Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

Vikking 3112009-12-13 11:44:16 // 12601
De kérdés, hogy a "jól" fogy, az mégis mit jelent?

Mert én itthon nagyon keveset látok, pedig minden nap pöstbe vagyok, ahol az átlagos Alfa sűrűség sokszorosa a vidékinek.

Arról nem beszélve, hogyha Ny-Európában jól fogy, akkor mér' mondják a Fiaték, hogy veszteséges?
Blade2009-12-13 10:52:17 // 12600
Na igen, csak az a baj hogy azok audi (VW) motorok. Amikor bejött a holden V6, egyből az volt vele a gond, hogy nem igazán Alfás lett a jellege. Főként azért lehetett így érezni, mert volt előtte egy aresei V6:) Én pl. mostanában elég sokat gondolkoztam a GT eladásán, és nem tudom mit vennék helyette. Mindenképpen V6-ot szerettem volna (szeretnék), ha a motort nézzük akkor inkább a régi eredeti V6, ha autót akkor a 159 vagy Brera. Patthelyzet:)
Jó ez a sok Le, meg sok henger meg nagy teljesítmény , amik tényleg hiányoznak az Alfa kínálatából, de szerintem valami hasonló lenne a helyzet velük, mint a aresei V6 vs Holden V6 között. Tudom hogy a hengerfej Alfa, de akkor sem az igazi sajnos. Pláne hogy menet teljesítményben inkább visszalépés, mert a 147/156 GTA gyorsabb.
Vasarelly2009-12-13 10:51:17 // 12599
Egyet értek......
Vasarelly2009-12-13 10:48:45 // 12598
Nem a megértés okoz gondot. Értem én, hogy Non stop, de meddig van nyitva... :)
A gond az, hogy Pl. azok a barátaim akik eddig is hülyének néztek mert digó kocsival járok, most majd azt monhatják... na majd most mert ügye a német minőség stb. Igaz hogy ami eddig elromlott a vasban minden német volt... de ezt egy kívülálló nem látja nem érti. rajtam röhög majd mindenki mert tudja hogy nem szeretem a fricckocsikat. Unalmasak stb... Nem hiszek abban, hogy egy ilyen házasság nem megy majd a dizájn :) a szív rovására lásd Fiat ők sem arra mentek, hogy a tradíciókat ápolva menjenek tovább hanaem kommersz alkatrészekkel, motor stb. építsenek egy járművet amit csak azért tudnak drágábban eladni mert ugye ez mégiscsak Alfa pedig már rég nem az. Elbújtak a név mögé, aztán az egyszerű halandó úgy érzi h egy Alfában ül közben minden de tényleg szinte minden Fiat vagy innen onnan összelopott alkatrészek tömkelege. Pl.: a 146-ban az enyémben legalábbis azér olcsó a cucc mert egyszerüen megrendeltek jópár utángyártó cégtől egy csomó alkatrészt amibe belenyomták h AR. De ez akkor is sok esetben silány rossz minőségü alkatrész és ha megveszel egy thermosztátot pl QH-t akkor valószínü a gyári veszed csak abban nincs Alfa logó, pedig lehetne mert ugyan az mint ami gyárilag is benne volt.
Lehet a WV jobban csinálja majd, de én inkább hiszeek abban h ezt csak piaci éredkek diktálják és rövidesen nem lesz Alfa vagy olyan lesz mint egy WV ha mást nem belülről. Ma az autógyártás arról szól, hogy minél többet minél olcsóbban adjunk el. Kihagysz két három dolgot mint pl"dohányzó csomag" és máris spóroltál párszáz EU-t. Hát ennyi röviden. Elkurvul a világ de én nemfogok. Akkor veszek egy Hondát.
Általános suiban pedig nem volt négyesem még év közben sem nemhogy év végén.
Értem mit akarsz mondani. Lehet igazad lesz. Lhet nem.... majd meglátjuk.
Blade2009-12-13 10:43:50 // 12597
Somezbácsi:))
Leírom egyszerűen, az múltkor is bevált:)
Te azt hiszed, hogy jön a VW és azt mondja, itt egy rakat pénz srácok, csináljátok belátásotok szerint?! Ha a VW megvenné az Alfa Romeot, azzal csak azt fogja csinálni mint amit csinált a többi kategóriabeli autómárkával, a saját portékáját fogja árulni csak más köntösben. Nem lesz hülye, hogy saját magának állítson konkurenst. Mondj nekem egy példát arra, hogy amikor a VW megszerzett egy márkát, meghagyta úgy működni azokkal a típusokkal amiket eddig gyártott, csak fejlesztésre adott pénzt? Pl. a passatot megveheted octaviaként, A4-ként, Exeoként is. Az Exeo a pofátlanság határát súrolja a gyakorlatilag leváltott A4(régi passat) új modellként bemutatásával. Szinte minden a régi, csak S betű került rá. A golfot meg Ibizaként vagy mit tudom én hogy hívják a seatnál, A3-ként stb. Ha valaki hazavágná az Alfa Romeo eddig megmaradt értékeit, a stilusát legfőképpen, az a VW konszern. Van rá esély? Igen, mert kivétel nélkül mindig ezt csinálta a VW. De majd meghagyja az Alfa Romeot önállóan működni, csak pénzt ad hozzá. A filozófiája a VW konszernek mindig is az egységesítés volt.
Érted már Te nagyon hülye?
Tulajdonképpen ha jó neked a VW, akkor miért azt mondtad anyucinak hogy egy Alfát toljon a segged alá? Pont az ilyen birkák miatt létezhet igy a VW konszern...
Más: Mi ez a késztetés, hogy minden hsz-edben azzal erősködsz, hogy "akkor is én vagyok az okosabb"..?:) Amelyik kutya ugat, az nem harap:))
147Smz2009-12-13 10:39:42 // 12596
Én Blade hozzászólására írtam azokat, amiket kifogásoltál. Neked csak az átcímkézett Passatra vonatkozó rész szólt. Ha visszaolvasol megnézheted, hogy Blade micsoda bunkó stílusban írt korábban és megérted miről beszélek. Nehezen viselem ezt az általános, magyarokra jellemző vesztes hozzáállást: "jaj, úgyis szar lesz!", "jaj, de szar nekünk!", "jaj, de szar minden!". Szar is lesz, ha mindenki így gondolkozik.

Állítólag a MiTo jól fogy, a Giulietta abszolút követi a MiTo stílusát, csak marconább az egész kinézete, amitől számomra ígéretes. Jövőre talán már elkezd a világ kilábalni a válságból és a Fiat is máshogy tekint majd az Alfára. Ez is egy életképes variáció.
HátvédRomeo2009-12-13 09:50:54 // 12595
Igen ám Polo, csak ezzel 1 probléma van! Nem kell ahhoz Fauvé, hogy bika motorok és váltók legyenek. Alfa is meg tudná csainélni. CSAK az Alfa ill FIAT vezérg....i, mindig azzal jönnek, hogy túl sokba kerül és nem lehet eladni. Ha a fos Bömöst meg a fos Ajufdikat el lehet adni, akkor ezt is el lehetne. És pl rá a 156 sikere, PONT.
HátvédRomeo2009-12-13 09:32:11 // 12594
Szesztek!
Így van, sajna a FIAT a F-1re és a saját pecsenyéjére koncentrál. Persze kell ezekre figyelni, ok!Viszint HA valamit megveszünk, talán illene foglalkozni is vele rendesen, és nem sirniuk, hogy az Alfa veszteséges. FIAT ezt csinálja kb 2001 óta.
Satti2009-12-13 09:14:42 // 12593
Ő a VW konszern főtervezője ráadásul!!
Xixo2009-12-13 06:22:01 // 12592
Akkor miért nem veszel egy Audit, ha ilyen jók???
Xixo2009-12-13 06:20:02 // 12591
Hát én majdnem összetörtem magam a nyáron, amikor megláttam a kombi dízel jaguárt (így kisbetűvel). Lehet jobbak az eladások, de ha megkérdezel egy Jaguáros (így nagybetűvel), akkor tagadni fogja még a létezését is!
Xixo2009-12-13 06:16:21 // 12590
Amúgy nem tarom kizártnak, hogy a Fiat már az Abarthban gondolkozik, mint sportos márka. Sokkal olcsóbban kijönnek, nagyobb a reklámértéke az alapmodellekre is...
Xixo2009-12-13 06:14:19 // 12589
Csak nem tecc, ha a fejem felett beszélgetsz el rólam egy nyilvános fórumon...

Amúgy meg nem temetem én a márkát, csak legkevésbé se örülnék, ha a dojcsok rátennék a kezüket.
Xixo2009-12-13 06:07:08 // 12588
Ha a Ferrarikba ezentúl Viper motorokat és Dodge technikát raknának, de maradna ugyan olyan szép, akkor is azt mondanád, hogy ez még mindig Ferrari??
Mert az már kurvára nem az lenne, csóri Enzó meg forogna a sírjában...
Xixo2009-12-13 06:00:47 // 12587
Ettől még az általános vélekedés a megbízható német tekknikáról szól...
GTPeti2009-12-12 23:20:50 // 12586
"GTpeti meg átcímkézett Passatról ír basszus, ami szintén egy vicc. Mondtam én ilyet, hogy átcímkézett Passat? Ti tényleg ennyire 0 IQ-val rendelkeztek, vagy direkt élvezitek, hogy hülyeségeket lehet írogatni a fórumra?"

1. ÉN írtam, hogy átcímkézett Passat, mert ez a véleményem. (Esetleg, ha megtennéd, hogy körülnézel a VW konszern által gyártott modellek terén, érnének meglepetések.) És máris nem viccnek vennéd.

2. A 0 IQ- és a mondatod másik fele elég modortalanra sikerült.

"Satti tök érthetően leírta, hogy a Lambóból sem lett átcímkézett Passat. Ha akarják, megtartják az Alfát ugyanilyennek, csak tolnak bele egy csomó pénzt. Ez tényleg ennyire baszná a csőrötöket?"

Nem zavarna minket, csak a múltban láttunk elég ellenpéldát, ezért kételkedünk ebben.

"hiszen ami nem olasz, az maga az ördög és a világvége."
A szélsőségek ritkán állják meg a helyüket...

"Nagyon alacsony az a kerítés srácok, de tényleg. Villanypásztort az összes beszűkült látásmódú idióta köré, de tüstént!"
Tehát akinek markáns véleménye van (ami a tiédtől eltérő), az automatikusan idióta. Most már ezt is tudjuk.


Tommi,
"nem hiszem, hogy hátrányára válna az Alfának, ha egy erős, stabíl céghez kerűlne, akik biztosan megtartanák a stílusát a márkának."

Nem válna hátrányára, csak kapna egy bődületes pofont az OLASZ Alfa tradíció.

Az olasz éttermes hasonlathoz: Nem vagyok jövőbelátó, csak a véleményem: Nem sok időbe tellne, hogy a VW bejelentené: "Rájöttek, hogy nem gazdaságos az olaszországi termelés, úgyhogy Wolfsburg veszi át a gyártást."

"Ezzel nem változna semmi: ugyanaz maradna a hely, a szakács, a pincérek, stb... Tudom kicsit hülye példa, de attól, hogy más lesz a tulaj, másnak a pénze van benne, még nem jelenti azt, hogy egyből át is alakítja a saját szájíze szerint."

De. Szigorúan SZVSZ.


Vinnivel vagyok egy véleményen. A VW nem fog csak az Alfának egy RWD-s plattformot kifejleszteni. Nézzük már meg mi van a 3as Coupé ellenfelének szánt A5-ben!! FWD vagy Torsen B (az Alfának ebből C van).


Amúgy, a Chrysler megvásárlása szerintem kifejezetten értelmet ad az Alfa MEGTARTÁSÁNAK.
147Smz2009-12-12 23:12:47 // 12585
Tehát akkor szerinted olasz autó sofőrje is csak olasz lehet? :-)
Nekem mindegy ki készítette a motort, ha fasza.
Whiteskull2009-12-12 22:25:18 // 12584
Bizony. Azért mert messze vannak, nem biztos, hogy fejletlenek. :)))

Bár a kirakat politikához azért értenek ők is. :))))
WarbiRunner (Gyuri)2009-12-12 22:18:45 // 12583
36 óra ébrenlét után este fél 11-kor ennyire futotta :-))
A hiperhajtóműről meg csak annyit, hogy ezt a reptéri vonaton lőttem:
Grando2009-12-12 22:14:28 // 12582
Vazz, a hiperhajtómű elnyeli a fényt? :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2009-12-12 22:07:06 // 12581
OFF Fordfókusz médincsájna:


Ilyen minőségben nekem jöhet a vadiúj 146, vagy 166.
Vikking 3112009-12-12 22:06:51 // 12580
Persze, ha a jelenlegi és a közelmúlt kínálatát nézzük, a 156 szerintem verhetetlen. Mindenben.

Persze, lengőkar, meg persze vezmód meg szíjszakadás meg fijatmotor meg mittudomén, de gyönyörű és szinte tökéletes.
Poló2009-12-12 21:57:10 // 12579
Az nem mostanában lesz. A régivel már nem nagyon lehet mit kezdeni, 15 éves körül van. Kisebb fejlesztések lehet voltak rajta, de az alap már minimum 15 éves. Új fejlesztésébe meg nem lenne kifizetődő belevágni. A nulláról csinálni egy új V6-os mocit, amit alapból nem vesznek annyian mint egy dieselt vagy egy sor4-es benzinest... Nálunk már a hibrideket fejlesztik.
Andy2009-12-12 21:51:45 // 12578
Inkább egy Arese-i V6. :)))
Poló2009-12-12 21:49:33 // 12577
Szerintem is, de a VW-nek még mindig jobbak a benzines motorjai, mint a GM-nek. Ha lenne rá pénzed, vennél új V6-os Alfát most? Tetszik az a motor? Mert nekem nem, akkor már inkább egy FSI vagy TFSI.
Poló2009-12-12 21:47:38 // 12576
Ha jól tudom, akkor a 156-os tervezője (Walter da Silva) most a VW-nek dolgozik. Szerintem nem lenne kérdés, hogy ki tervezné az Alfákat.
WarbiRunner (Gyuri)2009-12-12 21:40:57 // 12575
Az, hogy igazi, vagy nem, onnantól nem is lényeges, hogy nem megkülönböztethetők. Tényleg nem, hidd el, ültem ott Fordban és VW-ben is. Vagy AZ volt, vagy tökéletesen ugyanolyan. Volt meglepő autó több, pl egy PAssat/Jetta kicsiben. Nem, nem Polo volt, hanem miniPassat. De tökéletesen stimmelt minden vonal, minden apró motívum, csak épp viccesen kicsi volt, kicsit olyan Honda Citys alapforma. A Kínai ipar már nem ott tart, mint ahol a mi előítéleteink...
Inter156 (il mascalzone)2009-12-12 21:25:17 // 12574
Bár hogy is van...ez így tünik jónak:-DDD
Mike.2009-12-12 21:14:00 // 12573
Ez sem mindig igaz. :-)
Whiteskull2009-12-12 21:12:49 // 12572
Már pedig ez mostanában sem volt mindig így. :)))))
Mike.2009-12-12 21:11:37 // 12571
Okés, a motor kínálat bővebb, erősebb lenne, de ez nem minden. Mi lesz a külsőségekkel? Eddig az alfa ebben élen járt. ... Bár mostanság nem igazán jött, jön ez sem össze.
kesa2009-12-12 21:10:58 // 12570
Olasz autóba olasz motor való!
Satti2009-12-12 21:07:40 // 12569
Úgy legyen, egészségedre!! :-))
Grando2009-12-12 21:06:46 // 12568
Alfa Visconti:

Porsche Panamera:


A VW konszern megint kihoz (vagy hozott?, nem követem) vmi kísértetiesen hasonlót ahhoz, ami az Alfa tervezőasztalán született. Érdemes még megnézni esetleg a Brera-t és a Scirocco-t oldalról. Nyilván nem egy és ugyanaz. Na csak a koncepció. Ami nálunk eljut a képekig (esetleg az álmainkig), azt ők (vagy ők is) megcsinálják.
Whiteskull2009-12-12 21:05:41 // 12567
Veled tartok. :)))))
Satti2009-12-12 21:04:38 // 12566
Ennek igazán örülök, végre vmi jó is tőrténik! :-))
Akkor erre most gyúrok egyet! :-))
Whiteskull2009-12-12 20:59:59 // 12565
Ritkán értünk egyet. :)))))

De most igen. :))))
Satti2009-12-12 20:57:05 // 12564
Ez így rendben is lenne sztem is
Poló2009-12-12 20:42:49 // 12563
Biztosra venném már most, ha lenne valami a VW és az Alfa között, akkor Győrben is készülnének motorok az Alfába, mivel ha jól tudom, akkor a győri az Audi legnagyobb motorgyára. Készül mindegyik márkának motor, Audi, VW, Porsche, Seat, Skoda. Viszont lenne ennek jó oldala is. Lennének nagy mocis sok lóerős Alfák, biztosan beletennék a 2.0 TFSI-t a közép modellekbe. Ezeknek az erősebbik változata 270 lovat tud, az átlagosak "csak" 200-at. Vannak 3,2-es V6-os kompresszoros mocik. És ha tovább megyek, akkor talán a 166 utódjába kerülhetne V8-as is, esetleg V8 BiTurbo, lenne V6 TDI, esetleg V8 TDI. És a legkomolyabb motort még nem is említettem, R5 TFSI, 340 pacival, amivel a TT RS veri a V8-as R8-at, így visszavettek a teljesítményén, ezért most az R8 a gyorsabb. És olyan szar hangjuk nincs nekik, legalábbis a TT-kben, kicsit sportosra vannak hangolva.

Ha már választani kell, akkor tényleg inkább vegye meg a VW, mint eltűnjön a süllyesztőben. Később tudhat még önállósulni vagy visszavásárolhatja a Fiat vagy megvásárolhatja más, mert a részvények mennek mindenhol.
Andy2009-12-12 20:37:38 // 12562
Sött a 166 platformot is megvették! Köszi szerintem nem kérem! :)
Poló2009-12-12 20:35:19 // 12561
Gyártanak ők Audit és VW-t is, csináljuk nekik a 2,4-es V6-os MPI motort, ezer éves technika, de ők vevők rá, igaz megy nekik egy kevés újabb moci is. Az Audi náluk olyan néven fut, hogy Nagy Vörös Zászló, kínaiul nem tudom hogy van. Ha jól tudom, ezek sem igazi Audik és VW-k.
WarbiRunner (Gyuri)2009-12-12 20:32:48 // 12560
Azt gondolom tudjátok, hogy a Lancia Lybrát megvették a Kínaiak, és már futják a tesztköröket a csájníz Lybrák! Titokban reménykedek, hogy a 145/46 gyártósort is megveszik, sőt, lehet eretnekség itt leírni, de az E30 Bömöst is megvehetnék, és még van jópár régi klasszikus modell, aminek bizony nem tudnék ellenállni 0 kilométeresen, mégha médincsájna is. Sőt. Lassan minőségben is felnőttek már a mai színvonalhoz...úgyhogy hajrá Kína! :-))
kando.2009-12-12 20:16:19 // 12559
Jah, így is van elég aggódnivaló még :D A saját vasunkért is, akkor meg még ezekért a fiktív ,,kacatokért'' is? :)))
Andy2009-12-12 20:15:01 // 12558
De szvsz ráérünk még aggódni, majd ha aláírják a papírokat! :))
Andy2009-12-12 20:05:48 // 12557
Ha a németek valóban csak a pénzt tolnák bele akkor aláírom, hogy jó buli is lehetne. De tartok tőle, hogy rengeteg raktáron lévő VW alkatrész kerülne beépítésre. És mit ér az egész Alfás külső, ha belül minden VW.

Erre példa volt a Ford-Jaguár házasság.

Remélem erre nem kerül sor. Egy Alfa mindig különbözött minden más típustól, és Mi ezért szeretjük. Nem szeretném ha mondjuk egy Skodával egy lapon említenék! :(
kando.2009-12-12 19:30:51 // 12556
A MiTo-nak még talán bejövős ez, de egy Giuliettának más karaktert kellene /-tt volna adni, az nem olyan ,,kis aranyos'' autó, lehetett volna markánsabb.. Brera-szerűbb :)

Azt se hinnám, hogy ,,ez kell a népnek'', bár fene tudja.. legfeljebb maradok a kockásabb vonalvezetésű alfáknál, aztán kész.. :D
Mózes2009-12-12 19:28:25 // 12555
Hát remélem,mert szerintem is gáz...
Satti2009-12-12 19:15:59 // 12554
Hasonlóan kevésbé karakteres, mint a MiTo és a Guiletta / Milano / , orra, de ezt találták most ki, ezt kell szeretni. Azt én sem értem, miért nem vitték tovább a 159 / Brera vonalat, azok előlről brutálisak!
kando.2009-12-12 19:09:54 // 12553
Főleg a színén :D

De ezek a mandulaszemek elől valahogy nem bejövősek.. a 159 lámpásai markánsabbak, ezek meg olyanon, mint a manga-animációs szemek amikor esdeklően néznek.
Satti2009-12-12 19:07:28 // 12552
Arra a terepjáróféleségre gondolsz? Az egy kissé korábbban már be volt itt linkelve, nem tudni miféle lesz, de remélhetőleg csiszolnak majd rajta még.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak