Blog

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-03-26

Erhard-nak köszönhetően, az eredetileg vízionált 3-4 hét helyett két nap alatt megérkezett a Bosch AFM.
Ki is cseréltem. A régi ház már javított volt.
A csatlakozóról levettem a pipaszár védőburkolatot, mert annak köszönhetően az AFM kábelkötege ráfeszült az ott menő vízcsőre.
Ezen kívül még a biztonság kedvéért beszigszalagoztam pár csatit.
Hibakódokat kitöröltem. Indítás, MIL egyből kapcsol. Húha.. Ránéztem P0100 vagyis AFM hiba, viszont szépen jár a motor. Töröltem megint, utána nem jött vissza. Kicsit járattam, majd leállítás - indítás, továbbra is minden rendben, hibakód nincs.
Próbaútra már nem volt időm elmenni, azóta sem. Majd talán jövő héten.
Ami feltűnt még, hogy a légszűrőház rögzítése is hiányos. A rögzítő műanyag kar le van törve. Ezt is pótlom majd.

>> SzervizRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2013-03-28

szervó olaj csere. Km óra állás: 115900

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2013-03-29

Mivel kifutottam az időből, ezért Győrben kellett műszakira vinnem az autót. A múltkori kipufogó szerelésnél egész korrektnek tűnt a Kwikfit szervíz és még közel is van hozzám, ezért gondoltam megint hozzájuk megyek. Ki is van írva, hogy vállalnak műszaki vizsgát. Első nagy csalódásom, hogy miután aláíratták velem a munkalapot, akkor derült ki, hogy nem is ők csinálják, hanem elviszik az autót. Hát ennyi erővel én is vihettem volna máshová.
Az egész egy átnézéssel kezdődött. Kiderült, hogy a bal oldalon hátul a stabilizátort és a lengőkart összekötő alkatrész egyik gömbfeje csereérett. Rendelni aznapra nem tudnak, de azért megpróbálják így. Kb 2 óra múlva hívnak, hogy nem ment át a kocsi, kiszúrták és ráadásul a kéziféknél is nagy az eltérés. Jó, akkor én beszerzem az alkatrészt, meg addig kicsit megmozgatom a kéziféket, mert soha sem szoktam igazán behúzni, lehet hogy nem állított utána.
Megjött az új összekötő a stabilizátorhoz. Nézem, nézem, nézem, ez nem lesz jó. A dobozban jó alkatrész van, elvileg bal hátsó is, de mégsem passzol. Rohanás vissza a 4Jet-be, hogy rendeljenek egy jobbost, az jó lesz.
Megjött az új alkatrész, visszamegyek érte, megyek a Kwikfithez, műszaki bejelentve, ma minden meglesz. Először megmérjük a féket. Hát jobb lett, de még mindíg nem jó. 35%-ot emlegetnek, 30-tól jó elvileg. Húzzák a szájukat, tárcsa és betétcsere. Jó, mondom nézzük milyen van benne. Gyanús volt, hogy már elő is volt készítve minden a műhelyben.
A kiszedett betétek kb feles állapotúak voltak az újakhoz képest, a tárcsák egy picit voltak "vállasak". A tárcsát nem engedtem kicserélni, erre húzták a szájukat. Úgy látszik elég jó haszonnal tudják beszerezni az alkatrészeket.
Betétcsere után újabb mérés és minden jó. Rendben, mehet a kocsi a vizsgaállomásra.
Kb 1 óra múlva telefon, baj van a kocsival. Hát mi a fene lehet megint,kérdem én. Erre kiderül, hogy nem sikerült kiállni a mérőpadból és odaverték az olajteknőt, elfolyt az összes olaj. Hát ilyen nincs, másnap reggel siettem volna haza a szüleimhez.
Végül megegyeztem velük, hogy vagy másnap délutánra kész a kocsi és ugyanazt az olajat rakják bele, amit én használok, vagy adnak egy csereautót! Végül szerencsére kész lett, bár ez nekik kicsit sokba került. Új tömítés 731 HUF, új olajteknő 107024 HUF, új olajszűrő 2679 HUF, és 5l Selenia Racing 10W-60 12990 HUF.
Összefoglalva az eddigieket: ha az ember már talált egy megbízható szerelőt, akkor nem érdemes újjal kísérletezni, mert sok helyen inkább alkatrészt cserélnek ahelyett hogy a régit megpucolnák és beállítanák!
Km: 168690

 
>> Szervizpettinke // Alfa 166 2.0 V6 TB Super // 2013-03-30

sikerült egy még 60%-os állapotú 215/45 R17-es garnitúrát szerezni, végre minden tengelyen egyforma papucsok vannak a felemás, majdnem slickre (és félre) kopottak helyett.
ablaktörlő csere is volt, és mától elkezdtem a mindennapi használatot :-)

 
>> Szerviz6UR20 // Alfa 156 1.6 T.S // 2013-04-29

Ma intéztem a vasnak 4 új papucsot mert megérdemli, de a felhúzással még várni kell......(2013.03.16)
Update: Fel lettek húzva a gumik haverom elmondása szerint sokkal csöndesebb és ami lényeges puhább is lett az egész mert jobban elnyeli a kátyúkat nem érezni mindet a vesében:) Sajnos csak ismét az elmondásokra hagyatkozhatok mert még nem vagyok othon. Most le lessz rakva a verda kb 3 hónapra mit javasoltok mit csináljak vele az aksi saru levételen kívűl? Vagy ne álljon annyit néha legyen ráindítgatva ? Véleményeket az üzenőfalamra szívesen várok.

 
>> EgyébSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-03-29

Kb. 2 éve rendeltem a www.autodekor.hu (www.matricamania.hu) weboldalról 3 darab műgyantás matricát, amin az ystuc féle logó szerepelt, és az emblémát helyettesítette elöl-hátul. Ennyi idő kellett míg teljesen használhatatlanná vált. Tavaly (2011-ben) szerettem volna ismét műgyantás matricákat rendelni tőlük, a kommunikáció, valamint a terv és elkészítés közti idő borzalmas volt, ezúton is köszönet Oláh Péternek a 3 hónapos várakozást, rossz méreteket, stb. :) Szóval úgy gondoltam, hogy feleslegesen dobom ki a pénzt, ennyi időt egy mezei matrica is kibír, és a környéken már foglalkoznak is ilyennel. A műgyantás árának kevesebb, mint feléből kijöttem, igaz csak egy egyszerű fehér matrica, de jó szolgálatot tesz.

 
>> SzervizPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2013-03-29

2013.03.29-én megtörtént az olajcsere mégpedig Seléniára! Most jó pár ezer km jöhet! :-)

 
>> SzervizKispogga // Alfa 156 Sportwagon // 2013-03-09

A rutin szervíz kicsit másként alakult mint gondoltam. Az volt alapban betervezve: olajcsere, fékfolyadékcsere, bal első felső lengőkar. azt miután volt ideje átnézni a szerelőmnek akkor kiderült, hogy kicsit többről van szó. Mégpedig: generátor és szervószívattyú csere.....
Nagy nehézségek árán (alkatrészbeszerzés, mivel a generátor(78000Ft) és a szervószívattyú (130000Ft úgy hogy a régi vissza lett küldve a a gyárba felújításra különben 168000Ft lett volna) használt gyárilag felújított alkatrész került beszerelésre a kocsiba. úgy alakult, hogy ismét 1 elég szép kis összeg (alul) jött ki a munkadíjjal együtt.
De hát a gépnek mennie kell....
:)

 
>> EseményGTPeti // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS // 2013-03-29

Ma mentem egy kicsit az autókával. A hazaúton már meleg volt a motor (a dízel még épp ekkor gondolkodott volna el a mutató esetleges megmozdításán :), úgyhogy megsimogattam a gázpedált. (Csak finoman, langsam spazieren.) Széééépen megindul és mindezt 2500-tól már. A felsőbb régiók felfedezését esőmentes napokra hagyom, illetve az olajcsere utánra. Nagyon remek, hogy az úthibák - bár érezhetőek - nem nyikorog semmi, nagy ritkán az ablak egy picit. Ez 17-es /45-ös kerekek esetén nálam nagy elismerésnek számít. A vásárlás cuccai is tökéletesen bepasszoltak a csomagtartóba. Még nem laktam be az autót, de eddig nagyon tetszik! Pontosan azt nyújtja, amit vártam. Pedig szinte "vakon" (GTV-s próbautak nélkül) vettem az autót - hittem az Alfában és nem is csalódtam.
Az egyedüli apró "negatívum", hogy a 156-hoz képest erősebb a szervó. Ezt a 156-nál jobban eltalálták. De ez tényleg apróság. (Kieg.: Seriff szerint szervó nélkül intenzív gyúrás lenne. Hiszek neki. :)

 
>> SzervizTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2013-03-29

Olajcsere, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő. 129500 km. A szűrőkhöz elég nehéz hozzáférni, a pollenszűrőhöz pl. ki kell bontani a kesztyűtartót :-O Úgy tűnik nem is cserélte eddig senki..