Blog

Délelőtt Jánosházán utolértem egy kerékpárost. Le kellett lassítanom mögötte, mert jött egy kamion. Vissza kettesbe, kamion el, index ki, gázra lép. Kerékpáros meg elhúz. Hirtelen nem is értettem mi történt, de a kijelző közölt mindent. Folyamatosan sorolt, vagy 5 hibaüzenetet a végén a GOTO szerviz utasítással. A motor áll, majrélámpa pirosan virít...
Elég volt néhány pillanat, hogy tudjam, nagy a baj. Szervizes ismerőst felhívva jön az autómentő. A szerelő rögtön látja, nem forog a vezérmű tengely. Irány tovább Győrbe, Rieglerékhez.
Másnapra kész a diagnózis: vezérműszíj lefogazódott. Ok: beállt a feszítőgörgő. Miért is? Nemrégen volt gariban vezmódosító csere, amivel ugye a vezérlés is cserélve van. Nem cserélték ki? De. A feszítőt viszont nem, mert a garis alkatrészcsomagba az nem "jár".
Ekkor némi emelt hangú beszélgetés következett, hogy mint szakemberek azt miért nem cserélték. Hol van itt a magas órabérrel fizetett szakszerű javítás, hozzáértés?? Legalább kérdeztek volna meg, hátha kifizetem. Vagy tudom, hogy milyen kockázat van. De hogy NEM szóltak semmit, az minősíthetetlen!
12 szelep kakukk, a javítás 460ezer (!!) lenne, de 600-ért van gyári felújított motor is.
Történetünk itt véget ér. Az épület túlsó oldalán áll egy korábbi tesztautójuk, egy 156-os. A motorcsere helyett a kocsicsere mellett döntöttem, de ez már egy másik történet.
A kép a búcsú pillanatát örökítette meg.

Pozitívumként kell értékelnem, hogy a motorfelújítás jelentős részét átvállalta a Riegler. Elismerték, hogy hibáztak.

 
>> SzervizHL_75 // Alfa 75 2.0 Twin Spark // 2012-04-01

olajcsere : HPX 20W50 3300Ft/2L x 3 +1L km óra állás : nem eredeti műszer !
10W40-ből 0,7-1,2l/1000km a fogyasztás

Schulek Bélánál járt a gép kezelésen :
Első kerekek erősen befelé dőltek és megették a gumi futófelületének belsejét.
Alsó lengőkar 4 szilentje csereérett volt + felső lengőkarok is + stabilizátor + gömbcsukló.
Hátsó futómű kitámasztók is cserélve lettek mert Z középső danamidból készített szilentje nyikorgott berugózáskor.

Középdob kuka, most nincs pénz cserélni.

Az autó szépen fut és nem nyöszörög a hátulja.

 
>> SzervizRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2012-03-29

Tegnapi nap folyamán ki lett cserélve a fékcső elől - hátul , mert már műszakin jelezték hogy repedezett. Zé-nél történt meg a csere.
Km óra állás: 106900

 

Ma kicseréltattam a vezérmuvet. Jo akciot is kaptam 55 000ft-s Bosch szettre 10 000ft kedvezmeny,. Másnapra kész is lett a kocsi.
+ Még a kéziféket is csináltatnom kellett, mert az elozo szerelo jol elkurta nem eleg,h. forditva szerelte ossze, de meg a kipufogora ia rogzittette a bowdert, igy nem csoda,h. megolvatt.

 
>> Egyébadrián156 // Alfa 156 1,6 16v twin spark // 2012-03-30

Tegnap hajnalban kicsit játszottam... Játszottam a pedálokkal :)) Azt próbálgattam hogy, hogy tudok úgy a legjobban el-startolni h minnél kevesebbeet pörögjön egyhelyben a kerék, de ugyanakkor a lehető legjobb gyorsulást érjem el. Arra a tényre jutottam h kb 4000rpm-ig fel kell pörgetnem a motort és hirtelen "sok" kuplungot majd ahogy elkezd 1 kicsit csikorogni mehet a tőgáz és az "összes hátralévő kuplung". Teljesen másképp tapadnak ezek a Pirelli P7 gumik ugyanakkor érthető is, mivel 185-ös téli és a 205 nyári között van némi külömbség...

 
>> Szervizgamberini // Alfa 156 2.0 TS // 2012-03-29

8 hónap pihenő után elérkezett a nagyszervíz ideje:
- Olajcsere (Selenia Racing)
- Szűrők cseréje
- Szervoolaj csere (Tutela)
- Hűtőfolyadék csere (Paraflu)
- Hűtő tisztítás
- Szervopumpa tisztítás
- Vezérlés csere
- Hosszbordás és társai csere
- Balanszszíj és csapágyai csere
- Vízpumpa csere
- Kézifékkötél cseréje
- Légtömegmérő tisztítás

Óraállás: 157.350

 
>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2012-03-29

Véletlenül akadtam rá a hirdetésre amiben kínálták. És mit ad Isten síküveges volt... Lecsaptam rá, ma be is raktam őket. Egyenlőre tetszik. :)

>> Tuning és extrapmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2012-03-29

Inkább beteszek pár képet minden szónál többet ér.
Köszönet az eladójának:)

 
>> EgyébDeka // Alfa 146 1.9 JTD // 2012-03-28

Ezzel egyelőre nem tudok mit kezdeni.

 
>> Tuning és extraKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2012-03-28

Már bejegyzem mert el fogom felejteni:
Még hetedikén vettem Sotime kollégától a kormány interfészt, jelen állapotában a Pioneer magnókkal kompatibilis, a végén a csatlakozó kábelt kell lecserélnem és akkor jó lesz a Kenwood-hoz, is, amit már két hete megrendeltem de még sajna nem érkezett meg. Továbbra is várom, amint megérkezik folytatom....