Blog

Jelentem megérkeztünk!

- 10 nap
- 4 ország (H - A - I - CH)
- Megtett út: 2.058 km (szinte végig tető nélkül)
- Átlagfogyasztás: 8,17 liter / 100 km
- Legmagasabb pont: 2.760 méter (Stelvio)
- Legalacsonyabb pont : 0 méter (Adria)

A Pók mindvégig remekül muzsikált, élvezetessé tette az út minden km-ét!

"READING ERROR CODES: No fault codes"

 

Rövid kávészünet következett, majd tovább!

1 - Így néz ki egy igazi olasz presszókávé. A kockacukor teteje kilátszik, a kanál félig sem merül el benne, cserébe erős és nagyon finom.
2 - A Spider a kávézó előtt várja, hogy befejezzük a kávét és nekivágjunk a tényleges hegyi szakasznak, annak minden szépségével.
3 - 4 - 5 - Az igazi hegyi szakasz, hidakkal, alagúttal és folyóval. Minden dicséretem az építőké.
6 - Közúti olasz-osztrák határ. Hamarosan felhajtunk az osztrák autópályára.
7 - Pihenő, némi üzemanyag felvétellel.
8 - A korábbi útszakaszokhoz képest nagyon lehangoló az osztrák autópálya.
9 - A magyar határra érkeztünk, már csak egy ugrás hazáig!

 

A "Nagy Túra" utolsó napja a hazaúttal telt. Kb. 500 km várt ránk.

Már régóta járunk olaszba és mindig is megcsodáltam a határtól Udinéig vezető hegyi szakaszt. Már anno az első úton megfogalmazódott bennem, hogy egyszer a pályát elkerülve a völgyben vezető utat végigjárom. Erre ma került sor.
1 - Indulás a szálloda elől
2 - A Gradoba vezető hosszú földsáv.
3 - Valahol az autópályához vezető úton
4 - Autópálya felhajtó
5 - Autópálya elágazás, nekünk Udine felé kell menni.
6 - A hegyi szakaszhoz érkeztünk, lehajtunk a pályáról.
7 - 8 – 9 - Pár kép a hegyi szakasz első etapjáról, a táj egyre vadabb lesz.

 

A következő két nap gondtalan semmit tevéssel telt. A hely csodaszép, az olasz kaja fincsi.

 

Irány a tenger!
Köztes megállók nélkül, az út nagy részét autópályán megtéve, lobogó hajjal elmentünk az egyik kedvenc helyünkre Grado-ba.
1 - 2 - Veronáig országúton mentünk, egy kép a helység névtáblánál megért ennyit. No meg, hogy ott találkoztam egy ugyan ilyen Spiderrel. Jó darabig együtt is mentünk.
3 - Egy a sok autópálya pihenő közül. A tetőt csak addig csuktuk be, amíg odabent kávéztunk.
4 - A szállodánál, amint megtudták, hogy Alfa Spiderrel vagyunk rögtön csináltak helyet a fedett részen. Valami AMG feliratos német márkát tettek ki onnan :-)
5 - A szálloda
6 - 7 – 8 - Pillanatképek a falucskából
9 - Vacsorára belekóstoltunk a tenger gyümölcseibe.
10 - 11 - 12 - Este a parton

 

Ma meglátogattuk a Gardaland-ot egy kis szórakozás erejéig.
1 - A fáról lehulló ragacs miatt kipróbáltunk egy helyi kocsi mosót.
2 - A bejárathoz legközelebbi parkolót kaptuk. Az olaszok a miután meglátták a Spidert rögtön beengedtek ebbe a parkolóba. A többieket egy másikba terelték :-))
3 - 4 - 5 – 6 - 7 - Pillanatképek Gardaland
8 - Vacsora a szállással szemben
9 – Esti séta

 
>> SzervizZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2012-12-08

Hátsó keresztlengőkarok és stabilizátorok cserélve.
A kipufogó kifújt a régi bilincsnél azt is kicseréltem.


Km.:178130

 

A mai nap a városnézésé volt.

1 - A Pók a város széli parkolóban maradt
2 - Gyümölcsárus ( A citromok valódiak!)
3 - Az erőd, ami a belvárost és a Sirmione félszigetet védi
4 - Itt ebédeltünk
5 - A félsziget végén lévő strand
6 - A szállásra visszatérve sikerült leparkolni az egyetlen fa alatt. Ezt később megbántuk, mert valami ragacsos cucc csöpögött a fáról.

 

Tovább álltunk. Naudersből elkocsikáztunk a Garda tó déli részén lévő Sirmione városába.
1 - Olasz határ, ami szintén egy hágó, Reschenpass 1.455 méter
2 - Ilyen szobrot találtunk az út mellett. (Eddig a magasságra, a kora délelőtti időpontra és a vele együtt járó hűvösre való tekintettel fedett fővel mentünk.)
3 - Gampenpass hágó
4 - Kilátás a kávézó teraszáról: Lago di Santa Giustina
5 - Az előző képen látható hidak jobb vége ide vezet
6 - A tó túlsó végén található ez a csodás völgy - Lago di Santa Giustina
7 - Valahol útközben a Garda tó felé: Castell Toblino
8 - Cascata de Varone - földalatti vízesés
9 – Sirmione kikötő

 

Ma reggel elgurultunk Várpalotára Csörihez. Mire megvakargattuk "Pista" buksiját már a levegőben is volt a Párduc.
A csapágy könnyen lejött, de furcsa, hogy mennyire rozsdás volt. Az utolsó két képen egy nemrégiben kiszerelt 156 hátsó kerék csapágy van az enyém mellett. Jól látni az eltérő rozsdásodást.
Szintén meglepett, hogy maga a kerékagy alumínium.
Hazafelére helyreállt a CSEND. Újra hangtalanul suhant a Párduc.
km óra állás: 79.104 km

u.i.
Aki nem tudná, Pista a szerviz cicája. Képet a személyiségnek védelme miatt nem teszek fel róla. (Meg amúgy sincs.)