Fórum >> Típusok >> Alfasud-33

Hakuna2019-06-03 10:04:16 // 80707
Hátsódob fellelhetőségéről tud valaki informálni? Augusztusig kelleni fog.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-05-29 19:09:20 // 80706
jah, csak aszittem a kipu már kipipálva...viszont azt nem gondoltam volna hogy motorfékben ilyen durva rezonanciába kezd a "carozzeria" - tényleg olyan volt a dobbal érintkezve a hanghatás mint a világvége+azonnal széteső verda együttvéve :-p

bakokból az elsőt vizslattam a kuplungmeló közben - nem úgy nézett ki mint akinek megkottyan egy ilyen motorleengedés. A felső függesztőből van új de erre a mocira már nem szánom - amúgy nem rossz ami van és a kuplungozás közben kiszerelve pihengetett...Az oldalsó kitámasz volt aggasztó kinézetre de valójában az sem okozta- hiszen a csere nem változtatott.

Rudazat viszont eszembe jutott , mivel összerakáskor valamiért nem helyes sorrend (váltósi kapcsolórúd végén a lemezkosárba először a gumi és úgy bele a rudazat vége) játszott, hanem azt a csapot gumistól akartam tenni a kosárba - ilyenkor félúton f..szául beledagad-szerencsére a csőfogó jó barátunk és végül is átjött a vége, ráfértek a lerögzítők - de gondoltam hátha az, még meg is nyugodtam szerelés előtti este hogy emlékeim szerint könnyen hozzáférhető...
...mármint kipu levett állapot mellett, úgyhogy vasárnap reggel izzadtam-rimánkodtam mikor megláttam a tényleges szitut hogy valami más legyen a megoldás :-S

Amúgy ma mentem egy Miskolc-M3-M0 Gyálig-M0 vissza M2-ig-Dunakeszi LIGET UTCA ;-)) - M0-M3-Miskolc kanyart és eszetlen jó volt - elszámítva hogy felétek is ugyanaz a büdösköcsög eső esik mint itt :-p
pb_2019-05-28 22:50:50 // 80705
Haytani vagy TSerélni kell a füleket.
pb_2019-05-28 22:50:04 // 80704
Vár6ó volt, hogy a kipzf, váltórudazat, motortartóbak valamelyike lex a ludas.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-05-28 14:08:09 // 80703
Hát ja! :-)

Azért benne volt a pakliban hogy csak az okot találom meg - de megszüntetni nem tudom, mert amilyen egyszerű dolog - annyira nem látszott a kocsi alatt megoldódni...
Merthogy az egész rendszernek a kocsi hossztengelyéhez képest való kismértékű elfordítása mellett a leghatékonyabb javulást az egész kipunak a padlóhoz képesti lesüllyesztése okozná - de nekem az egész cső gyanúsasan magasan van, a
felfüggesztőpogik a dob után majdnem vízszintesen állnak :-(

Ennek valszeg az az oka hogy nekem ebben egy szeleplapkás és eredetileg egykarbis 1.3 motorra lett az eredeti moci cserélve...Ami kasznihoz köthető - külseje-belseje, villany, futó, fék, kormány, tank, stb - ezek maradtak de a hajtásláncnál sztem LEGO'ztak, így a kipu is sanszosan 90 előtti lehet és nem az autó eredetije..
Leömlő és a vég-tag :-) már cserélt , pont a közép-tag még az amivel vettem a verdát és ugye pont ebből űztek sportot (hogy kívülről egyező alkatrészek beépítésénél szépen 1-2 fontos dolog máshová esik) mind a "nagy" (kocka/csík) mind a "kis" (futó 4 csavarosból 3 csavaros) faceliftnél
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-05-27 11:53:08 // 80701
Furcsa és szerencsés módon a kipun kellett még finomállítani...A középső (vagyis nekem első) dob ért hozzá elöl-felül az alagút falához...
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-05-27 08:35:39 // 80699
Már ne törjétek a fejeteket, +oldottam! :-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-05-25 21:48:47 // 80698
néhány adalék:

a most motorféknél hallható dübörgéses rezonancia jópár évvel korábban éles balos kanyarokban mindig előjött - aztán valahol az elsőfutó-féltengely projekt után meXűnt

most ugye kuplungcsere volt , lejött a kipu eleje-közepe, a 2 féltengely és a váltó, motor le volt engedve - valahol ezek visszarakásánál mehetett el valami...

