Blog

Délelőtt befejeztem a festési munkálatokat.
Még egy réteg sárga a gólyalábakra, majd a féktárcsát takaró lemezre. Végül az első féktárcsák középső része kapott egy hőálló ezüstöt.
Egyenlőre ennyi.
Miután ez megvolt végre nekiállhattam az eredeti projektnek, a féltengelyeknek (60812765 - 46307010).
A 36-os fej birtokában jóízűt birkóztam a kerékagy csavarral. Alig találtam itthon megfelelő hosszú toldót a szárat, aztán egy méteres zártszelvény darab segített.
A belső imbusz (60800076) csavarok kihajtása után (a másik oldalon önzáró anyák vannak, 13-as kulccsal meg kell fogni) kijön. Mivel a gólyalábak nincsenek fenn a kerékagyat ki lehetett hajtani, hogy a kerékcsapágyból kicsusszanjon a vége.
A két felét összehasonlítva nagyon egyformának tűnnek. Az ePER szerint is, tehát nincs külön jobbos, meg balos, mint sok online oldalon írják.
A kiszerelt darabokat megvizsgálva semmi rendellenességet nem tapasztalok. Nincs kotyogás, holtjáték, lazán mozog minden irányban.
A kerékagy festése mégis felújításra szorul, most hogy látni a hátulját, nem árt egy kis drótkorong és festék.
A kerékcsapágyakat megvizsgálva a bal oldali zajtalanul fut, pontosabban a zsír cuppog benne, mintha új lenne. A jobb ellenben érdekes hangokat ad, szerintem kukás. Mondjuk menet közben a jobb elejének volt is néha hangja.

 
>> Tuning és extraÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2013-01-13

Az oldairányjelzők izzóit kicseréltem LED-es izzókra. 5 SMD LED villog szép sárgán.

 
>> Szervizlipi72 // Alfa Spider / GTV 2.0 twinspark 16v // 2013-01-13

Kézifékkötél jobb bal oldali.

 
>> Szervizlipi72 // Alfa Spider / GTV 2.0 twinspark 16v // 2013-01-13

First Line hátsó stabilizátor kar jobb-bal.

 
>> Szervizlipi72 // Alfa Spider / GTV 2.0 twinspark 16v // 2013-01-15

Delphi hátsó féktárcsa + betétek.

 
>> Szervizlipi72 // Alfa Spider / GTV 2.0 twinspark 16v // 2013-01-13

Powerflex szilentek, hátsó futómű mind a 14db .PFR-1 710,711,712,713,714,716.

 
>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-01-12

Készen lett a középső mérőórák -üzemanyag,óra,vízhőfok mérő- világítása is.

Habár nem ment minden olyan zökkenő mentesen ,mint a 2 nagy mérőórával.

Itt ugyebár szét kell bombázni mindent:

-fejegység
-klíma vezérő tekerőo
-hamutartó (2 csarlakozó van mögötte)
-további 2 csatlakozó az elakadás jelzőnél
-váltószoknya
-egy halom csavar
-végül maga a középkonzol borítás

Miután ezzel megvagyunk kivesszük az óracsoportot. Semmilyen bonyolult dolog nincs benne, hátul egy csatlakozó található, azt kihúzzuk.

Bemenekülünk a januári hidegből , nekiállunk szétszedni az órát.

Elöljáróban az átlátszó műanyagot vesszül le, majd egy fekete részt. (apró csillag csavarok fogják,és tartó fülek)

A technika ugyan az,mint ezelött. Mutatók le, számlap le, számlap csiszolás, piros fólia ragasztás, majd összeszerelés.

Minden mehet össze, látszólag minden rendben!
Ráadom a gyujtást, a vízhőfok alapból felmegy 60fokra, üzemanyag is nagyon fals értéket mutat.

Kiműtettem megint majd bennt szétszedtem-összeraktam 3x, még mindig nem jó.

Mérgemben úgyhagytam, gondoltam majd holnap!

Volt egy elméletem ,hogy akkor valószínület gyujtáson kell visszarakni a helyes értékekre a mutatókat. Nálam ez teljesen bevált, a fals értékek már a helyeset mutatják.

Itt nagyon fontos ,hogy az üzemanyag szintet vagy jelölt be, vagy fotózd le, meg is jegyezheted, lényeg, hogy tudd hova kell visszatenni a mutatót!

Tanulj a hibámból ,így jár az az ember aki kisérletezik :D

Lényeg ,hogy minden klappol, sok sikert !

A múltkor már írtam, hogy megjártam a festékekkel. (Az első két képen látni, hogy milyen volt.)
Ma mély levegőt vettem, és nekiálltam újra. Drótkoronggal, csiszolópapírral és acetonnal leszedtem a régi festéket és alapozót. Aztán újra lefújtam alapozóval. Száradás után meg az első réteg sárgával. Holnap még egy és megy vissza a helyére.

 

A hétvégére vásároltam néhány dolgot. Külön öröm, hogy megjött a 36-os dugókulcs, és mivel 1/2"-os a külső átmérője sem nagy. Belefér a kerékagyba.
A nagy bilincsekhez nem vettem fogót, mert a srác, azt mondta, hogy neki van. Ha kell ugorjak oda és összerottyantja vele.

 
>> AutóápolásSignora Dömpi // Alfa 147 1.6 TS ECO (Black Pearl) // 2013-01-12

Ma megmostam a kocsit, mert már nem nagyon látszott, hogy mi is akar lenni, szegénykém olyan koszos volt.
Sajna messze még a jó idő, ezért előkapartam a szekrényből egy alighasznált huzatgarnitúrát / tavalyi téli szezont Dömpi kocsijában húzta ki :) /, és nagynehezen de rávettem magam, hogy egy alapos porszívózás után beleerőszakojam, az elvileg ebbe a tipusba gyártott huzatot.Jó lenne végre úgy tevékenykedni a kocsi körül, meg benne is, hogy közben nem fagy belém a sz@r, meg nem kell óránképnt bemenni melegedni.

Erre én nem is gondoltam, a Fordomban nem voltak ilyen rejtett biztonsági tartalékok:)

Szia! Látom huzatot tettél fel. Ki van könnyítve az első ülés támlára való huzat? Mert különben nagy gubanc lehet, ha nyílni kell az oldallégzsáknak. (Aztán persze kérdés, hogy ha elvileg könnyítve van, akkor is hogy befolyásolja a légzsák nyílását.)
Piritu // 2013-01-12 20:20


Azelső üléshuzatot cserélem, trikóhuzatra egyenlőre, amíg meg nem érkezik, mard így.