Blog

Régóta bántotta a szememet, hogy a jobb oldalon az ajtó felett lóg a tetőkárpit. Arra már korábban rájöttem, hogy a kárpitot tartó gumiszalag nyúlott meg, gyakorlatilag már nem fejt ki semmi feszítést. Sikerült beszereznem ugyan olyan szélességű gumiszalagot és ma kicseréltem. A két végét elég komplikált rögzíteni. Popszegeccsel van megoldva, de hogy mozogni tudjon a végpont egy persely is van benne. Egy perselyt sikerült elvesztenem, úgyhogy készíteni kellet egyet.

A végeredményt már majdnem tökéletesnek lehet minősíteni. A gumit egy kicsit még vághattam volna rövidebbre, hogy jobban kifeszüljön.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-01-05

Nekiálltam a zárt szélfogó projektnek. Az elképzelés szerint a vízszintes rész rétegelt lemezből lesz, a tényleges szélfogó része pedig plexiből. Nem régiben sikerült szereznem egy megfelelő méretű rétegelt lemezt.

A vízszintes részhez először hullámpapírból egy sablont farigcsáltam. A dolog kicsit bonyolultabb, mint az ember gondolná. Apránként lehet csak farigcsálni, mert amíg nagy nem fér be, hogy odapróbáld. Amint meg befér, már gyakorlatilag kicsi. Szerencsére volt itthon hullámpapír bőven. A karton szabásminta alapján aztán 10-es rétegelt lemezből kivágtam és bevontam olyan anyaggal, amivel a hangfalakat is szoktam.

 

Az új hűtővel felfegyverkezve, a ragyogó napsütésben megejtettük a 2011-es év utolsó kocsikázását. 47,6 km után visszaértünk a garázsba. A hűtő jól működik, folyásnak nyoma sincs.

A 2011-es kabriós évet lezárom.

Óraállás: 149.720 km

 

A hűtő kiszerelésekor a ventilátorokat tartó lemezt elég ramaty állapotban találtam.

Kicsit jobban utánanéztem és kiderült, hogy csak a Gtv/Spider párosba szerelték. Bontott is csak ezekből lenne, de a szállítómnál most nincs. Az új meg horror áron van, mert csak a ventilátorokkal együtt rendelhető.

Nem maradt más, rendbe kell hozni a régit. Drótkoron, rozsdaoldó, újra drótkorong, újra rozsdaoldó és jöhet az alapozó. Alapozóért bementem a városba, de festéket nem vettem, az itthoni készletből választottam színt. Ha már lúd, legyen kövér alapon a bronz színre esett a választásom.

Nagyon feldobja a motorteret :-)

 

1 kép - Visszakerült a helyére a kitakarított kiegyenlítő tartály. (A tisztítás menete: 2xfél napos ázás mosogatószeres vízben, 4 óra vízkőoldóban, majd még majd egy nap mosogatógépbe való mosogatószerben, és rengeteg öblítés.)
2 kép - Eredetileg ezt a vízcsövet akartam kicserélni, most bekerült az új.

Az összeszerelés a szétszedés fordítottja. Néhány kiegészítéssel.

3 - 4 képek - A régi hűtőről át kell rakni pár dolgot.
5 - 6 képek - Az elkorrodált lemezcsavar/műanyag stuszni kombó helyett mindenhová hagyományos csavart tettem.

A légtelenítés egyszerűbb, mint gondoltam. A kiegyenlítőt feltöltve és a hűtőn lévő légtelenítőt kinyitva gyakorlatilag megtelik a rendszer. A motort elindítva és a ventilátorok elindulását is megvárva alig fogyott a szint a tartályban. Maxra töltöttem és kész, lehet sört bontani!

 
>> SzervizGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2012-12-15

Érdemes néha a FES actuator test-jével kipróbálni a venti első fokozatát. Egy JTD-nél - ha nem sokat klímázol - el lehet úgy járni, hogy nem tűnik fel a venti "hiánya".

Ha nem megy: Első körben a biztosítékot kéne megnézni. Egy-egy maxifuse tartozik a két fokozathoz. Ezek a 156-nál az akkumulátoron lévő biztosítékdobozban találhatóak. Nálam sem ment a venti első fokozata, ez attól volt, hogy a motor kissé leégett. Ez vitte magával a biztosítékot. (Elvégre egy biztosíték csak úgy önmagától nem romlik el...) A motort pl. a Fer-vill-nél lehet felújíttatni.

Okozhatja még az első fokozat előtétellenállása is. Ez a 156-nál típushiba. Maga a "csöves" kerámiaellenállás a 156-nál a venti tartókonzoljába van csavarozva. Nem is biztos, hogy az ellenállás szakadt, lehet, hogy csak a csatlakozója korrodált. (Szintén rendszeres hiba a 156-nál, mert a csatlakozó nem vízmentes.)

Ezek után multiméterrel érdemes nézni (aktivált állapotban) a bizt. két oldalán a feszültséget (a negatívhoz képest). Ha nem mérhető 12V (- mikor éppen kapcsol a FES -), akkor tovább kéne menni a bizt. előtti reléhez és azt szemügyre venni. (Relé kiszed és a tekercs két csatlakozópontja között mérni a feszültséget.)

Valahonnan szivárog az olaj, csak tudnám honnan. Nagyon csúnyán néz ki.

 

Útra keltünk a Párduccal, hogy segítsünk a Pókon. Az út végén egy vadonatúj hűtővel és némi fagyállóval tértünk haza. Köszönjük a gyors segítséget a Csörgő Autószerviz-nek!

 

Ha már nincs benne víz, elhatároztam, hogy kitisztítom a kiegyenlítő tartályt. A kiszerelés menete:

- Jobb oldali burkolatot leszed - 1. kép
- Sapkát leteker, mellette lévő csövet leszed - 2. kép
- Két tartócsavart kiteker - 2. kép
- Az alsó csőhöz és a tartócsavarhoz nem lehet hozzáférni - 3-4. kép
- Tartály aljából jövő cső másik végét leszed - 5. kép középső cső
- Szívócsövet leszed - 6. kép
- Tartály alján lévő csavart kiteker - 7. kép
- Tartályt kiemel, csövet leszed - 8. kép
- Tartályt mosogató szeres vízzel teli vödörbe rak
- Sört bont

 

A vízhűtő kiszerelése:

- Akkusarut leszed
- A ventilátorok és előtét ellenállások csatlakozásait lehúz
- Kartervédőt leszed
- Hűtő alatti tartólemezt lecsavaroz (két végén két-két csavar) - 1. kép
- Zárhíd lemezt leszed - 2.kép
- A hűtő feletti kábelcsatornából kábelt kiszed (pattintósak a függőleges fülek) - 3. kép
- A kábelek alatti két csavart kiteker, csatornát leszed
- Ventilátorokat a tartóval együtt kicsit hátradönt és kiemel. (Alul csak be van dugva két fülbe, ki kell feszíteni) - 4. kép
- Alsó vízcsövet leszed, vizet leereszt. (A gyári bilincs elég bonyolult megoldású én hagyományosat teszek majd a helyére) - 5. kép
- Felső csövet is leszed
- Klímahűtőt a hűtőhöz tartó felső 2 csavart kiteker - 6. kép a felirat feletti csavar
- Klímahűtőt a hűtőhöz és a műanyag légterelőhöz rögzítő alsó 2x2 csavart kiteker - 7. kép
- Hűtőt tartó felső 2 fő tartócsavart kiteker - 6. kép jobb oldala a gumitartón, ill. 8. kép
- Hűtőt hátra billent és 8-as kulccsal a műanyaghoz rögzítő csavart kiteker - 9. kép
- A hűtő 90 fokkal elfordítva felfelé kiemel. (Lefelé simán)
- Sört bont.