Fórum >> Típusok >> Alfasud-33

pb_2018-12-22 23:28:51 // 80611
Ilyet már én is láttam, de ott nem volt 9es, TSak a 8as után a senki földye.D
pb_2018-12-22 23:27:25 // 80610
Talán akad olyan.)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-12-15 21:16:37 // 80608
Hát ja! :-)
Amúgy az előző tulajra utalás nem volt véletlen - ő mint "guru" minden, a kocsimról hiányzó alkatrészről dalestet tartott (miután kerestem/számonkértem) hogy az miért baromság meg felesleges... :-p

MÁS, KÉRDÉS:
azt tudja valaki, hogy a fűtő/szellőzőventi előtétellenállásainál a sima fémsprirálos miért 5 lábas, a kerámia meg csak 4???
BuBu.2018-12-03 22:21:08 // 80607
Az a baj hogy minden szerelés után marad egy kiskosár alkatrész és sokan nem nyomoznak hogy honnan...
BuBu.2018-12-03 22:18:48 // 80606
Se garázs se boxi.. egyik szopórollerböl átultem egy másikba de csak hogy ne legyen könnyü az élet az olasz után egy angolba:):):):)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-12-02 18:58:07 // 80605
"Olvassatok mindennap!"

ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-12-02 13:41:32 // 80604
na jó, mert én is így tudtam, az elfekvőből vettem is 2-t mivel "fék-és-kuplungpedál rugó"-ként volt nevezve

tegnap lepattintottam a pedálnál a zárócsúszkát, az beesett a padlóra . Utána kivettem a stiftet, nem emlékszem rugóra :-) Amúgy betettem egy fóliát bárminemű padlószönyeg sérülést megelőzendő, szóval abban kellett volna lennie...

meg sem lepődöm, valami rugóevőé lehetett ez az autó, a 2017es összefoglaló posztban már említettem hogy a csomagtérajtónál is agyfaszt kaptam, nem lehetett lezárni, állandóan "visszapattant"..Már szétk..úrtam az eredeti huzalt, már a donorét is kezdtem volna modifikálni , mert valamiért nem ment vissza alapállapotba nyitás után...Elkezdtem a zárat nézegetni, aztán épp elállt az eső, mondom ez égi jel (2 sör már lecsúszott a nagy izgalomban :-p) mert így bicajjal elugrottam a donorho' és láss csodát: az én záramon lévő egyik nyúlvány nem véletlenül volt kifúrva....Kellettlett vón' lennie ott egy pont visszahúzó szereppel bíró rugónak amit "ismeretlen elkövető" eltávolított - nyilván hogy nem volt jó, a donor zárjával hibátlanul működött.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-12-01 19:23:38 // 80602
Szolgálati közlemény: a kuplung-pedálnál kell lennie rugónak?
Hakuna2018-11-29 14:23:16 // 80601
Hol a boldogság mostanában?
Önálló, boxeres fűtött garázsban.

(Vagy akár csak falak által melegítettben is.)
pb_2018-11-28 22:56:06 // 80600
Yah örömömben.D
BuBu.2018-11-26 10:55:14 // 80599
Te lennél az első ki a könnyeit törölgetné:):):)
pb_2018-11-25 12:34:26 // 80598
Mennek hát, mind a kohóba.))
TDI752018-11-24 20:34:25 // 80597
Hogya gyíkba ne!! :)
Minden nap
BuBu.2018-11-24 15:05:33 // 80596
Mi a helyzet mennek még a boxik??;)
BuBu.2018-11-24 15:04:44 // 80595
Hupsz ezer meg egy éve...:):):):)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-11-17 18:47:12 // 80594
Keresek:
33-ra gyári (tojástartós vagy ami még létezik :-)
14"
(4x98)
alufelnit olyan állapotban hogy esztétikailag mindegy, de műszakilag max. centírozással most télire egyből felgumizható legyen!
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-11-12 00:45:22 // 80593
Deamúgytényleg: az 1,7 16V "lóhere" (a legkisebb 290 mm-es hátsó rugóval az "vajommi "?
Mármint hogy bármi lehet csak sima 16V, P4 és 16V 4x4 nem (olyan volt -mármint a16V kapcsolható összkerékkel)?
pb_2018-11-11 23:03:10 // 80592
"mindegy, Pb- majd elolvassa és jól meXakérti"
Nem ért hozzá.D
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-11-02 12:08:42 // 80591
Üdv Urak!



Hátsórugós hősköltemény a blogomban! ;-)
pb_2018-10-25 22:31:09 // 80590
Legalább mehet rá az IE.))
pb_2018-10-25 22:30:26 // 80589
Ez az 1. körös volt, de inkább kérdezd az illetékest.) Akkor kell bódét is xerezni yót.D
Hakuna2018-10-25 17:53:50 // 80588
Ja, és nem utolsósorban ezen éppen az nincs ami nekem kéne: üzemanyagellátó-rendszer. Semmilyen.
Hakuna2018-10-25 17:50:38 // 80587
Tudom, hogy most majd azt mondod, nekem semmi sem jó, de ez meg még több. :))
Amúgy a motornak semmi baja, kár lenne lecserélni. Csak a kiegészítőkkel van mindig gond. A másik, hogy egy ilyen moci alól - remélhetőleg- hamarabb rohad ki a kasztni, pedig aztán arra vigyázok.
pb_2018-10-24 21:37:09 // 80586
Sok, sok, semmise yó.DD
Itt talál6ó, ha még + van.
Hakuna2018-10-21 21:08:09 // 80585
Most duplázzam meg az értékét ?:)
Pöttyet sokallom amúgy. Mit jelent az hogy gyári felújított és merre leledzik?
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-10-20 20:52:04 // 80583
Figyeljed megfele:
most a szent elhatározásomnak megfelelően nekiesek a donormotornak, már éppeg a jóféle karbikat idomítom rá :-p - amikor megjelenik elfekvő készletben egy gyári felújított blokk 300k környékén :-p
pb_2018-10-13 21:26:39 // 80582
keresni kell.)
Hakuna2018-10-11 11:40:44 // 80580
Egyébként nem a motort kellene cserélni, max csak a körítést. De nem vagyok benne biztos, hogy egy IE-vel jobban állnék ...
Hakuna2018-10-11 11:39:07 // 80579
:) Most mi a baj a motorral?:)
A másik, hogy holvan olyan és főleg mennyiért...
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-10-10 13:44:17 // 80578
A 2 nem zárja ki 1mást! :-)
pb_2018-10-09 23:31:42 // 80577
Mechanikus AC helyett inkább valami rendes motor kéne abba a verdába.DD
Hakuna2018-10-09 18:30:47 // 80576
Ja és ez főlé nem nagyon akar menni, vagyis nem vagyok hozzá elég nagy motorgyilkos, hogy kipróbáljam.
Plusz emelkedőn kicsit korábbi már a jelenség és nem is megy könnyen fel.
Felváltva ötödikben érdekesmód kicsit javul. (A váltás, ugye alacsonyabb fordulatot eredményez, emiatt is gyanús az AC)
Hakuna2018-10-09 18:26:39 // 80575
A régebbi, kopottabb AC-vel már 3000-nél is csinálta. Ezzel eddig nem tapasztaltam, most kezdi a 4k körül. Lehet más oka is, de ezt ki szeretném zárni. (Mellesleg folyat ott valamit, olaj vagy benya tökmindegy, de le kell szedni úgyis.)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-10-09 18:24:35 // 80574
Más:azért 4000es fordulatnál sok minden rezonálhat,mivel ott van a legnagyobb nyomaték !

nekem például 5ösben (nyilván ez autópályán) csak és kizárólag (alatta/felette 200 fordulattal már/még nem!) 4000-nél a váltóból jött egy időben* ilyen gerjedésszerű éles hang

*természetesen öngyógyító autó lévén elmúlt később.... :-))
Hakuna2018-10-09 18:19:17 // 80572
Rendeltem egy ilyet, de több hétre ígérték. Remélem beválik.
http://kuplungviaweb.com/c3bczemanyagszivattyc3ba/1221268-valeo-474661---üzemanyagszivattyú-3276424746610.html

Az autoalkatresz24-nél meg 10+3-ért lenne, de nem tudom mikor és előre fizetős -e?
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-10-09 18:17:06 // 80571
Szívesen!

Én folytatom a "saga"-t, hátha érdekel valakit :-p
(leginkább mert a hétvégén sikerült lefotóznom amit már akkor kellett volna...)

Szóval arra a bizonyos hétfőre (6 körül volt a lerobbanás) megelégedtem annyival, hogy ment a verda elektromossal (a garázs felett lakók biztos élvezték , ahogy este fél 10 körül kéjes örömmel röfögtettem a léXűrő nélküli boxit :-)

A másnap elment melóval, este jutottam oda, hogy megnézzem mi a helyzet a pOmpa környékén...Azt már legelőször, az első motorházba-nézésnél észrevettem, hogy bár egy sötét cső és vezetékdzsungel alatt van a pumpa, valamit látok ami nem oda illik...
Kb. abból a szögből fényképeztem:

Segítek: a bal oldalán a kis fémcsöcs volt gyanús...nem véletlenül!


Így már látható: az a pumpa himbájának tengelye és rohadtul nem szabadna túllógnia a konzol-öntvényen

A motor felől látszik jól: annak a tengelynek a "sötét üregen" kellene keresztülmennie és kétoldalon az öntvényben végződnie - ehhez képest lövésem sincs,hogy tudott így féloldalra csusszanni :-)
Végül a halál közvetlen oka:

Széttört a himba, de hogy most mi-minek az okozója, a tengely vagy a himba kezdte-e el a balhét - na az már történelem - és nem is érdekel igazából..Kívánom mindenkinek , hogy ilyen legyen a legnagyobb baja, azaz hogy13 évente ismeretlen okból elhalálozik egy 10e forintos alkatrész! ;-)
Hakuna2018-10-07 22:17:49 // 80570
Köszi a részletes adatokat!
Ezekkel meglátogatom Unixos "pajtosinkat", szerintem sincsen sokféle ebből. Megvan az előző bontottam is és összenézem, hogy milire fedje a csatlakozórész, mert végülis a lényeg a fő, ne folyasson, mint jelenleg. Olaj nem fogy, tehát lehet, hogy benzint... Ha aztán még jobban is pompál, az hab a tortán. Bár tennap már érezhetően sokat rezonált 4k felé, vagy csak kritikusabban figyeltem, szóval azért a pompálás sem mellékes.
A motorszámot eltaláltad, amúgy pedig valóban egyik bolt regisztere sem ismeri így évjárattal, mivel szerintük 90-ben nem gyártottak ilyesmit. :) Ugyanakkor több helyen alvázszámmal meg lehet találni valami gyári adatbázisból, tehát még az sem igaz, amit korábban tippeltünk, hogy luigi ittas vót a gyárban és berakta azt, ami a polcon üdült. Elaforg pl. nagyon pontosan meg szokta mondani miből mi kell bele. Persze náluk már ilyen pont nincs.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-10-06 21:15:19 // 80569
nnno...

mentünk egy kört a verdával, hazajövet elővettem a pOmpa dobozát és lefotóztam...annyi, hogy már 4%-on volt a teló, vakut nem engedett, így a címkeszöveg egy kicsit homályos lett (rendes géppel simán kiexponálok kézből fél mp-et, de a telefon egy könnyű szar , azzal nem lehet) , de az alábbi tanulságok látszanak

- gyártó, cikkszám - jó nagy betűk :-)

- a kisbetűs szöveg: "ALFA 33/33S 1351/1490/1712 1983-1990" azaz ha jó volt a karbis 118 lóerős régi (905ös) 1.7 QV-re akkor szerintem elbánik a te 1.3S mociddal is! ;-)

- azért csak siettem az utazás előtt a szereléssel*, mert a tömítés szépen kimaradt, most találtam meg a dobozában...(mentségemre szóljon, hogy korábban sem rakott ilyet senki és a pumpákhoz sem adtak:-)

úgyhogy már csak a fizikai egyezés a kérdés, de nem hiszem hogy arra a két évre a blokknak a pumpakihajtásos részét áttervezték volna....



*más is kimaradt, rám is ijesztett félúton Szerbiában! :-p
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-10-06 10:54:52 // 80568
Szia!

Cikkszám megvan, a garázsban leolvasom a dobozáról - de jó is hogy szóba hoztad, én is itt akartam megírni, mert valami fontos a telefonban kimaradt...

Szóval a mi autóink elvileg tesók, még szín is ugyanaz - viszont nekem egy 1987-es AR30502-es motor van benne, ami még szeleplapkás és egykarbis volt eredetileg (forgalmi szerint 79 lóerős :-) csak ugye a LEGO-elv szerint kétkarbis szívósort tettek rá meg 2 Webert...
A tiedbe hidrotőkés motor van, elvileg 30732 a száma..

Namost ahogy letettem a telefont és nekimentem a UNIXnak már a te motorodat kerestem, de kár volt dícsérni őket: az enyémnek 1987-et megadva 1.3 - hoz vagy 3-4 motort, ott az enyém motorszám szerint pontosan megvan és hoz hozzá 4 AC-t:
- Valeo,
-a valójában nem kapható olasz BCC ,
-a szlovén amit vettem meg még
-egy unszimpi egybeöntött lomot...

A többihez viszont (87-ben már gyárilag is volt kétkarbis de ugyanúgy lapkás)
semmit ! A tiedet meg ki sem lehet keresni, ha 1990-es 1.3-at írok akkor ugyanezt a régi motort hozza (30186?) mint amit 1990 MÉG gyártottak de azévben le is álltak vele , azaz a régi 33-hoz volt. Mivel ez ugyanaz mint amit 1987-ben is ír az enyém mellett, nincs hozzá semmi cikk....

Akkor próbáltam (gondoltam az autóalkatrész-kereskedelem mivel full német alapú, a németek meg ha meghallják hogy az 1351-es moci karbisan 1.3, injekciósan meg 1.4 volt akkor mint a rajzfilmekben az ellentmondó parancsot kapott robotnak, lerobban a fejük és a helyén két drót szikrázik :-))) úgy, hogy 1.4 mert ha az 1.3-nál is mutatja azonos blokkhoz a különböző keverékképző rendszereket, akkor itt meg lesz 1.4 kétkarbis és IE külön - hát nem, ott csak csak IE van... :-(

Viszont belebonyolódtam ebbe a reCaptcha szarba :-p - úgyhogy még az enyémet sem tudtam megnézni - most sikerült, a UNIX száma 102141

https://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=4281fcb12469bc690945d64bc4d5647a&cMegnNr=7942

De mondom, nekem 1987-es egykarbis blokkon van! Annyi, hogy szerintem sem a későbbi hidrotőkés hengerfejes motornál fizikailag, sem a kétkarbisság miatt szállítási teljesítményben nem létezett másik típus - de ez csak az én véleményem, nekem egy autóm van és arra fizikailag jó, illetve nem érzem hogy 79 LE felett már nem teljesít :-)

Úgyhogy ha valaki tud olyat amit én nem, írja meg, 10e nem nagy pénz de feleslegesen ne vedd meg!

(megyek a garázsba, megnézem van-e saját cikkszáma a pOmpának...)
Hakuna2018-10-05 20:27:30 // 80567
Ezek szerint bármikor pótolható elektromossal...

Egyelőre nincs előrelépés a mechanikus ügyében, Torjay Laci keres még, de engem mindenhol kikosaraztak eddig. Gábor ígért egy cikkszámot (ha megvan még), amit lecsekkolok az Unixban. Ebayen aranyárban kínálnak még.
Mondjuk egyelőre még tűrhető a működése (szerintem a bütyök kopik), de magas fordulaton egyre nagyobb a fémes rezonancia, ami az előzőnél (még kopottabb) is annak lehetett a jele, hogy ott már éhezik ...

Egy más kérdés:
A Xado nevű csodát használta már valaki ilyen vén dögökbe? A neten mindenki esküszik rá és ahogy nézem még olcsóbb is, mint a selénia. Érdemes nekimenni vajon?
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-10-03 15:22:48 // 80566
bővebben:
igen, tréler de csak mert nem voltak nálam szerszámok*... :-p

akitől vettem ő ugyanis tett rá egy mitsubishi kisnyomásút , csak át kell kötni a 2 csövet meg rákötni a gyújtótrafóra és gyííí ! :-)
annyi, hogy mivel ő nem volt hajlandó (egy ideig szerelte is a verdát) megcsinálni a rendes AC hajtását és mindig ezzel oldotta meg a problémát, kizárólagos üzaszivattyúként nagyon megutáltam, főleg hogy idegesítően és hangosan kattog...

aztán megcsináltattam a hajtást tavasszal 2005-ben , de akkor én voltam úgy mint most Hakuna cartárs: vettem nagy nehezen utángyártottban egy mecha AC-t, de állítólag (másik szerelő szerint) semeddig nem működött , ezért visszatette amit a kocsin talált , azaz valószínűleg még gyárit (kb.15 éves)
na ez a nyár végéig húzta, akkor Szerencsnél lerobbantunk vele - de némi szarakodás után (ellőtt egy biztit az első indítás után nemsokkal) végül is ez az elektromos kihúzott a bajból, egészen addig azzal jártam (1-2 hét?) amíg nem szereztem egy gyári eredeti de új AC-t.

Na az makkant meg most 13 év után, majd mutatok róla képet..Otthon, a garázsban mikor ellenőriztem hogy tök üresek a karbik egyből tudtam hogy elakadt a beRzin, de azt még nem, hogy ACvagy a hajtása miatt - úgyhogy ellenpróbaként kipróbáltam az elektromossal, este már működött vele, azaz elvileg az út szélén is meg lehetett volna csinálni - bár határozottan kellemesebb volt így, hogy a saját garázsomban csinálhattam miután hazaérkezést követően lenyomtam az otthon lévő másfél liter házisört és szépen lenyugodtam tőle a picsába... :-)

* na jó, annyi hogy a két szükséges kábel közül a test volt csak a kocsiban, a pozitív az a garázsban volt egy dobozban ;-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-10-03 15:00:39 // 80565
nem röhög!!! :-)
pb_2018-10-03 13:32:21 // 80563
A rúddal, vagy bülyökkel akad gond leginkább. Vagy külső Lektromos AC, vagy IE.)
Kazes☻2018-10-02 22:41:57 // 80562
Mondhatom... ismerős a helyzet. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak