Fórum >> Típusok >> Alfasud-33

Andorka2004-11-22 22:55:33 // 307
Azért a jó turbóhoz kell hajlított leömlő, ami összegyűjti a kipufogógázt a turbóhoz. A 33-ason meg ugye szép Y-alakú leömlők vannak, először oldalanként gyűjti össze a gázt, a váltó alatt meg a két oldalét egyesíti. Az igazi leömlőt pedig úgy számolják ki, hogy a hengerekből kijövő kipufogógáz azonos hosszú úton haladjon a turbóig, szóval az már precíz munka, lehetőleg kóracélból, esetleg titánból. Egy olyan leömlő cirka 500ezer HUF-ból jön ki (Subaru-ra annyi), és a boxer-morgást is agyonvágja, elveszi a fílinget... A turbóról meg persze lehetne még oldalakat írni (ALS, BOW, wastegate, intercooler stb.)
Azmo2004-11-22 16:12:31 // 306
őő, királyság....holnap én 6ra megyek valahova a Skálához...meddig vagy ott?
norbee2004-11-22 15:49:32 // 305
Azmo De. Ha lekközelebb jársz az Orlay felé, szólj.
Azmo2004-11-22 14:49:06 // 304
nincs meg valakinek az alkatrészes CD 33-ashoz, amit stírőlnek a népek a boltokban, ha valamit akarok rendelni?
Olasz2004-11-22 09:25:20 // 303
Hát Én még nem hallottam csak épített turbóról.... Olyanról nem, hogy szériában kihoztak volna 33-ast belőle. De az Olaszékná nem lehessen tudni... Én is akartam az enyémre turbóóóóót, de macerás, és hát valljuk be: A Sprintnek nincsen valami erős karosszériája.... (szétszakadna hamarjában)
Olasz2004-11-22 09:22:54 // 302
dArk! Köszi az érdeklődést, megoldottuk, építettünk egyet. Lecseréltem a komplett eklejét az autónak, kikapartunk az összes rozsdafoltot, végig a vízelvezetőknél is. Most fényezik az elejét.... Node. Az durva. 4 év oszt falhoz állítás??? Fogadjunk azt mondta, hogy nem Te vagy a hibás! Veled semmi baj.... Fel a fejjel, van még hal a tengerben!
Koviubi2004-11-21 17:42:43 // 301
Szeva Mindenkinek! Kéne néhány jó tanács, hogy 146 boxeren miket kéne átnézni megvásárlás előtt!
Giorgio2004-11-19 20:52:18 // 300
Nekem is Textar van az elsőkben, még egy strigulát behúzhacc az "elégedettek" kategóriába, mert tényleg teszi a dógát.
granturismo2004-11-18 10:50:08 // 299
Langauto, Birner stb.
norbee2004-11-18 08:28:53 // 298
Textar? Hun kapható?
vivalfa2004-11-17 20:19:29 // 297
Nem tudom, sztem nincs, mert rendelésre dolgozik. Én mindig a Bárdinál találkozok vele.
dArk2004-11-17 18:41:21 // 296
Sziasztok! No, nagy jo sokaig el voltam tunve, ennek oka az volt, hogy az asszony kidobott 4 ev utan, meghozza eleg csunyan, es mostanaig elni sem volt kulonosebben kedvem :\ Olasz sajnos a Te uzeneted sem lattam, akkor meg tudtam volna egy a oszlopot, remelem azota megoldodott a dolog. A ket kep nem Sprint 6V, hanem a giocattolo, a sprintre epitkezve csinaltak az ausztralok b csoportos autonak. tobb info/kep itt: http://alfasud.alfisti.net/gioe.html - elfogdnam am en is ;] Nameg a motorcsere egyre aktualisabb, ugyhogy kerdeznem robesz mestert: A tied hol csinaltak meg? ;]
norbee2004-11-17 17:53:47 // 295
Má hogyne.
M-GEGE2004-11-17 17:53:38 // 294
33 1.5 TO típusról tudtok vmit? Ez tényleg vmi turbós boxer? Mert én még ilyenről nem hallottam. Van valakinek róla anyaga?
Thomika2004-11-17 17:52:08 // 293
TSak hogy pontosítsak: "fékrásegítő henger" = Az a henger lakú vákuum biszbasz, amire a főfékhenger rá van szerelve!:) Na így mán világos Norbee??? :))))))))))
Thomika2004-11-17 17:49:20 // 292
vivalfa: ezeknek hol van a boltjuk??
Thomika2004-11-17 17:42:00 // 291
Nem rossz az oldal....Lehet,hogy a fékbetét innen lesz beszerezve.. Milyne márkájút javasolnátok?? Olyan kéne ami jól fog!!!mert mostani egy kalap s**r
norbee2004-11-17 17:34:58 // 290
Dugattyúvisszahúzórugó. :)
vivalfa2004-11-17 17:29:13 // 289
Sziasztok! Nem akarok reklámot csinálni, de alkatrész témában: én az Autótéka2000-nél veszek mindig mindent, a cég a nagyok (bárdi, unix,stb) áraiból 0-30% kedvezménnyel tud alkatrészeket. Én mindig nála veszem a bárdis cuccokat és -30%. Csere gond sincs, eccer a katalógusból rendelt első rugók fél tekeréssel nagyobbak voltak és szó nélkül visszavette!->visszaadta a pénzem; ilyet manapság nem sok helyen csinálnak meg. www.autoteka2000.hu szasztok
Thomika2004-11-17 17:28:40 // 288
Norbee: Ervin azt is tud szerezni! :))))))))
Thomika2004-11-17 17:27:34 // 287
Én vmi olaszt használok, nemtom pontosan milyet...de lég xarul fognak fékek. Az a baj,hogy még a szervízben sem tudják eldönteni, hogy másik fékbetét kellene vagy a fékrásegítő hengert kéne kicserélni,mert esetleg megnyúlt a membrán benne... vkinek van 5lete erre?
granturismo2004-11-17 15:23:13 // 286
Sziasztok. Brembo tárcsákat használok Textar betétekkel. Esetleg QH tárcsát QH betéttel. Nagyon rossz tapasztalatom van a Mintex betétekről ami nagyon drága és bűnrossz.
norbee2004-11-17 15:18:57 // 285
IC Te állat... :)))) Fékbetétek: amikkel vettem a verdát anno, fogtak mint atom, kenődtem a szélvédőre, aztán kicserélték őket, azok közepesek voltak, és a legutóbbi csere után (tárcsák is kukásak lettek) viszont már újonnan sem túl jók érzésre. Bár a legutóbbiak egyértelműen low-end kategóriások. Csak az a baj, hogy nem tom, az elsők milyen márkájúak voltak.
Azmo2004-11-17 15:17:19 // 284
na majd jól meglóbállak valamivel, de nem azzal :)
Inner Circle2004-11-17 15:14:37 // 283
"A fene a telhetetlen, féltengelylóbálós fajtádat" Hagydmá' szegényt, biztos nem lenne ilyen ingerlékeny, ha nem csak lóbálni tudná a féltengelyét hanem rendeltetésszerűen használni is! :DDD
Inner Circle2004-11-17 15:13:19 // 282
Először nekem valami spanyol fékbetétek voltak benn, DCS nagyon hőbörgött miattuk és lecserélte valami márkásra (talán ATE?) és vigyorgott hogy ez a tuti - hát, nem tudom, szerintem a 33 fékjén alapvetően az Isten sem segít és ettől se lett jobb, de könnyen el tudom képzelni hogy egy lejtős szakaszon öt perc folyamatos fékezés után már egyáltalán nem mindegy! (Nem mintha nem motorfékkel kéne menni, de értitek, mire gondolok :o) )
norbee2004-11-17 15:10:42 // 281
Azmo A fene a telhetetlen, féltengelylóbálós fajtádat, weboldal nincs, Glaccervin van, ott a telefon végén. :) MINDENT meg tud szerezni. Bár kurvákat még nem kerestem náluk... :)))))
Azmo2004-11-17 15:08:44 // 280
weboldal, ilyesmi?
norbee2004-11-17 15:03:05 // 279
Azmo Legóccsób. L+K 06-1-465-0330
Azmo2004-11-17 14:58:36 // 278
:) L+K??
norbee2004-11-17 14:52:45 // 277
Azmo A bekapás nem az én reszortom... :))) Egyébként nem kérdés: L+K. Körkérdés: ki milyen fékbetétet használ, és mennyire elégedett vele? Tényleg annyit számit, egy standard tárcsán (nem hűtött, nem lyukas, stb.) hogy milyenek a fékpofák?
Azmo2004-11-17 13:01:06 // 276
na békapod, éppen az után baktatok, hogy hol kapok ócsóé gömbfejeket, toronycsapágyat, rohadt drága szilenteket hozzá, nem is beszélve a 8 db hátsó szilentről, meg a kardáncsapágyról, szal szájjá le rólam, mert a lengőkarral csaplak tarkón!!! Egyébként köszi a help-et :DDDDDD
norbee2004-11-17 12:44:36 // 275
Hát ez a csávó nem piskóta... :)))) Más a hidrótökeivel meg a termosztátjával bajlódik, emmeg... Tedd a neon mellé :))))) Na komolyra fordítva: ahol helyed van, célszerű a csomiba, de igazából mindegy, mert a gokartfutómű kirázza a lelket is belőle, ha nincs jól körbevonva rugalmasan. Szerintem ingegnere profi a 33-as HiFi-ben, ő biztos tud valami okosat mondani, emléxel milyen kis szentélye volt hátul a verdában.
Azmo2004-11-17 11:52:56 // 274
no szerintetek CD tárat hova tegyek a 33-asba?
vivalfa2004-11-17 10:34:27 // 273
Sziasztok! Kösz a tippeket, csekkolom majd a rendszert, remélem nem kell kiszedni a radiátort. Bár ha nagyon fázom, akkor: örömautózás->adrenalin szint emelkedés->jókedv->nem fázás->melegnek levés :-) üdv
Thomika2004-11-16 18:03:15 // 272
A fűtés kiszerelés elég húzós macera, szerintem előbb egy hűtő tisztítást kéne előadni (persze ha a fedél és a bowdenek környékén minden ok), hátha az segít vmit a radiátoron. Aztán ha mégsem, akkor jöhet a szétszedés. ilyen időben az királyságos lesz!...
Inner Circle2004-11-16 17:24:18 // 271
Ilyesmit akartam én is mondani, először nézd meg, hogy mikor te tekergeted a tekergetnivaló tekerentyűket, akkor effektíve történik-e valami... A 33-nak nem erős pontja a fűtőbowden. A már említett lenti ajtócskák ellenőrzése mellett ajánlatos a fűtőboxot is megvizualizálni a motortérben. Amit írok, a csíklámpásra vonatkozik, de szerintem a tied se nagyon más: ha balról állsz az autó mellett, akkor látod, hogy a bowdeneknek a középső műanyag egységen (ergo a fűtőboxon) mindenféle ügyes áttételeken keresztül két tengelyt kell forgatniuk. Nagyon ne piszkálj oda, mert elég könnyű úgy kiakasztani az egészet, hogy veretes f.szszopás lesz összerakni, de annyit azért megér a dolog, hogy egy kollegát megbízz azzal hogy tekerje először a fűtés-, majd a belső levegő keringetés karját végponttól-végpontig, te meg sasolj, hogy a tengelyek a teljes tartományban forognak-e. A bowdeneknek szokásuk megnyúlni és megtörni, és akkor az utastérből nem tudod teljesen bekapcsolni a fűtést - hiába tekered maximumra, a szerkezet félgőzön megy. A fentiekkel ezt a hibát felderítheted - kijavítani, hát, az nem egyszerű...
Olasz2004-11-16 16:34:52 // 270
Wickey-hez tudok csatlakozni. Radiátor kiszed, estére betolod ecetes vízbe, reggel jól átmosod, visszarakod, és ha minden igaizzadni fogsz. Szerintem is a ventillátor vízkövesedett be. Kiszedni elég szar!
Thomika2004-11-16 16:16:37 // 269
vivalfa: Lessél rá, alul a középkonzol mögött, hátha szétesett a lábtérhez meleg levegőt vezető kis műanyag ajtócska. Nekem folyamatosan nyitva volt, ezért nem jött elég meleg a fenti nyílásokhoz --> ezért gondoltam hogy xar a fűtésem, de egy véletlen folytán észrevettem a dolgot, bezártam a nyílást, azóta jó!
vivalfa2004-11-16 16:01:18 // 268
Kösz, a termosztát 2 hónapja lett cserélve, annak most semmi baja. Eccerűen a fűtőrendszer kapacitása nem túl meggyőző :-), valszeg gyárilag kicsit gyengécske a mediterrán gonolkodás miatt. Csak arra gondolok, hogy pl. É-európába (svéd,finn) szánt modellekhez gyártottak-e nagyobb fűtő radit. Van-e vmilyen varieáns ilyen téren. üdv
granturismo2004-11-16 15:37:28 // 267
petike Köszi az elismerést:-) A váltójavítás szerelőnél bizony nem tartozik a legolcsóbb mulatságok közé. Nekem pesten 20eft ot mondtak rá ha a már kiszerelt váltót viszem oda. Szerintem a kiszedés visszarakás legalább 10-15 erre jönnek az alkatrészek tömítések és a váltóolaj.
KisP2004-11-16 13:48:15 // 266
Hello! Granturismo: Ma voltam a szerelőnél itt szegeden, szíjcserére kértem időpontot.A váltóról annyit mondott, hogy majd megnézi.Majd eldöl,hogy mi lesz a váltóval.De szeretném azt is megcsináltatni.És azt hiszem az autó műszaki állapota elfogadható lesz számomra,reméljük jó sokáig. (kopp kopp) Amúgy olvastam az oldaladat,nagyon szép kis iromány.:) Sokat tanultam belőle.Látom te házilag tudod csinálgatni a gépedet,és ez nagyon jó dolog. Sajnos én műhely és felszereltség hiányában nem nagyon tudok bíbelődni,pedig műszaki érzés és tudás azt hiszem megvan hozzá.:) + a műszaki beállítotságú család:) Üdv!
M-GEGE2004-11-16 12:23:12 // 265
Igen! Rátapintottál a lényegre :-D
granturismo2004-11-16 12:08:29 // 264
Nahát azért az már olaj volt a gáton:-)))
M-GEGE2004-11-16 12:06:15 // 263
Hidegben a legtöbb váltó szarakodik valamilyen szinten. Én már láttam olyat is, hogy annyira meg volt dermedve az olaj a váltóban, hogy ha üresben ráengedtem a kuplungot elindult a kocsi :-D
granturismo2004-11-16 11:07:19 // 262
Ja és természetesen ebből a betegségből is ki lehet gyógyítani az Alfát. Többek közt Alfabu autóját is vezettem és annak pld. tökjó a váltója, pedig 94-es 145 boxer az első darabok egyike. Meg lehet csinálni.
granturismo2004-11-16 11:03:21 // 261
Petike Nem biztos, hogy elég, de látatlanba nem akartam több alkatrészt bevállalni. Nálam ez a 2 db tuti cserés. Ezen kívül lehet, hogy a kettes szinkrongyűrű kevés lesz és a 2. fokozat fogaskerékpárját is cserélni kell, de ez persze csak szétszedés után derül ki. No meg lehet a 3. szinkrongyűrűjét is cserélem. Hármasba ha lassan kapcsolok, akkor mikor beveszi a sebességet egy nagyon halk nyisszanó hang van, de nem akad, csak ez a hang van és csak ha lassan kapcsolok. Ez még nem tudom mitől van, de biztos a váltó áttételezésből jön tehát nem a váltóbowden vagy hasonló külső hiba.
Wickey2004-11-16 10:47:24 // 260
Járasd a kocsit vagy fél órácskát egyhelyben alapjáraton. Annyi bőven elég, hogy bemelegedjen a babe. Ventillátor maxra, fűtés maxra, és okádnia kéne a meleget. Ha nem, akkor vízköves lehet a fűtőradiátor. Namost ha most megvolt a meleg áradat, indulj el vele, és nézd, hogy mi történik. Ha lehűl a vízhőfok mérő szerint, és a meleg levegő is odalesz mondjuk negyed órai országúti laza 70-80as tempónál (folyamatos haladás lényeges), akkor termosztát nyitva megragadt. Egyéb ötletem nincs, a fűtés nem annyira túlbonyolított szerkezet. Az első eset valószínűbb.
vivalfa2004-11-16 10:04:43 // 259
Sziasztok! Nektek elég meleg a fűtés? Ősszel cseréltettem termosztátot, mert a régi kihalt és tavaly télen sem ment fel 80°C-ig a hőmérséklet. Most már 80 fölött van, de max állásban sincs melegem és még nincsenek mínuszok sem. Tudtok vmi upgrade-t fűtésre? Esetleg nagyobb radiátor, de melyik tipusét? Előre is kösz, szasztok.
szutyok2004-11-16 09:08:13 // 258
Sőt! Meg is kell gyógyítani a kicsikét! Nem a Sárkány csinálta! Házilagos csere volt! Van két haver, akik értenek hozzá! Az egyiket láthatod az utakon, mert egy agyon-tuningolt zöld Trabival jár!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak