, és közben vegyél levegőt szívószálon, vagy 15 centis háromnegyedes slagon keresztül. Melyiknek lesz dögösebb szívó hangja, és melyiktől nem fulladsz meg?)
Wikicica.2004-11-15 08:04:18 // 245
A lökős nagyon állat. Elég merész lett a 33-as hátulja!
M-GEGE2004-11-13 23:52:40 // 244
Ehhez a lökőshöz mit szóltok?

Na most hogy rájöttem, hogy lehet kis képeket felnyomni, megmutatom a légszűrőt:

1.7-es motorhoz ekkora jár. Ha kisebbet rakok rá, szerintetek jobb lesz a hangja?
M-GEGE2004-11-13 22:54:08 // 243
Mi ez a pangás?
Robesz72004-11-12 23:51:18 // 242
Hello! Szívesen segítek neked a vezérműszíj cserében.....ha még nem kaptál választ......nem nagy ügy...06209359432
Azmo2004-11-12 15:40:39 // 241
whatever:) köszi!
Attie2004-11-12 15:08:45 // 240
Ha minden igaz, akkor az pl az oldalamról. AlfaSportivo Már ha az a manual amire gondolsz szerelési és nem user guide manual :)
Azmo2004-11-12 14:33:38 // 239
Üdv! 33-ashoz Manualt merről tudnék letölteni?? Valakinek megvan elektronikus formában?
Wikicica.2004-11-12 09:50:27 // 238
Norbee! Kösz a választ. A szerelőre bíztam, hogy melyik megoldást válassza, csak annyi kikötésem volt, hogy tartós legyen. Bár igazad lehet a vásárlással kapcsolatban!
norbee2004-11-12 08:42:05 // 237
Mike Kopó alkatrész. Vegyél bele új tárcsát, azt csá.
Wikicica.2004-11-11 12:40:06 // 236
Hát, ennyi hozzászólás közül nem lesz nehéz kisorsolni a kocsit....:)
Wikicica.2004-11-11 08:41:32 // 235
Jó reggelt mindenkinek!
Egy kis infó kellene:
A generátor ékszíját cserélik nálam, és azt mondták, hogy az ékszíjtárcsát esztergáltatni kell, mert hiába tesz rá új ékszíjt, a tárcsa el van vetemedve, így megenné a zsír új ékszíjt is. Hiszek a szerelőnek, mert már 8 éve hozzá járunk a sógorommal (ő munkakkapcsolatban van vele, szóval rendes, megbízható). Volt már valakinek hasonló problémája?
A leggyorsabb és számomra legkedvezőbb választ adók között ezt sorsolom ki:)

Olasz2004-11-10 22:03:01 // 234
Sajna csak képek vannak, de keresek még :-(((((
KisP2004-11-10 13:12:34 // 233
Sziasztok! Köszönöm a segítséget! Ha lesz időm lehet megnézem a Sárkányt is, meg az Ervint Szőregen.Mondjuk egy vezérműszíj csere gondolom rutinművelet mindkettőjüknek. A Fialla-s műhelyfönököt meg egy komolyabb műtét miatt keresném meg, egy váltó-diagnosztika kéne.:) A 2-sem elég nehezen működik, de 10-15 perc autózás után már az is puhán bemegy.Erre keresnék gyógyírt.Gondolok szimeringcserére stb. De egy "Dottore" csak jobban tudja.Giorgio: Van neki "rendelője" valahol?Talán személyesen beszélnék vele. üdv
Azmo2004-11-10 11:33:00 // 232
basszus, ez komoly! miféle verda ez? nincs bővebb infó valamerre?
Wikicica.2004-11-10 11:29:53 // 231
Brutális a motor! Kell egy ilyen nekem is:)
szutyok2004-11-10 09:48:25 // 230
húbammeg! Bjutifull gépecske!
Olasz2004-11-10 09:47:53 // 229
Ez + a mocija:

A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak