Blog

Az elmúlt 812 nap a Párduccal a számok tükrében:
- 88.901 km
- 1.266,7 óra menetidő (52,78 nap!)
- Mozgásban töltött idő: a megléte óta 6,5% (!!)
- 70 km/ó átlagsebesség
- 6.060,32 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,74 liter / 100 km átlagfogyasztás
- üzemanyagköltség: 31,06 Ft/km

 
>> SzervizSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-03-31

Több 156-tal megtörtént már, hogy a szívócső "harmonika" része megrepedt, emiatt fura dolgokat produkált a motor. Nálam sem volt másképp, a lassan 15 éves gumi megadta magát, és majdnem keresztbe repedt. Sokáig csak szigetelőszalagot tekertünk rá, és úgy mentünk tovább, de beláttam, hogy ez nem lehet megoldás. Tegnap ismét kiszedtem és ideiglenes megoldásként piros szilikonnal ragasztottam össze, és még így tekertem rá szigetelőszalagot. Amíg nem lesz pénzem fém szívócsőre, szilikonpántokkal, addig ez a megoldás remélem kitart. Nagyon rosszul viselte hidegen az alacsonyabb fordulatszámot sajnos.


2013.04.01

Ma volt alkalmam kipróbálni, hogy milyen mértékben sikerült a javítás, és azt kell mondjam: fura, hogy nem akar lefulladni gyorsabb gázadásnál :) örülök, de ez így nem maradhat, pótolnom kell valami jó és szép megoldással.

 
>> SzervizBalumester // Alfa 166 2.4 JTD // 2013-03-31

Ékszijtól érkező élesen sikító ütemes zaj, cseréltem ékszíjat, nem jó, cseréltem feszítő görgőt, nem jó, ellocsoltam fél flakon wd40-et, semmi nem használt, megoldás.... a feszítő görgő melletti fém görgőre belülről pöttyintett szilikon

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2013-03-31

Ismét izzó csere, többet nem veszek Unix-os izzókat, bár most is sima izzókra esett a választásom, hátha tovább bírják mint az emelt fényűek...

>> Szervizszpiro // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2013-03-30

Nos hát ugye az előző összerakás után úgy volt működő képes az autó. A folytó szelep állás érzékelő le volt húzva, de így alapjárat nem volt a legjobb. Szóval Marek fantasztikus olcsó alkatrészével sikerült megoldani, de a próba úton alapjárat már volt a kocsi azonban a gáz pedálra nem igen reagált. Most is itt tartunk próbáljuk kimérni kinyomozni miért nincs elég levegő és benzin mikor neki lépek. Gyújtás és motorvezérlő már járt specialistánál de még nem megy úgy ahogy kéne. Ezen a héten meg hószünet áááá. Azonban közben sikerült beszereznem egy szett Avon gumit a nyárra. Szóval nagyon várom haza a V6 projekt autót.

 

Mivel felszáradtak az utak, úgy döntöttem, hogy itt a tavasz. (7 fok)
Akku bekerült a Pókba. A tartót és a környékét sajnos kicsit megviselte a sav kipárolgása. (Ősszel lecsúszott a szellőztető cső.) Egyenlőre letakarítottam, de egy kis rozsdamentesítés és festés nem fog ártani neki.
Még egy utolsó olajszint ellenőrzés. Olaj tiszta és maxon van.
Szóval gyújtás rá, pár mp várakozás és indítás Ahogy kell, pöcc-röff.
Mindezt 100 azaz száz nap állás után!
Még a vezérlésmódosítónak sem volt hangja, pedig néha már hallani véltem tavaly.
Irány az autómosó, majd a kút, hogy a keréknyomást ellenőrizzük.
Érdekes, a két hátsóban egyformán 2,1 volt a 2,7 helyett, elöl 2,5 a 2,9 helyett. Alvás előtt mindegyiket 0,2-vel túlfújtam. de lehet, hogy csak a kis kínai szivargyújtós kompresszor mérője kukás.
Az új fék fog, ahogy kell, a jobb első kerékben csendben van az új csapágy, ahogy kell, nem kopognak az új stabszilentek, ahogy kell, és csendben vannak a frissen kent is csuklók, ahogy illik.
Már csak a motorháztető érzékelőjét kell megreparálnom, hogy stabilan kapcsoljon. Néha úgy érzi, hogy nyitva van a tető.
Az a hang, amit 4000 felett ad a TS még mindig hátborzongató.
Érdemes volt dolgozni a télen...

 
>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-03-26

Erhard-nak köszönhetően, az eredetileg vízionált 3-4 hét helyett két nap alatt megérkezett a Bosch AFM.
Ki is cseréltem. A régi ház már javított volt.
A csatlakozóról levettem a pipaszár védőburkolatot, mert annak köszönhetően az AFM kábelkötege ráfeszült az ott menő vízcsőre.
Ezen kívül még a biztonság kedvéért beszigszalagoztam pár csatit.
Hibakódokat kitöröltem. Indítás, MIL egyből kapcsol. Húha.. Ránéztem P0100 vagyis AFM hiba, viszont szépen jár a motor. Töröltem megint, utána nem jött vissza. Kicsit járattam, majd leállítás - indítás, továbbra is minden rendben, hibakód nincs.
Próbaútra már nem volt időm elmenni, azóta sem. Majd talán jövő héten.
Ami feltűnt még, hogy a légszűrőház rögzítése is hiányos. A rögzítő műanyag kar le van törve. Ezt is pótlom majd.

>> SzervizRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2013-03-28

szervó olaj csere. Km óra állás: 115900

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2013-03-29

Mivel kifutottam az időből, ezért Győrben kellett műszakira vinnem az autót. A múltkori kipufogó szerelésnél egész korrektnek tűnt a Kwikfit szervíz és még közel is van hozzám, ezért gondoltam megint hozzájuk megyek. Ki is van írva, hogy vállalnak műszaki vizsgát. Első nagy csalódásom, hogy miután aláíratták velem a munkalapot, akkor derült ki, hogy nem is ők csinálják, hanem elviszik az autót. Hát ennyi erővel én is vihettem volna máshová.
Az egész egy átnézéssel kezdődött. Kiderült, hogy a bal oldalon hátul a stabilizátort és a lengőkart összekötő alkatrész egyik gömbfeje csereérett. Rendelni aznapra nem tudnak, de azért megpróbálják így. Kb 2 óra múlva hívnak, hogy nem ment át a kocsi, kiszúrták és ráadásul a kéziféknél is nagy az eltérés. Jó, akkor én beszerzem az alkatrészt, meg addig kicsit megmozgatom a kéziféket, mert soha sem szoktam igazán behúzni, lehet hogy nem állított utána.
Megjött az új összekötő a stabilizátorhoz. Nézem, nézem, nézem, ez nem lesz jó. A dobozban jó alkatrész van, elvileg bal hátsó is, de mégsem passzol. Rohanás vissza a 4Jet-be, hogy rendeljenek egy jobbost, az jó lesz.
Megjött az új alkatrész, visszamegyek érte, megyek a Kwikfithez, műszaki bejelentve, ma minden meglesz. Először megmérjük a féket. Hát jobb lett, de még mindíg nem jó. 35%-ot emlegetnek, 30-tól jó elvileg. Húzzák a szájukat, tárcsa és betétcsere. Jó, mondom nézzük milyen van benne. Gyanús volt, hogy már elő is volt készítve minden a műhelyben.
A kiszedett betétek kb feles állapotúak voltak az újakhoz képest, a tárcsák egy picit voltak "vállasak". A tárcsát nem engedtem kicserélni, erre húzták a szájukat. Úgy látszik elég jó haszonnal tudják beszerezni az alkatrészeket.
Betétcsere után újabb mérés és minden jó. Rendben, mehet a kocsi a vizsgaállomásra.
Kb 1 óra múlva telefon, baj van a kocsival. Hát mi a fene lehet megint,kérdem én. Erre kiderül, hogy nem sikerült kiállni a mérőpadból és odaverték az olajteknőt, elfolyt az összes olaj. Hát ilyen nincs, másnap reggel siettem volna haza a szüleimhez.
Végül megegyeztem velük, hogy vagy másnap délutánra kész a kocsi és ugyanazt az olajat rakják bele, amit én használok, vagy adnak egy csereautót! Végül szerencsére kész lett, bár ez nekik kicsit sokba került. Új tömítés 731 HUF, új olajteknő 107024 HUF, új olajszűrő 2679 HUF, és 5l Selenia Racing 10W-60 12990 HUF.
Összefoglalva az eddigieket: ha az ember már talált egy megbízható szerelőt, akkor nem érdemes újjal kísérletezni, mert sok helyen inkább alkatrészt cserélnek ahelyett hogy a régit megpucolnák és beállítanák!
Km: 168690

 
>> Szervizpettinke // Alfa 166 2.0 V6 TB Super // 2013-03-30

sikerült egy még 60%-os állapotú 215/45 R17-es garnitúrát szerezni, végre minden tengelyen egyforma papucsok vannak a felemás, majdnem slickre (és félre) kopottak helyett.
ablaktörlő csere is volt, és mától elkezdtem a mindennapi használatot :-)