a kiput először nem jól tettem vissza, eleinte ennek a csörgését hallgattam indításkor-leállításkor főleg és a motorfékes balhé megvolt, a dübögés halkan sztem, Kipu be lett állítva, semmi saját hangja , ha a végére lépve beremegtetem se saját csörgése se a dübögés nincs

a motor kicsit elfordult a tengelyétől a leengedés alatt, visszaemeléskor beállítottam hogy a felső felfüggszilent pont a pofalemezek közé menjen fel - másképp nem is tudtam volna rögzíteni.

A jobbos kitámasztó fennmaradt a leengedéskor - csúnyán meg is volt a szilent benne tekeredve, gyorsan levettem de úgy volt egy darabig. Amúgy sem 100as, vannak repedései - ma este lecseréltem a donoréra ami szintén nem tökéletes de klasszisokkal jobb - próbakör és semmi :-(
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-05-25 21:35:03 // 80697
Bocs hogy megint én nyomom :-) de előállt pár napja egy idegesítő jelenség és holnap reggel ezzel kezdek - de hátha más is tapasztalta már - nagyon meg kéne fejteni mert hétfőn elígérkeztem Vecsés környékére munka ügyben és így őszintén megmondom nem merek elindulni...

Szóval a jelenség: elindulás után nem sokkal (lehet hogy az első rosszabb útszakasz alatt-után, nem tudom, ebben a k..baszott városban nincs olyan hogy jó út) elkezd valami dübögni a váltókar alatt az alagút falán

megjelenési formák:
-alapjáraton (nekem nem túl egyenletes, főleg bemelegedésig mert nem használok szívatót) néha elkezdi és párszor ütemesen
(a legidegesítőbb: van hogy alapjáraton bent folyamatosan csinálja - gyorsan kiszállok de a kocsi mellé lehajolva semmi nem hallatszik, a motor alapjárati zaja elnyomja , ha befülelek az utastérbe ott hallható - valszeg valami kívülről úgy koppan hogy onnan nincs vagy alig van zaja csak az alagút felerősíti???!!!)
-menet közben néha hallom-néha nem , de valszeg csak a motorzaj elnyomja mert váltáskor a leeső fordszám miatt legtöbbször hallom
-próbáltam olyat hogy haladás közben motor leállít , üres és gurul - akkor is csinálja de ahogy lassul az autó egyre kevésbé - ezzel a motorból származást kizárnám!
-leállításkor szinte mindig egy ilyen dübbenés az utolsó hang amit hallok

és a kedvenc: testesebb motorféknél (akár ez első métereken) nem dübög, hanem dübörög és közben valamivel rezonál is - ez kettesben a legdurvább!

????????
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-05-17 08:54:02 // 80696
na ez szép, de komolyan! ;-)

én 1x valamiért Norvégiába szeretnék eljutni az enyémmel, de eddig csak Horvátország (Dalmácia) 1000 km, Olaszország Lecco (1200) és Bulgária Napospart (1300) jött össze :-)

Amúgy ha valakinek kényelmes a belseje, akkor kifejezetten jó utazóautó tud lenni, fogyasztás sem vészes. Városban (itthon) csak szétcseszed a futóját meg mindent, a motornak sem tesz jót a számomra értelmetlen és értelmezhetetlen városi autózás (tötymörgés a sebességet kereső, lámpánál tévéző-fetrengő konzumidióták miatt, lámpáknál álldigálás, stb.) ha meg valaki még a fogyasztásra is gyúr ezek mellett - akkor szinte tutti főtengely :-(
szelod92019-05-16 17:41:40 // 80695
Rendes használatra lett készítve. Srác megy ki vele Dániába jövőhéten. Kb ~1500km-es út lesz neki. Azután ott tervezi használni.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-05-16 11:18:27 // 80694
Grat, jól néz ki!

Hogyan tovább? Rendes/játszós használatra készült vagy "előre megfontoltan, haszonszerzési vágyból" lett elkövetve a projekt ? :-)
szelod92019-05-14 12:42:34 // 80693
Ma elhoztuk barátom 33-asát. Egy éves építés volt, két autóból sikerült újraéleszteni. 1.7 16V
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-05-12 23:45:05 // 80692
Érdekelne kik vótak ezek a tettesek? :-)
pb_2019-05-11 21:16:27 // 80691
Nem ráyuk gondoltam. Nekem nem ott lett felúyítva. Az enyém több mint 10 éve ok, és més sokba se volt.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-05-10 10:44:39 // 80690
Igen, én is azt látom jónak, mert most beszerelni és úgy mérni aztán kiszerelni ha nem jó - az nekem többe van mint ha egyből felújíttatom...
Fel is vettem a kapcsolatot Kárászyékkal - gondolom rájuk gondoltál...

Tapasztalat, várható kőccség esetleg?

Rugó még nem tudom hogy lesz, hátha abban is tudnak segíteni..
pb_2019-05-09 23:03:13 // 80689
A monroe az xar, a gátlókat fel kell úyítttatni.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-05-09 11:52:35 // 80688
illetve marad a donorból a 28éves/129k-t futott cucc...
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-05-09 11:51:38 // 80687
ahogy az öregek mondták egykoron erre :" még jó, hogy kapni lehet..." .-p

én most az orrfutóval vagyok így, emberi áron érdekelne 2 új gátló meg 2 új rugó de UNIXnál néztem és rugót nem nagyon látok elölre, gátlóból Monroe lenne 40k, de a kép alapján FL utáni hiába írtam be 1991et modellévnek, elfekvőből meg csak balos van :-(
Mester2019-05-07 20:32:51 // 80686
Köszi a segítséget! :) Nincs utángyártva sehol... :( Gyári van 32e ft
pb_2019-05-05 12:43:28 // 80685
Az utángyártott kb 20ft nem ér.
pb_2019-05-05 12:38:23 // 80684
Sokféle gyári felni volt.
pb_2019-05-05 12:37:38 // 80683
Nem más, Lől van kevesebb rögzítési pont.
pb_2019-05-05 12:35:29 // 80682
Gyári sinTS, TSíkhoz sinTS, max Lfekvőből.
szelod92019-05-05 09:49:54 // 80681
Sziasztok! Egyik barátom nevében keresnèk 4x98-as gyári felniket 33-asra. Nem sokára a felújítás végére ér és kellene neki egy szett gyári felni. Ha tudtok ilyet, ne tartsátok magatokban! 😁
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-05-05 09:43:15 // 80680
Bocs, abból indultam ki hogy itt Miskócon volt egy srác aki a nagylámpását elöl átépítette "csíklámpás elejűvé" -de akkor gondolom belül a vázhoz kapcsolódás más?

Szintén nem tudtam, hogy már nincs utángyártottban a bótokban...a vaterán és a jófogáson rémlett, de most néztem meg hogy nincs...sajnálom, esetleg az adok-veszekben hátha valakinek megmaradt (akik jellemzően itt nem nagyon írogatnak-olvasgatnak)
Mester2019-05-04 16:28:40 // 80679
Nincs új sárvédő sehol,különben vettem volna! Csak gyári van 120 Euro
Mester2019-05-04 16:24:44 // 80678
A motor tipus mindegy csak az évjárat nem!
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-05-04 14:17:35 // 80677
Na a tisztesség úgy kívánja hogy beszámoljak mi a szitu - ha már többen is segítettetek...
...szóval: ha hiszitek ha nem, de MAGÁTÓL megjavult minden...

pb_cartárs sokat segített a konkrét megvalósításban, mármint ez még az a terv volt hogy miután rájöttem hogy nem célszerű indításkor letiltásra kerülő fogyasztóra tenni a gyújtást , gondoltam megtámadom a tényleges gyújtáskört valahol még ott ahol tetten érhető a 12V...

kimértem, hogy a kormányburkolat alatti csatiban (vagyis nem kell a burkolatot lebontani! ;-)
még minden OK - viszont onnan csak fúrással vihető át a tűzfalon bármi is! pb_ elkalauzolt a következő ilyen pontig, ami az akksi és a fűtésbox között van...
ott eleinte mérés alapján úgy tűnt, hogy már nincs meg a 12V - aztán valahogy a letiltó relével (?!) való variálást követően nem tudom milyen sugallatra megmértem az eddig lehúzott-leszigetelt eredeti trafóra menő zöld/feketét és láss csodát:
-alapból 0 V
-gyújtásra 12V
-indítózásra 9-10 V...

Összedugtam így tkp. az eredeti gyári konfiget és beindult, azóta így használom, indul ahogy kell - azóta mentem vele ha km-ben nem is sokat, de indításban jópárat és minden OK.... :-O
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-05-04 14:00:19 // 80676
sztem első sárvédő az jó bármire attól függetlenül hogy benzines vagy TDi illetve hogy FL előtti vagy utáni...ja, és kapható bármelyik autósboltban - bár nem tudom mennyire méretpontos ez az elem...

eddig csak a másik háromhoz volt szerencsém:
-külső küszöb: kb. pontos, de utólag kell rávágni mind a 3féle lyukat, ebből az üregelők a könnyebbik eset (körfurat) de a műanyag küszöbburkolat klippjei oldalt és lent négyzetes furatokat kívánnak...
-tankbetöltő folt és hátsó kerékív: mindkettőnél az az átbaszás hogy 83-94-ig írják, valójában csak a 90 előtti Berlina-ra jó, mert az ajtók közepén húzódó és az ablakok alatti törés az a csíklámpásnál és mindkét SW generációnál más szögben, pontosabban törés nélkül folytatódik a hátsó ajtó végétől. (a tankos elembe mindkettő, az ívbe az ajtóközépi törés esik bele)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-05-04 13:49:55 // 80675
Én '16-ban vettem Lacitól egy új hátsótagot
Mester2019-05-02 16:13:58 // 80674
Ciao! Valakinek vagy valakit tud aki bont vagy van alkatrésze 33 1.8td Fl. előtti? S.O.S. lenne jobb első sárvédő!
Hakuna2019-04-27 22:01:08 // 80673
Hátsódob beszerezhető még? Vagy helyettesíthető valamivel?
LoneWolf332019-04-25 17:55:40 // 80672
És ha behúznál egy új vezetéket a gyújtáskapcsoló 2x2 csatlakozójától a trafó 15-ös termináljára? A gyújtáskapcsolónál is a zöld-fekete vezetéket kell keresni: az az indítózás alatt is feszültség alatt van.

Ehhez persze le kell szedni az egyszer már jól felhelyezett kormányburkolat alját...
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-04-24 14:35:04 // 80671
nem hiszem, mert a trafón nincs meg a feszkó, de ha rávezeted máshonnan és a leírt inverz módon beindul, onnan egy ütem nem marad ki, úgy megy mint a nagykönyvben... ráadásul fater (nem autóvillamosságis, de elektrotechnikus) azt mondja, hogy a mérés alapján (nem 0 V ahogy lenni kéne mondjuk vezetékszakadásnál hanem 0,6 V) ez jellegzetesen a letiltásra használt áramköri elemekre utal...

még egy motortéri átnézés belefér,de anno a Nagy Felújítás ürügyén, illetve alkalmával tényleg minden testpont meg lett csinálva, ahol kasznin van ott még a festéket is leszedtem és csak külsőleg lett finoman lakkal vagy festékkel lezárva a két érintkező elem hézaga.
pb_2019-04-24 11:24:42 // 80670
Nem lehet, hogy a vezetékek is inkább ott sérültek? Vagy ximpla testhiba?
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-04-24 10:00:30 // 80669
Nem, csak a fedelet! Ja meg a rotort - kellett volna, de nem tettem- meg is szívtuk ezt a lustaságot (ami viccesen sőt igazságtalanul hangzik azután amennyit tornáztam meg fekve nyomtam a szerelés alatt :-p) mert ugye se a garázs se az autó nem tökéletesen vízszintes, a motort nem akartam emelőn hagyni (az enyém visszaenged elég sokat) bakra tettem de egyrészt k.va nehéz a bak tetejét még fával-rongyokkal is összepászítani a motor alátámasztásra alkalmas felületeivel , másrészt a baknak adott pozíciói vannak, egy oldalon pont felült rajta a moci, a másikon hozzá sem ért...Mindegy, egy bak elbírja - csak így meg szinte észre sem vettük, hogy a motor elfordult a hossztengelytől egy kicsit, pont annyira hogy mikor a váltót visszatettük a verda alá és engedtük vissza a kocsit a tűzfali pofalemezek egyike letörte a rotor farkát :-S
(elvileg az farokrésze csak kiegyensúlyozós szerepet tölt be, de 2410 ft-ért vettem bele UNIXból új rotort - ami nem fordulatszámszabályzós, úgyhogy mostmár mehetek 6800 fölé! :-)))
pb_2019-04-23 22:33:52 // 80668
Ott sunnyognak a geczi ződ/feketék.D

pb_2019-04-23 21:43:32 // 80667
Az Loxttót nem vetted ki/le a kuplungozásnál?
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-04-23 20:38:10 // 80666
Nojóvan, a kormányburkolat már fent de a polc alatta nincs még - ott van egy szép nagy csatlakozó, abban kimértem a zöldfekát elvileg jók az értékek, sztem onnan viszem el a trafóra...
pb_2019-04-23 12:40:04 // 80665
Ayay.)
Zöld/fekete.
A riaxtót simán ki lehet írtani, perxe geczi nagy munka, mert ki kell bontani a kábelkorbáTSokat, és épen vixxa lehet állítani a gyári állapotot. A karbis még nem is bonyolult ebből a xempontból. De akad 1 yó kis könyved, amiben minden le van írva.)
Ilyen xép tud ez lenni:



D
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-04-23 11:19:47 // 80664
Üdv Urak!

Villanyászati segítség kéne...


Kuplung cserélve, váltó lenyalva, új állítható kormányösszekötők bent - a benzinpumpánál belefutottam egy újabb korábbi magasszintű autószerelő-szakértői megoldásba ami miatt ugyanúgy kellett hagyjam , de ezek mind hibátlanok (lásd később)-ellenben szart beindulni...

Nincs gyújtás, a trafó sem kapja meg a 12V-ot :-( Nem tudom, talán a motorleengedés miatt lett valami vezetékszakadás és/vagy a gyári, hozzám már távirányító nélkül került riasztó veszi el (kulcs van hozzá, ki van vele kapcsolva , de kiszerelni nem lehet mert akkor sincs gyújtás ) Sztem inkább az utóbbi, sajnos kapcsolási sincs hozzá, esélytelen arrafelé nyomozni - úgyhogy kerestünk faterral egy gyújtásra kapcsolódó 12V-ot (ablaktörlő ha jól nézem) és összekötöttük a trafóval. Nagy nehezen beindult, pont mikor már kezdtem feladni...

Innen mentem vele a ház körül, másnap tankolás meg ilyenek, ki Nyékre, (innen tudom hogy amit szereltem az OK) ez kb.15-20 indítás - és nagy gond vagy ijedelem nem volt, de egyértelmű volt hogy az indításnál valami megváltozott...Mindig akkor indult be, amikor abbahagytam az indítózást és akkor is nagy rándulással...Eleinte a sokat állt benzinre fogtam, aztán tegnap reggel megvilágosodtam: basszus !!! az indításnál van egy relé ami pont ezeket az általános fogyasztókat lekapcsolja, azaz indítózásnál pont nincs gyújtásom, de amint elengedem a kulcsot visszatér és a még lendületből forgó motor így beindul valahogy...

Na most ez így hogy tudom a mikéntjét nem igazán jó...Most a meló miatt csütörtökig-péntekig nem megyek sehová , de ahogy lesz kis időm ezt gyorsan és célirányosan meg kéne oldani...

Egy rekesz sörre jó nálam aki konkrét tippeket ad
-vagy arra hogy melyik gyújtáskapcsolóból jövő vezetéket kellene a trafóra kötnöm
-vagy hogy iktatható ki a I35 (táblán B jelű) relé (nem hiányzik mert magamtól is úgy indítózok hogy minden lekapcsolva, főleg a lámpa)


Kösz előre is!
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-04-03 08:42:48 // 80661
ja, igazság 107/105 a kat miatt...

de az enyém karbival meglesz 110! :-)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-04-02 14:11:38 // 80659
KAT nélkül nem 110?
pb_2019-04-01 22:41:27 // 80658
107 és ninTS különbség.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak