https://alfaamore.hu/hirek/alfamilano_hungary
Bármennyire is az eddigi legmegosztóbb autója ez az Alfa Romeónak, számomra öröm, hogy Magyarországon is tesztelik. Jó tudni, hogy ilyen szinten részesei vagyunk a fejlesztésnek, és hogy magyar szakemberek is dolgoznak az autón.
Halesz2024-03-27 12:52:34 // 23913
Kazes☻2024-03-20 13:28:09 // 23912
Persze... :) a lényeg (az írásod alapján), hogy sokba került és mégis megy a levesbe. : /
Tommi2024-03-18 16:45:25 // 23911
Igen, azt kifelejtettem, hogy csőd nélkül :)))
A Giorgio platformnak nem az a baja, hogy nem jó, hanem az, hogy rosszkor volt rossz helyen :)
A Giorgio platformnak nem az a baja, hogy nem jó, hanem az, hogy rosszkor volt rossz helyen :)
Tommi2024-03-18 16:44:36 // 23910
Kérdés, hogy megéri-e egy saját motort fejleszteni csak maguknak, vagy lekapnak valamit a konszern polcról. Lehet tippelni melyikre van nagyobb esély :)
Egy motor kifejlesztése k... drága és akkor éri meg, ha minél több modellben el lehet adni. A jelenlegi piaci viszonyok meghaladták már azt, hogy mindenki mindenhez külön motorokat csinál.
Egy motor kifejlesztése k... drága és akkor éri meg, ha minél több modellben el lehet adni. A jelenlegi piaci viszonyok meghaladták már azt, hogy mindenki mindenhez külön motorokat csinál.
Giuntini2024-03-16 17:19:57 // 23908
Nagyon remélem, hogy saját motor lesz a hibrid verzióban. Elvileg a 280 lovas motor alkalmas is lenne rá, hiszen a Ghibli-ben ez a motor villanypsítva van.
Kazes☻2024-03-14 10:32:55 // 23907
„- szívó V6-os, kéziváltós kupé és kabrió lenne a palettán, ami most nyilván nagy mennyiségben eladható szegmens ugye :)
- nem lenne SUV, amit ugye manapság úgysem vesz senki
- nem lenne turbómotor, mert az gáz, a szívó az igazi, lehetőleg 4-nél több hengerrel
- nem lenne hibrid/elektromos irány, mert ugye az is hülyeség
- lenne 166 utód nagy bálna, ami ugye megint csak egy keresett kategória manapság
- minden modellt olcsón kéne adni, átszámítva maximum 15 millió legyen a fullos sportmodell, ami már V6 és benne van minden extra, hiszen 20 éve is annyi volt” - ezt pont így, ahogy írod... persze csőd nélkül! :D
„dollár/euro százmilliókat locsol bele valamilyen modellbe/tecnikába, amit utána mondjuk 1-2 év múlva elkaszál a szabályozás és kuka az egész projekt” - talán a Giorgio máris ilyen... csak kicsit több, mint egy - két év.
De amúgy értem mit szeretnél közölni... :)
- nem lenne SUV, amit ugye manapság úgysem vesz senki
- nem lenne turbómotor, mert az gáz, a szívó az igazi, lehetőleg 4-nél több hengerrel
- nem lenne hibrid/elektromos irány, mert ugye az is hülyeség
- lenne 166 utód nagy bálna, ami ugye megint csak egy keresett kategória manapság
- minden modellt olcsón kéne adni, átszámítva maximum 15 millió legyen a fullos sportmodell, ami már V6 és benne van minden extra, hiszen 20 éve is annyi volt” - ezt pont így, ahogy írod... persze csőd nélkül! :D
„dollár/euro százmilliókat locsol bele valamilyen modellbe/tecnikába, amit utána mondjuk 1-2 év múlva elkaszál a szabályozás és kuka az egész projekt” - talán a Giorgio máris ilyen... csak kicsit több, mint egy - két év.
De amúgy értem mit szeretnél közölni... :)
Halesz2024-03-13 12:24:20 // 23906
És mindezek a modellek 5-6-8 millióba kerülnének, de még abból is alkudni akarnának a kereskedésben. :)
Halesz2024-03-13 12:22:53 // 23905
Hát az elmúlt években sem az amerikai eladások tették nyereségessé az Alfát, ezután sem hiszek ebben, hogy erre kéne alapozniuk... :(
Demecsab2024-03-13 12:07:23 // 23904
A cikkben az van hogy vagy villanyautót fejleszt vagy semmit. Ez a gond.
Megfizethető áru (nem 15 milliótól induló) praktikus, sportos NAGYON szép ötajtós vagy emelt hasmagasságú sima benzin vagy benzin-hibrid. Nem kiélezett technika, hanem Alfa Romeo stílusjegyekkel mindenapokra autót.
pl. Skoda Octavia, Toyota Corolla, egyik sem SUV nem villany és veszik mint a cukrot.
Tele vannak kiforott turbó motorokkal miért nem tudnak mellé csapni hibird hajtást mint pl a BMW? Nem fejleszettek új autót csak megcsinálták plugin-re pl a 3-ast és kész.
vmi ilyemsik. :)
Megfizethető áru (nem 15 milliótól induló) praktikus, sportos NAGYON szép ötajtós vagy emelt hasmagasságú sima benzin vagy benzin-hibrid. Nem kiélezett technika, hanem Alfa Romeo stílusjegyekkel mindenapokra autót.
pl. Skoda Octavia, Toyota Corolla, egyik sem SUV nem villany és veszik mint a cukrot.
Tele vannak kiforott turbó motorokkal miért nem tudnak mellé csapni hibird hajtást mint pl a BMW? Nem fejleszettek új autót csak megcsinálták plugin-re pl a 3-ast és kész.
vmi ilyemsik. :)
Tommi2024-03-13 09:28:06 // 23903
Ha az Alfa azt csinálná, amit a rajongók szeretnének, akkor:
- szívó V6-os, kéziváltós kupé és kabrió lenne a palettán, ami most nyilván nagy mennyiségben eladható szegmens ugye :)
- nem lenne SUV, amit ugye manapság úgysem vesz senki
- nem lenne turbómotor, mert az gáz, a szívó az igazi, lehetőleg 4-nél több hengerrel
- nem lenne hibrid/elektromos irány, mert ugye az is hülyeség
- lenne 166 utód nagy bálna, ami ugye megint csak egy keresett kategória manapság
- minden modellt olcsón kéne adni, átszámítva maximum 15 millió legyen a fullos sportmodell, ami már V6 és benne van minden extra, hiszen 20 éve is annyi volt
Ha a rajongók állítanák össze a modellpalettát, azonnal biztos út lenne a csőd felé...
Teljes mértékben megértem az Alfát, hogy kivár, egyébként a többi gyártó is nyilván ezt csinálja, csak max nem volt ennyire propagálva. Nagyon nem mindegy, hogy ki lesz az elnök, mert a következő évekre alapvetően meghatározza az autóipar irányát Amerikában és ezzel áttételesen a világ többi részén is. A mai kiélezett piaci versenyben nem teheti meg senki, hogy dollár/euro százmilliókat locsol bele valamilyen modellbe/tecnikába, amit utána mondjuk 1-2 év múlva elkaszál a szabályozás és kuka az egész projekt...
De ha van jó ötleted, hogy mit kéne csinálnia az Alfának, hogy belefulladjon a profitba, hallgatlak :)
- szívó V6-os, kéziváltós kupé és kabrió lenne a palettán, ami most nyilván nagy mennyiségben eladható szegmens ugye :)
- nem lenne SUV, amit ugye manapság úgysem vesz senki
- nem lenne turbómotor, mert az gáz, a szívó az igazi, lehetőleg 4-nél több hengerrel
- nem lenne hibrid/elektromos irány, mert ugye az is hülyeség
- lenne 166 utód nagy bálna, ami ugye megint csak egy keresett kategória manapság
- minden modellt olcsón kéne adni, átszámítva maximum 15 millió legyen a fullos sportmodell, ami már V6 és benne van minden extra, hiszen 20 éve is annyi volt
Ha a rajongók állítanák össze a modellpalettát, azonnal biztos út lenne a csőd felé...
Teljes mértékben megértem az Alfát, hogy kivár, egyébként a többi gyártó is nyilván ezt csinálja, csak max nem volt ennyire propagálva. Nagyon nem mindegy, hogy ki lesz az elnök, mert a következő évekre alapvetően meghatározza az autóipar irányát Amerikában és ezzel áttételesen a világ többi részén is. A mai kiélezett piaci versenyben nem teheti meg senki, hogy dollár/euro százmilliókat locsol bele valamilyen modellbe/tecnikába, amit utána mondjuk 1-2 év múlva elkaszál a szabályozás és kuka az egész projekt...
De ha van jó ötleted, hogy mit kéne csinálnia az Alfának, hogy belefulladjon a profitba, hallgatlak :)
Kócosw2024-03-12 21:16:56 // 23902
klasszik rozsdaoptikas csavarokkal... ismerős kép 😁
RomeoOne2024-03-12 15:53:44 // 23901
Akkor ehhez csak annyit tudok hozzáfűzni: Hajrá Trump!
:DDD
:DDD
Demecsab2024-03-12 08:01:33 // 23900
Ha engedik akkor sem készít belső égésű motorral autót az Alfa Romeo.
Az amerikai elnökválasztástól
Hát én besz@rok ezen, hogy mindig mást csinálnak ezzel a márkával mint amit a rajongók szeretnének...
Az amerikai elnökválasztástól
Hát én besz@rok ezen, hogy mindig mást csinálnak ezzel a márkával mint amit a rajongók szeretnének...
Liquid2024-03-09 22:41:59 // 23899
Liquid2024-03-09 22:39:48 // 23898
azok tökhülyék, ezt eddig is tudtuk :)
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-09 22:12:03 // 23897
A Ferrarikban általában nincs :-)
Piritu - 1.000.0002024-03-09 21:16:36 // 23896
Van olyan "modern" kocsi amiben már régóta nincs indexkar...
Mondjuk az Oltcit Club 11R-ben sem volt, de volt helyette kukoricagránát :-)
Mondjuk az Oltcit Club 11R-ben sem volt, de volt helyette kukoricagránát :-)
Piritu - 1.000.0002024-03-09 19:58:23 // 23895
Ja, meg azon a csávón aki gombokat gyártott a teslájába :-DD
Piritu - 1.000.0002024-03-09 19:57:36 // 23894
én is...
A Veloce-ben lehet a klímát tapipadról és gombokkal is dirigálni. Hát nem nagyon tudnák érveket felhozni a tapipad mellett...
A Veloce-ben lehet a klímát tapipadról és gombokkal is dirigálni. Hát nem nagyon tudnák érveket felhozni a tapipad mellett...
RomeoOne2024-03-09 18:47:30 // 23893
Mondjuk, ha megnézed, hogy mit ír elő az NCAP, ezek olyan alap dolgok, hogy kb. minden kocsiban - újban, elektromosban - megvan még ma is. Ez max egy olyan alsó korlát, hogy véglegesen nem tüntethetik el a kapcsolókat, csak kijelzőket használva, de ebből nem fog következni, hogy visszatér a több gomb.
Halesz2024-03-09 18:18:46 // 23892
A villanyautós csoportokban ezen röhögnek és fikázzák az NCAP-t, hogy mekkora boomerek...
Hát, én is inkább boomer vagyok ebben a kérdésben.
Hát, én is inkább boomer vagyok ebben a kérdésben.
Piritu - 1.000.0002024-03-09 13:53:15 // 23891
Végre valami elindult a kijelződivat ellen:
Nem lehet ötcsillagos a töréstesztje olyan autónak, amiben nincsenek gombok
Nem lehet ötcsillagos a töréstesztje olyan autónak, amiben nincsenek gombok
RomeoOne2024-03-07 08:59:43 // 23890
A ChatGPT szerint az Alfa dőlne be először a kínai autógyártói nyomás hatására :D
link
link
Kazes☻2024-02-21 11:59:14 // 23889
Ami késik, nem múlik! :)
GT Ɨ|ѯ2024-02-18 12:43:35 // 23888
Meg is fogják....nemsokára
Giuntini2024-02-17 12:09:21 // 23887
Tavares és Elkann menjen a ....
Mintha a franciák teljesen le akarnák nullázni az Alfa Romeót! A DS-ből akarnak történelmi márkát csinálni?
Esküszöm jobban jártunk volna, ha a kínaiak megveszik.
Mintha a franciák teljesen le akarnák nullázni az Alfa Romeót! A DS-ből akarnak történelmi márkát csinálni?
Esküszöm jobban jártunk volna, ha a kínaiak megveszik.
Kazes☻2024-02-17 11:34:14 // 23886
Kazes☻2024-02-07 13:08:21 // 23885
Ezeken a képeken így elég pözsós elől - hátul... remélhetőleg a bemutatón majd rácáfolnak.
Kovi2024-02-07 12:46:35 // 23884
Giuntini2024-01-29 22:40:41 // 23883
Azt még hozzátenném, hogy ezeknek a motorokna iszonyú hosszú a bemelegedési ideje. Húgom C3-asa lassabban melegszik be mint az én 2,4-esem. Ergo rengeteg a hidegüzem, ami nagyobb kopást is eredményez.
A motor egyébként tényleg nyomatékra van hangolva, így még hidegüzemben még nagyobb a terhelés.
A motor egyébként tényleg nyomatékra van hangolva, így még hidegüzemben még nagyobb a terhelés.
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-29 17:25:31 // 23882
A Fiat 1.4 (1368ccm?)az egy FPT tervezésű 20 éves olasz konstrukció. A FIRE motorcsalád leszármazottja. Régi, bevált, jó, #sosemegyszét. Az 1.4 Multiair ugyanezt a blokkot használja, 300 ló fölé húzogatják őket. A downsizingot is lehet jól csinálni, ezesetben sikerült. Az egyik szétszerelős videóban meg is állapítják, hogy van anyag benne rendesen.
A megdöglős francia ezerkecske viszont tervezési hibás úgy ahogy van. A vezérműszíj az olajban fut. Ami addig még okés, amíg az olaj friss. Ám ezek sokszor városban mennek sokat, sok hidegüzemmel, és gpf is van bennük. Pikkpakk lejut az üzemanyag az olajtérbe. Az üzemanyag aminek bioetanol tartalma nincs barátságban a vezérműszíj gumi anyagával. Emez elkezd hát repedezni, majd darabok esnek ki belőle. Ezeket a pici darabkákat megfogja az olajszivattyú felszívótölcsérének szűrője.
A motorka, hogy valami ereje legyen, alsó fordulati nyomatékta van hangolva. A többség így is használja , nyekteti alacsony fordulaton. Eleve kicsi az olajnyomás. Amikor aztán a szűrő csak tömül, tömül, kevés lesz a kenés, a dugyattyú meg bólogat oldalra az alacsony fordulaton elkért nagy nyomatéktól. Ekkor kezdődik meg a hengerfal oválisra kopása. Mivel a szíj az olajtérben megy, nem lehet szemrevételezéssel csak úgy megnézni. Vagy elszakad a szíj, vagy rommá kopik a motor, valamelyik meg fog történni vele előbb itóbb, ha az üzemi körülmények nem ideálisak.
Húgoméknak is ez a motor van a Toyota Proace hétszemélyes furgonban (vagy mi az). Napi járós...90% város.. nem tudom mi lesz.
A megdöglős francia ezerkecske viszont tervezési hibás úgy ahogy van. A vezérműszíj az olajban fut. Ami addig még okés, amíg az olaj friss. Ám ezek sokszor városban mennek sokat, sok hidegüzemmel, és gpf is van bennük. Pikkpakk lejut az üzemanyag az olajtérbe. Az üzemanyag aminek bioetanol tartalma nincs barátságban a vezérműszíj gumi anyagával. Emez elkezd hát repedezni, majd darabok esnek ki belőle. Ezeket a pici darabkákat megfogja az olajszivattyú felszívótölcsérének szűrője.
A motorka, hogy valami ereje legyen, alsó fordulati nyomatékta van hangolva. A többség így is használja , nyekteti alacsony fordulaton. Eleve kicsi az olajnyomás. Amikor aztán a szűrő csak tömül, tömül, kevés lesz a kenés, a dugyattyú meg bólogat oldalra az alacsony fordulaton elkért nagy nyomatéktól. Ekkor kezdődik meg a hengerfal oválisra kopása. Mivel a szíj az olajtérben megy, nem lehet szemrevételezéssel csak úgy megnézni. Vagy elszakad a szíj, vagy rommá kopik a motor, valamelyik meg fog történni vele előbb itóbb, ha az üzemi körülmények nem ideálisak.
Húgoméknak is ez a motor van a Toyota Proace hétszemélyes furgonban (vagy mi az). Napi járós...90% város.. nem tudom mi lesz.
Selmak2024-01-29 11:18:05 // 23881
Ugyan nem puretech 1.2, hanem Ford 1.0 ecoboost, de a probléma szempontjából ugyanaz érdemes végignézni és szörnyülködni. A stellantist csoportot meg végleg elfelejteni. BROÁÁÁÁFFF... Katt ide !
Piritu - 1.000.0002024-01-27 17:39:23 // 23879
Más gond van ott, egy motornak bírnia kell hogy használják. Nekem egy Fiat 1,4 16V (95LE) van a 7 személyes Doblómban. Bírja, pedig tolni kell neki rendesen.
Szerintem az ára fogja eldönteni hogy ki melyiket veszi. Ha a tiszta villanyos lesz az olcsóbb nem nagyon fogják a 3 hengeressel venni. Mondjuk eddig nem nagyon volt olyan hogy a villany lenne olcsóbb...
A 3 hengerről nekem mindig a Wartburg/Barkas ugrik be.
Minden csak nem prémium kategória...
Az ember soha se mondhatja hogy soha, ezért inkább úgy fogalmaznék hogy nagyon kicsi a valószínűsége hogy 3 hengerest fogok valaha is venni...
Szerintem az ára fogja eldönteni hogy ki melyiket veszi. Ha a tiszta villanyos lesz az olcsóbb nem nagyon fogják a 3 hengeressel venni. Mondjuk eddig nem nagyon volt olyan hogy a villany lenne olcsóbb...
A 3 hengerről nekem mindig a Wartburg/Barkas ugrik be.
Minden csak nem prémium kategória...
Az ember soha se mondhatja hogy soha, ezért inkább úgy fogalmaznék hogy nagyon kicsi a valószínűsége hogy 3 hengerest fogok valaha is venni...
Giuntini2024-01-27 17:20:28 // 23878
Igen, sajnos ugyanez a motor van húgom C3-asában is, nagyon remélem hogy nála nem lesz ilyen baj.
Szerintem ez a 3 hengeres motor nem bírja a meghajtást. 110 lovas, végsebessége a C3-asnak a könyv szerint 190 km/h.
Húgom nem hajtja autópályán 130-nál többel.
Azért az is kérdéses hogy a jóval nehezebb Opel Combóban mennyit jár hidegüzemben, mennyit használják teljes terhelhetősséggel, hiszen hétszemélyes.
Az elsők az Avengerek lesznek, amiről információkat kaphatunk.
Mindenesetre ez a Milano egyre véleményesebb, szükség van erre az Alfának? Nem pótolja a MiTo-t, motorja felejthető.
Lehet hogy ezt tényleg csakis elektromos verzióban kellett volna kihozni az Alfának? Úgy talán lenne létjogosultsága....
Szerintem ez a 3 hengeres motor nem bírja a meghajtást. 110 lovas, végsebessége a C3-asnak a könyv szerint 190 km/h.
Húgom nem hajtja autópályán 130-nál többel.
Azért az is kérdéses hogy a jóval nehezebb Opel Combóban mennyit jár hidegüzemben, mennyit használják teljes terhelhetősséggel, hiszen hétszemélyes.
Az elsők az Avengerek lesznek, amiről információkat kaphatunk.
Mindenesetre ez a Milano egyre véleményesebb, szükség van erre az Alfának? Nem pótolja a MiTo-t, motorja felejthető.
Lehet hogy ezt tényleg csakis elektromos verzióban kellett volna kihozni az Alfának? Úgy talán lenne létjogosultsága....
Kazes☻2024-01-27 17:06:33 // 23877
Nem gyenge...! :-o
Piritu - 1.000.0002024-01-27 16:08:18 // 23876
azt hiszem erről van itt is szó: Gabrielláék Opeljében 40 ezer kilométer után motort kellett cserélni, de az autó már a hazaúton elromlott
Giuntini2024-01-26 20:56:04 // 23875
Szomorú dolgok amit leírtál, nagyon nem kívánom, hogy húgom Citroen-jével is ilyen hibák legyenek. Az övé nincs még két éves, 30 ezer km van benne.
Annak idején próbáltam lebwszélni róla, de az ár..... Az 500X jóval drágább volt nála.
Sajnos már nem érdekli a Stellantist a belső égésű motor, súlyos árat fognak fizetni....
Annak idején próbáltam lebwszélni róla, de az ár..... Az 500X jóval drágább volt nála.
Sajnos már nem érdekli a Stellantist a belső égésű motor, súlyos árat fognak fizetni....
Kazes☻2024-01-26 19:02:01 // 23874
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-26 17:57:07 // 23873
Tehát 4x4 változatban ha jól értem, megkapja azt az 1.2 Puretech háromhengerest, amivel kapcsolatban csoportos pereket indítanak, a széthulló vezérlés, hordósra kopó dugattyú furatok miatt? Ezt a motort Toyota hétszemélyesben vezettem. Mint egy agyon szanaszéthajtott, döglődő, de becsületből belét hazavonszoló véhat, kb olyan hangja van... Szóval szinte prémium XD
Az Avenger árakat megnézve pedig azt látom, hogy elektromos hajtáslánccal, 156 lóerővel 17 millió. Gondolom az Alfánál sem gondolták olcsóbban.
Az Avenger árakat megnézve pedig azt látom, hogy elektromos hajtáslánccal, 156 lóerővel 17 millió. Gondolom az Alfánál sem gondolták olcsóbban.
RomeoOne2024-01-26 16:45:46 // 23872
Méretkategóriák
Stelvio: D-SUV
Tonale: C-SUV
Milano: B-SUV
Stelvio: D-SUV
Tonale: C-SUV
Milano: B-SUV
Halesz2024-01-26 14:50:49 // 23871
Nem, kisebb, mint a Tonale.
Piritu - 1.000.0002024-01-26 14:28:13 // 23870
Akkor a Tonale és a Stelvio közötti méret?
Tommi2024-01-26 13:53:31 // 23869
Őszintén, mit kellett volna helyette lépniük? :) Ott van a polcon a kész motor, nyilván nem fognak egy halom pénzt - jelen esetben feleslegesen - rálocsolni egy új motor(család) kifejlesztésére, nem engedhetik meg maguknak.
Giuntini2024-01-26 11:21:45 // 23868
Már az 1,3 Multiair motor sem jó. Helyette lesz háromhengeres Citroén motor. Vicc az egész.
Annak idején azonos platformra az Alfánál meg tudták húzni azt, hogy saját motor kerüljön bele. A Croma féle platfprmról beszélek. Sőt később is, a 155 Alfa motorokat kapott.
Könyörgöm, az a Citroen motor egy kávédaráló!. Tudom, mert húgomnak C3-asa van, ezzel a motorral. Keveset fogyaszt, jól megy (bár nem jól vezethetőn), de a hangja....
A váltója és a kuplungja katasztrofális, ezt valamennyi olasz teszt és Vályi Pista is megemlítette. Kíváncsi leszek, hogy lesz kézi váltós verzió, mert ha ez kerül bele, akkor az Alfa tökön szúrja magát.
Annak idején azonos platformra az Alfánál meg tudták húzni azt, hogy saját motor kerüljön bele. A Croma féle platfprmról beszélek. Sőt később is, a 155 Alfa motorokat kapott.
Könyörgöm, az a Citroen motor egy kávédaráló!. Tudom, mert húgomnak C3-asa van, ezzel a motorral. Keveset fogyaszt, jól megy (bár nem jól vezethetőn), de a hangja....
A váltója és a kuplungja katasztrofális, ezt valamennyi olasz teszt és Vályi Pista is megemlítette. Kíváncsi leszek, hogy lesz kézi váltós verzió, mert ha ez kerül bele, akkor az Alfa tökön szúrja magát.
pettinke2024-01-26 10:24:54 // 23867
kisebb.
Fiat 600/Jeep Avenger méret
Fiat 600/Jeep Avenger méret
Piritu - 1.000.0002024-01-26 08:50:01 // 23866
Mekkora lesz a Stelvio/Tonaléhoz képest?
Nagyobb?
Nagyobb?