Blog

>> SzervizDieselManiaco(NagyVad) // Alfa 145 1.9 TD // 2013-03-31

Kicserélve.Jövőhéten beszerzek két első gumi fékcsövet meg egy garnitúra betétet,ez lesz a következő projekt:)

 
>> Tuning és extraGábor79 // Alfa 159 1,9 SW, 150LE, Automata // 2013-05-13

Péntekre meglett a küszöb spoiler fényezése, így azt terveztem, hogy szombaton délután fel is tesszük. Vasránapig pihen (a ragasztás), aztán lehet menni... hát nem így történt. Elég nehéz fúrni az autó alját, különösen, ha nem minőségi fúrószárat használ az ember :-/ Eltört egy pár db, annyi, hogy el is fogyott... így legalább 1 hétig halasztva van a projekt. Viszont ez elején és a hátulján odafogattuk, illetve felül is odaragasztottam átmenetileg, hogy tudjak néhány képet készíteni...
Folyt köv. 1-2 hét múlva (ha lesz időm, és jó lesz az idő).

Update: felkerült... nagyon király!!!

Szép az idő, itt az ideje, hogy készítsek pár képet az új Vasról.

 

Az elmúlt 812 nap a Párduccal a számok tükrében:
- 88.901 km
- 1.266,7 óra menetidő (52,78 nap!)
- Mozgásban töltött idő: a megléte óta 6,5% (!!)
- 70 km/ó átlagsebesség
- 6.060,32 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,74 liter / 100 km átlagfogyasztás
- üzemanyagköltség: 31,06 Ft/km

 
>> SzervizSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-03-31

Több 156-tal megtörtént már, hogy a szívócső "harmonika" része megrepedt, emiatt fura dolgokat produkált a motor. Nálam sem volt másképp, a lassan 15 éves gumi megadta magát, és majdnem keresztbe repedt. Sokáig csak szigetelőszalagot tekertünk rá, és úgy mentünk tovább, de beláttam, hogy ez nem lehet megoldás. Tegnap ismét kiszedtem és ideiglenes megoldásként piros szilikonnal ragasztottam össze, és még így tekertem rá szigetelőszalagot. Amíg nem lesz pénzem fém szívócsőre, szilikonpántokkal, addig ez a megoldás remélem kitart. Nagyon rosszul viselte hidegen az alacsonyabb fordulatszámot sajnos.


2013.04.01

Ma volt alkalmam kipróbálni, hogy milyen mértékben sikerült a javítás, és azt kell mondjam: fura, hogy nem akar lefulladni gyorsabb gázadásnál :) örülök, de ez így nem maradhat, pótolnom kell valami jó és szép megoldással.

 
>> SzervizBalumester // Alfa 166 2.4 JTD // 2013-03-31

Ékszijtól érkező élesen sikító ütemes zaj, cseréltem ékszíjat, nem jó, cseréltem feszítő görgőt, nem jó, ellocsoltam fél flakon wd40-et, semmi nem használt, megoldás.... a feszítő görgő melletti fém görgőre belülről pöttyintett szilikon

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2013-03-31

Ismét izzó csere, többet nem veszek Unix-os izzókat, bár most is sima izzókra esett a választásom, hátha tovább bírják mint az emelt fényűek...

>> Szervizszpiro // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2013-03-30

Nos hát ugye az előző összerakás után úgy volt működő képes az autó. A folytó szelep állás érzékelő le volt húzva, de így alapjárat nem volt a legjobb. Szóval Marek fantasztikus olcsó alkatrészével sikerült megoldani, de a próba úton alapjárat már volt a kocsi azonban a gáz pedálra nem igen reagált. Most is itt tartunk próbáljuk kimérni kinyomozni miért nincs elég levegő és benzin mikor neki lépek. Gyújtás és motorvezérlő már járt specialistánál de még nem megy úgy ahogy kéne. Ezen a héten meg hószünet áááá. Azonban közben sikerült beszereznem egy szett Avon gumit a nyárra. Szóval nagyon várom haza a V6 projekt autót.

 

Mivel felszáradtak az utak, úgy döntöttem, hogy itt a tavasz. (7 fok)
Akku bekerült a Pókba. A tartót és a környékét sajnos kicsit megviselte a sav kipárolgása. (Ősszel lecsúszott a szellőztető cső.) Egyenlőre letakarítottam, de egy kis rozsdamentesítés és festés nem fog ártani neki.
Még egy utolsó olajszint ellenőrzés. Olaj tiszta és maxon van.
Szóval gyújtás rá, pár mp várakozás és indítás Ahogy kell, pöcc-röff.
Mindezt 100 azaz száz nap állás után!
Még a vezérlésmódosítónak sem volt hangja, pedig néha már hallani véltem tavaly.
Irány az autómosó, majd a kút, hogy a keréknyomást ellenőrizzük.
Érdekes, a két hátsóban egyformán 2,1 volt a 2,7 helyett, elöl 2,5 a 2,9 helyett. Alvás előtt mindegyiket 0,2-vel túlfújtam. de lehet, hogy csak a kis kínai szivargyújtós kompresszor mérője kukás.
Az új fék fog, ahogy kell, a jobb első kerékben csendben van az új csapágy, ahogy kell, nem kopognak az új stabszilentek, ahogy kell, és csendben vannak a frissen kent is csuklók, ahogy illik.
Már csak a motorháztető érzékelőjét kell megreparálnom, hogy stabilan kapcsoljon. Néha úgy érzi, hogy nyitva van a tető.
Az a hang, amit 4000 felett ad a TS még mindig hátborzongató.
Érdemes volt dolgozni a télen...

 
>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-03-26

Erhard-nak köszönhetően, az eredetileg vízionált 3-4 hét helyett két nap alatt megérkezett a Bosch AFM.
Ki is cseréltem. A régi ház már javított volt.
A csatlakozóról levettem a pipaszár védőburkolatot, mert annak köszönhetően az AFM kábelkötege ráfeszült az ott menő vízcsőre.
Ezen kívül még a biztonság kedvéért beszigszalagoztam pár csatit.
Hibakódokat kitöröltem. Indítás, MIL egyből kapcsol. Húha.. Ránéztem P0100 vagyis AFM hiba, viszont szépen jár a motor. Töröltem megint, utána nem jött vissza. Kicsit járattam, majd leállítás - indítás, továbbra is minden rendben, hibakód nincs.
Próbaútra már nem volt időm elmenni, azóta sem. Majd talán jövő héten.
Ami feltűnt még, hogy a légszűrőház rögzítése is hiányos. A rögzítő műanyag kar le van törve. Ezt is pótlom majd.