Blog

>> Egyébsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-01-10

Rendeltem én is egy kapcsolós diagnosztikai interfészt, hogy ránézzek az ECU-ra.
Az OBD Diag Kft-től rendeltem, meg is érkezett pár napon belül.
Feltelepítettem a Multiecuscan-t valamint az interfészhez szükséges FTDI driver-t. Rádugtam a laptopra, ahogy a Multiecuscan leírásában szerepel meg is jelent a COM portok között az eszköz.
Világított a piros LED rajta, a MES is felismerte (ekkor még nem tudtam, hogy ez nem jelent jót).
Akkor odaballagtam az autóhoz és rádugtam az OBD csatlakozóra is az interfészt. Ekkor olyan történt, amiről azt gondoltam, hogy csak jútub-on látni (értsd: csak mással történhet meg :) ): a laptop képernyője lassan elsötétült, majd elkezdett füstölni a laptop USB csatlakozója, ahova az interfész be volt dugva. Azonnal kihúztam a laptopból, majd az OBD csatlakozóból. Persze azonnal azon aggódtam, hogy nem vágta-e haza esetleg az ECU-t. Ezért elindítottam az autót, szerencsére semmi nyoma nem volt károsodásnak (legalábbis az autó viselkedése alapján). A laptop húzta a rövidebbet (mondhatom, hogy szerencsére), azóta csak olyan USB-s eszközöket ismer fel, melyeknek nem nagy a tápfesz igénye.
Írtam is a cégnek, hogy valami nem klappol. Ők azt írták, hogy egy esetben fordulhat ilyen elő, ha a laptop töltőre van közben dugva és ott felcserélődik a polaritás (pl. szivargyújtó). Mondjuk még szivargyújtónál sem egyszerű ezt kivitelezni..
Mindenesetre visszaküldtem nekik az interfészt hibaleírással és számlamásolattal.
Eltelt két hét, semmi reakció. Mivel a honlapon gyakorlatilag nincs közvetlen telefonszámuk megadva csak e-mail cím, ezért már keresztet vetettem a csere lehetőségre.
Ekkor írtam nekik, hogy mi a helyzet. Elnézést kérve írták, hogy nem tudták még megvizsgálni az eszközt, de már küldtek egy másikat. Ez így rendben is van, de nem voltam nyugodt, mert csak kellene tudni, hogy mi volt a nyűgje a cuccnak.
Meg is érkezett a csere eszköz egy ajándék átalakítókábellel (régi FIAT-os), ami pont jó is a 155höz. :)
Mindent leszedtem a laptopról, ami az interfészhez ill. a MES-hez köthető, valamint kipucoltam a registry-t is. Rádugtam a laptopra, ezután feltettem a legutóbbi FTDI drivert, majd a MES-t. COM portoknál megjelent az eszköz, de a LED nem világított ill. a MES sem ismerte fel. Na, gondoltam sokkal beljebb vagyunk, ez már alapból nem működik. Aztán elkezdtem gondolkodni, hogy az OBD csatin is van táp, amit nagy valószínűséggel használ az eszköz, ez esetben viszont az USB-ről semmi tápra nincs szüksége.
Így hát tettem egy próbát és rádugtam az OBD csatira úgy, hogy a laptopra nem volt csatlakoztatva és nicsak.. világít a LED. Rádugtam a laptopra és így már a MES is felismerte.
Működik is rendesen, de a monitorozásál általában eldobja a kapcsolatot pár mp után. De ennek majd utánajárok, az is eredmény, hogy nem füstöl. :)

A lényeg, hogy óvatósan! Aki ilyet vesz, erre figyeljen: ha a piros LED világít, amikor csak laptopra van dugva az eszköz, akkor ne használja!

Ma élénk véleményváltás alakult ki a 159 topicban a gyári és az aftermarketes fejegységekről valamint a gyári fejegységek lehetséges "upgrade"-jéről.

Leszűrve a tanúságokat, arra az esetre, ha nem sikerülne helyrehozni a gyári fejegységem, szétnéztem a neten.
Elsőre ezt a 2DIN-est találtam, mert árban, még az ingerküszöböm alatt van.
Igenám, de néhány fórum-HSZ és "turkálás a neten" után rájöttem, hogy a 33 000 Ft igazából 74-75 000 Ft lenne.
Ahhoz ugyanis, hogy a telefonommal is használni tudjam, kell egy bluetoothadapter, ami kb. 16 000 Ft, továbbá a multikormányról történő vezérléshez egy további interface (hogy pontosan mi, azt még nem sikerült kiderítenem), de a hallottak alapján nagyságrendileg 20-25 000 Ft.

Piritu inkább egy másik típust ajánlott: Pioneer FH-X700BT
Ez jóval többet tud, és alapból illeszthető hozzá a mobiltelefon, minden kiegészítő nélkül. A legolcsóbb ár, amit találtam, 51 800 Ft.
A multikormány illesztéséhez viszont ehhez is kell egy interface. Ez, vagy valami hasonló - még nyomozom, hogy pontosan mi :)
Minden esetre bármi is, ami kell hozzá, nagyságrendileg ebben az árfekvésben lesz.

Szóval a becsült költség: 78-80 000 Ft.

(De még mindig nem 1 152 000 Ft, mint egy új gyári fejegység!)

Ez persze már bőven az ingerküszöböm felett jár, viszont annyi előnyt biztosít, hogy felsorolni sem tudom...de azért megpróbálom:
- nagyságrendekkel jobban néz ki, mint a gyári fejegység
- az olvasottak alapján nagyságrendekkel jobb zenei hangzást nyújt
- nem kellene többé egy feltöltős telefon-SIM kártyát a kocsimban használni, amire évente 3 500 Ft-ot töltök, hogy a hívásokat fogadni tudjam, de telefonálásra nem használom, mert az rötön lemerítené a pénzt
- nem kellene többé a kedvenc zenéimet CD-re irogatni, elég egy pendrive, vagy az iPod-om
Hátránya, hogy a fedélzeti comp. adatait (pl. trip) ezután csak a műszerfalon tudnám nézegetni.

Coolby ajánlott még egy másik eszközt is (Dension Gateway Lite BT), de sokak szerint zenei minőségben nem nyújt többet a gyárinál, ráadásul ez nem alkalmas arra, hogy ezen keresztül telefonáljak. Előnye lenne, hogy megmaradhatna a gyári fejegységem. Az ára az előnyei vs. hátrányai tükrében borsos: 36 000 Ft. Szóval ez nem az, amiért én pénzt adnék.

Na, akkor most szálljunk le a földre!!!
Először is a legköltséghatékonyabb megoldást próbálom ki:
- először is letesztelen néhány napig a fejegységet úgy, hogy csak rádiót hallgatok, CD-t nem is teszek bele. Kíváncsi vagyok, fog-e valami rendelleneset produkálni.
- két hét múlva olajcsere. A haverom fűtött műhelye adta lehetőséget kihasználva kiszedem, és kitakarítom. Meglátjuk ez megoldja-e a problémát.

További lehetőség továbbra is a használt gyári fejegység beszerzése és annak a felhasználásával az enyém helyrehozatala...bár jelenleg nem vagyok biztos benne, hogy érdemes lenne kínlódni vele.

UPDATE - 2013.01.11.
Csak rádiót hallgatva a fejegység tökéletesen működik, semmi rendellenességet nem tapasztalok. Ez mindenképp biztató.

 

Tegnap már kitapasztalt háromkezes szerelési módot gondolatban továbbfejlesztve, majd a gyakorlatban bevetve a két szilent felrakása fél óra volt. (A lényeg, hogy a pajszert máshogyan beakasztva könyökkel tudtam feszíteni.) Annyira szorosan fogja az új szilent, hogy komoly küzdelmet jelentett a stabrúd pár mm-es elcsúsztatása jobbra, hogy pontosan középen legyen.
Visszakerültek a lengőkarok is. Így leírva egyszerű, de a feszesen tartott stabrúd okozott némi galibát a csavarok behajtásánál.
Végül a bölcsőt tartó lemezek is visszakerültek.
Szóval, aki stabrúd szilentet akar cserélni elöl, de nincs lehetősége megemelni a kocsit és leszedni a bölcsőt, így is próbálkozhat. Megoldható a dolog. Elsőre, minden lehetséges nehézségbe belefutva is csak négy óra volt. Másodszorra már tuti gyorsabban megy, főleg, hogy már szét vannak nyitva a bilincsek.
Azt hiszem megérdemlek egy sört :-))

1. kép:Tegnap így sikerült
2. kép: A sorja leköszörülése, és az újraszerelés után ilyen lett.

 
>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-01-10

Mindig is tetszett a sportcsomagos órája, a piros világítás miatt.
Lehetőségem adódott egyszer ,hogy lecseréljem, de nem tettem.
Azért nem, mert a fekete óra magában nem tetszik ,snassz, az ezüst sokkal jobb.
Csak ,hát ugye ronda zöld a világítása.

Elhatároztam ,hogy átépítem valahogy pirosra.
Vettem T5 piros SMD ledeket, ami persze nem passzoltak a foglalatba, így ezt a tervet el is vetettem.

Tegnap viszont egy ismerősöm nekiállt a Fiatját átalakítani zöldről fehérre. A megoldás képekben illusztrálva volt.

Annyi a lényeg,hogy a számlapot valamilyen úton-módon meg kell szabadítani a zöld festéktől.

Vegyszerrel, vagy csiszolással. Én az utóbbit alkalmaztam.

Miután le van csiszolva a zöld festék ,megkezdődhet a színezés.
Gondolkoztam ,hogyan lehetne, eszembe jutott ,hogy a Puntóm után még maradt piros lámpafóliám, így azt ráragasztottam a számlap hátoldalára.

Nagyon jól színez, anno azért is szedtem le a lámpáról ,mert az index is piros lett tőle.

Egyedüé a KM számláló világításával nem vagyok megelégedve, ugyanis nem sikerült szétszednem ,így magára a "kijelzőre" ragasztottam lámpafóliát!
De legalább nem zöld...

Szerintem így is frankó ,bár kapni fog új izzókat mindenhova, mert valahol fényesebben világít picit (na ott jó az izzó :D)

Középkonzol még hátra van, de jó is lesz....... (:

Hajnalban megadta magát a hátsó kilincs, egy kis darab letört belőle, használható, de csak bizonyos szögben nyitja az ajtót, egyébként pedig lötyög.
Szeretjük a telet!

>> Szerviztkr // Alfa 156 1.8 TS // 2013-01-10

Olaj,-szürők,-vezérlés,-vízpumpa csere 2012 jún. 160e Km (anyag:Erhard 242 (Dark Side))
Gyári ültetés csere gyári rugókra (anyag:Phon)
Köszönet mindkét eladónak .

 
>> EseménySüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2012-03-13

Már nagyon nagyon régóta( Kb:. 10 évesen :) ) kiszúrtam ezt a típust és első látásra szerelem volt! :) Akkor elhatároztam hogy ha lesz autóm ő lesz az első (Sajna nem így történt, de ő az első papíros autóm) végül is sok keresgetés nézegetés után rátaláltam, még be sem indítottam de már eldöntöttem hogy megveszem.

 
>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2012-10-10

Marklarnál találtam 1 gyári hátsó kipuf dobot amit meg vettem majd a végét át hegesztettem az enyémre

 
>> Tuning és extraBambinoo // Alfa 147 2.0 TS TI Selespeed // 2013-01-10

Grazie GT :)

 
>> SzervizBambinoo // Alfa 147 2.0 TS TI Selespeed // 2013-01-10

Sok időm sajna nem volt az elmúlt időben, hogy foglalkozzak az Alfával, de most 2 vizsga között kicsit átnéztük.

- Olaj utántöltés (Selenia 10w40)
- Spuri motoradalék
- Váltóolaj utántöltés (Tutela CS Speed)

KM: 96.210