Fórum >> Típusok >> Alfasud-33

Azmo2004-12-07 14:47:02 // 407
hmm, akkor aszondod hogy lehet hogy onnan kérni alapból mérni hogy jól közlekedik-e a nafta?
granturismo2004-12-07 14:43:47 // 406
Hát ez így akár még akksi hiba is lehet....
Azmo2004-12-07 14:41:47 // 405
igazándiból azé gáz, mert gyújtás fel, felugrik 12 v-re és utána fokozatosan csökken.....gyújtás le, ismét felugrik 12 v-ra és megint csökken....jó, mi?
granturismo2004-12-07 14:35:58 // 404
gyanú kóbor áram? És merre kódorog??:-)
Azmo2004-12-07 14:31:14 // 403
áhh, gyök...gyanus kóbor áramot találtunk, arra kő rátenni közvetlenül 12 v-ot és meglátjuk, hátha az a gond! Köszi azé!
norbee2004-12-07 13:55:55 // 402
Azmo Na mizujs? P gyök 4, vagy rendes? Nem találtam cuccot... :((
Azmo2004-12-06 15:18:21 // 401
jójó, vágom-vágom, én hibáztam!
granturismo2004-12-06 14:45:47 // 400
Azért írom így, mert a boltban is így lehet megvenni. Egy fékre valót nem tudsz venni.
Azmo2004-12-06 14:34:57 // 399
ja hogy garnitúra 1 pár, oks:) thx
granturismo2004-12-06 14:22:57 // 398
Nem, egy pár annyi.
Inner Circle2004-12-06 14:19:00 // 397
Annyi, csak asszem a középső csavarokra kell vigyázni, mert azokkal lámpapozíciót is állítgat az ember. Jól kell visszatenni.
Azmo2004-12-06 14:16:39 // 396
csak 8-10ezer 4 db?
granturismo2004-12-06 13:58:32 // 395
Textar 8-10 körül/garnitúra.
Azmo2004-12-06 13:12:42 // 394
volt itt szó fékbetétről, ki mire esküdött? árban mibe fáj kb.?
Olasz2004-12-06 13:09:34 // 393
Nem bonyolultabb, mint egy több darabból álló Kinder tojás összerakása. 3 vagy 4 csavarocska talán?
KisP2004-12-05 15:27:04 // 392
Szia Granturismo! A gyertyákkal kapcsolatban elfogadom a tanácsod és rakok bele NGK-t. Az ablaktörlőkkel teljesen egyetértek! Nemrég cseréltem a gumikat és csíkozva töröl,ami persze nem jó. Észrevettem,hogy a gumi nem fekszik fel rendesen az üvegre.És enyhén karcos az üveg ami akkor történt mikor még nem nálam volt a boxerke. Igazad van, jogos a csere, hisz tényleg kölséghatékonyabb olyan kart fölszerelni amik szinte az összes autón hasonló típusú van. Mindenesetre köszi a tanácsokat! Üdv
Andorka2004-12-05 14:40:31 // 391
Ez a fényszóró párásodás engem is zavar, néha olyan a lámpa üvege mintha izzadna, csak belülről olyan. Ráadásul kicsit szivárványos is, lehet cserélni kéne...
M-GEGE2004-12-05 14:25:08 // 390
33ason a lámpát bonyolult művelet kiszedni? Ki kellene, mert sz@r a tömítés és gyakran bepárásodik, gondoltam kinyomom körben siloplast-tal.
granturismo2004-12-05 13:44:29 // 389
Sajnos a gyári karban csak a gumi cseréje általában nem jön be, mert a gumit műanyag laprugók feszítik a szélvédőre amelyek ilyen korban már elfáradnak és nem feszítik egyenletesen fel a gumit. Ezért az új gumival is csíkosan töröl. Ráadáasul mivel az alsó feszítő spirálrugó ugyanolyan erővel feszít viszont a gumi csak mondjuk 50-70%on fekszik fel az eredeti felülethez képest (50-30% törlés nélkül van vagy csak maszatol) az egységnyi felületre eső erő nagyobb, ezért a koszos szélvédőn a homokszemcsék alá szorulva magát a szélvédőt is finoman összekarcolhatja.
granturismo2004-12-05 13:37:32 // 388
Szia Petike Én már használtam mind a 2 említett gyertyát a Boxiban. A Goden Lodge 25HL gyertyát használták gyári beszerelésben és ha most rendelsz gyári gyertyát annak a dobozában is a Golden Lodge van. Ennek ellenére én az NGK BP6E gyertyát használom jelen pillanatban mivel az NGK a legjobb gyertyamárka véleményem szerint. Más típusú autókkal nagyon jó tapasztalataim vannak. Ez a gyertya a Boxiban is bevált. Ráadásul olcsóbb is a GL-nél. Egyszerú egyelektródás gyertya egyébként. Én nem kínlódtam a gyári ablaktörlőkkel. Kivágtam az egészet úgy ahogy van, mert két karért nem fogok ilyen horror árat kifizetni. Vettem bontóban 2 db Fiat Croma bontott, de jó állapotú kart (1000Ft/db) Ezek a karok még jobbak, mert alul nem 1 bazi nagy, hanem 2 finomabb rugó feszíti a szélvédőre. Az eredeti karok helyére simán felszerelhető. Ennek olyan sima J alakú lapátcsatlakozója van amilyen a normál autók 90%-án így mindenhol kapható hozzá cserlapát vagy sima gumi is. Utána vettem egy pár spojleres Bosch lapátot a Baumaxban (asszem 3000Ft volt akciósan). Ez így sokkal költséghatékonyabb.
KisP2004-12-05 11:50:31 // 387
Szia! Bekakkantok ha tényleg csak az egész karral együtt lehet lecserélni.... Akkor csak a gumikat cserélem ki végülis az a lényeg:P Majd később kap karokat is:) Tudod itt a karácsony azt viszi a pénzt sajna:) A gyertyákkal kapcsolatban nem tudsz segíteni? ÜDv
Giorgio2004-12-05 11:23:13 // 386
Szilyasztok! Petike, grat a nagyszerű futásteljesítményhez, ha így haladsz, egyszercsak a Tiéd lesz a "legjobb vétel az alfák közt" cím. :-)) Én most értem el a 140'000-et. (1996-os 1.6-osommal) Az ablaktörlő lapátok csak egyféleképpen cserélhetőek. Karral együtt, cakli-pakli. 12'000 körül van a pár ára. Nemtom, hogy ebben benne van e a gumi vagy sem. Mert legutóbb én csak gumit vettem. Előre+hátulra árulják egy szettben, az 5000be fájt. Szóval ez is meglehetősen borsos. És még nem is oldotta meg igazán a maszatolás problémáját. :-( Karácsonyi ajándéknak viszont sztem megérdemli az autó! :-))
KisP2004-12-05 10:57:50 // 385
Sziasztok! Régóta nem tudtam írni,szóval üdv mindenkinek! Képzeljétek elvittem az autómat (145 boxer) szíjcserére, mert már megérett a csere most tart 104ezer km-nél 9 évesen! szal keveset futott autóm van!:P A szerelő azt mondta,hogy jóhogy elvittem mert már a szíjak nagyon a határán voltak,el voltak öregedve.Plusz kicserélte a generátor 2 csapágyát,plusz a ékszíjakat (szervo,klima,gen) is,mert már azok is 9 évesek voltak.:P Szal echte gyári volt még.:) Kicsit borsos árat fizettem érte de muszáj volt:50 ropesz Most már csak gyertyákat kell kicserélnem, azt hiszem ezt én magam is megtudom oldani. Csak az a kérdésem, hogy milyen márkájút ajánlotok? NGK vagy GOLDEN LODGE? (145 `95 1.3 boxer) Másik kérdésem: Valaki magyarázza el,hogy a nyavalyába lehet az ablaktörlő lapátokat kicserélni??? Egyszerűen nem bírok vele.Szeretném az egész lapátot kicserélni,mert már elhasználodott az is. Ciao!Cuore Sportivo!
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-12-04 13:48:07 // 384
Andorka! most,hogy olvasom az eszmefuttatásod,rájöttem: én is pont ezért vezettem el anno az ötletet. Valszeg a kép,amit betettem mediterrán égövi verdát ábrázol :-) Hát igen,a kontinentális éghajlat sokszínűsége megtorpedóz néha sok "pofonegyszerű" ötletet,és nem csak az autóknál... :-(
Andorka2004-12-04 12:50:03 // 383
No, a direktszűrővel nekem csak egy gondom van: Ha belenéztek a motorházba, a légszűrőház beömlőjénvan egy kis termosztát, ami a beszívott levegő hőmérséklete szerint irányítja, hogy a hűtő mellől a meneteszelet, vagy a kipufogóról szívjon meleg levegőt. Nyilván hidegben a kipufogó által felmelegített levegő kell a motornak, aztán az üzemi hőmérséklet elérésekor a kis termosz szépen állítja a "csapóajtót" a szívócsövön. A direktszűrő meg tulajdonképpen meg csak egy fém szita ami ott ücsörög a karbi tetején, és télen-nyáron, hidegben-melegben azt a levegőt engedi át magán, ami a motor és a motorház között van. (tehát télen nem szív felmelegített levegőt indításkor, nyáron meg nem a hűvösebb menetszelet engedi be, hanem a motortérben felmelegített, híg levegőt. Ezért gondolkozok inkább sportbetétben, ami a mostani paplan szűrő helyére menne be, a beszívott levegő hőmérsékletét szabályzó kis termosztát meg megmaradna. Másik megoldás lehet, ha az ember a direktszűrő köré épít házat, és megoldja, hogy a levegő honnan jöjjön be (aki jár autóversenyekre-pl. ralira- az láthat pár trükköt: SzabóG Skodáján láttam legutóbb, hogy a direktszűrő egy házban volt, a házba pedig egy jó vastag csövön ment be a levegő, ami persze a hűtőmaszk mögül szopattyúzta be a menetszelet)
M-GEGE2004-12-04 10:32:03 // 382
Vmi ilyesmi szűrő amit ti kerestek:

Volt nagyobban is, ÁdidiGaga neked elküldtem az is K&N volt, nekem már nincs meg a kép.
M-GEGE2004-12-03 18:32:29 // 381
Hi everybody! Csinálgatom a honlapom új dizájnját, eddig ilyen: Alfa 33 Boxer Heaven V2.0 Na milyen? Csak lassan készül, mert közben egy cikket fordítok: 33-3 TT12 Vállalja valaki, hogy lektorálja, ha kész van? (értsd: átolvassa, hogy nincs-e benne hülyeség)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-12-03 18:28:11 // 380
most néztem meg nagyba,a szűrők között a bekarikázott fals, az az M-GEGE szűrője. de a motorfotón láccik a jó megoldás. arról is van külön képem,de azt még keresni kell :-(
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-12-03 18:24:29 // 379

na,meg hát ilyenek... :-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-12-03 18:19:01 // 378
Hali Andorka! ha érdekel,nekem a zsámbékiaktól lettek bowdeneim.Gáz kb.2500 volt,a szívató 6000 de abban egyben van a ház,a gomb meg a műszerfal-lámpa kapcsolója. direktszűrőben nem vagyok otthon,de szvsz ide nem kellenek trombiták. a cuoresportivo.ch -n vannak Sudok,ott van egy fekete motor két szűrővel , szerintem valami olyasmi lehet a tutti. na várj,előveszem a másik böngészőt azt hátha lesz valami... :-)
Andorka2004-12-03 15:51:27 // 377
Ja, a két karbis átalakításról még kimaradt: a bowdent nem tudta a szerelő megrendelni, ezért az Skoda (farmotoros) gázbowden átalakítás lett...(asszem a szivató bowdent kellett abból legyártani) Kérdés: a két karbi szinte követeli a direkt szűrőt...Hozzá való kis trombitákat, csatlakozót kitől/honnan lehet venni? Vagy egyedi gyártásban hátha bevállalja valaki?
Azmo2004-12-03 14:08:17 // 376
mit látok ahogy kimegyek sétálni: fekete P4, DKF-7xx-es rencámmal, ösmeri valaki?
Andorka2004-12-03 13:27:37 // 375
Ural: A karbikat egy Sprintről vette le a szerelő, megkaptam 10e HUFért a komplett cuccot. Picit dzyuvás volt, szét kellett szedni, és acetonban átmosni illetve megpucolni. A gázrudazat is hiányos volt, ott is kellett pótolni ezt-azt, a rudazat meg le is lett galvanizálva, szép sárgára. A paplan légszűrőt meg a Meteor autóalktrész kereskedésben vettem, volt nekik polcon. A méretét írtam korábban (kikereshető az interneten asszem a K&N cég oldalán láttam a sportbetétek között) A motort pedig 40ért sikerült venni, pucéron 40ezer volt, injektorokkal+elektronikával 70 lett volna. Mesterem tanácsára karbisra csináltuk a gépet, ez jobban megy, szerinte.(igaza volt, tényleg szemét módon húz:) Ugyanennyiért hirdetett a srác csíklámpásból kivett 1.7es motort is, de ahoz ugye komplett kipufogó rendszert meg fékeket is kellett volna cserélni, a pénzem meg így is jól elfogyott. ráadásul így a régi blokkba ment vissza minden, tehát a motorszám változatlan, a forgalmimba sem került semmi változás. A kipufogó rendszer amúgy így is gyenge ehhez a mocihoz, cserélni illene az 1.5 rendszerre. (A kuplung már a nagyobbik 200-as átmérőjű, nem az eredeti 190-es)
norbee2004-12-03 09:39:00 // 374
Gratula, Tiéd az egyetlen 1.3TI Magyarországon! :)
Azmo2004-12-03 08:34:37 // 373
kongratulálok Andorka, használd egészséggel! Majd számolj be a tapasztalatokról!
vivalfa2004-12-03 08:31:12 // 372
Hali! 60e km-t ír erre a tipusra is. csao
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-12-02 23:46:40 // 371
Aprópopó,karbi! :-) nincs valakinek 1 db akár kukás 1,5 QV Weber karbija? nekem csak a 2-2 darab alapjárati (47) és fő-(145) fúvóka kellene. ugyanis nekem felemás a két karbi,az egyikben ilyen fúvókák,a másikban viszont a sima 1,5ről valók (52/130) vannak :-(
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-12-02 23:42:40 // 370
Andorka! grat a "produzzione"-hoz! néhány biztató adat: a motorod gyári változatban is létezett, a csíklámpás is készült 92-ig karbival! nekem ilyen van,csak SW,igaz nekem meg egy csere folytán nem hidrotőkés ,hanem "1. generazzione " a motor benne.De ezt hagyjuk is :-) Hivatalosan 86 LE-s volt és paplanlégszűrős. De ha 1,5 QV karbi van rajta,ami a sima 1,5 höz képest +10 LE (105/95),gondolom a 86 ra is rádob vagy 7-8 plusz LE-t. :-) ja,és a lényeg: az 1,3 csíklámpás karbis gyorsulásban megelőzi a 90LE-s 1,4 IE-t és a 95 (97?) LE-s 1,5 IE-t is :-DDDDDDD
Ural2004-12-02 23:15:56 // 369
Mennyi Huf-ért vetted az új motort, meg a karbikat?
Andorka2004-12-02 23:12:23 // 368
Halihóóó! Elkészült 3 hónap után a verdám:) Augusztus végén hajtókaros lett a masina (1,3-as első generációs Alfa33). Azóta vettem bele egy 1.4-es injektoros motort (elektronika és injektorok nélkül), szétszedtük a szerelővel, és felújítottuk. Sajnos képek nem készültek róla, csak a kész motorról, beszerelés előtt fél órával. Pedig nagy meló volt a beégett olajsarat kivakarni a blokkból... De kész lett, a régi blokkba bekerült a 90 lovas moci fűzött főtengelye, ráment a hidrotőkés hengerfeje (ait természetesen kipucoltunk, a szelepszár szimmeringeket is kicseréltük, az alu öntvényt homokszórással letakarítattunk), ráugrott a Sprint dupla Weber karbija (hozzá a paplan légszűrő 298*170mm méretű, valaki kereste: 2500HUF a Meteornál), ami az 1.5ös QV-n szokott lenni Ki lett cserélve a komplett kuplung (tárcsa 200as lett bele, a régi csak 190-es volt)is. (Nem tudom mennyi lehet a motor teljesítménye, korábban ugye gyárilag 76lovas volt. Ugyanez a blokk injektorral már 90 lovas. A hengerenkénti porlasztóval már elmondhatom hogy a motorom már 1.3TI?:))) A fogyasztására kiváncsi leszek...
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-12-02 16:02:23 // 367
1,3(2x duppla Weberkarbis) M-Gege! nízem mingyá'
M-GEGE2004-12-02 15:58:26 // 366
Na hello! Mi van veled? Rég beszéltünk messengeren! Küldtem mail is, de csak arra a címre amit itt megadtál! A másikat elfelejtettem :-(
vivalfa2004-12-02 14:01:13 // 365
Bocs, de mekkora mocija a gépednek? Egyébként az enyémnek 60e km. üdv
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-12-02 13:40:32 // 364
Viva la boxermania! boxernél mennyi időnként/km-enként kell a vezérműszíjakat cserélni? köszi
Azmo2004-12-02 13:22:49 // 363
ahogy van infóm erről elsőkézből, elmondom mi a pálya:)
count M2004-12-02 12:44:35 // 362
A srác szerint 7-8-at eszik 98-asból, és 10 fölött 95-ösből. Nekem ezt mondta, és ezért gondoltam hogy megkérdem az új tulajt is... ő nem akarja eladni, tehát vszeg objektívabb. ;) r.cM
norbee2004-12-02 12:40:56 // 361
Jóval kevesebbet nem fogyaszthat, ez inkább betonláb, és adagolás kérdése.
Azmo2004-12-02 12:29:20 // 360
nos, ezt nemtom még, mert nem nagyon müxik ugye a km számláló, a teli tank és rátankolok módszert még nem próbáltam ki, de majd megbizonyosodom, hogy ven-e ebben a 98-as benzin legendába valami:)
Inner Circle2004-12-02 12:09:13 // 359
Itt legalább hozzá lehetett férni a motorhoz, ha javítani akarták :)
count M2004-12-02 11:52:56 // 358
De van. :) Voltam én is megnézni a kocsidat (amikor még eladó volt), és a srác azt mondta 98-as benzinnel jóval kevesebbet fogyaszt mint 95-sel (bőven megtérül az árkülönbözet). Ez tényleg így van a Te tapasztalataid szerint is? A saját kocsimnál semmi ilyet nem vettem észre. Jó, mondjuk az egy "kicsit" más. :) r.cM
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak