Blog

Szerencsére találtam az országban forgalmazót. BPracing

 
>> EseménySzimonetta // Alfa GT 1.9 JTD 16V Progression // 2012-03-27

Ma átcserélték a nyári gumikat végre :) A végén egy futómű ellenőrzés is lett volna, csak épp nem tudták megnézni, mert túl alacsony az autó :)

 
>> Szervizfisch // Alfa 147 1.6 TS // 2012-03-28

Szombaton meló után kicseréltem a gyertyákat. Még jó, hogy beálltam a garázsba és nem kint csináltam a ház előtt, mert időközben volt egy rövid eső. A nagyobbik típust (BKUR6ETB) be tudtam szerezni e-bay-ről bagóért, a kicsiket (CR7EKC) pedig Erhard-nál vettem. Köv. projekt a kipuff újracsövezése lesz a középdobtól a hátsóig + rá kell nézni a kat. előtti csatlakozásra, mert sajnos kifúj. Pedig új tömítést is kapott a kat. cseréjekor.
Km állás: 181 000

 

Születésnapom alkalmából megleptem magam még egy 159-essel, ami ezúttal Rosso színben pompázik!
Az eladó: SKrisz
A vételár: 3.500,-Ft + posta (~800,-FT)

28. születésnapomon teljesült egy régi vágyam.
Megkaptam az Alfa Romeo története 1910-2010 c. könyvet, Groll Róbert és Takács Ákos szerkesztésében.
A könyv a Könyvkapu-nál lett vásárolva, 11.600,-Ft-ért. Ami szerintem a legolcsóbb ár a piacon. A kiszállítás ingyenes.

Az első lökhárító leszerelésekor eldöntöttem: újrafestem a zárhidat és néhány már rozsdás szénacél alkatrészt, kötőelemet (1. kép).
A zárhíd leszerelése:
- Ki kell venni a lámpákat: Felül két-két db M6-os TX csavar, alul 1-1 db M6-os hlf. csavar. Ki kell a lámpatestből húzni a csatlakozásokat (A fő csatlakozó ki húzása a szürke műanyag biztosító gyűrű oldalra húzásával lehetséges). Ezután óvatosan ki lehet venni a lámpatesteket.
- Le kell szerelni a vákum szabályzót és a légzsák érzékelőt. A légzsák érzékelőre nagyon kell vigyázni! Ha ütés éri eldurranhatnak a légzsákok!
- Ki kell szedni a kábeleket rögzítő műanyagpatentokat patent kiszedővel óvatosan (2. kép).
- Le kell szerelni a zárszerkezetet (3-4, kép): 3 db anya, bowden és 2 db bowden rögzítő patent.
- Ki kell szedni a zárhidat tartó csavarokat és anyákat: 2-2 db oldalt a sárvédőkhöz rögzíti. 1-1 db anya a nyúlványok végeihez szorítja. 1-1 csavar van középen ami a kereszttartóra szerelt lemezcsíkokhoz rögzíti.
- Ha ezekkel meg vagyunk, előrefele óvatosan le lehet venni a zárhidat (5. kép).
A zárhíd lecsupaszítása:
- Ki kell tekerni a motortér ajtó ütköző tuskóit.
- Le kell szedni az aljára patentolt (hűtőkről vízelvezető) műanyag lemezt. Ez az öt darab patent csak töréssel oldható!
További kiszerelt alkatrészek:
- ECU tartó
- akkumulátor tartó
- akkumulátor melletti biztosíték csoport tartó
- jobb oldali motortartó bak
- kormányszervó folyadék kiegyenlítő tartály tartó
- zárhíd tartó
- kötőelemek
Konklúzió:
A lecsupaszított híd és alkatrészek elég ramaty állapotban vannak (8-9. kép).
A további blogjaimban bemutatom a fenti alkatrészek felület előkészítését illetve azok bevonatolását.

A teendőlistámon több tétel csak az első lökhárító leszedésével válhat elvégezetté.
Ezek a következők:
- jobb első lámpa mozgás
- hidegindításnál rezgés elöl a jobb oldalon
- a bal középső radar fej becsúszása
- a kürt csatlakozójának kontakt hibája
Tehát belevágtam az első lökhárító leszedésének.
A leszedés:
- A zárhídon levő 4 db M6-os torx fejű csavar kiszedése (1. kép).
- A haspáncél lökhárítót is rögzítő csavarjainak kiszedése: 3 db lemezcsavar. Középen 2 db M8-as TX fejű csavar, ettől kijjebb 2 db M6-os TX fejű csavar (2. kép).
- A kerekek előtt a lökhárító szélein 2 db M6-os TX fejű csavar kihajtása (3. kép).
- A doblemezek leszedése a lökhárítóról. Oldalanként 2-2 db lemezcsavar (4. kép).
- Ugyanitt felül az egy-egy darab hlf. lemezcsavar kitekerése, melyek a lökhárító széleinek tetejét rögzítik (4. kép).
- A lökhárító széleinek lefejtése a sárvédőkről: A kerék felől óvatosan húzni (rángatni) kifele a lökhárítót, egy kissé felfele feszítve kiakasztani a patentokból (5. kép).
A kettő közé nem ildomos semmit betenni, különben a fényezés bánhatja!!!
Oldalanként 4 db patent (8-9. kép), elöl 1-1 db - patent van (6-7. kép).
- A lökhárító leemelése az autóról: A motortér záron át kell emelni a lökhárítót, majd azt óvatosan előrefele leemelni, majd rátenni egy rongyra, ruhára.
- A villamos csatlakozók megbontása (ködlámpa, radar).
- Ha van xenon, akkor a vízcsatlakozások szétszedése.
A hibák elhárítása:
- A jobbos lámpám alsó fülénél nem volt csavar (azért rezgett), amit pótoltam.
- A radar fejének házát vissza hegesztettem a lökhárítóhoz.
- Energiaelnyelők műanyag házukba ragasztása Loctite 595-tel.
- Armafelx darab ragasztása a haspáncél és a légszűrőház érintkezéséhez.
- Armaflex darabkák ragasztása a haspáncél és a lökhárító alsó sikjának találkozásához.
A felrakás: A leszedéssel ellentétes sorrendben.
A lökhárító leszedésekor néhány részen elég bizarr látvány fogadott. Sok helyen felütötte a fejét a rozsda, és itt-ott festékhiány volt tapasztalható. Ezek felszámolását a további blogjaimban olvashatod!

A várható sokrétű munkákra való tekintettel - egy beszállítónk javaslata alapján - rendeltem tőle egy célszerszámot akciósan.
Egy patent-, műanyag- és díszléc ki és leszedő műanyag szerszámkészletet: KS Tools 911 8120
Ár: 6.410,-Ft

>> Szervizbelus155 // Alfa 155 Q4 // 2012-03-27

Ma sikerült összefűzni a blokkot!Egyedül nem ment,ezért segitségül hívtam az(R DIESEL)Kft tulaját.Köszi Jani!A telefonos segitségért külön köszönet BARTOS JANIKÁNAK!

 
>> EseményBence // Alfa 147 1.6 TS 105 LE // 2012-03-15

Itt a jó idő, felkerültek a nyári gumik.